Super Bowl XLVI

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Dento »

Ooooh! De Baltimore Criminals! :mrgreen: :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door dimona »

Hahaha, ja die ja :thumbup:
Tukker43
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2012, 15:57

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Tukker43 »

dutchie_in_boston schreef:huh, Tukker43? Leg dat es uit.
Snap niet zo goed wat hier aan uit te leggen valt maar ik doe een poging...

De Super Bowl is toch de apotheose van het seizoen? Al wat bij deze finale komt kijken is toch buitengewoon. De budgetten van bedrijven voor reclame tijdens de Super Bowl of de kostprijs van het evenement zelf zouden ons verbazen.
Football is een mooie combinatie van teamwork, snelheid en fysiek contact. De 3 eigenschappen die mij het meest fascineren.
Eigenlijk vind ik het jammer dat de sport hier zo niet leeft. Anders zou ik hem direct gaan beoefenen.

Ik zie dat je in boston woont. Wel dan zijn er maar 2 woorden nodig. GO BRUINS :thumbup:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Hockey »

De uitleg betreft de term bangelijke sport, wat is dat? Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door dutchie_in_boston »

what hockey said. Wat is een bangelijke sport?
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door SemJes »

dimona schreef:Whaa, ik weet echt helemaal niks over baseball
Typo en je bedoeld football? Of haal je nu wat sporten en teams door elkaar :D
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Loek »

Ik vermoed dat we hier te maken hebben met nederlands/vlaamse spraakverwarring. Ik heb "bangelijk" even in het vlaams woordenboek opgezocht en begrijp daar dat het wordt gebruikt in het kader van "geweldig", terwijl wij in het noorden het alleen gebruiken bij zaken die angst in zich dragen. Vandaar de verwarring. Het is dezelde verwarring die ik ieder keer doorga als vlamingen de toevoegsel "deftig" gebruiken, die ik altijd met iets heel anders associeer.

Leuk he als je denkt dat we dezelfde taal spreken? :lol:
Laatst gewijzigd door Loek op 28 feb 2012, 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Hockey »

Ah, dat zou een hoop verklaren. Maar iemand die zichzelf Tukker noemt (en dus de regio Twente in Nederland) gebruikt een Belgisch woord? Dat verwacht je niet.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Loek »

Tja, wie zegt dat "tukker" in het vlaams hetzelfde betekent als bij ons in het noorden? :?:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Hockey »

Ik heb te lang in Twente gewoond denk ik.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door dimona »

SemJes schreef:
dimona schreef:Whaa, ik weet echt helemaal niks over baseball
Typo en je bedoeld football? Of haal je nu wat sporten en teams door elkaar :D
Ja, kijk, zo weinig weet ik er nou van. Valt nog veel te leren voor me. Football, baseball, en dan liggen die 2 stadions in Baltimore ook nog eens vlak aast elkaar :roll: :lol:
Tukker43
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2012, 15:57

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Tukker43 »

Vandaar dat ik niet snapte waarom ik iets moest verduidelijken. Nee nee jullie hebben hier met een rasechte belg te maken en onderstaande quote klopt dus ook als een bus. Bij ons wordt bangelijk gebruikt ter vervanging van fantastisch of geweldig.
Loek schreef:Ik vermoed dat we hier te maken hebben met nederlands/vlaamse spraakverwarring. Ik heb "bangelijk" even in het vlaams woordenboek opgezocht en begrijp daar dat het wordt gebruikt in het kader van "geweldig", terwijl wij in het noorden het alleen gebruiken bij zaken die angst in zich dragen. Vandaar de verwarring. Het is dezelde verwarring die ik ieder keer doorga als vlamingen de toevoegsel "deftig" gebruiken, die ik altijd met iets heel anders associeer.

Leuk he als je denkt dat we dezelfde taal spreken? :lol:
En er zijn inderdaad kleine taal verschillen.
Loek schreef:Tja, wie zegt dat "tukker" in het vlaams hetzelfde betekent als bij ons in het noorden? :?:
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik leid af dat Tukker een benaming is voor inwoners van Twente. Bij ons is een tukje doen gelijk aan een dutje (even rusten/slapen voor ongeveer 1 uur). Vermits ik thuis en in onze kazerne (brandweer) bekend sta om mijn vele tukjes noemen ze mij tukker.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Hockey »

Tukker43 schreef:Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik leid af dat Tukker een benaming is voor inwoners van Twente.
Klopt. Iemand uit de regio Twente (provincie Overijssel) is een Tukker. Dus de combinatie van jouw nick en het gebruik van het woord bangelijk zorgde voor flinke verwarring.
Tel daarbij op dat bangelijk voor American Football wel enigszins terecht is als je het Nederlandse bangelijk, dus angstig, gebruikt. Rugbyers genieten niet al die bescherming qua kleding, en Australian Rules Football ook niet, en dat zijn beiden toch ook enorm fysiek sporten.
Tukker43
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2012, 15:57

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Tukker43 »

Dat is waar rugby en australian football zijn bijde zeer fysieke sporten maar ik denk dat deze sporten een van de meest faire sporten zijn. De spelers zijn vaak echte beren van venten. Maar toch luisteren ze altijd direct naar de scheids. Er wordt ook zelden gevochten op het veld. Wat in andere sporten wel anders is.

Ik ken 1 sport die even fysiek is maar iets geweldadiger. Gaelic football ... " onclick="window.open(this.href);return false;
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door dutchie_in_boston »

aha, gotcha. Weer wat geleerd. En een belgische tukker ontmoet :lol:.
Tukker43
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2012, 15:57

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Tukker43 »

Blije kennismaking :mrgreen:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Hockey »

Tukker43 schreef:Ik ken 1 sport die even fysiek is maar iets geweldadiger. Gaelic football ... " onclick="window.open(this.href);return false;
Het filmpje is een samenvatting van de gevechten.

Dit is niet Gaelic football. Dit is een combinatie van Gaelic football en Australian Rules football: Zie dit wikipedia artikel.
The relationship between Gaelic football and Australian rules football and the question of whether they have shared origins is a matter of historical controversy. Games are held between an Irish representative team and an Australian team, under compromise rules known as International rules football.
Dit filmpje geeft het pure Gaelic football weer, wat toch weer wat netter is dan de wedstrijden tussen de Ieren en de Aussies.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer