Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten van 'utilities'

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Kosten van 'utilities'

Bericht door dutch_in_seattle »

In een reactie in een andere discussie gaf iemand aan hoeveel geld zij elke maand kwijt zijn aan 'utilities' (dus g/w/e e.d.). Die bedragen lagen veel hoger dan wat wij hier in Seattle, WA, kwijt zijn. Het leek mij daarom wel interessant om eens te kijken wat de diverse Nederamerikanen en Ameribelgen (en vooruit, ook mensen in Nederland en België) kwijt zijn aan 'utilities' (gas, water, elektriciteit, riool, vuilnisophaal). Uiteraard realiseer ik me terdege dat die kosten erg afhangen van locatie, klimaat, grootte van het huis, eenheidsprijzen, levensstijl e.d., maar toch lijkt het mij leuk een vergelijk te trekken. Ik (in Seattle, WA, met huis van ruim 2.000 sq.ft.) houd deze informatie voor mezelf nauwkeurig bij en in 2011 zijn wij over het hele jaar genomen de volgende bedragen gemiddeld per maand kwijt geweest:
- Gas: $81
- Water: $35
- Elektriciteit: $28
- Riool: $56
- Vuilnisophaal: $29
Dus een goede $230 per maand voor alles.

Voor Internet zijn wij zo'n $70 per maand kwijt, maar dat krijg ik vergoed van mijn werk. Hetzelfde geldt voor mobiele telefoon (geen idee wat dat het bedrijf kost per maand; ik zie nooit een rekening). Voor vaste telefoon betalen wij een goede $30 per maand.

Wie biedt?
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 26 jan 2012, 23:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
goldenhills
Amerika-expert

Re: Kosten van 'utilities'

Bericht door goldenhills »

Per maand (we hebben een 1000 sq.ft. bungalowtje):

Gas en elektra: $30 (zomer, no airco) tot $80 (winter, als het echt koud is)
Water + riool + vuilnis: $90 (we hebben geen geirrigeerd grasveld, scheelt veel water)

Dus plm $150 p/m

Voor de volledigheid:
Vaste telefoon: $30
Internet: $60 (dat zou goedkoper kunnen, maar dit is snel, betrouwbaar en goede service)

Dus in totaal plm $240 p/m
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

Hoi,

IK ben in Nederland alleen al €295 per maand kwijt aan gas/elektra en dat voor een gemiddeld hoekhuis!
Hier komt dan nog ongeveer €500 per jaar aan riool, ozb en andere heffingen boven op.
Telefoon/internet en televisie ongeveer €70 per maand(exclusief mobiele telefoons)

Groet,
Sandra
PeterNY

Bericht door PeterNY »

OZB is bij ons $ 8.500 per jaar. Daar zitten in: politie, bibliotheek, onderwijs (tot en met middelbaar), vuilnis, wegen, gemeente enzovoorts. Televisie/telefoon/internet (Verizon) is extra, mobiele telefoon (AT&T is extra, hebben we niet via Verizon), electriciteit is extra (LIPA) en water is extra (lokaal waterschap). Bij elkaar allemaal een hoop geld.

Onze stookolie vullen we 2 keer per jaar aan en dat is ongeveer $ 800 per keer. Dus $ 1.600 per jaar plus $ 200 per jaar aan onderhoud van de stookketel (erg belangrijk: CO vergifiting is een reeel risico).

Ik moet de beerput ook een keer leeg laten zuigen dit jaar of volgend jaar en dat kost dan ook ongeveer $ 1.000 denk ik.
Laatst gewijzigd door PeterNY op 26 jan 2012, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dit jaar voor $3000 aan propane ingekocht Dus $250 per maand gemiddeld plus $40 tank rental per jaar
electra denk gemiddeld $100
Water $0 Eigen voorziening
riool $0 Eigen voorziening
afval $18
internet $30
sateliet $60

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ong 4500 sqft (400m2 ong) verhit in de winter en koel in de zomers. De winters zijn ong zoals in nederland gemiddeld en de zomer is 35C De airco's staan aan van eind mei tot eind september.
Ook werk ik vanuit huis en dat heeft natuurlijk ook invloed op de energie rekening
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

ned in MO schreef:Ook werk ik vanuit huis en dat heeft natuurlijk ook invloed op de energie rekening
Ik werk overigens ook vanuit huis.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben een huurhuis, riool an afval gaan volgens mij allemaal via de belasting dus via de verhuurder.
Voor vaste telefoon, internet en tv betalen we in totaal nu $120, vind ik veel geld, voor maar 1 tv met basic pakket en ook zeker niet het snelste internetpakket. Mobiel hebben we prepaid, tijd terug $100 op gezet, daar ga ik het wel een klein jaar op redden als ik zo door ga.
Electricteit was afgelopen zomer zo'n $150, nu zitten we rond de $50. Vind ik eigenlijk best weinig, woning van 2700sqft, ik werk niet, dus er is eigenlijk altijd wel iemand in huis. Ons huis is nieuw, en dat scheelt, een collega van mijn man betaalde afgelopen zomer wel $300 aan electrciteit, voor een kleiner maar ouder huis.
Gas en water weet ik zo niet, gas is een paar tientjes geloof ik, water is ook geen heel groot bedrag.
Ik vind het meeste dus wel meevallen, behalve internet, tv en telefoon.
Terug in Texas!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

elec en gas : 225 euro/mnd
gsm 70 euro/mnd
telefoon, internet, TV : 80 euro/mnd
water : 50 euro/mnd
huisvuilophaling : per gewicht. Schatting 75 euro per jaar
riolering : 75 euro per jaar
Groetjes,
Carine
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het is bij ons nog wat vroeg om echt wat te kunnen zeggen, maar gedurende de afgelopen drie maanden zitten we nu in de wintermaanden op het volgende per maand, voor een 1988 sq.ft. huis, met enkele (zeer) koude periodes erbij:

- gas (incl. gasopenhaard die we veel aan hebben gehad en gasoven): zo'n $70
- electriciteit: zo'n $30
- water: $16
- riool: $15
- afval: $13.50 (gewoon afval een keer per week, recycles twee keer per maand)
- vaste lijn telefoon met unlimited long distance, high speed internet, zeer uitgebreid TV pakket met alle HD kanalen: $100

Zoals gezegd, dit is wat ik tot nu toe zie, voor de drie maanden dat we er nu zitten. Daarin zit ook een periode waarin we kerstverlichting (geen LED) aan hebben gehad, bijna drie weken lang vier personen in huis hebben gehad tijdens het bezoek van mijn ouders, en enkele koude periodes hebben gehad, waarbij er dus meer gestookt moest worden, en de open haard veel aan is geweest. Ik ben heel erg benieuwd hoe het de rest van het jaar zal gaan. In ons vorige huis (80 jaar oud en slecht geisoleerd) waren we aan gas en electriciteit in december en januari tussen de $150 en $190 per maand kwijt, dus dat is een aanzienlijke besparing in het nieuwe huis.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dento schreef: ... water: $16 ...
Mooie lage waterrekening, maar hou er rekening mee dat als je een tuin aanlegt die veel water nodig heeft in de zomer een hoge kostenpost kan worden. Xeriscape is de oplossing, en nee dat is niet een woestijn tuin. Die groene gazonnetjes die je overal in Metro Denver ziet in de zomer zuipen water. Ik ken mensen in Denver die waterrekeningen van $80 en meer hebben in de zomer.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In de voortuin hebben we helaas geen keuze (dank u, HOA) daar komt gras te liggen. In de achtertuin komt er zeker ook gras (i.v.m. de hond) maar niet formaat voetbalveld. Voor de rest willen we inderdaad de beplanting aanpassen aan het klimaat, want ik heb geen zin in kapitalen uitgeven aan water. We hebben gelukkig nog even om met een ontwerp op de proppen te komen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Interessante topic. Hier in de Wasatch Back van Utah met een huis van ongeveer 2500 sq ft (en ik werk ook van thuis uit)

Electriciteit: rond de $50 in de zomer; rond de $125 in de winter (hot tub heeft hier waarschijnlijk een invloed)
Gas: rond de $15 in de zomer; rond de $150 in het midden van de winter (de temp in de winter valt hier 's nachts geregeld onder -20C)
Vuilnis: $80 elke 3 of 4 maanden denk ik.
Riool: n/a (septic)
Culinary water: $30 per maand.
Secondary water: $250 per jaar.
geen vaste telefoonlijn; satellite internet: $40; dish: $75; 2 x gsms $150
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ons huis is ongeveer 4600 sqft waarvan ongeveer 3000 verwarmd en gekoeld wordt. Gas wordt gebruikt voor warm water en verwarming; electriciteit voor verwarming van een (klein) deel van het huis en overige zaken. Gas en electra is voor ons veel hoger in de winter omdat wij in de zomer koelen middels een evaporative cooler die veel minder stroom gebruikt dan een gewone airconditioner. Ik heb hieronder een gemiddelde per maand gegeven als gezien over het jaar. Net als NedInMo zit ik op eigen water bron en zou in princiepe $0 moeten aangeven voor de maandelijkse waterrekening. Maar een well pomp vervangen kost niet niets en in de 13 jaar dat ik hier woon is gebleken dat onderhoud en vervanging niet goedkoop is en regematig nodig is, dus voer ik daar toch een maandbedrag voor op. Nog een nadeel bij een well pump is dat ze een behoorlijk stroomverbruik hebben, maar dat is weergegeven in het maandbedrag voor electriciteit.

Utilities per maand:
Gas: $40
Electriciteit: $120
Water: $100 (onderhoud en afschrijving van well system)
Riool: $5 (onderhoud en afschrijving van septic system)
Vuilnis: $7 ($45/half jaar)
Vaste telefoon + DSL internet: $40
Satellite TV: $85
Mobieltjes: $116 (2 iPhones met data)

Overige kosten uit gedrukt in maandbedragen:
HOA dues: $8 ($100/jaar)
OG belasting: $160
Huis verzekering: $80 (Inboedel/Opstal/WA)
Auto belasting: $50
Auto verzekering: $150 (2 autos + 1 Motor)
Benzine: $300

De overige kosten zijn zaken waar je veelal niet omheen kunt en vermeld ik dus ook maar even. Ik vind benzine een grote kostenpost die ik bijna niemand hier zie vermelden. Wij carpoolen zelfs nog het grootste deel van de week, maar moeten wel dagelijks 70 miles woon-werk verkeer afleggen. Voeg daar alle andere ritjes aan toe en het loopt dan wel op.
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Dento schreef:Voor de rest willen we inderdaad de beplanting aanpassen aan het klimaat, want ik heb geen zin in kapitalen uitgeven aan water. We hebben gelukkig nog even om met een ontwerp op de proppen te komen...
Water is niet zo duur bij ons. Meestal $ 10 per kwartaal, iets meer in de zomer. Dat is het enige wat enigzins betaalbaar is (http://www.shwd.org/billing_rates.htm).

Thorton, CO (net even opgezocht) rekent $ 5,07 per duizend gelling, South Huntington, NY rekent $ 0,65 per duizend gelling. Dat is 12 keer zo veel.

Nog een keer onze maandlasten (met een aantal correcties):
$ 2400 per maand hypotheek & OZB ($ 360.000 hypotheek, hoge OZB hier: $ 8.500 per jaar)
$ 100 per maand tuinman
$ 400 per maand benzine
$ 400 per maand auto's (afschrijving, kentekenbewijs, onderhoud)
$ 150 per maand autoverzekering (2004 Ford Expedition, 2008 Ford Taurus)
$ 185 per maand TV/telefoon/internet (Verizon FIOS: 3 FHD TV's, 20/20 glasvezel internet, vaste lijn met onbeperkt vaste lijnen binnen de VS)
$ 200 per maand mobiele telefoon (AT&T, 3 iPhones, onbeperkte data, wordt gelukkig betaald door werkgever van mijn vrouw)
$ 150 per maand (WA & huis verzekering)
$ 100 per maand schoonmaakster
$ 150 per maand stookolie
$ 140 per maand electriciteit (luchtbehandelig in de zomer is duur, daarnet even op de website van http://www.lipower.org gekeken en dit is het gemiddeld per maand)
$ 50 per maand afschrijving computers (inclusief antivirus, ThinkPads)
$ 300 per maand boodschappen (groente & fruit zijn betrekkelijk duur)
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

@PeterNY, wat ben je dan verhoudingsgewijs weinig kwijt aan boodschappen. In ieder geval in vergelijking tot mijzelf hier in Nederland :|
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ik geef heel wat meer uit aan boodschappen minimaal het dubbele en wij eten veel buiten de deur
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Marjolein1972 schreef:@PeterNY, wat ben je dan verhoudingsgewijs weinig kwijt aan boodschappen. In ieder geval in vergelijking tot mijzelf hier in Nederland :|
We zijn maar met z'n tweeen dus zodra er een kleine bijkomt zal dit snel omhoog gaan. Qua eten kopen we veel verse groente (salades, tomaten, courgettes, aubergine, uien, aardappels), fruit (sinaasappels, frambozen) en brood. Ook eten we veel vis en vrijwel nooit vleesproducten zoals hete honden. We drinken eigenlijk bijna nooit fruitsap, alleen koffie tijdens het weekeinde en veel water (zonder bubbels voor mijn vrouw, met bubbels voor mij). We kopen de meeste zaken die niet zo snel verouderen in bulk in met kortingsbonnen (bijvoorbeeld water, ijs in de aanbieding) en groenten en fruit bij een goedkopere zaak (http://www.giuntasmeatfarms.com bijvoorbeeld). We eten weinig tot geen hapjes behalve druiven. Mijn vrouw eet ook pasta (kost bijna niets, met kortingsbonnen vaak zelfs gratis, ik eet zelf meestal alleen aardappels). Andere boodschappen slaan we ook in bulk in, bijvoorbeeld: toiletpapier, keukenrollen, wasmiddel, tandpasta, mondwater en sauzen. Ik eet vaak ook soep uit blik met roggenbrood.

Ik eet wel in de kantine op de zaak door de week en dat kost ook ongeveer $ 180 per maand. Dat is meer uit sociale noodzaak dan iets anders: gaan eten met collega's is erg belangrijk om "erbij te horen".

ned in MO schreef:ik geef heel wat meer uit aan boodschappen minimaal het dubbele en wij eten veel buiten de deur
We gaan gemiddeld 1,5 keer per week uiteten en meestal bij Ruby Tuesday, TGI Friday en heel soms bij een luxere tepanyaki- of biefstukkenzaak. Maar altijd met kortingsbonnen waardoor het qua kosten wel meevalt: alleen een hoofdgerecht en mijn vrouw de saladebar. We nemen ook zelden alcoholische drankjes bij de maaltijd (meestal kraanwater, oftewel: ijswater) en dat drukt de kosten ook.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Ik hou ook van cijfertjes. Bij deze de utility kosten van ons huis (+4500 sq ft).
- Gas: $91
- Water: $13
- Elektriciteit: $127
- Riool: $7 (septic system)
- Vuilnisophaal: $34
Alles bij elkaar dus $272 per maand voor de utilities.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

@Peter, Geen ziektenkosten verzekering???
If you can dream it...
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Jawel: eigen bijdrage iedere maand ($100 ziektekosten, $5 optisch, $40 tandheelkundig). Dat is alleen voor mijzelf, mijn vrouw heeft zelf verzekeringen. Ik heb ook nog 401K, arbeidsongeschiktheid en levensverzekeringspremies.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer