Amerikaanse producten: wat mis je in Nederland/België?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Amerikaanse producten: wat mis je in Nederland/België?

Bericht door Dennis »

Heel veel van jullie zijn naar de VS geweest en hebben uit eerste hand kunnen meemaken dat daar heel wat producten in allerlei vormen, soorten en maten voorkomen die hier niet te vinden zijn. En zelfs als je niet naar de VS geweest bent, is je misschien weleens een product opgevallen waarvan je denkt: jammer dat ze dat hier niet hebben!

Hierbij dan weer een vraagje aan iedereen: welk(e) Amerikaans(e) product(en) mis jij het meeste? En waarom?

Laat maar horen wat je mist! Van pecan pie tot crock pot... het kan niet gek genoeg zijn. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
yvonne
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2003, 19:25
Locatie: utrecht

Bericht door yvonne »

:roll: als echte kok zijnde mis ik de pancakes, heb ze al geprobeerd te maken incl, de soda uit de winkel in de states maar wil het even live zien hoe het gemaakt word en wat de verhoudingen zijn..
dan mis ik de lekkere broodjes/ schijfjes uit blik.
verder de grote verpakkingen vooral die van de chips hahahah
:lol: maar ik ga de 14de weer dus dat word weer genieten en smullen van de koks uit de diners.
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
jobe
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2003, 10:52
Locatie: Bree, Belgie

Bericht door jobe »

Ik mis vooral de vele soorten SNAPPLE die in de States te koop zijn!
Het zijn echt heerlijke dranken! :D
yvonne
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2003, 19:25
Locatie: utrecht

Bericht door yvonne »

waar smaakt dat naar en zit er alcohol in mmmm, koop je dat gewoon in de suup?? :oops:
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Snapple heeft vooral Iced Tea in allerlei smaken: perzik, frambozen, citroen en dergelijke. Inderdaad heerlijke drankjes. Niet alcoholisch, overigens :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nojz
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 sep 2003, 00:12
Locatie: regio Gouda

Donuts!

Bericht door nojz »

Ik woon in de VS [voor nog maar twee maanden :( ], dus missen hoef ik het amerikaanse eten nog niet. Maar waar ik na december zeker naar zal snakken zijn de Krispy Kreme Donuts (direct van de lopende band!). Die MOET je geprobeerd hebben, vooral als je aan de oostkust woont. Hier in North Carolina kom je er niet onderuit...

Overigens, hier in de VS mis ik wel bepaalde Hollandse lekkernijen. Broodje kroket, bord boerenkool met worst of een oerhollandse boterham met kaas.
jobe
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2003, 10:52
Locatie: Bree, Belgie

Re: Donuts!

Bericht door jobe »

nojz schreef:Ik woon in de VS [voor nog maar twee maanden :( ], dus missen hoef ik het amerikaanse eten nog niet. Maar waar ik na december zeker naar zal snakken zijn de Krispy Kreme Donuts (direct van de lopende band!). Die MOET je geprobeerd hebben, vooral als je aan de oostkust woont. Hier in North Carolina kom je er niet onderuit...

Overigens, hier in de VS mis ik wel bepaalde Hollandse lekkernijen. Broodje kroket, bord boerenkool met worst of een oerhollandse boterham met kaas.
Ik wist dat ik nog iets vergeten was, inderdaad;"Krispy Kreme Donuts", gewoon zallig vers van de band (geprobeerd in Vegas, Excalibur hotel)! :D
eaglelgae
Amerikakenner
Berichten: 508
Lid geworden op: 16 sep 2003, 16:08
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: almere
Contacteer:

brownies

Bericht door eaglelgae »

Hey allemaal,
Ik mis de brownies, de echte goede, met chocoladestukjes en walnoten. En de repen van bananen/aardbeien backcountry voedsel. Een soort snoepplakjes met een heerlijke smaak als je aan het hiken bent. Niet dat je hier op een zelfde manier kan hiken, maar toch.
Groetjes, Anneke
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Wow, wat jullie missen gaat dus vooral via de smaakpapillen... :D

Wat ik toch wel erg mis momenteel is de Blizzard van de Dairy Queen... het lekkerste ijs dat ik ooit geproefd heb. Mijn favoriet is toch wel de M&M Blizzard, maar de chocolate chip cookie dough Blizzard is ook erg lekker.

Qua non-food mis ik de boekenwinkels (ze hebben in de VS de prachtigste boeken over de meest fascinerende onderwerpen) en de boek- en cd-clubs... toen ik in de VS studeerde, heb ik me overal op geabonneerd. Ze hebben werkelijk allerlei soorten clubs... vooral bij boeken is er veel variatie. Ik kreeg toen bijv. 12 CD's voor de prijs van 1 zonder verdere aankoopverplichting bij de cd-club en ook 5 "military history" boeken voor 99c elk. Geweldig! Daar kan de ECI nog een puntje aan zuigen. (Let op: dit werkt alleen als je een permanent adres in de VS hebt. Jammer genoeg dus niet voor vakantiegangers.)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
rachidheffels
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2003, 22:18

Re: Amerikaanse producten: wat mis je in Nederland/België?

Bericht door rachidheffels »

Wat is er eigenlijk gebeurd met die melk met een smaakje ?
Bestaat ie nog ? Banane-melk ?
Niet dat ik dat mis :wink:
jobe
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2003, 10:52
Locatie: Bree, Belgie

Re: Amerikaanse producten: wat mis je in Nederland/België?

Bericht door jobe »

rachidheffels schreef:Wat is er eigenlijk gebeurd met die melk met een smaakje ?
Bestaat ie nog ? Banane-melk ?
Niet dat ik dat mis :wink:
Jazeker bestaat ie nog, kun je krijgen in de AH.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hebben we het nu over een Amerikaans product?
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
rachidheffels
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2003, 22:18

Bericht door rachidheffels »

Nee, maar het idee komt wel uit Amerika :wink:
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Okee. Maar wel on topic blijven svp: het gaat in dit onderwerp over Amerikaanse producten. Voor andere onderwerpen kun je een nieuwe thread starten.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Dutch
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 sep 2003, 20:49
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Toch even een korte reaktie van mij, van een van de dingen die me tebinnen schiet. Het zijn de bakken slagroom, kant en klaar geklopt, en niet zoals hier uit een spuitbus, maar zoals hier de grote bakken ijs.
Lekker en makkelijk.

Verder mis ik de vrienden die we daar gemaakt hebben het meest.
Zoals vandaag weer. Krijgen we een mailtje van een vriendin, dat haar schoonvader, Willard, is overleden. En dan baal je, dat je niet zomaar even in het vliegtuig kunt stappen om er te zijn voor ze.
DynaMike
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2003, 09:31
Contacteer:

Bericht door DynaMike »

Welke producten ik hier mis? Nou, heel wat, maar ik zal een shortlist geven:

1) Reese's Peanutbutter cups (en dan de 'big cup' variant) - Soort ronde chocorepen met pindakaas creme vulling, deze dingen zijn ULTIEM lekker...mits je van pindakaas houdt :)
2) Mountain Dew = gewoon lekker en weird (heb begrepen niet toegestaan in EU vanwege niet toegestane kleurstoffen)
3) Bagels - lekkere broodjes met veel smaken (garlic bagel!)
4) Chocolote chip cookies - ook wel 'grandma's cookies' genoemd, erg lekker!
5) Oreo cookies - Deze zijn bij 'America Today' in Nederland wel verkrijgbaar!
6) Ruffles (en dan met name de 'flaming hot' variant) - chips, maar superheet, alleen voor liefhebbers, want je bek schroeit er gewoon van weg :)
7) Factory outlets langs de snelwegen!!!
8) Winkels die op zondag open zijn!!! (ik mis de 24 uurs economie echt!)
9) Premierefilms in mooie bioscopen voor 3-4 dollar!! (i.t.t. 8 euro die je hier moet betalen)
10) American Muscle (oftewel: beresterke, stoere auto's met grote motoren uit Detroit)
11) Snelwegen door wonderschone bergen met veel natuur en woestijnen waar je uren kan rijden zonder iemand tegen te komen.
Missy
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2003, 19:07
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Missy »

Wat ik mis van Amerika? Nou de suikerzoete verjaardagstaarten en biscuits met white syrup. Vooral als ze warm zijn met een beetje boter. :P
ElsOnline77
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2003, 12:27
Locatie: Regio Lier, België
Contacteer:

Bericht door ElsOnline77 »

De Oreo-cookies, De Bagels, De Pretzels met CreamCheese, De zalige breakfast-buffets met alles erop en eraan, ...
Maar wat ik het meeste mis zijn uiteraard al mijn vrienden uit de VS.
Wat ik mis als ik in de VS op vakantie?! Hollandse kaas en echte Belgische frietjes! ;-)
Leon
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2003, 17:17

Bericht door Leon »

De subway-broodjes! Geen enkel broodje in Nederland komt ook maar in de buurt! Ook alle Gatorade-dranken zou ik graag in de Nederlandse schappen zien liggen
Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer