Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leidingwater in Amerika met chloorlucht

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
drernie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Leidingwater in Amerika met chloorlucht

Bericht door drernie »

Ben pas in Chicago geweest, eerste kennismaking met de vs. In het leiding water in het hotel zat heel veel chloor en overal waar je water bij het eten kreeg stonk dit enorm naar chloor. Ik snap niet dat men dat drinkt. Is dat overal het geval?

* Note mod (Marco):
Dit onderwerp afgesplitst en een eigen topic gegeven, zodat het beter tot zijn recht komt.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Leidingwater in Amerika met chloorlucht

Bericht door markro »

Ik ben lang niet overal in de VS geweest, maar op bijna alle plaatsten waar ik geweest ben, had het kraanwater een chloorlucht. Op de ene plaats nadrukkelijker, dan op de andere plaats. Op hoger gelegen plaatsen in berggebieden smaakte het vaak neutraler.
Daarom kopen wij altijd flessen drinkwater.
Ook in restaurants verschilt het erg hoe het drinkwater smaakt, dat er bij de maaltijd aangeboden wordt. De ene keer lijkt het een glas zwembadwater en de andere keer is het geheel geurloos.
Men zegt, dat het schijnt te wennen als je er langer mee in aanraking komt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gewoon flessen water kopen. Het leidingwater bevat idd chloor. En dat doen ze al heel lang, sinds 1908: http://www.waterandhealth.org/drinkingw ... story.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Dit is niet alleen in Amerika, ook het water in bijvoorbeeld Frankrijk bevat chloor. Chloor is geloof ik goedkoper of makkelijker om water 'schoon' te krijgen...

Ik vind het zelf ook niet lekker hoor! Ik koop dan wel flessenwater :D.
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ook fluoride draagt aan die lucht bij.. Dat is dan weer wel goed voor je tanden.

Het verschilt heel erg waar je bent, hoe erg het is. In Michigan en Missouri vind ik het altijd meevallen, terwijl ik het in NYC weer meer aanwezig vond. Je krijgt er niks van, als je het niet lekker vind, drink uit fles. Tandenpoetsen e.d. kan echt geen kwaad.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn water komt lekker zo uit de grond, Lekker en koud.
Het chloor is een gas. In Florida zit er veel in vond ik. Echter als je het water laat staan, gaat de chloor er uit. Je kunt het ook door een filter gooien als je er snel vanaf wilt
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ned in MO schreef:Mijn water komt lekker zo uit de grond, Lekker en koud...
die van mij ook - van dezelfde bronnen in Maine waar Poland Spring z'n water haalt. Ik laat het wel jaarlijks testen want er zitten wel allerlei natuurlijke bijzaken in zoals arsenicum. Maar daar is ook wel weer een filtertje voor. Inderdaad, veel lekkerder (en goedkoper) dan mijn water in Massachusetts.
Clint schreef:Ook fluoride draagt aan die lucht bij.. Dat is dan weer wel goed voor je tanden...
maar niet voor je lichaam. Eindelijk, eindelijk, eindelijk willen Center for Disease Control, Environmental Protection Agency, en US Dept. of Health and Human Services de dosering wettelijk verlagen door de schadelijke gevolgen van het drinken van en het poetsen met fluoride.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Je merkt hier inderdaad best veel verschil in de hoeveelheid chloor die in het water zit. Het is maar net wat je gewend bent. Drink hier rustig van de kraan, maar als mijn ouders hier zijn drinken ze alleen water uit de koelkast.
Afbeelding
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Mijn water komt ook uit de grond. Zeer lekker en compleet geen chloor smaak. Herinnert me er wel aan dat ik het sediment filter moet vervangen!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In Denver had het water een heel klein beetje een chloorluchtje en hadden we altijd een kan met Brita filter. Koffie zetten moest altijd met het gefilterde water anders smaakte de koffie vreemd. Hier in Thornton, een 20 minuten ten noorden van Denver, is er totaal geen chloorlucht of -smaak te bekennen, en smaakt het water heerlijk fris, zo uit de kraan, ook voor de koffie.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

OscarG schreef:Mijn water komt ook uit de grond. Zeer lekker en compleet geen chloor smaak. Herinnert me er wel aan dat ik het sediment filter moet vervangen!

Ik heb een watersoftner want mijn water was wel knoepert hard. Heb ik ook geen sediment filter meer nodig. In plaats daarvan is het nu zout
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik drink alleen water uit fles in de USA. Komt ook omdat ik van het leidingwater daar altijd last van maag krijg.
Drink hier in NL ook geen leidingwater.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Waarom drink je geen leidingwater in NL?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Frans H schreef:Ik drink alleen water uit fles in de USA. Komt ook omdat ik van het leidingwater daar altijd last van maag krijg.
Drink hier in NL ook geen leidingwater.

dan heb ik nieuws voor je. Veel van het amerikaanse flessenwater is gewoon ordinaire gemeentepils
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

In NL ook!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het is inderdaad niet overal zo, maar vaak wel. Het verdampt vanzelf, dus als je het vervelend vind, moet je het in een kan zetten en dan is het zo weg. In restaurants biedt men je gratis water aan, dus als je het niet lekker vindt smaken kun je altijd water kopen, dat moet in NL in restaurants tenslotte ook. :wink:

Ik heb thuis een filter in mijn koelkast ingebouwd en dan is het ook weg. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet zo aan stoor.

Als je trouwens flesjes water wil kopen die niet van kraanwater komen, koop dan "Spring water" ipv "Purified water".
"Keep Georgia On Your Mind"
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het irritante in restaurants is dat ze als je niet oplet, je glas helemaal vol gooien met die vieze chloor ijsblokjes.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar dat glas krijg je gratis. Dus als ik water wil drinken zonder chloor, dan bestel ik gewoon een flesjes water.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

kastelke schreef:Maar dat glas krijg je gratis. Dus als ik water wil drinken zonder chloor, dan bestel ik gewoon een flesjes water.
Zit er in Canada ook chloor in het water?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

kastelke schreef:Maar dat glas krijg je gratis. Dus als ik water wil drinken zonder chloor, dan bestel ik gewoon een flesjes water.
Ik heb het niet over een glas water maar bijvoorbeeld een glas cola of sinas. Dat krijg je niet gratis zover ik weet.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer