Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Labour day (Boeing bij Seattle/whale watch/winkels)
Labour day (Boeing bij Seattle/whale watch/winkels)
Labour day is wellicht iets zoals onze 1ste mei ? Dag van de arbeid.
Wij vertrekken op zondag 2 september naar Seattle. Dat betekent dat we maandag 3 september Labour day meemaken in Amerika.
Heeft dat gevolgen voor onze plannen? Wij wilden graag die dag naar de Boeing fabrieken maar wordt er dan wel gewerkt en/of tours gegeven??
Idem voor Whale watch? Hier vermoed ik van wel, aangezien veel mensen vrij zullen hebben en zo'n uitstapjes zullen doen.
Wat met winkels. Wat is er allemaal open en wat is die dag gesloten?
Kortom, hoe beleven Amerikanen deze dag en wat met toeristen?
Bart
Wij vertrekken op zondag 2 september naar Seattle. Dat betekent dat we maandag 3 september Labour day meemaken in Amerika.
Heeft dat gevolgen voor onze plannen? Wij wilden graag die dag naar de Boeing fabrieken maar wordt er dan wel gewerkt en/of tours gegeven??
Idem voor Whale watch? Hier vermoed ik van wel, aangezien veel mensen vrij zullen hebben en zo'n uitstapjes zullen doen.
Wat met winkels. Wat is er allemaal open en wat is die dag gesloten?
Kortom, hoe beleven Amerikanen deze dag en wat met toeristen?
Bart
Laatst gewijzigd door markro op 22 nov 2011, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Labour day
Op zich is alles wel gewoon open, maar het is inderdaad een druk reisweekend voor veel Amerikanen. Het is namelijk een lang weekend en veel mensen trekken er dan op uit. Wel is het min of meer de "afsluiting" van de zomer voor veel mensen en gaan veel mensen richting de stranden. Maar reken ook op veel mensen bij de outlets.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mogelijk dat er wel tours worden gegeven, maar ik verwacht wel dat er op een lager pitje wordt gewerkt door het gewone personeel. Werken op Labor Day wordt waarschijnlijk gezien als overuren, dus daar zal de fabriek wel zuinig mee omgaan.Dude schreef:Wij wilden graag die dag naar de Boeing fabrieken maar wordt er dan wel gewerkt en/of tours gegeven??
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zorg vooral dat je asap je hotels voor dat weekend boekt, anders kan je hier en daar voor nare verrassingen komen te staan (geen hotel, of enkel nog peperdure hotels).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hmm hier vreesde ik al een beetje voor. Misschien beter op maandag dan het Whale Watching doen en dinsdag morgen naar Boeing gaan, want dat is iets waar ik wel enorm naar uitkijk. Het zou spijtig zijn als er bijna niet gewerkt wordt tijdens een rondleiding.
Voor de rest is alles open dus, winkels, restaurants.
Elke, de eerste nacht in Seattle moeten we zowiezo boeken om een adres te hebben om in te vullen. Aangezien we twee nachten in Seattle verblijven boeken we toch meteen die twee nachten in hetzelfde hotel. Ik neem aan dat het vanaf dinsdag weer kalmer wordt?
Bart
Voor de rest is alles open dus, winkels, restaurants.
Elke, de eerste nacht in Seattle moeten we zowiezo boeken om een adres te hebben om in te vullen. Aangezien we twee nachten in Seattle verblijven boeken we toch meteen die twee nachten in hetzelfde hotel. Ik neem aan dat het vanaf dinsdag weer kalmer wordt?
Bart
Grts, Bart
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
http://www.boeing.com/commercial/tours/index.html
Hours
The Future of Flight Aviation Center & Boeing Tour is open seven days a week from 8:30 a.m. to 5 p.m. (Pacific time), closing only on Thanksgiving Day, Christmas Day and New Year's Day. Boeing reserves the right to cancel tours at any time for Boeing company business or emergencies.
Ik ken het gevoel. In 2008 die kant op geweest, mede speciaal voor Boeing. De tour die wij van te voren hadden geboekt werd geannuleerd want de werknemers waren aan het stakenDude schreef:Misschien beter op maandag dan het Whale Watching doen en dinsdag morgen naar Boeing gaan, want dat is iets waar ik wel enorm naar uitkijk. Het zou spijtig zijn als er bijna niet gewerkt wordt tijdens een rondleiding.
Re: Labour day (Boeing bij Seattle/whale watch/winkels)
Owh dat is balen zeg! Maar ik kan je vertellen dat de tour echt meer dan de moeite waard is. Een van de hoogtepunten van onze afgelopen reis.
Wanneer je Boeing interessant vind, vind je Museum of Flight misschien ook wel interessant. Echt een heel mooi museum en vanaf het centrum gemakkelijk te bereiken (ook per OV, wij hadden alleen voor naar Boeing een auto gehuurd
). Je vindt hier onder andere de een oude Air Force One.
Wanneer je Boeing interessant vind, vind je Museum of Flight misschien ook wel interessant. Echt een heel mooi museum en vanaf het centrum gemakkelijk te bereiken (ook per OV, wij hadden alleen voor naar Boeing een auto gehuurd
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Labour day (Boeing bij Seattle/whale watch/winkels)
Amerika kent geen labour day, dat is iets engels. We kennen wel labor day
Overigens is labor day zelf een goed dag voor activiteiten en niet zo druk. De meeste amerikanen zijn dan onderweg weer terug naar huis namelijk
Overigens is labor day zelf een goed dag voor activiteiten en niet zo druk. De meeste amerikanen zijn dan onderweg weer terug naar huis namelijk
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6697 Weergaves
-
Laatste bericht door laanvdj
-
- 4 Reacties