Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke bank keuze USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
D-lite
Amerika-ontdekker

Welke bank keuze USA?

Bericht door D-lite »

Ik ben de blijde houder van een verse green card! Afgelopen vrijdag dan eindelijk in de 'bus' gekregen! Nu kan het leven pas echt beginnen in de USA :)!
Maar dat terzijde ;)!

>> Ik had een vraag aan de mede Dutch- Americans: wat hebben jullie gedaan met jullie bankzaken? Wat is de beste bank in onze situatie?
Ik ben (en blijf) permanent residence of the USA. Ik ben niet van plan om citizen te worden.

Ik heb een NL bankaccount die houd ik aan. Daarnaast ben ik dan opzoek naar de juiste Amerikaanse bank DIE kan corresponderen met een NL bank.
Oftewel, geld van de USA rekening naar de NLse account overmaken (online?) en anders om.
Het lijkt mij namelijk makkelijker met vakanties in NL om een NL account te hebben (credit card komen weer kosten bij) en daarmee te betalen en natuurlijk is het belangrijk dat mijn ouders vanuit NL nog eens wat geld kunnen toestoppen op mijn Amerikaanse account. ;)

Vandaag heb ik een bankaccount geopend bij Wells Fargo/Wachovia, en blijkbaar zijn de bankzaken hier nogal anders geregeld. Wat een verschillen onder de banken zeg! Blijkbaar is het niet helemaal wat ik nodig heb. (ik kan wel NL geld overmaken, maar dus geen geld vanuit hier overmaken naar een NL account)

Hopelijk hebben jullie meer ervaring en een goed advies!
Alvast bedankt!
:thumbup:
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Welke bank keuze USA?

Bericht door USA2004 »

Fijn dat je je greencard hebt, gefeliciteerd.

Geld overmaken naar Nederland kan via de meeste banken via een internationale wire. Dat kost zo'n $40, hangt van de bank af.
D-lite
Amerika-ontdekker

Bericht door D-lite »

En dat is zojuist wat ik wil omzeilen. 40 bucks om wat geld over te maken. Dan houden we niets meer over.
Helaas bezitten wij geen honderden of duizenden dollars. Er moet toch een andere manier zijn..

Maar in iedergeval bedankt voor de info!!
Wire zei je? Gaan we ff uitzoeken ;)!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Die fees zijn niet te omzeilen, alle banken rekenen dit soort bedragen om geld over te maken.

Misschien kun je anders een paypal account aan maken, gekoppeld aan je Amerikaanse bankrekening, daar kan je ook geld op storten vanuit Nederland, zijn wel kosten aan verbonden, maar minder dan $40. Google eens wat de mogenlijkheden zijn.

Succes!
D-lite
Amerika-ontdekker

Bericht door D-lite »

Ok, en dan vanuit Paypal weer naar mijn NL account..
HHmm misschien moet ik mijn eigen bank opzetten met internationale contacten voor de 'normale mens' :D !

Thanks!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik zit ook bij Wells Fargo (vml Wachovia) en je kunt gewoon via een wire transfer geld naar het buitenland overmaken, maar zoals gezegd kost dat bij (voor zover ik weet) vrijwel alle banken zo'n $40. Misschien biedt PayPal uitkomst, maar ik vraag me af hoe vaak je nou eigenlijk geld van en naar NL moet overmaken? Als je eenmaal werkt en geld verdient in de VS zal dat toch niet meer vaak voorkomen lijkt me. En als je in NL met vakantie gaat kun je gewoon pinnen van je Amerikaanse checking account, of met je CC betalen. Daar zitten ook kosten aan verbonden, maar al met al minder dan geld internationaal naar NL overmaken. Maar om je vraag te beantwoorden heb ik niet het idee dat grotere Amerikaanse banken elkaar nou zoveel ontlopen qua kosten. Ik zou kiezen voor een bank die in jullie gebied goed vertegenwoordigd is, zodat je gemakkelijk bij een "eigen" pinautomaat kunt pinnen.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

gewoon geld opnemen uit de atm hier?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Persoonlijk vind ik een credit union een goede optie. Ze hebben erg veel ATMs binnen hun netwerk, en voelen persoonlijker aan dan een grote bank. Onze credit union (TechCU) heeft alle moderne gemakken (internetbankieren). Ze hebben wat lagere fees, maar bijv. geen scherpe rente. Een outgoing international wire is overigens ook $38, inderdaad rond de $40. Wij moesten $25 storten op een speciale spaarrekening als lidmaatschap. Credit unions zijn nu trouwens in het nieuws omdat er aardig wat mensen naar overstappen omdat ze boos zijn op BofA, ondanks dat ze hun extra fees hebben ingetrokken.

Wij hebben nog een rekening in NL, en schrijven zelden iets over tussen NL en de VS. Een rekening in NL houden is erg handig om dingen in NL te betalen, zoals meedoen met een kadootje voor familie.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

PayPal rekent misschien weinig fee, maar hanteren wel slechte wisselkoersen. Stel dat de wisselkoers 1,40 is, dan rekent paypal 1,34. Bij een hoog bedrag kan je beter de fee betalen ;)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je zaken met nederland blijft doen en geld binnenkrijgen moet neem dan alsjeblieft een Bank of america account.
Verscheidene mensen hebben geprobeerd geld over te maken vanuit nederland/belgie naar een account bij mijn lokale bank en niemand snapt het daar in europa hoe dat moet. Dit komt omdat kleine banken dit niet kunnen en het dus met een tussenstap gedaan moet worden en dan gaat het altijd mis. BOA is een hele grote en kan het zonder tussenstap doen en dat is veel makkelijker.
Je kan ook gewoon rekeningen openen bij verschillende banken. Kost niks
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat zal wellicht ook aan de NL bank liggen? Ik heb weet-ik-hoevaak overschrijvingen gedaan naar verschillende kleine credit unions en dat ging nooit fout. Via Mijn ING kreeg ik gewoon heel duidelijk voor handen wat ik moest hebben (routing nummer, adres bank, rekening nummer, adres rekeninghouder). Elke keer stond het geld met een dag of 4-5 op de andere rekening.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Same here. Kan gewoon via internetbankieren van onze credit union, en ik heb er nooit problemen mee gehad.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Als ik geld overmaak naar Holland of New Zealand dan doe ik dat altijd met de post in de vorm of een money order.Kost mij niks anders dan een postzegel.Duurt wel 7 dagen ongeveer.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ps....ik vind een fee van $40 dus een beetje weg gegooid geld of je moet echt haast er mee hebben.Ben het ook eens met Ned in mo en zou ook altijd BofA gebruiken om dezelfde reden.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik heb ook meerdere malen geld over gemaakt via Rabobank internet bankieren. Dit naar accounts bij TD bank en bij Sovereign Bank. Geld kwam altijd aan. Als ik er een spoed betaling van maak dan staat het er zelfs de volgende dag op. Via de ATM lijkt geen geld te kosten, maar toch wordt er 1x per kwartaal oid "bank kosten" afgeschreven van mijn Rabobank rekening. Helaas nooit een specificatie van welke kosten dit zijn, dus of hier buitenlandse ATM kosten bij zitten kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb (nog) geen kennis van welke bank in de VS geschikt is, maar wellicht zou je bij meer banken een rekening kunnen openen. Ik zeg dit zonder de jaarlijkse kosten te weten, dus dat zal je zelf moeten uitzoeken.
Maar dan zou je 1 bank kunnen selecteren op openingstijden die je het beste uitkomen en 1 bank op kosten van het overmaken van geld naar Nederland.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Er zijn geen kosten in de VS om bij een bank te zijn als je daar ook een mortgage hebt.Tenminste zo is het bij BofA.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik hrb zelf een gratis rekening waar ik 4% rente op vang 8)
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik heb een ouwe zakken spaar regeling :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het is altijd makkelijk om een rekening bij een bank te hebben die een kantoor in je buurt heeft. Gewoon binnenlopen, gaan zitten en een praatje maken met een 'officer' die nieuwe rekeningen opent. En dan vragen hoe ze overboekingen uit/naar het buitenland behandelen. Als ze dat niet weten, of als het duur is, dan bedank je hen vriendelijk voor hun tijd en loopt door naar de volgende bank.

Ik heb al jaren een rekening bij ING in Nederland (uit de tijd dat dat de Postgiro was) en heb nooit problemen om via het internet geld over te maken (vanuit Nederland dan). In Nederland opgeven dat je dollars wilt overmaken (is voordeliger, want in de VS hebben de meeste mensen bij een bank ooit vaag iets gehoord over Euro's, maar hebben vaak geen idee wat dat precies zijn, een speciaal soort soep?). Geef ook aan dat je alle kosten in Nederland wilt betalen (reden: zie hiervoor) en dan is het geld in een week of zo op je rekening. Alleen het ABA Routing nummer en het nummer van je bankrekening in de VS aan je Nederlandse bank opgeven -- vraag de Amerikaanse bank eventueel of ze dat even precies willen aanwijzen, staat op elke check.

De banken die ik heb gehad (US Bank en Chase, plus een plaatselijkere bankketens) berekenen meestal $15 voor het voorrecht om hen je geld te laten ontvangen.

ING pasje gaat altijd door de meeste geld automaten en ook veel machientjes bij kassa's. ING rekent daar volgens mij de dagkoers en geen extra kosten voor, al heb ik dat een tijd niet gedaan.

Geld naar Nederland heb ik eigenlijk nooit gedaan, maar dat moet ook kunnen, IBAN en Swift/BIC code en rekeningnummer (al zit dat al in het IBAN nummer) opgeven en dan moet het allemaal goed komen. Kosten daarvan navragen VOORDAT je een Amerikaanse rekening opent.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer