Maar dat terzijde
>> Ik had een vraag aan de mede Dutch- Americans: wat hebben jullie gedaan met jullie bankzaken? Wat is de beste bank in onze situatie?
Ik ben (en blijf) permanent residence of the USA. Ik ben niet van plan om citizen te worden.
Ik heb een NL bankaccount die houd ik aan. Daarnaast ben ik dan opzoek naar de juiste Amerikaanse bank DIE kan corresponderen met een NL bank.
Oftewel, geld van de USA rekening naar de NLse account overmaken (online?) en anders om.
Het lijkt mij namelijk makkelijker met vakanties in NL om een NL account te hebben (credit card komen weer kosten bij) en daarmee te betalen en natuurlijk is het belangrijk dat mijn ouders vanuit NL nog eens wat geld kunnen toestoppen op mijn Amerikaanse account.
Vandaag heb ik een bankaccount geopend bij Wells Fargo/Wachovia, en blijkbaar zijn de bankzaken hier nogal anders geregeld. Wat een verschillen onder de banken zeg! Blijkbaar is het niet helemaal wat ik nodig heb. (ik kan wel NL geld overmaken, maar dus geen geld vanuit hier overmaken naar een NL account)
Hopelijk hebben jullie meer ervaring en een goed advies!
Alvast bedankt!