Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Je NL sport ook in de VS beoefenen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hockey
Amerika-expert

Je NL sport ook in de VS beoefenen?

Bericht door Hockey »

Ik wist niet of dit het juiste subforum was, en of de titel voldoende duidelijk maakt, maar ik moet toch ergens beginnen. :wink:

Mijn sport is hockey, (vandaan mijn nick), en ik beoefen deze sport in Nederland. Hockey is veldhockey welteverstaan, niet ijshockey. Maar in de VS wordt deze sport nauwelijks gespeeld, en op amateur niveau al bijna helemaal niet, en het niveau is zeer laag. En een clubcultuur zoals we die in Nederland hebben ontbreekt. Als ik (straks/ooit) in de VS ben aangeland wil ik toch doorgaan met sporten, maar hockey gaat het vermoedelijk niet meer worden denk ik.

Nu is mijn vraag of meer NederAmerikanen, dan wel Belgisch Amerikanen ook ondervonden dat de sport die zij beoefenden hier in de VS niet echt beoefend werd. En wat ze in plaats daarvan zijn gaan doen als sport.
dirkwood
Amerikakenner

Re: Je NL sport ook in de VS beoefenen?

Bericht door dirkwood »

Het antwoord voor mij is dus NEE.
Ik speelde best aardig voetbal in Holland (had zelfs haast een jeugd contract van Feyenoord)en op wat oudere leeftijd volleyball op een goed niveau als een spelverdeler.
Helaas zowel in New Zealand also ook Amerika daar was maar weinig voor mij plaatselijk aanwezig omdaar mee door te gaan.In beide landen der grootste sporten hadden maar weinig te maken met de sporten van Holland,(tenminste in mijn tijd)
Ik heb dus gewoon lekker golf opgepakt waar ik nu overall ter wereld mee terecht kan .( en ook lekker echt oud mee kan worden :) )
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik ben juist dingen gaan doen die je in Nederland niet zo gauw gaat doen.
Ik had het eerste jaar heel zuinig geleefd en beloonde mijzelf toen met een skiboot met 85 pk motor.
Er zijn hier veel meren waar het leuk op varen is. Ik was in de zomer dus veel op mijn bootje te vinden, zwom veel, ging vissen etc. Daarnaast had ik een SUV gekocht met 4 wiel aandrijving en een nieuwe hobby werd dus onbekende gebieden ontdekken waar je met een normale auto niet kon komen.
Later heb ik net als Dirk golf opgepakt als hobby en dat vind ik een heerlijk tijdverdrijf.
Zwemmen doe ik nog steeds en sinds deze zomer heb ik een eigen zwembad wat wel lekker is.
Daarnaast klooi ik graag buiten. Ik heb 4 acres met bos en dan is er altijd wel wat te doen.
Vandaag met de tractor blaadjes wezen vermalen en de dakgoten wezen leegscheppen. Aangezien ik een heleboel dakgoot heb morgen de rest ervan doen :lol:

Ook denk ik dat als je kinderen hebt je hobbies zullen gaan veranderen. Zo ben ik gaan paardrijden, samen met de kinderen, iets wat ik in nederland niet zo snel opgepakt zou hebben denk ik.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Niet om je te ontmoedigen Hockey maar ik moet er wel bij zeggen dat in New Zealand ik was instaat om 3 keer per week naar golf te gaan.
Hier in USA ben ik gelukkig als ik 1 keer in de twee maanden een kans heb.
Werk laat het haast niet toe.
Ook niet genoeg vrije dagen en te weinig vakantie.
Meestal ben ik te moe na werk om zelfs pap te kunnen zeggen. :|
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je hebt van die minigolf setjes voor op de wc. Het is maar een idee :lol:

Afbeelding
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

te gek ..... :lol: :P
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier is golf inderdaad een grote sport. Het is ook relatief goedkoop om een rondje te gaan golven. Ik speelde vroeger in Nederland ook altijd veldhockey en heb er weleens over gedacht om me toch aan te sluiten bij de ene club hier. Dat is er nooit van gekomen, ook omdat ik het spel wel leuk vond, maar het hele clubgebeuren eigenlijk nog meer en dat vind je hier alleen voor de scholieren tot en met college. Hier fiets en loop ik veel en ga naar de sportschool. Er is hier wel een vrij actieve co-ed voetbalclub en heel wat basketball en baseball "leagues". In Washington op de Mall zijn ook een aantal sportclubs actief in het weekend. Het zal er ook van afhangen, waar je gaat wonen, want klimaat zal ook een rol spelen in wat de mogelijkheden zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Sinds ik verhuisd ben naar Fort Collins, CO speel ik nog steeds veld-hockey. Toen ik uit NL wegging speelde ik al op een redelijk hoog niveau, het niveau is heel erg omlaag gegaan, maar de gezelligheid niet.
Veld-hockey is hier een compleet andere sport dan in NL, het wordt op een slecht kunstgrasveld gespeeld (meestal), zijn veel vriendelijker voor elkaar enz.
Ik geniet nog steeds om te hockeyen, maar het is wel heel anders voor mij.

Ik was toen ik in NL woonde ook redelijk serieus met skiën (Slalom en Giant Slalom) en was daarom 2/3 x per jaar voor één week in Val Thorens/Les Menuires te vinden om daar te racen met de verschillende Franse teams. Hier in Colorado kan ik veel vaker skiën, en kan ik nog veel meer racen! Heerlijk! Ik ben net terug van een dagje op de piste ;-).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

jaloers hier. Wel gebergte, geen sneeuw en geen pistes.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Volgens mij heb je die echte verenigingssporten als hockey en voetbal zoals in NL niet echt in de VS. Tenminste niet voor mensen boven een jaar of 25. Op universiteiten natuurlijk wel, maar dat is het dan wel. Persoonlijk ben ik nooit echt sportief geweest in die zin, al ga ik wel een keer of drie per week naar de sportschool. Dat deed ik in NL, en ook hier hier in GA. Maar dat doe ik ook niet als hobby of omdat ik het leuk vind, maar meer omdat ik vind dat het moet. Wat ik wel leuk vind is af en toe hiken, en natuur is in Amerika nooit ver weg. En in GA zit ik vanuit Atlanta in een uurtje in de bergen, nou ja, heuvels. Maar het is er mooi, schoon en er zijn bijna geen mensen. En aangezien ik midden in de stad woon en ook nog in een vrij populaire wijk, heb ik daar soms toch behoefte aan.
"Keep Georgia On Your Mind"
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Ik speelde in NL squash. Na mijn verhuizing heb ik gezocht naar de dichtsbijzijnste squash courts maar die waren iets van 15 mile rijden zijn dus heb ik toen racquetball maar eens geprobeerd. De fitnessclub waar ik lid van was had een paar banen maar bleek toch niet helemaal mijn sport en nu tennis ik. Niet in vereningingsverband maar met een vriend van me op de banen in onze wijken.

We spelen zo nu en dan doubles met andere spelers die er dan toevallig zijn maar niets georganiseerd. Zowel squash als tennis kan je hier in vereningingsverband doen maar daar dat moet je wel zoeken en ik had geen zin om elke keer zo'n eind te rijden. Ik ken eigenlijk alleen softball als teamsport voor volwassenen. Er zullen er best meer sporten zijn maar niemand die ik ken beoefend een teamsport (muv softball dus)

Ik mis squash nog wel maar vermaak me prima met tennis en ik hike en mountainbike nu ook vrij veel. Al met al ben ik veel actiever dan ik ooit in NL ben geweest.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

In Holland zette ze je op voor een klaverjas club zodra je de 50 bent gepasseerd. :mrgreen:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dank voor alle reacties tot nu toe. In Nederland is hockey zowel sport als gezelligheid. Voor mij geldt dat het merendeel van mijn vrienden via het hockey komen, en ik ben hierin niet alleen onder de hockeyers. De VS zal dus in meerdere opzichten een "leerervaring" worden.

Voor mezelf heb ik al gekeken en er is inderdaad hockey in LA, maar van een laag niveau, dus de vraag is hoe leuk dat zal zijn. Een andere optie is om maar te gaan rugbyen, daar heb ik toch al het postuur voor. En een derde gedachte waar ik op hink is gewoon naar de sportschool te gaan en enkel actief te zijn als scheidsrechter in de VS en aldus dat stuk hockeycarrière voort te zetten.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als het niveau zoveel lager is wordt dan coach. Kan je het niveau opkrikken. Lijkt mij misschien een leuke optie om te doen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dank voor de tip, maar zo goed ben ik helaas niet. In fluiten ben ik beter, en dan kan ik op college niveau nog best leuke potjes fluiten.
Youdid
Amerikafan

Bericht door Youdid »

Wij zijn heel sportief in ons studentenhuis :wink:
Bijlagen
199453_1939405931160_1422777826_2290337_1364752_n.jpg
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Hockey schreef:Dank voor de tip, maar zo goed ben ik helaas niet. In fluiten ben ik beter, en dan kan ik op college niveau nog best leuke potjes fluiten.
Kan je beter High School gaan fluiten... college niveau is vaak lager dan high school.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Aan fierljeppen doen ze zeker ook niet?

Amateurs...
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nee, en klootschieten ook al niet...laat staan boerengolf. Erg jammer hoor...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Boerengolf ook al niet...nouja zeg het moet toch niet gekker worden!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer