Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vernieuwen NL paspoort in Denver (tijdelijk)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Vernieuwen NL paspoort in Denver (tijdelijk)

Bericht door Loek »

Het NL consulaat in Denver zal op December 13, 14 and 15 2011 een proef doen met het maken van biometrische nederlandse paspoorten. Voor nederamerikanen die niet te ver van Denver wonen mogelijk de gelegenheid wat te sparen op reiskosten naar een van de verder gelegen ambassades. Indien je mee wilt doen aan deze proef moet je dit voor 4 November melden bij:

Mariette van Engelen
Assistant Consul of the Netherlands
1625 Broadway, Suite 680
Denver, Colorado 80202
Tel: 303.592.5362
Fax: 303.592.5228
E-mail: consulate.wtcdenver@att.net
Website: http://www.sanfrancisco.the-netherlands.org

Ze zijn wat laat met deze melding ik hoop dat ze wat soepel met de 4 nov datum kunnen zijn; misschien zijn er hier nog mensen die er gebruik van willen maken.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Vernieuwen NL paspoort in Denver (tijdelijk)

Bericht door tcoppers »

Dan zullen ze op het consulaat de pasfoto scannen en de vingerafdrukken en die dan doorsturen naar Nederland.
Alle paspoorten worden nl. door SDU gemaakt. Daarna zullen ze verstuurd moeten worden.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat begrijp ik, maar op dit moment is Denver niet een van de steden in de US waar biometrische gegevens voor paspoorten kunnen worden vastgelegd. Veel nederlanders in de US en andere buitenlanden moeten momenteel erg ver reizen en dus grote kosten maken om hun paspoort te vernieuwen. Gepke heeft vorig jaar haar NL paspoort verlengd door op een dag heen en weer te vliegen naar Los Angeles; op die manier spaarde ze in ieder geval een of meer overnachtingen uit. Er zijn maar een beperkt aantal steden waar je dit momenteel kunt doen. Nederlanders die bijvoorbeeld op Hawaii wonen moeten ook veel kosten maken door naar het vasteland van de US te reizen. De meeste consulaten/ambassades in de US waar dit momenteel kan worden gedaan zitten in de kustgebieden of in Chicago. Voor veel mensen dus nog steeds een eind reizen. Denver ligt in het midden van het land en kan daarom iets gunstiger liggen.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Van mij mogen ze in iedere staat wel een consulaat opzetten om je paspoort te kunnen vernieuwen. Ik zal dat jaar naar LA moeten om het te vervagen, BOO :P
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

tcoppers schreef: Alle paspoorten worden nl. door SDU gemaakt.
:offtopic:
Als ex-werknemer van Sdu Uitgevers: SDU Identification bestaat niet meer. SDU heeft dit een jaar of wat geleden afgestoten en de Identification tak is toen overgenomen door Sagem Identification. Dit is nu weer overgenomen door de Safran Group die de ID tak in het bedrijf 'Morpho' heeft gevormd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik hoop dat het een succes wordt met die proef!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Clint, bedankt voor de uitleg, weer wat slimmer geworden.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Loek, bedankt dat je ons dat hebt laten weten.

Ik woon buiten Denver (off 285) en ben afgelopen augustus naar San Francisco gevlogen voor mijn ceremonie (optie procedure) alsmede om de aanvraag voor wat betreft mijn nieuwe Nederlandse paspoort in te dienen. Net als jouw vrouw heb ik deze reis ook in een dag gedaan om verdere overnachtingskosten te besparen.

Ik wil graag meewerken aan deze proef, het zou fantastisch zijn als ons consulaat hier in Denver dit soort zaken zou kunnen behartigen. Me dunkt dat ze centraal genoeg liggen.

Ik zal contact opnemen met Mariette, ik ken haar persoonlijk. In ieder geval bedankt voor de informatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer