Kosten levensonderhoud in Amerikaanse grote steden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Kosten levensonderhoud in Amerikaanse grote steden

Bericht door LittlePhoenix » 30 okt 2011, 16:48

In Nederland wonen er ook mensen op straat nadat ze financiele rampen niet te boven kunnen komen. Een collega van m'n man bijv. heeft op straat gewoond nadat hij z'n vrouw en kinderen aan een auto-ongeluk had verloren. (Dat was dus in Nederland en de collega was een Nederlander) Veel Nederlanders beweren dat iedereen in Nederland een vangnet heeft en dat alleen verslaafden op straat eindigen maar dat is helaas niet zo. In Nederland zijn er ook ontzettend veel mensen die net tussen de regeltjes doorvallen en het niet redden.

Het is helaas wel zo dat het in Amerika veel meer voorkomt en dat is eng. Als je 1 paycheck van de afgrond leeft ben je altijd bang voor een ramp maar het is echt niet zo dat je in Nederland wel veilig bent.

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 30 okt 2011, 17:10

LittlePhoenix schreef: Het is helaas wel zo dat het in Amerika veel meer voorkomt en dat is eng. Als je 1 paycheck van de afgrond leeft ben je altijd bang voor een ramp maar het is echt niet zo dat je in Nederland wel veilig bent.
Ik begrijp dat volledig...maar zoals jezelf all aangeeft het gebeurt hier meer... en volgens mij hier altijd wanneer je van minimum income or minder dan Jan Modaal moet rond komen.En als je in die betaling groep zit dan is ook de enigste manier volgens mij om van paycheck tot pay check te leven en er is geen andere.Het lijkt my onmogelijk om van minimum loon nog te kunnen spare, zelfs een hond heeft het beter :(
Oranje hagelslag...en ZZ tops.

TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs » 30 okt 2011, 17:36

Dirkwood ook ik begrijp je 5 minute gevoel volkomen. Mijn vrouw en ik wonen hier ook al weer een tijdje en ik heb me in mijn huidige baan aardig opgewerkt tot een salaris genoeg om goed van te leven zal ik maar zeggen.
Maar mijn vrouw zal echt niet stoppen met werken, want je weet maar nooit...
In NL had ik dat gevoel nooit en verdiende ik een stuk minder.
En een NL job kan je ook niet met Amerika job vergelijken, veel minder vakantie, hoeveel ziektedagen, heb je medisch en hoeveel eigen risico, heb je 401K? Etc, etc...

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 30 okt 2011, 17:57

TedjevanEs schreef: En een NL job kan je ook niet met Amerika job vergelijken, veel minder vakantie, hoeveel ziektedagen, heb je medisch en hoeveel eigen risico, heb je 401K? Etc, etc...
Hier sta je gewoon van de ene op de andere dag op straat en in mijn geval dan verlies ik niet 1 incomen maar alles ...twee dus.. omdat wij een team vormen.Dan om het makkelijk te maken verliezen we ook nog de woning waar we in wonen omdat die met het werk komt zo te zegge.
Dit is ons dus ook echt overkomen 7 jaar geleden.
Twee partners waren de eigenaar van de storage facility en kregen samen ruzie en de zaak moest verkocht worden.
We stonden letterlijk van de ene dag op straat beide zonder baan en geen huis om in te slapen.
Ga er maar eens tegen aan wanneer je 57 bent. :roll:
Mijn broer in Holland verloor zijn baan bij de post en kreeg een kwart millioen mee omdat ze hem niet mochten ontslaan :blink:

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 30 okt 2011, 18:00

Wauw, dat is heftig Dirkwood.
Hoe zijn jullie daar weer bovenop gekomen?

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 30 okt 2011, 18:02

vana schreef: Hoe zijn jullie daar weer bovenop gekomen?
Handen vouwen en omhoog kijken,hard werken en een beetje geluk hebben zoals Benno het uitdrukte.
En zoals jij zegt:Als je gelooft dat het lukt, zul je kansen zien
Als je gelooft dat het niet lukt, zul je obstakels zien :P

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 30 okt 2011, 18:04

Ik vind het knap hoor. :thumbup: Er zijn mensen die om minder de moed laten zakken.

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 30 okt 2011, 18:22

Ps: Weet je wat ook leuk was in verhouding met mijn broer in Holland?
Zowel mijn vrouw en ik kwamen ook niet in aanmerking voor werkelozen uitkering.Dit als een extra prijs er bovenop omdat wij ontslagen waren. Geweldig is dat terwijl je er wel altijd TAX voor betaald :wink:

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 30 okt 2011, 18:23

vana schreef:Ik vind het knap hoor. :thumbup: Er zijn mensen die om minder de moed laten zakken.
:wink: Hollanders zijn toch nooit voor 1 gat te vangen joh.... :P

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO » 30 okt 2011, 19:05

das niet waar. Als je ontslagen wordt heb je recht op uitkering. Alleen jij niet want je had je 40 quarters nog niet
Hier in amerika verdien je over het algemeen meer maar heb je minder vangnetten.
Als je een vangnet creert en je wordt ontslagen dan ga je ergens een huisje huren en naar een nieuwe baan zoeken.
Met je vangnet kun je gewoon doorleven. Het probleem is dat de meesten niet de kracht hebben om dit op te bouwen. Het is oh zo makkelijk om je eigen geld uit te geven.
Had je in ned gewoond met 57 dan zou je nooit meer aan de bak komen. In amerika wel. Na een poosje zijn de regelingen in nederland ook op en ga je in de bijstand en krijg je aow als je 65 bent. Dan woon je 3 hoog achter, een auto kan je niet betalen, een vakantie ook niet. Leuk hoor

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 30 okt 2011, 19:16

ned in MO schreef:das niet waar. Als je ontslagen wordt heb je recht op uitkering.
In Texas wordt je gewoon op straat gezet.
Het is erg makkelijk voor een werkgever om iets op te maken dat je je job niet goed doet en dus goodby naar je unemployment.
Zij doen dit omdat als zij dit niet doen dan moeten zijzelf een gedeelte van de unemployment betalen.Nee dus voor hun.
http://wiki.answers.com/Q/Can_you_draw_ ... d_in_Texas

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO » 31 okt 2011, 01:33

Hmm, tenzij jij geld van je baas stal oid had jij (je vrouw) gewoon uitkering moeten hebben.
You were laid off in andere woorden.
Ontslagen worden omdat je steelt of geheimen verkoopt etc is heel wat anders

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 31 okt 2011, 02:00

Nonsense.....wij werden ontslagen omdat er een take over was van een silent partner.14 dagen daarvoor waren we bij de andere partner awarded als managers of the year.Een interim manager werd benoemd totdat de zaak by lawyers was uitgezocht wie nu had de meeste zeggenschap vand partners.Wij werden dus onslagen om uit de weg te zijn omdat dit technis zijn voordelen had .De hele situatie had zelfs helemaal niks met ons te maken.Wij waren gewoon een nummer.
Geloof mij nu maar in Texas krijg je alleen unemployment als je baas meewerkt zoniet dan wordt het een ieder voorzichzelf en God voor ons allen en Texas is niet CA or MO

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO » 31 okt 2011, 02:06

Ontslag was dus niet jouw schuld, dus had je uitkering moeten krijgen.

Zie je eigen wike antwoord:

Yes, as long as you were not fired because of violation of major policies, gross negligence in your job, or a demonstrated inability to do your job. You will be asked questions when you apply for unemployment that help TWC determine if you meet the eligibility requirements.

Read more: http://wiki.answers.com/Q/Can_you_draw_ ... z1cJiwRLR4

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 31 okt 2011, 02:22

Wat ik daar mee wilde bewijzen is dat als je ontslagen wordt je dus niet altijd recht hebt op unemployment zoals jij het liet overkomen en in Texas het betekend dat er dus altijd wel wat gevonden wordt om het te laten lijken op een van die redenen wat is erg makkelijk gedaan bij een employer zodat hij niet een gedeelte hoeft te betalen.

dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood » 31 okt 2011, 02:28

De schriftelijke reden op ons ontslag was een te grote loyalty naar een partner.Wij hadden de silentzelfs nooit gezien of ontmoet en wisten amper van zijn bestaan af.Duidelijk was dus dat een partner dacht dat hij opgelicht werd bij de andere.

Bankroll
Amerika-newbie

Bericht door Bankroll » 31 okt 2011, 19:33

Weet iemand hoe het staat met de veiligheid in deze grote steden? Ik heb een paar maanden in de Bijlmer gewoond maar heb geen idee als de bijlmer te vergelijken is met Compton of de Bronx.

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 01 nov 2011, 00:59

Welke grote steden precies? En wil dit dan per buurt weten, of heb je specifiek een paar buurten in gedachten?

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 01 nov 2011, 01:55

Zulke algemene vragen kan je ook opzoeken op City Data. Waar je overigens veel info kan vinden!!
Bijvoorbeeld voor Chicago: http://www.city-data.com/city/Chicago-Illinois.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes » 01 nov 2011, 15:32

Ook een leuke website om de kosten van steden met elkaar te vergelijken is http://www.bestplaces.net/col/. Als ik onze woonplaats vergelijk met NYC staat er
New York is 95% more expensive than Buffalo.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer