Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kosten levensonderhoud in Amerikaanse grote steden
Kosten levensonderhoud in Amerikaanse grote steden
Heeft iemand hier enig zeggenschap mbt de kosten van het dagelijkse leven in de grote steden van de VS? Ik heb het hier over steden als NYC, LA, Miami, et cetera. Naar mijn weten zijn deze steden niet duurder dan steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en dergelijke. Het is vanzelfsprekend dat je voor een redelijke studio in Manhattan minimaal 1800$ moet neertellen, echter is dit inclusief Gas en water. In Amsterdam vind je een appartement in het centrum voor 1300 EURO. Dat is ongeveer 1900 dollar en komt dus overeen met een appartement in Manhattan. Je kan ook een appartement van rond de 1500$ vinden in een buitenwijk in zeg maar Queens, Brooklyn, etc, zelfde geldt voor Amsterdam. Heb ik gelijk/ongelijk?
Nu dat we de prijs van het huren uit de weg hebben, wil ik graag weten wat de overige kosten zijn. Ik heb het dan over dingen als: ziektekostenverzekering, internet en kabel tv, belastingen, supermarkt prijzen, enzovoort. Als je het aan mij vraagt is Nederland niet een van de goedkoopste landen in de wereld en betaald men ook fors aan belastingen, hoe staat dat in de grote steden in de VS?
Hier wat kosten in Nederland:
Basisverzekering: 105 Euro, rond de 140$
Internet & TV: 70 Euro, rond de 105$
Boodschappen: Kan ik dagelijks voor 10 Euro doen.
Maand-Abonnement OV: 70 Euro, komt overeen met de maandelijkse MTA (NY) pass van 104$
Ik denk Manhattan toch ietsje duurder is dan het leven in Amsterdam, maar naar mijn mening zijn steden als Atlanta, Miami en Los Angeles toch wat goedkoper, vooral met het huren van een studio.
Inputs?
Nu dat we de prijs van het huren uit de weg hebben, wil ik graag weten wat de overige kosten zijn. Ik heb het dan over dingen als: ziektekostenverzekering, internet en kabel tv, belastingen, supermarkt prijzen, enzovoort. Als je het aan mij vraagt is Nederland niet een van de goedkoopste landen in de wereld en betaald men ook fors aan belastingen, hoe staat dat in de grote steden in de VS?
Hier wat kosten in Nederland:
Basisverzekering: 105 Euro, rond de 140$
Internet & TV: 70 Euro, rond de 105$
Boodschappen: Kan ik dagelijks voor 10 Euro doen.
Maand-Abonnement OV: 70 Euro, komt overeen met de maandelijkse MTA (NY) pass van 104$
Ik denk Manhattan toch ietsje duurder is dan het leven in Amsterdam, maar naar mijn mening zijn steden als Atlanta, Miami en Los Angeles toch wat goedkoper, vooral met het huren van een studio.
Inputs?
Re: Kosten levensonderhoud in Amerikaanse grote steden
Ik vraag me af waar jij je cijfers aangaande de VS vandaan haalt. In LA, net als elke stad in Californië zijn de property taxes hoog, veel hoger dan in Nederland.
In Manhattan heb je voor $1800 geen appartement, wel een bezemkast. In 2006 betaalde een vriendin van mij in Manhattan, in Hells Kitchen, dus nog niet eens een van de beste buurten, $2.200 per maand, en dit appartement haalde misschien de 60m2.
Boodschappen red je in de VS niet voor $15 per dag, zeker in Manhattan niet. Verzekeringen zijn veel duurder, heb er geen cijfers van, maar iedereen die ik daar spreek betaalt veel meer dan wij hier.
In Manhattan heb je voor $1800 geen appartement, wel een bezemkast. In 2006 betaalde een vriendin van mij in Manhattan, in Hells Kitchen, dus nog niet eens een van de beste buurten, $2.200 per maand, en dit appartement haalde misschien de 60m2.
Boodschappen red je in de VS niet voor $15 per dag, zeker in Manhattan niet. Verzekeringen zijn veel duurder, heb er geen cijfers van, maar iedereen die ik daar spreek betaalt veel meer dan wij hier.
Mijn Amerikaanse vrouw kon nog geen eens een normale ziekte verzekering krijgen in USA en zit nu in een speciale zgn HIGH RIsk plan.Bankroll schreef: Nu dat we de prijs van het huren uit de weg hebben, wil ik graag weten wat de overige kosten zijn. Ik heb het dan over dingen als: ziektekostenverzekering, internet en kabel tv, belastingen, supermarkt prijzen, enzovoort. Als je het aan mij vraagt is Nederland niet een van de goedkoopste landen in de wereld en betaald men ook fors aan belastingen, hoe staat dat in de grote steden in de VS?
En dat is allen maar omdat zij te zwaar weegt en heeft high blood pressure medicijnen.
De premie die zij betaald in vergelijk met wat je opgeeft van Holland is zelfs als je die met 5 vermenigvuldigd nog niet genoeg hier.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Enige prijzen die ik aangaf zijn de prijzen omgerekend in Dollars. Ik bedoel niet te zeggen dat een basisverzekering 140$ kost. Ik had het misschien beter moeten formuleren.Ik vraag me af waar jij je cijfers aangaande de VS vandaan haalt.
Daar heb ik ook van gehoord, echter wist ik niet dat ze hoger dan in Nederland liggen. Betaald een huurder ook property taxes of is dat alleen voor kopers?In LA, net als elke stad in Californië zijn de property taxes hoog, veel hoger dan in Nederland.
In Manhattan kan je voor 1800-2000$ een redelijke studio vinden.In Manhattan heb je voor $1800 geen appartement, wel een bezemkast.
Ik las dat iemand op het forum een basisverzekering had afgesloten voor rond de 150$ per maand. Niet veel meer dan de basisverzekeringen in Nederland. Wellicht kan het zijn dat oudere/zieke mensen meer betalen en in grotere steden duurder is. Misschien is OOM Verzekeringen ook een optie?Verzekeringen zijn veel duurder, heb er geen cijfers van, maar iedereen die ik daar spreek betaalt veel meer dan wij hier.
Nog steeds vraag ik me af waar jij je cijfers vandaan haalt, en dan doel ik op de VS cijfers.
Wat versta jij onder een redelijke studio?
Heb je de link naar het bericht waarin iemand zegt een basisverzekering te hebben afgesloten voor $150?
Of de property taxes ook voor een huurder gelden weet ik niet.
Heb je de link naar het bericht waarin iemand zegt een basisverzekering te hebben afgesloten voor $150?
Of de property taxes ook voor een huurder gelden weet ik niet.
Een ziekte verzekering krijgen (en niet nemen dus) in USA hangt af ofdat je jong bent en of dat je gezond bent en zelfs dan kan je erzelfs zo weer uitgegooid worden nadat je 1 keer goed ziek bent geworden. 
Het City-data.com forum en:Nog steeds vraag ik me af waar jij je cijfers vandaan haalt, en dan doel ik op de VS cijfers.
http://www.citi-habitats.com/viewlistin ... 9&scroll=1
http://www.citi-habitats.com/viewlistin ... 5&scroll=1
Ik heb het natuurlijk niet over een 80m2 appartement met alles erop en eraan...
Kan ik niet zo 1-2-3 vinden, maar zal het opzoeken.Heb je de link naar het bericht waarin iemand zegt een basisverzekering te hebben afgesloten voor $150?
De oppervlakte van deze studios ontbreekt. De Amsterdamse appartementen waar je het over had, hoe groot zijn die in vergelijking?
Deze appartementen zijn rond de 55 m2. Die appartementen in Amsterdam zijn rond de 65m2, ietsje groter dus.
10 m2 extra is veel op een dergelijke oppervlakte.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zijn (verse) boodschappen niet sowieso duurder in Amerika, en in NYC zeker.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Qua boodschappen; bij ons absoluut niet duurder dan in Nederland, we betalen hier veel minder voor de wekelijkse boodschappen zelfs. In NYC denk ik dat dat en heel ander verhaal is overigens.
Hou er rekening mee dat als je iets wil huren via een makelaar, of een ander officiële instantie, dat het vaak zo is dat er een credit check gedaan wordt. Als startende Nederlander zal je hier dus een probleem mee krijgen. Individueel iets huren via craigslist kan dan vaak een oplossing zijn, en anders misschien een grote som geld als borg. Vergeet ook de kosten van een telefoon niet. Bedenk of je een abonnement neemt of een prepaid kaart, en hou er rekening mee dat je ook per ontvangende minuut betaald. Denk dat je het wel goed inschat dat het in NYC duurder zal zijn dan bijvoorbeeld in Atlanta.
Hou er rekening mee dat als je iets wil huren via een makelaar, of een ander officiële instantie, dat het vaak zo is dat er een credit check gedaan wordt. Als startende Nederlander zal je hier dus een probleem mee krijgen. Individueel iets huren via craigslist kan dan vaak een oplossing zijn, en anders misschien een grote som geld als borg. Vergeet ook de kosten van een telefoon niet. Bedenk of je een abonnement neemt of een prepaid kaart, en hou er rekening mee dat je ook per ontvangende minuut betaald. Denk dat je het wel goed inschat dat het in NYC duurder zal zijn dan bijvoorbeeld in Atlanta.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Etage met 2 slaapkamers in Ditmas Park in Brooklyn (half uur met de Q trein naar Times Square): $1800 per maand, inclusief warm water en verwarming. een 1000 sq foot, 93 vierkante meter (gas, elektra en koud water extra, rond de $100 per maand).
Kabel (TV + internet $166 per maand, hebben allerlei extra programmering, internet alleen = $30.)
Ziekteverzekering voor twee personen: $1100 in de maand.
Half gallon (1,9 l) melk bij de grootgrutter om de hoek: $2.50.
Groente, fruit, bij de gewone winkel wat goedkoper dan bij de biologisch-dynamische winkel even verderop (let daar nooit zo op de prijzen, alles wat goedkoper is dan uit eten gaan vind ik allang goed.)
Uit eten: $50 - $100 voor twee personen met 1 of 2 glazen bier/wijn pp.
Pizza: $13 (twee dagen voer).
Bioscoop: $7-9 (maar dat is voor ouderen, boven de 62, voor jongeren: $10-13.
Koffie en broodje bij een goede zaak: $8-10.
iPhone abonnement: $70 per maand, kan een stuk goedkoper, ik betaal voor een per minuut losse telefoon $100 per jaar en dan hou ik nog $40 over (gebruik mijn telefoon -- geen iPhone -- een stuk minder dan mijn vrouw de hare).
Geen idee wat dat is in verhouding met Nederland.
Kabel (TV + internet $166 per maand, hebben allerlei extra programmering, internet alleen = $30.)
Ziekteverzekering voor twee personen: $1100 in de maand.
Half gallon (1,9 l) melk bij de grootgrutter om de hoek: $2.50.
Groente, fruit, bij de gewone winkel wat goedkoper dan bij de biologisch-dynamische winkel even verderop (let daar nooit zo op de prijzen, alles wat goedkoper is dan uit eten gaan vind ik allang goed.)
Uit eten: $50 - $100 voor twee personen met 1 of 2 glazen bier/wijn pp.
Pizza: $13 (twee dagen voer).
Bioscoop: $7-9 (maar dat is voor ouderen, boven de 62, voor jongeren: $10-13.
Koffie en broodje bij een goede zaak: $8-10.
iPhone abonnement: $70 per maand, kan een stuk goedkoper, ik betaal voor een per minuut losse telefoon $100 per jaar en dan hou ik nog $40 over (gebruik mijn telefoon -- geen iPhone -- een stuk minder dan mijn vrouw de hare).
Geen idee wat dat is in verhouding met Nederland.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Thanks voor alle antwoorden!
Benno, weet je misschien ook wat er betaald hoort te worden aan belastingen voor een alleenstaande die online werkt? En weet iemand ook of de Global Traveler verzekering van OOM in de VS volstaat?
Edit: Wat zijn de kosten van het gebruiken van een Auto in de grote steden behalve NYC? Wat betaald men ongeveer aan verzekering/overige kosten behalve benzine.
Benno, weet je misschien ook wat er betaald hoort te worden aan belastingen voor een alleenstaande die online werkt? En weet iemand ook of de Global Traveler verzekering van OOM in de VS volstaat?
Edit: Wat zijn de kosten van het gebruiken van een Auto in de grote steden behalve NYC? Wat betaald men ongeveer aan verzekering/overige kosten behalve benzine.
1100 dollar voor een ziektekostenverzekering? Jezus mina, wat een geld! Hoe kunnen mensen dat betalen... 
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
kunnen ze dus ook niet maar hier (USA) zeggen ze dat het je eige schuld is als je niet een milionair word 
Ps: geloof dat het haast $ 1600 is voor mijn vrouw maar moet dat effe nakijken...zij is in een High Risk groep...leuk huh?
Ps: geloof dat het haast $ 1600 is voor mijn vrouw maar moet dat effe nakijken...zij is in een High Risk groep...leuk huh?
Laatst gewijzigd door Rob op 29 okt 2011, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Dan blijf ik toch nog maar ff hier
Hier betaal ik 40 euro, ideaal haha!
Hier betaal ik 40 euro, ideaal haha!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Nu loop je toch echt stemming te maken. Er zijn inderdaad een aantal politici die dat gezegd hebben. Maar ze als in het is de mentaliteit aldaar klopt niet.dirkwood schreef:kunnen ze dus ook niet maar hier (USA) zeggen ze dat het je eige schuld is als je niet een milionair word
ach een beetje humor en teasing mag toch wel...het hoeft toch niet altijd zo droog te zijn.
Laatst gewijzigd door Rob op 29 okt 2011, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
wow dat is bijna een maandsalaris, gij is miljonair?dirkwood schreef: Ps: geloof dat het haast $ 1600 is voor mijn vrouw maar moet dat effe nakijken...zij is in een High Risk groep...leuk huh?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2280 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-
- 7 Reacties