Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sim only Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
moyzo
Amerikafan

Sim only Amerika?

Bericht door moyzo »

Onze dochter heeft een Iphone van nog geen jaar oud, met nog een jaar abonnement. Ze krijgt in januari een scholarship voor 4 jaar en vertrekt dan naar Amerika. Gedurende de maanden dat ze thuis is kan ze de overgebleven minuten gebruiken en dat is dan ook de enige mogelijkheid want T-Mobile wil niks bevriezen van het abonnement.
Eigenlijk zou ze een sim only willen gebruiken tijdens haar verblijf daar van een Amerikaanse provider maar ik heb al veel rondgeneusd maar merk dat de tarieven veel hoger liggen dan bij ons.
Nu kan het zijn dan ik het verkeerd gezien heb maar heeft iemand een tip voor ons. Ze wil belminuten en zoals ik begrepen heb hebben haar toekomstige team-genoten op de universiteit allemaal onbeperkt sms-tegoed dus zal ze daar in mee moeten en ook nog data natuurlijk.
Omdat ze onbeperkt wifi heeft op de campus hoeft de data niet superhoog te zijn.

Een ander optie is een nieuwe Iphone kopen ter plekke en dan kan ze dr vader blij maken met de huidige.
Welke provider/ abonnement is aan te bevelen en voordelig en heeft een goede dekking in Oklahoma?
Hoe lang duurt het eer je een abonnement af kunt sluiten als je daar arriveert, ze moet ook nog een bankrekening openen etc.

Gr. Monique
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Sim only Amerika?

Bericht door DVDGuy »

Heeft je dochter al overwogen om te skypen via haar iPhone; ideaal als je onbeperkt draadloos kunt internetten.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Van de main stream providers in Amerika kan je alleen AT&T nemen voor een sim only abonnement voor je Iphone. Er zijn diverse bundels te krijgen met onbeperkt sms'en en ook tegen lage kosten bellen met Nederland. Nog goedkoper is inderdaad Skype en Whatsapp te gebruiken.

De website van van AT&T is www.att.com.

Verder zijn er ook nog discounters te vinden maar dat kan ze beter uitvinden in Amerika.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Oké, je dochter zit ongeveer in dezelfde situatie als ik zit.

Ik heb ook nog een (duur) T-Mobile contract lopen tot zomer 2012, die ik helemaal niet gebruik omdat ik in de VS zit. Ik heb het geluk dat ik soms nog telefoontjes voor mijn bedrijf naar NL moet maken, en dat ik die dan maar zo maak.

De voordeligste optie is om het Unlimited Talk & Text & Web (tot 100MB) van T-Mobile te nemen, dit kost $50 per maand. Als je naar een T-Mobile store gaat dan vraag je gewoon of je die kaart mag kopen. Als je thuis bent dan ga je creatief met een schaar (templates kan je op het internet vinden) het in een Micro-SIM knippen als je een iPhone 4 hebt.
Dit is het voordeligste abonnement met Talk, Text & Web, dat prepaid is. Het grote nadeel van een contract hebben hier in de VS is dat je als buitenlander een deposit moet maken van $400/$500 die je na 1 of 2 jaar weer terugkrijgt, dat heb je allemaal niet bij dit prepaid plan van T-Mobile.
Ik heb deze optie nu bijna 3 maanden gebruikt.

Met het uitkomen van de iPhone 4S en de belabberde dekking die ik hier van T-Mobile in Fort Collins heb ben ik gaan zoeken naar andere opties. GSM (AT&T en T-Mobile) was voor mij uitgesloten, want ik vond de dekking belabberd. Dus het moest CDMA (Verizon en Sprint) worden. Uiteindelijk heb ik een contract genomen bij Verizon waar ik 450 minuten kan bellen (unlimited na 9 uur 's avonds en in weekenden), 500 SMS'jes (unlimited Verizon to Verizon (wat hier in Colorado bijna altijd het geval is)) en 2GB internet voor $79,99 per maand... een hele hap geld per maand. Daarnaast betaal ik nog is een keer $399 voor mijn iPhone 4S 64GB en omdat ik nu een contract heb moest ik een deposito maken van $400 die ik na 1 jaar met rente terugkrijg.
Sprint is iets voordeliger, maar daarvan heb ik van meerdere mensen begrepen dat de klantenservice slecht is (en de dekking is net niet zo goed hier in Colorado als bij Verizon).

Bellen hier in de VS is individueel absoluut duurder dan in NL, maar bedenk je wel dat je dan onbeperkt kan bellen in het hele land (onbeperkt bellen in heel Europa...), waar als wij de grens overgaan naar België als €1 p/m kunnen betalen.

Als je verdere vragen hebt dan hoor ik het wel...

Gr. Menno
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Skypen en whattsappen doen we nu ook al volop, ook nog hier in Nederland en ook vorige week toen ze een weekje in Amerika was om de universiteiten te bezoeken.
We hebben hier dan ook allebei het laagste abonnement van T/Mobile en bellen en sms/en nauwelijks maar Skypen etc.
Ze heeft kennis gemaakt met haar teamgenoten en zag dat de meesten sms/en ipv whattsappen dus ze zal dan ook mee moeten doen :P

Ik wist niet dat je een deposit moest storten, geldt dat ook als je een F1/visum hebt?
Heb zo eens gekeken maar de prijzen voor simonly liggen niet ver van de gewone abonnementen af, beetje zonde eigenlijk.
Ik zal weer eens verder zoeken en vergelijken.

Over dat onbeperkt bellen in Europa? Dat betekent dat als ze de zomermaanden hier door brengt ze deze hier zonder extra kosten kan gebruiken?

Iemand ervaring in Oklahoma met de dekking van de providers?
gr Monique
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

moyzo schreef: Over dat onbeperkt bellen in Europa? Dat betekent dat als ze de zomermaanden hier door brengt ze deze hier zonder extra kosten kan gebruiken?
Volgens mij werd dat alleen maar gebruikt als vergelijking; je kunt namelijk in de USA in het hele land onbeperkt bellen en er werd vervolgens verwezen naar Europa en het feit dat als je in bijv. België bent, je al 1 euro moet betalen.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@1250.

Ok, heeel veel onbeperkt bellen dus....daarom zie ik zoveel Amerikanen met hun mobiel aan hun oren vergroeit vooral (in de auto). :sadcry:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

moyzo schreef:Skypen en whattsappen doen we nu ook al volop, ook nog hier in Nederland en ook vorige week toen ze een weekje in Amerika was om de universiteiten te bezoeken.
We hebben hier dan ook allebei het laagste abonnement van T/Mobile en bellen en sms/en nauwelijks maar Skypen etc.
Ze heeft kennis gemaakt met haar teamgenoten en zag dat de meesten sms/en ipv whattsappen dus ze zal dan ook mee moeten doen :P

Ik wist niet dat je een deposit moest storten, geldt dat ook als je een F1/visum hebt?
Heb zo eens gekeken maar de prijzen voor simonly liggen niet ver van de gewone abonnementen af, beetje zonde eigenlijk.
Ik zal weer eens verder zoeken en vergelijken.

Over dat onbeperkt bellen in Europa? Dat betekent dat als ze de zomermaanden hier door brengt ze deze hier zonder extra kosten kan gebruiken?

Iemand ervaring in Oklahoma met de dekking van de providers?
gr Monique
Amerikanen kennen What's App nog niet zoals wij dat kennen. Dat heeft twee redenen (in mijn ogen): 1. Amerikanen hebben vaak onbeperkt SMS"en op hun Family Plan, dus er was geen noodzaak om What's App te gebruiken. 2. Data is nog relatief duur in Amerika.

Ja, ik heb ook een F1 visum, en heb gewoon een deposit moeten maken, geldt alleen niet als je een Social Security Nummber hebt, en die kan je alleen hebben als je een On-Campus baan hebt.
Amerikanen gebruiken een heel ander telefoonsysteem dan wij, veel Amerikanen hebben een Family Plan (worden dus X aantal minuten/SMS'jes/DATA ingekocht en die kan de hele familie dan gebruiken), dus Sim-Only gebruiken ze hier vrijwel nooit.

De prijzen die ik je heb gegeven zijn echt het goedkoopst voor de iPhone, ik zoek altijd dingen goed uit voordat ik iets aanschaf, maar als jullie iets goedkopers kunnen vinden ben ik daar zeker in geïnteresseerd.

Nee, ik bedoelde het zoals DVDGuy het schreef, operators moeten een netwerk ter grootte van Europa onderhouden (terwijl er minder mensen gebruik van maken).

@kaap koraal Ja, vrijwel alle Amerikanen hebben onbeperkt bellen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

1250 schreef:Ja, ik heb ook een F1 visum, en heb gewoon een deposit moeten maken, geldt alleen niet als je een Social Security Nummber hebt
Een kleine correctie: het heeft niet zo zeer te maken met het wel of niet hebben van een Social Security Number als wel met het hebben van/de hoogte van je credit score/credit history. De twee zijn wel gelinkt aan elkaar, maar ook als je een SSN hebt met een te korte credit history of een erbarmelijke credit score kan het zijn dat je om een deposit wordt gevraagd.
1250 schreef:Amerikanen kennen What's App nog niet zoals wij dat kennen. Dat heeft twee redenen (in mijn ogen): 1. Amerikanen hebben vaak onbeperkt SMS"en op hun Family Plan, dus er was geen noodzaak om What's App te gebruiken. 2. Data is nog relatief duur in Amerika.
Ik had tot deze zomer nog nooit van What's App gehoord; het was dat mijn vader een nieuw Android toestel had gekocht en ook de app begon te gebruiken. Hier heb ik nog nooit iemand erover gehoord. Maar inderdaad, veel mensen hebben óf geen enkel sms-abonnement, of hebben een onbeperkt sms-en abonnement.
1250 schreef:@kaap koraal Ja, vrijwel alle Amerikanen hebben onbeperkt bellen.
Nou, dat klopt volgens mij niet helemaal. Er worden bij de verschillende providers nog steeds meer abonnementen met belminuten aangeboden dan unlimited abonnement. Deze laatste zijn ook een stuk duurder. Afhankelijk van waarvoor je het abonnement gebruikt kun je in principe ook met een laag/lager aantal minuten voldoende hebben. Bij ons in de familie heeft iedereen AT&T, wat betekent dat je elkaar kostenloos kunt bellen. Daarbij is bellen in het weekend en 's avonds ook kostenloos. Wij hebben bijvoorbeeld het laagste aantal minuten dat AT&T in een family plan aanbiedt, namelijk 550 minuten (dat is dus voor bellen en gebeld worden), en we hebben meer dan 2500 'roll over minutes'.

Ik ken in ieder geval niemand in mijn persoonlijke kring of werkkring met een 'unlimited' abonnement. M.i. heeft dat ook vooral nut als je overdag heel veel belt naar vaste lijnen of nummers van andere providers.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het enige unlimited dat wij hebben is sms en data. Qua belminuten hebben we 1400 minuten per maand, met free mobile-to-mobile en free nights and weekends.

Of tewel, we hebben met zijn tweeën 1400 minuten per maand om naar vaste nummers te bellen en om door vaste nummers gebeld te worden door de weeks, overdag. We zouden in principe met minder minuten kunnen doen, aangezien bijna iedereen die we kennen toch alleen een mobiel heeft, maar omdat wanneer mijn ouders mij bellen het van de minuten af gaat, willen we in ieder geval zeker weten dat we niet over onze minuten heen gaan. Plus dat je soms nog steeds een klantenservice moet bellen waar je alleen al 40 minuten in de rij staat ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij hebben samen 700 minuten per maand met free mobile-to-mobile, evenings, weekends en andere AT&T klanten. Wij krijgen dat met geen mogelijkheid op. Ik begrijp niet waar andere mensen zoveel over praten aan de telefoon dat ze zoveel minuten nodig hebben. En dan ben ik ook zo iemand die maar belt omdat ik SMS-en teveel werk vind. Ik heb 300 SMS berichten per maand inbegrepen in mijn plan, maar als ik er 4 gebruik in een maand is het veel. Dataplan is 2GB, en daar gebruik ik misschien 25% van in een goeie maand; jammer dat je daar geen rollover voor krijgt.

@Clint; Je ouders zouden bijna 24 uur non-stop in een maand aan de telefoon met je moeten zijn om door je 1400 minuten heen te branden. Heb je echt zoveel minuten nodig?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Vaak is het dus eigenlijk: misschien heeft je minuten-plan niet de naam unlimited, maar omdat je op zoveel manieren toch unlimited kan bellen, is het toch behoorlijk unlimited.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Loek schreef:
@Clint; Je ouders zouden bijna 24 uur non-stop in een maand aan de telefoon met je moeten zijn om door je 1400 minuten heen te branden. Heb je echt zoveel minuten nodig?
Toen we het namen, was de voorgaande trap net te weinig (daar kwamen we in een drukke maand soms makkelijk aan), dus daarom zijn we voor de 1400 gegaan. Ik zie nu dat de abonnement structuur veranderd is en dat 1500 het minimum is in het 'Everything Data' pakket dat wij hebben.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

We zijn er denk ik wel uit: De huidige Iphone blijft in Nederland en het abonnement helaas ook nog een jaartje.
Ik heb veel rondgekeken op sites en vergeleken, inderdaad :evil: zijn er weinig sim-only met data-abonnementen te vinden die maar enigzins vergelijkbaar zijn qua kosten met Nederlandse abonnementen of sim-only's.

Ze wilde dan liever de nieuwe iphone 4s na aankomst in januari aanschaffen als verlaat kerstkado met een nieuw abonnement en ik denk dat dat de beste optie is.
Welke provider het wordt? Ik denk sprint als blijkt na navraag of de dekking goed is in Oklahoma. Iemand daar al ervaring mee?
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Je kan bij Tmobile een Pay-to-Go "abonnement" afsluiten, dat is geen abonnement, maar je betaalt elke maand vooruit een vast bedrag, bijvoorbeeld 40 dollar voor bellen en internet. Je hebt er geen SSN voor nodig en zit nergens aan vast. Als je stopt met betalen kun je gewoon niet meer bellen. Mijn man had dit voor zijn iPhone en was er erg tevreden mee! Het is niet goedkoop, maar dat is geen enkel abonnement in de VS.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

moyzo schreef:We zijn er denk ik wel uit: De huidige Iphone blijft in Nederland en het abonnement helaas ook nog een jaartje.
Ik heb veel rondgekeken op sites en vergeleken, inderdaad :evil: zijn er weinig sim-only met data-abonnementen te vinden die maar enigzins vergelijkbaar zijn qua kosten met Nederlandse abonnementen of sim-only's.

Ze wilde dan liever de nieuwe iphone 4s na aankomst in januari aanschaffen als verlaat kerstkado met een nieuw abonnement en ik denk dat dat de beste optie is.
Welke provider het wordt? Ik denk sprint als blijkt na navraag of de dekking goed is in Oklahoma. Iemand daar al ervaring mee?
Ik persoonlijk heb betere ervaringen met Verizon (vriendelijkere klantenservice + beter dekking), dus ik zou die $10 per maand extra betalen, en dan iets betere service enz. krijgen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

En persoonlijk heb ik dan weer precies de tegenovergestelde ervaring ;) de belwaliteit van Verizon is verschrikkelijk (daar kan Dento je ook nog wat over vertellen) en de klantenservice is over het algemeen niet om over naar huis te schrijven gebleken. Voor mij dan. Sprint daarentegen heb ik nog geen probleem mee gehad.
Clint's Thoughts
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

maar.. in Oklahoma iemand ervaring met de dekking van de beste provider? zowel op 3G als op data?
Ik hoor nog steeds verschillende antwoorden over een deposit, als ze aan kan tonen dat ze een bankrekening heeft en een F1 visum, dan wel of geen deposit betalen of is dit ook van provider tot provider verschillend?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

F1 is altijd deposit, bij vrijwel alle providers (T-Mobile, AT&T, Verizon en Sprint).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer