Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Walk-in closet

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Ziva
Amerika-expert

Walk-in closet

Bericht door Ziva »

Een prachtig iets natuurlijk, zo'n grote kast waar netjes alle kleren in hangen, mooi weggewerkt, geen lelijke kasten in je slaapkamer, helemaal geweldig.

Maar... ik vraag me toch heel sterk af of kleinere huizen dat ook allemaal hebben? Of hoe werkt dat in een klein flatje in New York bijvoorbeeld? Als je veel geld voor een vierkante meter moet betalen lijkt me zo'n kast toch niet prioriteit of wel? En wat als je meer kleren hebt dan je inloop kast aankan? Wat doet een Amerikaan dan? Alles in drawers stoppen? Ben benieuwd :D

Ik zoek me helemaal suf naar een garderobe kast hier. Ik weet dat het niet veel gebruikt wordt, maar er moet toch ook wel een winkel zijn die een beetje knappe kast verkoopt voor een beetje normale prijs ala Leen Bakker, Kwantum type? Wat ik tot nu toe gezien heb is echt heel klein, heel zwaar hout en vaak behoorlijk duur. Ik weet dat IKEA een geweldige kast heeft (PAX) maar behalve dat zie ik echt weinig. Ik weet niet of dat komt door het gebied waar ik zit of dat het gewoon niet veel verkocht wordt omdat er geen vraag naar is.

Kortom, wie heeft tips, adviezen, alles om te voorkomen dat ik kleding in van die kleine laatjes moet stoppen waarna ze vervolgens niet meer opengaan :wink:
DixieChick
Amerika-expert

Re: Walk-in closet

Bericht door DixieChick »

Uhm...nou ja, bij ons worden spullen dan naar een andere walk in closet verhuisd. Zo heb ik (kuch, kuch) iets meer ruimte dan mijn man nodig in onze walk-in closet, en hij heeft in vorige huizen (deze nog niet nodig geweest), wel eens wat van zijn kleding die hij niet zo vaak aanhad naar de guest room walk in closet verhuisd. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een garderobe kast bij iemand thuis gezien....Wel veel ladenkasten, maar geen echte hangkasten...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

aha, wat ze hier in België een "dressing" noemen en mij altijd aan sla doet denken :?
Ziva schreef:Een prachtig iets natuurlijk, zo'n grote kast waar netjes alle kleren in hangen, mooi weggewerkt
Daar zeg je zo wat! Die hangen en liggen er alleen maar netjes als je die er zelf netjes in hangt enzo. Mijn vriend neemt altijd een t-shirt van halverwege de stapel en wat erboven ligt... euh, blijft niet zo netjes liggen :lol: In de boekjes ziet het er ook zo netjes uit omdat alle kleren netjes samen passen, er lijken wel 10 dezelfde hemden in te hangen terwijl onze kleren toch eerder een bonte verzameling is, haha. Dan vind ik het persoonlijk toch handig dat ik de deuren van de kast kan dicht doen. Bovendien heb ik van een aantal mensen al gehoord dat het moeilijk is om zo'n open kast stofvrij te houden.

Wij hebben overigens een kast op maat laten maken voor onze slaapkamer, kost wat meer maar is zijn geld dubbel en dik waard!

Enfin, dit is allemaal eigenlijk geheel :offtopic: en daarmee ben jij ook geen centimeter vooruitgeholpen. Sorry, wou het even kwijt!
Laatst gewijzigd door LeenG op 27 sep 2011, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Je ziet hangkasten weleens in oudere huizen hier, want aanwezige bergruimte is vaak wat beperkter. Maar de nieuwere woningen (vanaf pakweg jaren '80 ongeveer) hebben in principe inbouwkasten of walk-in closets. Je kunt ze prima bij Ikea kopen of bestellen trouwens.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gast

Bericht door Gast »

Zoek eens op "wardrobe" op de site van Target, daar staan een boel leuke. Zelfde geldt voor de site van Walmart. Ze staan niet in de winkel, dus alleen online te bestellen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben in ons huidige (huur)huis welgeteld drie ingebouwde hangkasten (twee in wat bij ons de studeerkamer is geworden, en één in onze slaapkamer), en die kasten zijn elke slechts even breed als een normale kamerdeur. Niet al te veel opbergruimte, dus. Voor de rest liggen hangen onze kleren aan een rek in de basement, liggen de winterspullen in koffers en tassen (die 's winters dus worden omgeruild voor de zomerkleding), of in de wasmand.

Wij hebben destijds ook gekeken naar garderobekasten om inderdaad te ontdekken dat die lastiger te verkrijgen zijn. Je kunt ook eens bij Home Depot kijken, daar hebben ze ze wel, bijvoorbeeld deze brede kast (je moet volgens mij wel dingen als hangrail en planken e.d. er los bij kopen). Uiteindelijk hebben we besloten om het niet te doen, omdat we her en der in het huis toch wel wat opbergruimte hebben en niet wisten of we de kast in een volgend huis ook konden plaatsen.

Wat dat betreft kan ik haast niet wachten om weer eens fatsoenlijke opbergruimte te krijgen in ons nieuwe huis, waar we een heerlijk grote walk-in closet krijgen (ongeveer 2,5 m x 3,5 m); daar komt dan wel nog iets van leg- en/of ladekast in te staan, want dat is toch ook wel nodig om te hebben - ik ga mijn sokken niet aan een haakje hangen :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik meen dat in California een bedroom alleen bedroom mag heten als het een ingebouwde (evt. walk-in) closet heeft, dus dat geldt ook voor een klein appartementje. Hangt van de building codes af.

Wij hebben in ons huurhuis (bungalowtje uit 1950) ook ingebouwde kasten, en daar zelf een hangsysteem in gemonteerd (van de Home Depot), inclusief wat plankjes voor schoenen e.d. In de kast zat 1 lange buis waar alles aan zou moeten hangen, en dat is erg inefficient. Voor t-shirts, sokken, ed. hebben we een aparte ladekast van de IKEA. Doe-het-zelf winkels hebben diverse opties om een closet naar wens in te richten, en met $150 kom je al een eind.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, dat is hier in Georgia ook. Zo hebben we een prima kamer boven, maar zonder inbouwkast, en dus mag het geen "bedroom" heetten.

Dento> wij hebben ook een ladekast(je) en wat open kastjes (met planken) in onze walk-in staan...het is gewoon niet handig om al je broeken en t-shirts op te moeten hangen..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

In New York zijn er 'studio' appartementen waar geen kast in kan, de kamer IS een kast qua oppervlakte.

Als je echt teveel spullen hebt, kun je misschien een 'storage space' huren. Wij hadden een huis van bijna 3000 vierkante voet, nu 1100 plus een opslagplaatsje. Zijn vrijwel overal te huren voor een schappelijk prijsje.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik woon in een studio en zelfs mijn studio heeft een behoorlijk ruime walk-in closet + nog een andere grote inbouwkast. Als de walk-in closet net wat groter was geweest, had er een bed in gepast :D. Ook andere studio's die ik hier in de buurt heb bezichtigd hadden allemaal een ruime walk-in closet.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik heb ook zo'n walk in closet, maar kan niet zeggen dat alles daar netjes in ligt :lol:
rijocaer
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

cincijansen schreef:Zoek eens op "wardrobe" op de site van Target, daar staan een boel leuke. Zelfde geldt voor de site van Walmart. Ze staan niet in de winkel, dus alleen online te bestellen.
Ik zou inderdaad ook eens op "wardrobe" of "wardrobe storage" kijken. IKEA is altijd een goede optie... alle furniture is hier zo ontzettend bulky en zwaar!! :C
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik Googlede even wardrobe closet en vond een behoorlijke collectie simpele kasten.
Tip: beplak de achterwand met cedarhout strips, leg cedar strips in je lades (even opletten dat het niet tegen fabric aankomt die kan verkleuren erdoor) dat werkt goed tegen motten - en ruikt beter dan de kamferbal.
Succes !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer