Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

auto kopen en verschepen naar nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Mike
Amerikafan

auto kopen en verschepen naar nederland

Bericht door Mike »

Ik wil een nieuwe auto kopen en ben benieuwd of het voordelig is
om een auto in amerika te kopen en dan naar nederland te verschepen.

Heeft er iemand informatie voor mij?
invoerrechten, verschepen, aanpassingen voor de RDW?

alvast bedankt :D
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Auto's zijn in Amerika veel goedkoper. Echter, als jij in Amerika een auto koopt en jij wil hem in NL op de weg hebben, dan zul jij veel aan de auto moeten verbouwen voordat hij goedgekeurd wordt. Amerikaanse auto's zijn immers heel anders dan Europese.

Zo zal de bedrading compleet moeten worden vervangen, de spiegels aangepast, de remmen aangepast, mistlichten toegevoegd (al heeft mijn Mustang geen mistlicht :twisted: ), achterruitverwarming etc. etc.

Dus voordat jouw auto in NL mag rijden, heb je eerst al veel geld moeten uitgeven om je auto goedgekeurd te krijgen.

Dus de auto op zich mag dan wel goedkoper zijn, echter, nadat je ook de invoerheffing, vervoer over zee, ombouwkosten etc. heb betaald, ben je veel tijd en geld kwijt. En of dat het waard is?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik denk dat een "Nieuwe" auto niet erg voordelig zal zijn. Veel van de aanpassingen die Mack net gaf (sorry mack) vallen echt wel mee, je hoeft echt niet de hele bedrading te vervangen b.v.

Het grootste verschil is volgens mij de knipperlichten, die werden hier altijd gebruikt als daytime running lights, maar volgens mij is dat ook al over voor de nieuwere modellen. Dit "euvel" is echter snel verholpen met een kleine aanpassing in de bedrading.

Verder moet je je goed laten inlichten over de kosten van invoer, BPM, RDW kosten en andere belastingen. Heb je de site van de RDW al bekeken? of even gegoogled op amerikaanse auto invoeren.

Als het maar duizend euro scheelt zou ik het b.v. niet doen, door alle rompslomp waar je doorheen moet.

Ik heb zelf een auto geimporteerd, maar kon deze belastingvrij invoeren doordat ik langer dan een jaar in de VS was geweest, de RDW kosten vielen mij wel mee toen en ik hoefde ook alleen mijn knipperlichten aan te passen.

Wat voor auto ben je naar op zoek en wat kost deze auto in NL?

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Richard heeft gelijk, je moet je vooral van te voren goed inlichten.

In 1996 wilde ik (toen in Nederland wonend) een 1990 Toyota Celica invoeren die al sinds 1990 op naam van mijn toenmalige echtgenoot stond. Mij werd door de douane verteld dat ik daar invoerrechten over zou moeten betalen die gelijk waren aan wat de auto nieuw in 1990 in Nederland had moeten kosten, hoewel de auto dus op dat moment al 6 jaar oud was. Dat kwam neer op zo'n Hfl 10000 (wat, 5000 euros?). Toen heb ik de auto maar terug gegeven, want dat was 'ie me dus helemaal niet waard.

Margaret
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vlgs. mij heeft dit alleen zin als je een tijd in de US hebt gewoond en je de auto die je daar gekocht en bereden hebt, wilt meenemen. Je mag bij immigratie eenmalig een hoeveelheid householdgoods invoeren, echter je moet de artikelen aantoonbaar minstens zes maanden (of een jaar ? weet het niet voor Ned.) al in je bezit hebben.
Maar in de US kopen en zelf invoeren dan gelden invoerrechten, BTW, de extra belasting voor auto's (is die er nog) plus dan komt het woord "model/type-goedkeuring" om de hoek kijken.
Als je alle kosten en gedoe en risico's op een rijtje zet, is het niet een manier om geld te sparen, bovendien de garantie die tegenwoordig bij nieuwe auto's wordt gegeven hier, geldt niet buiten de US/Noord-Amerika.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

RPerre, vlgs. mij gelden voor een auto die als "household good" wordt ingevoerd, andere regels bij de RDW dan voor een nieuwe auto.
Ik heb zelf twee auto's ingevoerd naar Canada en dat gaf al een hoop gedoe, en die konden we zelf ernaartoe rijden - althans de ene.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Oortjes het is 6 maanden in bezit (en gebruiken) met een verblijftijd van minimaal een jaar. Je kunt dan inderdaad de auto als "inboedel" belastingvrij meenemen. Hier heb ik dus gebruik van gemaakt.

Vele amerikaanse auto's zijn ook al voorbereid voor de Euro markt, dus aanpassingen hoeven echt niet enorm te zijn. Daarbij komt dat de RDW echt wel bekend is met Amerikaanse auto's en er hier en daar wel een oogje dichtgeknepen wordt!

De grootste kosten zijn volgens mij de BPM en als ik het me goed herinner is die na 8 jaar 10%, dus een 8 jaar oude auto zou 10% BPM kosten (hier is een lijstje met percentages), hier staan ook andere tips en nummers (wel invoer uit duitsland dus je hebt ook nog verschepingskosten!), je hebt dan nog wel invoer rechten en andere NL overheids oplichters geld te betalen.
Een auto van (waarde) 35000 euro in NL die je invoert NIEUW betaal je b.v. zo'n 8.500 euro BPM op. BTW BPM op een nieuwe auto is 45.2% van de Netto aanschaf kosten. Hier is een calculator voor je.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hier is de rdw informatie

Richard
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Klein voorbeeldje, het regent buiten :roll: :wink:

Toyota Prius

Prijs U.S. $24.000
Prijs NL $35.000 (1 euro is 1.25 dollar)

Invoer kosten
Verschepen $1.500
BPM $8.238
BTW (19%) $5.700 (weet niet of dit ook over BPM geld, dus niet over BPM gerekend)
RDW kosten$ 750 (laag geschat)
Rompslomp $Priceless
Totaal: $16.188 (zou die bijna meer kosten dan de NL versie???????)

Richard
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

wow......laat maar zitte :shock:

ik denk dat ik wel wacht tot de betaalbare dodge caliber
rond juni hier te koop is. :lol:

allemaal bedankt voor de info

mike
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

De netto autoprijzen in Nederland zijn behoorlijk laag(zonder belasting en BPM).
Omdat wij hier idd 42,5 % bij moeten betalen. Daar houd de autoindustrie al rekening mee :roll:
Mijn echtgenoot kocht hier destijds belastingvrij een sportwagen. Met GN ( geen Nederlander) kenteken.
Hij betaalde ca 38.000, waar wij 63.000 voor moesten betalen....

Benzine idem...Nederlanders betaalden toen ca 1,80 in guldens..nu een lachertje trouwens....met bonnen van de Esso kon ook ik tanken voor ca 75 cent, afhankelijk van de dollarkoers.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Yep die buitenlanders he :lol:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

rperre schreef:Veel van de aanpassingen die Mack net gaf (sorry mack) vallen echt wel mee, je hoeft echt niet de hele bedrading te vervangen b.v.
Tsss... :wink:

Het ligt er natuurlijk aan wat voor auto je koopt. Het zal bij nieuwe auto's anders zijn dan bij oude. En als je bijv. een Toyota of Volkswagen koopt: die zijn al wat internationaler opgebouwd dan een Amerikaanse auto waarvan de fabrikant nooit heeft gedacht dat er ooit buiten Amerika één zal gaan rijden. Het is echter een feit dat Amerikaanse eisen aan bedrading (m.n. vroeger) en remmen (vooral bij trucks) anders zijn, en dat hier met een beetje pech wel degelijk aanpassingen aan gemaakt moeten worden. Bij zo'n nieuwe auto zoals de Dodge hierboven zal dat zo'n vaart niet lopen.

Het bedrijf waar ik werk (een ander onderdeel) doet de complete Europese distributie van Hummers, Corvettes en Cadillacs, incl. alle aanpassingen die gedaan zijn voor ze naar de dealers gaan, en die auto's staan stuk voor stuk een paar uur in de werkplaats met een aantal goede monteurs erbij om ze goedgekeurd te krijgen voor de Europese markt!

Je zit echter wel met bijv. het mistachterlicht. Dat zit er in Amerika niet op en als je een overactieve RDW-ambtenaar hebt dan moet je hem erop bouwen. Mijn Mustang heeft geen mistlicht, en dat is maar goed ook. Je krijgt dan zo'n lelijke lamp onder je bumper, en er wordt in je dashboard een grote schakelaar ingebouwd. En de bedrading zal ingebouwd moeten worden.

Wel een gave auto trouwens!!!

Ik stond vandaag met mijn Mustang naast een Cadillac en een Chevrolet (geen Deawoo) bij het verkeerslicht. Nederland wordt steeds leuker! :D
Mack
MW Drawings

Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

wiepster schreef:De netto autoprijzen in Nederland zijn behoorlijk laag(zonder belasting en BPM).
Met al deze kosten (dus de prijs waarvoor je hem uiteindelijk koopt) zijn we zowat de duurste van Europa. Of het nu nog steeds zo is, weet ik niet, maar een paar jaar geleden was het goedkoper om een nieuwe Mercedes in Denemarken te kopen en in te voeren, dan om diezelfde Mercedes nieuw in NL te kopen. Dat scheelde je duizenden Euro's.

Ik vind het nog steeds belachelijk dat je in Amerika een Mustang koopt voor $ 20.000 terwijl je hier EUR 50.000 betaalt... Aan de andere kant: wie zou er dan niet in een Amerikaan rijden? :D
Mack
MW Drawings

wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Mack schreef:
wiepster schreef:De netto autoprijzen in Nederland zijn behoorlijk laag(zonder belasting en BPM).
Met al deze kosten (dus de prijs waarvoor je hem uiteindelijk koopt) zijn we zowat de duurste van Europa. :D
Voor ons als consument zijn we idd het duurst uit. Kan je echter belastingvrij kopen, dan zijn de Nederlandse auto's een van de goedkoopste.
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Mack schreef:

Het bedrijf waar ik werk (een ander onderdeel) doet de complete Europese distributie van Hummers, Corvettes en Cadillacs, incl. alle aanpassingen die gedaan zijn voor ze naar de dealers gaan, en die auto's staan stuk voor stuk een paar uur in de werkplaats met een aantal goede monteurs erbij om ze goedgekeurd te krijgen voor de Europese markt!
En welk bedrijf is dat dan?
Of valt Pietersen ook al onder de Kroymans groep? :evil:
Laat maar, ik heb het al opgezocht :cry:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Dutch schreef:
Mack schreef:

En welk bedrijf is dat dan?
Of valt Pietersen ook al onder de Kroymans groep? :evil:
Laat maar, ik heb het al opgezocht :cry:
Het bedrijf is geen importeur. Het is eigenaar van de terminal waar die auto's met schepen aankomen. Op dat terrein gebeuren ook allerlei handelingen, van schoonmaken tot ombouwen, voordat de auto's verder getransporteerd worden naar de importeurs/dealers.

Het bedrijf is de Broekman Group: Rotterdam Car Terminal (RCT) en Rotterdam Car Center (RCC). Zie http://www.broekman-group.nl (via automotive) of http://www.broekmanautomotive.nl

Ikzelf werk bij een dochterbedrijf van de Broekman Group, niet in automotive maar in shipping.
Mack
MW Drawings

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mike schreef:wow......laat maar zitte :shock:

ik denk dat ik wel wacht tot de betaalbare dodge caliber
rond juni hier te koop is. :lol:

allemaal bedankt voor de info

mike
Ik zag dat ie in de US vanaf $13985 wordt geprijsd. Dat is bijna de helft van wat ie in NL gaat kosten.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Mack schreef: Ik vind het nog steeds belachelijk dat je in Amerika een Mustang koopt voor $ 20.000 terwijl je hier EUR 50.000 betaalt... Aan de andere kant: wie zou er dan niet in een Amerikaan rijden? :D
Inderdaad een paar duizend euro verschil maar van 50.000 kan je 2 nieuwe en 1 tweede hands mustungs kopen in amerika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer