Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

8 things you probably shouldn't eat at a chain restaurant

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bron: http://latimesblogs.latimes.com/dailydi ... rants.html

Some American chain restaurants give new meaning to the term "extreme eating." We're not talking about downing 60 hot dogs in a contest or even finishing an extra large pizza by yourself. Depending on where you dine, that Tuesday night burger dinner might help you achieve your daily recommended food intake in just a couple of bites.

Afbeelding

The Center for Science in the Public Interest’s Nutrition Action Healthletter highlighted the top eight restaurant winners in its Extreme Eating Awards this month. The list highlights dishes that are high in calories, fat and sodium and includes items from popular chains such as the Cheesecake Factory, Applebee’s and Denny's. Get ready to break out the scales, here are your 2011 Extreme Eating Award Winners:
  1. The Cheesecake Factory red velvet cake cheesecake has a whopping 1,540 calories and 59 grams of saturated fat. (An entire quart of Breyers all natural homemade vanilla ice cream has 1,680 calories and 60 grams of fat.)
  2. IHOP’s monster bacon ’n beef cheeseburger, which includes two patties of mixed bacon and beef and provolone cheese on a romano-parmesan bun, has 1,250 calories, 42 grams of saturated fat and 1,590 milligrams of sodium. Add the onion rings and tack on an additional 620 calories.
  3. Denny’s fried cheese melt has 1,260 calories, 21 grams of saturated fat and 3,010 milligrams of sodium. Those extra calories might have a little something to do with the mozzarella sticks in the middle of the sandwich.
  4. The Cheesecake Factory farmhouse cheeseburger is a hamburger topped with pork belly, cheddar cheese and a fried egg. The calorie count for this bad boy is 1,530 with 36 grams of saturated fat and 3,210 milligrams of sodium.
  5. Coldstone Creamery’s PB&C (peanut butter, chocolate and milk) shake has 2,010 calories and 68 grams of saturated fat in each 24 fluid ounce cup.
  6. Applebee’s provolone-stuffed meatballs with fettuccine and garlic bread comes in at 1,520 calories, 43 grams of saturated fat and 3,700 milligrams of sodium.
  7. At Great Steak, an extra large order of the great fries weighs about 1 1/3 pounds and has 930 calories and 2,490 milligrams of sodium.
  8. Morton’s steakhouse porterhouse steak dinner with mashed potatoes and creamed spinach has 2,570 calories, 85 grams of saturated fat and 2,950 milligrams of sodium.
Now that's extreme eating.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 8 things you probably shouldn't eat at a chain restauran

Bericht door Jostravels »

OMG. Nu durf ik niet meer op vakantie...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nou IK ga toch hoor. Neem ik gewoon een salade. :mrgreen:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het zijn ook wel vrij extreme dingen. Ik neem aan dat de meeste mensen wel weten dat een milkshake van ijs, pindakaas en chocolade een caloriënbom is :roll:
Jostravels
Amerikakenner

Ja, maar een bom van 4 maaltijden (probeer rond de 500 uit te komen per maaltijd) is wel heeel veel. En die Applebee's meatballs klinken nog niet eens zo heel extreem.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Wat mij betreft zouden de kalorien niet zo een probleem zijn, waar ik veel meer van schrik
zijn de grote hoeveelheden zout :o

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Corry schreef:Nou IK ga toch hoor. Neem ik gewoon een salade. :mrgreen:
Daar zul je ook nog van verbaasd zijn.
En bestaan ook salades van bijna 1300 calorien per maaltijd.
Dus die vlieger gaat niet altijd op ;-)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hier kun je plaatjes en omschrijvingen van alle maatlijden zien.

Ongelooflijk, maar zijn er nu echt veel Amerikanen die dit eten?
Een milkshake van 0,7 liter!
Patat met bacon, sour cream en nog een saus eroverheen
Een steak van 680 gram!!!! Wie eet dat nou in vredesnaam.

Marjon
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

vana, ik ken ze niet, maar ze zullen er zijn want anders staat die troep niet op een menu - maar ik begrijp je reaktie volkomen want ik word al misselijk van de omschrijvingen.
Jostravels
Amerikakenner

Toch zou ik me best eens door die Red Velvet Cheesecake kunnen laten verleiden (maar nu dus niet meer)...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

vana schreef:
[..]
Ja, het is extreem en ongezond, maar ga eens naar een gemiddelde patatzaak in de Randstad en bestel een kapsalon (of de Canadese versie Poutine). Overal ter wereld kan je tegenwoordig dit soort troep krijgen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik wist niet wat een kapsalon was, dus heb even gegoogeld.
Oh, my god... Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen dat eten :sick: :sick:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ken héél veel mensen die regelmatig een kapsalon eten ;) Ik ken daarentegen vrij weinig mensen die regelmatig bij bovenstaande restaurants eten, en als ze dat doen, zijn het zeker niet de bovenstaande gerechten ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Ik wist niet wat een kapsalon was, dus heb even gegoogeld.
Een (shoarmaschotel) kapsalon of een patat(je) kapsalon bestaat uit friet bedekt met shoarma, afgetopt met Goudse kaas, even onder de grill gezet zodat de kaas smelt, met bovenop salade. Vaak wordt kapsalon geserveerd met knoflooksaus en sambal. Een kapsalon wordt soms ook klaargemaakt met kebab, gyros of falafel in plaats van shoarma.

Het gerecht is in 2003 ontstaan toen Nathaniël Gomes, de eigenaar van een Rotterdamse kapsalon aan de Schiedamse weg, bij de daarnaast gelegen shoarmazaak El Aviva een lunchschotel liet samenstellen met daarin al zijn favoriete ingrediënten. Het gerecht, dat met 1800 kcal beschouwd wordt als een caloriebom en heeft na verloop van tijd landelijke bekendheid gekregen. Het is tegenwoordig in veel Nederlandse en Belgische cafetaria's en shoarmazaken te verkrijgen.

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

vana schreef:Hier kun je plaatjes en omschrijvingen van alle maatlijden zien.

Een milkshake van 0,7 liter!
Een steak van 680 gram!!!! Wie eet dat nou in vredesnaam.

Marjon
Ja hoor die zijn er genoeg :lol: , ga maar kijken. Enne...... na zo'n steak ook nog een lekker toetje, ja!
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dit zijn misschien de meest extreme varianten (alhoewel ik Hardee's afgrijselijke Thickburger mis met 1400+ kcalories en meer dan 100(!) gram vet), maar het is erg moeilijk om hier in restaurants te vinden dat niet overloopt van de calorieën, vet, suiker en/of zout. Salades worden overgoten met enorme hoeveelheden ranch dressing of vinaigrette met hopen suiker; da's niet gezond meer, hoe je er ook naar kijkt.

Maar ja, hoe weet je nou of dat zo is? Wij lezen thuis graag "Eat This, Not That" om te bepalen of we ergens specifiek voor op moeten passen. Wist jij dat een Dunkin' Donuts multigrain bagel met "reduced fat cream cheese" toch nog 500 kcal is? Tsja. Spaghetti and meatballs bij Romano's is 1100 kcal, 50 g vet en 2200 mg sodium. Ouch. California Pizza Kitchen's Chicken Marsala is 1400 kcal, 15 g verzadigde vetten en 3000+ mg sodium. Mijn mond wordt er droog van. Applebee's Oriental Chicken Salad: 1240 kcal, 77g vet, 2000 mg sodium. Ja, we hebben het hier over een salade met stukjes kip.

Ik kan zo blijven doorgaan... het boek zit vol met dit soort maaltijden, waarvan sommigen op het eerste gezicht echt niet zo slecht lijken.

EDIT: deze kan ik even niet laten: Texas Cheese Fries van Chili's - 1930 kcal, 135 g vet (62 g verzadigd), en 5,530 mg sodium. Jaja!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Dat zijn inderdaad extreme getallen w.b. calorieën zeg... het erge is dat sommige dingen (voorop de Red Velvet Cheesecake) nog niet eens zo afstotelijk eruit zien ;) Ik heb vorig jaar bij The Cheesecake Factory nog een Dulce de Leche cheesecake op en ik gok dat die ook wel aan de hoge kant zat :lol: Ik kreeg 'm niet eens helemaal op omdat het gewoon te machtig was ook.

Maar eigenlijk valt al het bovenstaande in het niet vergeleken met de producten bij Heart Attack Grill, toch? :P Een meal bestaand uit een Quadruple Bypass Burger en Flatliner Fries lijkt me in elk geval nou niet echt in je 'best of interest'!

[youtube]zbKRSYAuSNg[/youtube]
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net als Dennis vinden wij Eat This, Not That leuk om te lezen. Ook kijken we regelmatig voor we uit eten gaan online op de website van het restaurant (als het een keten is), meestal staat er een "nutrition guide" op. Bij Gordon Biersch vroegen we er in het restaurant om een en die was gewoon aanwezig. Ook houd ik ervan om van alles ernaast en niet erop te vragen. Veel salades zijn bijvoorbeeld zo hoog in calorieen door de dressing. Maar de Cheesecake Factory staat constant bovenaan de lijst met restaurants met ongezondste gerechten. Zelfs van zoiets gezond klinkends als een gegrilde artisjok weten zij een caloriebom te maken :shock: . Maar ook zij hebben salades onder de 500 calorieen op hun menu staan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dennis schreef: EDIT: deze kan ik even niet laten: Texas Cheese Fries van Chili's - 1930 kcal, 135 g vet (62 g verzadigd), en 5,530 mg sodium. Jaja!
Precies, ik heb ook dat boekje en nu de restaurant calories op mijn iPhone. Heel handig en zo weet je wat je kiest.
Ik schrok me werkelijk te pletter wat een blooming onion aan calorien heeft. 2200 calorien!!! En dat is nog maar een voorgerecht.....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, maar (en ik praat de blooming onion niet goed ;)), zo'n voorgerecht is wel bedoeld om te delen. Het is toch net zo als naar de snackbar in Nederland gaan (ik krijg opeens enorme zin in een frikandel speciaal ;)). Een enkele keer een zak met patat met en een kroket naar binnen werken is gewoon een keer lekker "zondigen". Het probleem is, dat veel mensen zulke hoeveelheden vet met grote regelmaat naar binnen werken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer