Mijn buren vertelden dat er de laatste tijd meer beren zijn gezien in deze omgeving.
Zie hier voor meer info en een filmpje (als de camera iets meer naar rechts was gedraaid dan was mijn huis in beeld geweest

Groeten Jeroen
USA2004 schreef:Vorig jaar heb ik een tijdje in New Jersey gewoond (vlak bij New Brunswick).
Een paar keer met plezier hard gelopen in een klein state park daar, tot ik hoorde dat dat de plek was waar ze gevonden beren los laten...
Ja, ons buurmeisje is "life guard" bij ons buurtzwembad aan de overkant. Op een ochtend kwam ze vroeg om schoon te maken, zaten er twee wasbeertjes zich te wassen! Wasberen zijn trouwens ook dol op kattenvoer vond een Nederlandse vriendin van mij uit, toen ze hier in de buurt woonde. Ze hoorde op een gegeven moment lawaai in de keuken, bleek het een volwassen wasbeer op het voer van hun poes belustKastelke schreef:Ik heb gehoord dat wasbeertjes blijkbaar ook graag in de mensen hun zwembad duiken. Grappig (behalve als het jouw zwembad is).
Inderdaad, Washington is ook een vrij groene stad, dus herten, vossen en wasberen komen ook binnen de stadsgrenzen voor. Ik vind al die wilde dieren om ons heen nog steeds bijzonder.Bandido schreef: Dit verwacht je niet in de stad, maar aan de andere kant: hun leefgebied wordt steeds kleiner en dat van ons steeds groter.
Volgens mij "slaapt" de beer niet in die groene pijp op de foto die jij bedoelt, maar ligt hij daar in een kooi nadat hij verdooft is.Georgie schreef:Die foto's!![]()
Wel erg grappig om te zien hoe hij ging zwemmen en daar lag te slapen,