Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Black Bear in mijn achtertuin!!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fisherman
Amerikakenner

Black Bear in mijn achtertuin!!!

Bericht door Fisherman »

Gistermiddag zat er een black bear in een boom langs de golfbaan naast mijn huis :shock: ! De boom staat slechts 200 meter van mijn huis dus dat is wel ff raar,zoiets verwacht je hier totaal niet. De beer is veilig verwijderd en uitgezet in een state park 10 mijl verderop.
Mijn buren vertelden dat er de laatste tijd meer beren zijn gezien in deze omgeving.

Zie hier voor meer info en een filmpje (als de camera iets meer naar rechts was gedraaid dan was mijn huis in beeld geweest :wink: ) : http://www.myfoxny.com/dpp/news/black-b ... e-20110615

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Black Bear in mijn achtertuin!!!

Bericht door gleuknie »

Dat lijkt me wel schrikken, maar ook wel weer heel erg gaaf om mee te maken. :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij zijn er inderdaad veel meer beren dichter bij de steden tegenwoordig. Mijn zoon en ik kwamen er ook een tegen in de Shenandoah op een recente hike (gelukkig op tijd gewaarschuwd) en hier in de buurt, bij Great Falls, is er ook een gezien. Ik vind het wel machtig, al ben ik blij, dat onze hond die beer in de Shenandoah niet gezien heeft. Het zijn toch wel flinke dieren, die je niet tegen je wilt krijgen. Vrienden van ons waren met hun kleintjes op een wandeling en hadden boterhammen met pindakaas mee. Kennelijk rook een beer die, want hij bleef ze achtervolgen. Pas toen ze een paar andere wandelaars tegenkwamen lukte het de beer af te schrikken. Vorig jaar liep er een beer bij de high school hier, die werd gevangen en terug naar de Shenandoah gebracht. Eigenlijk vind ik de vossen enger, want die kunnen hondsdol zijn. Gisteravond hoorde ik er weer een gillen (wij wonen achttien kilometer buiten Washington!).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Vorig jaar heb ik een tijdje in New Jersey gewoond (vlak bij New Brunswick).

Een paar keer met plezier hard gelopen in een klein state park daar, tot ik hoorde dat dat de plek was waar ze gevonden beren los laten...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Over het algemeen doen beren niets. We zijn ze wel eerder tegengekomen en heel dichtbij langsgelopen. Alleen, als je eten (of misschien een hond, zoals in ons geval) bij je hebt, zijn ze geinteresseerd. Grappig is, dat ik het altijd leuk vond om herten te zien tijdens onze wandelingen, tot mijn massage therapiste vertelde, dat een mannelijk hert haar flink had aangevallen. Sindsdien ben ik toch wat voorzichtiger met die vriendelijk uitziende herten.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik kreeg zojuist een paar foto's van de beer toegestuurd! Zo te zien heeft hij zich goed vermaakt in onze buurt :) !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat een ervaring, een beer in je achtertuin!
Zo werden wij hier einde maart/begin april gewaarschuwd om vanaf valavond niet meer te gaan wandelen, en al helemaal niet met hondjes er bij, want er dwaalde hier een coyote rond. We wonen op 500 meter van 16 mile creek, wat dus een vallei is waar blijkbaar nog heel wat coyotes leven. Maar normaalgezien komen ze niet echt tussen de huizen, maar nu wel. Meer nog, de coyoto viel haast een wandelaar met een midsize hond aan, gelukkig kon ze om hulp schreeuwen en sprong iemand van de bewoners over zijn omheining met een borstel in zijn hand. Wild zwaaiend en roepend is hij op de coyote afgelopen, die toen wel rechtsomkeer maakte. Men denkt dat de coyote met jongen gelegen heeft en hongerig was...
Ik had de indruk dat die coyote uitzonderlijk was hier. Maar ondertussen vertelde een Nederlandse me dat ze in die 4 jaar dat ze hier woont elk jaar al coyotes gezien heeft hier in de buurt. We zitten gewoon helemaal tegen de greenbelt aan, en dus dicht genoeg in hun buurt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

En nog een filmpje van een nieuwszender: http://www.news12.com/articleDetail.jsp ... _type=news
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Veilig achter mijn PC erg leuk om te zien, maar je schrikt je toch dood als dat ineens aan je schuifpui staat :shock:
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Wat een spannend gebeurtenis! Met een zeker afstand wil ik ook graag een beer zien, maar in eigen tuin toch niet!
Groetjes, Thomas.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Zo een beer is inderdaad fantastisch om in het wild te zien, nu is natuurlijk de vraag hoe lang zo een dier "wild" blijft als hij in de stad leeft. Ik kan me voorstellen dat de beren een enorm aanpassingsvermogen hebben.
Ik heb tijdens mijn eerste rondreis in de VS het genoegen gehad er ook enkele te zien van dichtbij, en achteraf gezien zijn we daar doen vrij onverantwoordelijk mee omgesprongen want we zijn er twee wel erg dicht benaderd. Het blijven dieren, en dieren zijn onvoorstelbaar, dus toch altijd maar voorzichtig zijn als je zo iets tegen het lijf loopt.

Prachtige dieren...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Die foto's! :shock:
Wel erg grappig om te zien hoe hij ging zwemmen en daar lag te slapen, maar jeetje. Dan schrik je je echt rot als je zo'n beest ziet. Echt een gek idee dat ie zo dicht bij je huis is geweest. Ik heb er ooit eentje gezien vanuit de auto in Yosemite. En 's nachts liepen ze over de Curry Village campgrounds en is er eentje vlak langs ons gelopen. Dat vond ik ook wel eng! Maar met name heel gaaf!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb gehoord dat wasbeertjes blijkbaar ook graag in de mensen hun zwembad duiken. Grappig (behalve als het jouw zwembad is).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dat is wel heel bijzonder zeg!
Dan sta je wel even te kijken. Die bomen zullen nooit meer het zelfde zijn
Altijd even omhoog kijken vanaf nu! :mrgreen:
De foto's zijnwel erg leuk zo zwemmend!
USA2004 schreef:Vorig jaar heb ik een tijdje in New Jersey gewoond (vlak bij New Brunswick).

Een paar keer met plezier hard gelopen in een klein state park daar, tot ik hoorde dat dat de plek was waar ze gevonden beren los laten...
:mrgreen: hahaha, je weet dat beren heel hard kunnen rennen:)
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 17 jun 2011, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kastelke schreef:Ik heb gehoord dat wasbeertjes blijkbaar ook graag in de mensen hun zwembad duiken. Grappig (behalve als het jouw zwembad is).
Ja, ons buurmeisje is "life guard" bij ons buurtzwembad aan de overkant. Op een ochtend kwam ze vroeg om schoon te maken, zaten er twee wasbeertjes zich te wassen! Wasberen zijn trouwens ook dol op kattenvoer vond een Nederlandse vriendin van mij uit, toen ze hier in de buurt woonde. Ze hoorde op een gegeven moment lawaai in de keuken, bleek het een volwassen wasbeer op het voer van hun poes belust :shock: . "Jeroens" beer ziet er jong uit. Misschien was hij op zoek naar zijn eigen "territory"? Degene, die wij in de Shenandoah zagen was een stuk groter (als ik het zo met de bomen op de foto vergelijk).
melissie6
Amerika-ontdekker

Bericht door melissie6 »

Oh wow.....prachtig die foto's van die beer. Maar dan schrik je je toch rot!
Wij hebben hier in Central Florida ook veel wasbeertjes. Ze halen regelmatig de vuilnisbakken bij ons in de buurt open en trekken de zakken dan helemaal kapot. Erg charmant gezicht als er 's ochtends een spoor van vuil op straat ligt.... :wink:

Verder natuurlijk veel alligators hier. Mijn man ziet ze regelmatig in/bij het meertje liggen waar hij vaak golft. Dus maar niet je balletje uit het water pakken als je 'm erin geslagen hebt, haha.

Ook zien we hier regelmatig slangen. We hebben 1x een slang in huis gehad (in de slaapkamer!). Kwamen mijn twee katten 's ochtends vroeg mee aan zetten. Leuk speeltje :shock:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat verwacht je inderdaad niet, zeker niet in zo'n verstedelijkt gebied! Ik heb gehoord dat beren ook in metro-Atlanta steeds dichterbij komen. Er zijn zelfs al enige gesignaleerd in de noordelijke buitenwijken van Atlanta (en dan zit je maar op zo'n 30 minuten van de bossen en "foothills" van de Appalachians, dus zo raar is dat ook weer niet natuurlijk). Ook zijn coyotes relatief veelvoorkomend en deze streken. Veel mensen in dat deel van de stad hebben vrij forse tuinen en lang niet altijd omheind. Zo is de kat van één van mijn collega's helaas ten prooi gevallen aan een coyote. Ze vinden daar trouwens ook regelmatig karkassen van dode herten die ook worden aangevallen door coyote's. Dit verwacht je niet in de stad, maar aan de andere kant: hun leefgebied wordt steeds kleiner en dat van ons steeds groter.
"Keep Georgia On Your Mind"
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik moest vooral lachen om die eerste foto. Echt zo van: Kijk mij hier toch eens lekker zwemmen. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bandido schreef: Dit verwacht je niet in de stad, maar aan de andere kant: hun leefgebied wordt steeds kleiner en dat van ons steeds groter.
Inderdaad, Washington is ook een vrij groene stad, dus herten, vossen en wasberen komen ook binnen de stadsgrenzen voor. Ik vind al die wilde dieren om ons heen nog steeds bijzonder.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Georgie schreef:Die foto's! :shock:
Wel erg grappig om te zien hoe hij ging zwemmen en daar lag te slapen,
Volgens mij "slaapt" de beer niet in die groene pijp op de foto die jij bedoelt, maar ligt hij daar in een kooi nadat hij verdooft is.
Crisis ? What Crisis ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer