Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Radiozenders in de USA
-
- Amerika-ontdekker
Radiozenders in de USA
Hallo allemaal,
Zijn er in Amerika landelijke radio stations of allen per staat?
Wij gaan o.a. door California/Arizona/Utah/Nevada. en ik vind het altijd wel prettig rijden met een leuk muziekje.
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt.
Zijn er in Amerika landelijke radio stations of allen per staat?
Wij gaan o.a. door California/Arizona/Utah/Nevada. en ik vind het altijd wel prettig rijden met een leuk muziekje.
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Radiozenders in de USA
Er is satellietradio met landelijke zenders, maar de rest is allemaal plaatselijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- goldenhills
- Amerika-expert
En plaatselijk is vaak erg plaatselijk! Als je FM radio probeert te gebruiken tijdens lange reizen ben je regelmatig weer een nieuwe zender aan het opzoeken. Satelietradio, of een ipod, is dan een stuk handiger.
In de Bay Area luister ik vaak naar KFOG. Ze hebben een zender in San Francisco en een in San Jose, dus hun dekking is redelijk. Maar ga je de heuvels in, dan ben je ze al snel kwijt...
In de Bay Area luister ik vaak naar KFOG. Ze hebben een zender in San Francisco en een in San Jose, dus hun dekking is redelijk. Maar ga je de heuvels in, dan ben je ze al snel kwijt...
Maar af en toe kom je ook iets bijzonders tegen, zoals een radio station in noordelijk Arizona waar ze Navajo spreken.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Ik heb nog nooit ergens zo'n slecht bereik gehad als tijdens mijn laatste vakantie in ongeveer hetzelfde gebied. Ik zou voor de zekerheid een MP3 speler meenemen, of een auto met Sateliet radio huren.
In lexington, kentucky hebben we 104.5 the Cat lol. Zoals je hoort erg lokaal
In oktober zijn een vriend en ik van Lexington naar Denver gereden.....
Als je dan op een gegeven moment op de I-70 W rijd heb je helemaal niets. Geen bereik met je telefoon en geen radiozender die je kunt ontvangen. Wij hadden overigens geen satelite radio.
Mijn schoenouders hebben dit wel en dat werkt erg goed. Maar cd en/of een ipod is zeker aan te raden als je een radiotrip gaat maken.
Succes
Aquell
In oktober zijn een vriend en ik van Lexington naar Denver gereden.....
Als je dan op een gegeven moment op de I-70 W rijd heb je helemaal niets. Geen bereik met je telefoon en geen radiozender die je kunt ontvangen. Wij hadden overigens geen satelite radio.
Mijn schoenouders hebben dit wel en dat werkt erg goed. Maar cd en/of een ipod is zeker aan te raden als je een radiotrip gaat maken.
Succes
Aquell
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- DixieChick
- Amerika-expert
Mijn Fit heeft ook geen sateliet radio, en op sommige stukken naar mijn werk heb ik de keuze uit country of gospel...erg matig dus. Ik heb dus inderdaad een Ipod in de auto, en heb mezelf beloofd dat ik als ik hier nog werk/woon als ik toeben aan een nieuwe auto, dat er echt eentje wordt met XM radio, want soms word ik wel erg moedeloos van het gebrek aan muziek 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-ontdekker
Haha bedankt voor de info allemaal.
Een MP 3 speler en CD's zullen het wel worden dan. Maar wel een leuke mix CD met echte Amerikaanse muziek
Groet,
Sebas
Een MP 3 speler en CD's zullen het wel worden dan. Maar wel een leuke mix CD met echte Amerikaanse muziek

Groet,
Sebas
Nog een rede om een dag in de stad te blijven voor de roadtrip begint... zoek een muziekwinkel en vul je collectie aan
cd's zijn er goedkoper als hier.

Leuke stations in Phoenix en omgeving (beetje afhankelijk van je smaak natuurlijk:)
Mix 96.9 (pop/rock)
KNIX 102.5 (Country)
KUPD 97.9 (hardere rock)
Sirius en XM zijn wel grappig maar gaan ook wel vervelen na verloop van tijd, ik heb mn proefabonnement laten verlopen (overigens ook omdat de geluidskwaliteit echt heel slecht is vergeleken bij HD radio via de FM)
Mix 96.9 (pop/rock)
KNIX 102.5 (Country)
KUPD 97.9 (hardere rock)
Sirius en XM zijn wel grappig maar gaan ook wel vervelen na verloop van tijd, ik heb mn proefabonnement laten verlopen (overigens ook omdat de geluidskwaliteit echt heel slecht is vergeleken bij HD radio via de FM)
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Tegenwoordig kun je ook je mobieltje als radio gebruiken, met een Griffin Roadtrip bijvoorbeeld kun je je Ipod aansluiten in je auto en gewoon naar elk radiostation luisteren dat je online kunt vinden. (Je moet dan wel 3G bereik hebben, anders valt hij vaak weg.) Ik luister dus graag in Amerika naar Q-Music Nederland, altijd weer een rare gewaarwording dat dat zomaar mogelijk is als je aan het rijden bent.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En zo heb ik hier in Nederland ook wel eens naar een Amerikaanse zender geluisterd onder het rijden.
Alleen is het voor ons Europeanen verstandig dataroaming uit te zetten in Amerika. Bij de NL-providers is dat gigaduur in het buitenland en voor je het weet ben je duizenden Euro's kwijt. Was laatst nog op Kassa hier in Nederland.
Roland

Alleen is het voor ons Europeanen verstandig dataroaming uit te zetten in Amerika. Bij de NL-providers is dat gigaduur in het buitenland en voor je het weet ben je duizenden Euro's kwijt. Was laatst nog op Kassa hier in Nederland.
Roland
Of een Droam meenemen op reis
, ik heb 3 weken geleden in Pennsylvania de hele tijd naar R1 zitten luisteren... was erg grappig toen de mededelingen over de file kwamen en ik in een gebied reed waar geen hond was
.

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- goldenhills
- Amerika-expert
Je hebt hier ook winkels met gebruikte CDs. Ik ga af en toe naar Rasputin om door de bakken te zoeken, en kom dan al gauw met 5 tot 10 CDs thuis... Voor $4 tot $7 per stuk kun je er geen buil aan vallen. Soms zit de verkeerde CD in het hoesje (ruilen dus), maar verder geen problemen met krassen of andere ellende.jolanxyz schreef:Nog een rede om een dag in de stad te blijven voor de roadtrip begint... zoek een muziekwinkel en vul je collectie aancd's zijn er goedkoper als hier.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik in Amerika ben hoef ik echt geen Nederlandse zender te horen.1250 schreef:ik heb 3 weken geleden in Pennsylvania de hele tijd naar R1 zitten luisteren...

Roland
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Da's grappig, als je er woont draait die mening (voor mij althans) helemaal om. Vroeger wilde ik alleen maar Amerikaanse stations horen, maar nu weet ik dat bijna alle stations bij een enorm conglomeraat horen en ook hun reclameblokken op elkaar afstemmen, zodat het geen nut heeft om naar een andere zender over te schakelen als je in een reclameblok van 6 minuten(!) terechtkomt. Dus luister ik eigenlijk alleen naar Nederlandse radio. 

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat 'probleem' hebben wij hier in Nederland met de commerciële tv-zenders. Die zenden allemaal op (ongeveer) hetzelfde tijdstip hun reclameblokken uit. Heel irritant. Zappen heeft dan weinig zin, overal wordt reclame uitgezonden.Dennis schreef:maar nu weet ik dat bijna alle stations bij een enorm conglomeraat horen en ook hun reclameblokken op elkaar afstemmen, zodat het geen nut heeft om naar een andere zender over te schakelen als je in een reclameblok van 6 minuten(!) terechtkomt.

Roland
104.5 The CAT!Aquell schreef:In lexington, kentucky hebben we 104.5 the Cat lol. Zoals je hoort erg lokaal
Aquell

Alhoewel ik soms ook naar 102.5 HOT102 of 98.1 The Bull luister