Starbucks in Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Georgie »

Wat leuk Susan! Dat is bijzonder. Jullie moeten daar dan maar gauw eens een drankje gaan drinken bij een bezoek aan Amsterdam. Er naast zit trouwens de Marqt, een hele fijne biologische supermarkt die super hip is.

Tosca, ik kan de link gewoon openen. Misschien zo: http://finchannel.com/Main_News/Busines ... Y.facebook
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door tosca »

Nu wel, gek? Dankjewel :)

:offtopic: Marqt zit tegenwoordig ook in Den Haag (tegenover de Tweede Kamer)
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Georgie »

Klopt, in de oude Meddens! Ik moet er nog steeds heen, maar het is zo duur ;)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Susie one »

Georgie schreef:Wat leuk Susan! Dat is bijzonder. Jullie moeten daar dan maar gauw eens een drankje gaan drinken bij een bezoek aan Amsterdam. Er naast zit trouwens de Marqt, een hele fijne biologische supermarkt die super hip is.
We gaan zeker binnenkort weer een dagje Amsterdam doen en de starbucks staat op de planning.
Sophie, Bedankt voor de tip van biologische supermarkt, We gaan dan ook de biologische supermarkt bezoeken.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Georgie »

Let op dat ze daar met een no cash policy werken; je kunt dus alleen met pinpas betalen! (bij de Marqt, niet de SB)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Susie one »

Sophie, Dat is goed om te weten.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tcoppers
Amerika-expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: 18 jan 2005, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door tcoppers »

Er is weer een nieuwe Starbucks vestiging in Nederland. Ik liep er gisteren toevallig tegenaan en dan nog wel op een plek waar je het misschien niet zo snel verwacht. In het Erasmus MC is sinds begin januari dit jaar een Starbucks gevestigd. Ik had jammer genoeg geen tijd want ik was al wat aan de late kant voor mijn afspraak bij de dokter. Anders had ik wel weer eens een lekkere SB koffie geprobeerd. Maar ik kom er toch vaker dus de volgende probeer ik het heel zeker. :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door bello »

Leuk, die kende ik nog niet! Grappig genoeg gaan we in de VS zowat elke dag naar Starbucks, maar in Nederland komen we er nooit, dan voelt het ineens zó aanstellerig om met zo'n overprijsde papieren beker over straat te wandelen 8)

Volgens mij zijn het er nu bijna 30 in Nederland, waarvan verreweg de meeste in de randstad:
  • Amsterdam CS perron 2b
  • Amsterdam CS in de hal
  • Amsterdam CS/Oosterdok-Hilton
  • A'dam Beethovenstraat
  • A'dam Leidsestraat
  • A'dam Rembrandtplein (de grootste van Europa!)
  • A'dam Station Bijlmer
  • A'dam Station Sloterdijk
  • A'dam Station Zuid
  • Schiphol Stationshal
  • Schiphol Lounge 1
  • Schiphol Terminal 2
  • Schiphol Lounge 3
  • Schiphol Arrivals 4
  • Hilversum Station (en ook nog steeds in het Nike hoofdkantoor? of is die dicht?)
  • De Meern
  • Utrecht Hoog Catharijne 2x (+1x NS Hoofdkantoor)
  • Leiden Station
  • Den Haag CS
  • Groningen Station
  • Meerkerk (langs A27 tussen Vianen en Gorinchem)
  • Nijmegen Station
  • Arnhem Station
  • Rotterdam CS
  • Rotterdam Erasmus MC
Binnenkort te openen: Station Deventer en Eindhoven Airport.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ebelix
Amerikakenner
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2004, 16:46
Locatie: Rotterdam

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Ebelix »

Volgens mij zit er ook 1 in gebouwen van de Erasmus Universiteit in Kralingen.
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door DejaVu »

3,50 voor een kleine capucino. Normaal is dat een schande, tenzij mensen het bij SB kopen. ;)
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door AnnInBC »

Geef mij maar ne lekkere French Vanilla Cappucino van Timmies (Tim Hortons). :wink: Starbucks is duur en de koffie is mij iets te sterk...maar een white choclate mocha kan er af en toe wel eens in!
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Rudolfje »

Nu er zoveel nieuwe Starbucks zijn bijgekomen in Nederland zou ik graag willen weten of er ook mokken te koop zijn van die plaats? We hebben inmiddels de mokken van Nederland/Amsterdam/Leiden/Den Haag/Utrecht en willen onze verzameling graag uitbreiden met andere mokken.
ninchursanga
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 apr 2012, 05:03

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door ninchursanga »

Hier snap ik persoonlijk nou niets van, die Starbucks gekte. Starbucks heeft toch een filosofie van zaken doen (net dan alle andere koffie ketens trouwens) waarvan ik niet begrijp dat mensen dat steunen. Ze kopen vastgoed in de wijde omgeving om te voorkomen dat de concurrentie zich daar kan vestigen en ook zie je dat lokale kleine ondernemingen ten onder gaan omdat ze niet tegen zo een groot bedrijf aan kunnen.
Enkele jaren geleden was er op de BBC een hele goede documentaire over de regelrechte oorlog tussen al die koffie ketens en hoe ze de steden veroveren met hele agressieve methodes . Jammer dat deze nergens online staat!

Zelf vindt ik het veel leuker naar een klein individueel cafe te gaan; die zijn overal anders wat ik zelf veel spannender vindt.
Starbucks is gewoon overal hetzelfde, ten eerste superduur en tussen eentje in Washington D.C., Amsterdam en Istanbul zie je geen verschil. Da's gewoon oersaai.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door tosca »

Maar in Amerika wel soort van noodzakelijk als je een normale bak koffie wilt krijgen. Hier in Europa kun je inderdaad gemakkelijk een cafe instappen of bij een ander tentje een kop koffie halen. Maar dat kan/kon in de VS niet zo gemakkelijk. Al zie je ook daar steeds vaker tentjes met een espressomachine.
nitwit
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 22 mar 2010, 13:54

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door nitwit »

Als je een paar weken in bijvoorbeeld China zit, dan is het gewoon erg fijn om even tot jezelf te komen bij Starbucks. Met een beetje geluk kan je daar gewoon een stroopwafel kopen met een grote mok thee. Hoe lekker is dat!
Oeboemoe
Amerikafan
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 nov 2012, 00:51

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Oeboemoe »

We hebben tegenwoordig een SB koffiezetapparaat. Dat is erg irritant want dat gaat per kopje. Doe mij maar de traditionele apparaten met een grote pot voor het hele weekeinde. :thumbup:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Amerikafan
Berichten: 307
Lid geworden op: 19 jul 2010, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door WizardOfOss »

nitwit schreef:Als je een paar weken in bijvoorbeeld China zit, dan is het gewoon erg fijn om even tot jezelf te komen bij Starbucks. Met een beetje geluk kan je daar gewoon een stroopwafel kopen met een grote mok thee. Hoe lekker is dat!
Thee is in China nooit een probleem, als je maar van groene thee houdt :wink:

Stroopwafels daarentegen ben ik in Azië tot nu toe alleen in Taiwan tegengekomen, gewoon bij de 7-eleven.

Koffie is inderdaad een ander verhaal, al zie je wel dat in navolging op Starbucks daar in korte tijd een hele koffiecultuur is ontstaan met lokale ketens. Toen ik in 2006 voor het eerst in China kwam mocht je blij zijn als je buiten de toen nog vrij zeldzame Starbucks ergens een bakje oploskoffie kon krijgen. Inmiddels zie je zeker in de steden volop koffietentjes, meestal goedkoper én beter dan SB. In Japan zie je dat nog veel sterker, Starbucks lijkt daar praktisch verdreven door ketens als Doutor, Excelsior, Veloce, en ironisch genoeg Tully's, net als SB oorspronkelijk uit Seattle. SB lijkt zich nu meer en meer te beperken tot en kleiner aantal toplocaties, met als bekendste die tegenover Shibuya Station in Tokyo. Inderdaad, niet in het 4e drukste treinstation van Japan waar dagelijks enkele miljoenen mensen passeren die nu door de concurrentie van een bakkie pleur worden voorzien, maar in een boekhandel/platenzaak aan de overkant van de straat. De meeste mensen komen daar dan ook niet zozeer voor de koffie, maar voor het uitzicht...

[youtube]6NLe4syTWgQ[/youtube]
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Bandido »

AnnInBC schreef:Starbucks is duur en de koffie is mij iets te sterk...
Ik vind vooral dat Starbucks de bonen teveel roostert, het smaakt altijd wat verbrand. Maar ze zijn nu op de proppen genomen met een "blonde roast", die ik heerlijk vind. Die speciale koffies drink ik nooit, die vind ik veel te zoet en te vet. Wel drink ik in de zomer de "iced coffee" van Dunkin' Donuts. Natuurlijk is dat met een shot cream niet zo gezond, maar het is dan ook een traktatie en ik doe het niet elke dag.
ninchursanga schreef:Starbucks heeft toch een filosofie van zaken doen (net dan alle andere koffie ketens trouwens) waarvan ik niet begrijp dat mensen dat steunen. Ze kopen vastgoed in de wijde omgeving om te voorkomen dat de concurrentie zich daar kan vestigen en ook zie je dat lokale kleine ondernemingen ten onder gaan omdat ze niet tegen zo een groot bedrijf aan kunnen.
Ik weet niet of dat zo is. Ik steun lokale ondernemingen waar ik kan, en het sterft hier in Atlanta van de lokale zaakjes. Zelfs vandaag ontdekte ik weer een nieuwe, die helemaal vol met Georgia Tech studenten zat. Ik geloof die verhalen over "almachtige" ketens als Starbucks nooit zo. Een goede formule werkt wel of niet, zo simpel is het volgens mij.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
Airmiles
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:43
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Tilburg

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Airmiles »

We moeten nog even geduld hebben, maar als in 2016 het station in Tilburg verbouwd is krijgen we ook een Starbucks. Ben er overigens nu niet meer zo'n fan van als voorheen.
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door eddepet71 »

Ik vind de starbucks coffee een echt vakantiedrankje. Net als bijv. sangria. Op vakantie vind ik het heerlijk. Maar eenmaal thuis valt het me tegen. Daarom geen Starbucks meer voor mij in NL. Hou ik het maar gewoon bij Nespresso.

Overigens ga ik, in Amerika, voor de Frappucino tegenwoordig gewoon naar de Mac. Net zo lekker maar de helft goedkoper.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer