kastelke schreef:Als agm114 hier op in wil gaan, dan wil ik dit heel zeker afsplitsen. Het kan zelfs binnen Emigratie blijven, want tenslotte is het een onderwerp waar toekomstige emigranten ook mee gebaat zijn, en waar de huidige emigranten al heel wat ervaring mee hebben.
Ook als vanuit de andere forumleden hier reactie op komt, splits ik het topic af.
Let wel: Laten we elkaar inderdaad heel erg met respect behandelen!
Is wat mij betreft ok, splits maar af. Zoals ik al schreef, ik wil er best wel even op ingaan waarom Amerika volgens mij niet het beloofde land is. Ik ben van beroep software ontwikkelaar en gepromoveerd in de informatica maar dat doet er niet echt aan toe, de problemen in het huidige USA zijn voor alle immigranten hetzelfde. Ik heb in 3 verschillende staten gewoond en de andere staten die de moeite waard zijn, ook bezocht. In willekeurige volgorde:
het gezondheidssysteem in de USA is bedroevend slecht tenzij je een goed betaalde baan bij een groot bedrijf krijgt die de ziektekostenverzekering voor je betaalt. Heel erg veel Amerikanen zijn niet verzekerd of onderverzekerd vanwege de hoge premies en slechte dekking. Het meest trieste geval dat ik mee gemaakt heb is een kennis die part-time voor 8$ per uur werkt die voor twee dagen ziekenhuisopname zonder operatie of ingrijpende behandeling een rekening van 18000$ toegestuurd kreeg. Europa doet het precies goed met een algemene verplichte ziektekostenverzekering.
De economie in de USA is bedroevend slecht. Het is voor geen enkele immigrant aan te raden om in deze economie naar de VS te verhuizen en te verwachten om een (goed betaalde) baan te vinden. De economie in West Europa staat er veel beter voor. Er is op dit moment een enorme werkloosheid in de USA die niet met West Europa te vergelijken is.