Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ipad 2 inkopen of andere elektronica

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Jasper88
Amerika-ontdekker

ipad 2 inkopen of andere elektronica

Bericht door Jasper88 »

Ik ga van 24 april tot 7 mei naar Florida toe. Op de terug reis ga ik van Miami naar Madrid naar Amsterdam.

Nu wil ik misschien een iPad2 of een andere tablet gaan kopen in Amerika.Dat je mag maximaal voor 430 euro per persoon mag importeren en dit met andere personen mag optellen weet ik al.

Ik vraag mij alleen af hoe ze controleren of ik het artikel in Amerika heb gekocht?

Als ik bijvoorbeeld die iPad 2 gewoon in mijn handbagage heb?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Bramster
Amerika-expert

Re: ipad 2 inkopen of andere elektronica

Bericht door Bramster »

> Dat je mag maximaal voor 430 euro per persoon mag importeren

Dat is echter niet correct. Je mag best meer meenemen , maar dan moet je dat bij de douane in NL melden. Dan moet je wellicht een additionele heffing betalen.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Jasper88 schreef:Dat je mag maximaal voor 430 euro per persoon mag importeren en dit met andere personen mag optellen weet ik al.
optellen mag niet
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... #P111_7162
De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.
Jasper88 schreef:Ik vraag mij alleen af hoe ze controleren of ik het artikel in Amerika heb gekocht?
Het is aan jou te bewijzen waar je de Ipad gekocht hebt.
De Douane kan u vragen te bewijzen dat de goederen in Nederland of een ander EU-land zijn gekocht met betaling van belastingen. Dit geldt vooral voor luxe en kostbare goederen
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Bushmaster schreef:
Jasper88 schreef:Dat je mag maximaal voor 430 euro per persoon mag importeren en dit met andere personen mag optellen weet ik al.
optellen mag niet
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... #P111_7162
De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.
Jasper88 schreef:Ik vraag mij alleen af hoe ze controleren of ik het artikel in Amerika heb gekocht?
Het is aan jou te bewijzen waar je de Ipad gekocht hebt.
De Douane kan u vragen te bewijzen dat de goederen in Nederland of een ander EU-land zijn gekocht met betaling van belastingen. Dit geldt vooral voor luxe en kostbare goederen
Ow dat was een typfout dat je niet mag optellen wist ik al, haha. Voortaan even teruglezen wat ik typ.

Ik moet het aantonen? Dat gaat toch nooit. Me hele koffer zit vol kleren. Ik heb ook mijn telefoon bij me. Hoe wil ik aantonen waar ik die gekocht heb? En een videocamera die mee gaat, etc, etc.

@bushmaster

Ik bedoelde zonder heffing te hoeven betalen inderdaad.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jasper88 schreef:Ik moet het aantonen? Dat gaat toch nooit. Me hele koffer zit vol kleren. Ik heb ook mijn telefoon bij me. Hoe wil ik aantonen waar ik die gekocht heb? En een videocamera die mee gaat, etc, etc.
dat gaat ook vooral over nieuwe (luxe) zaken. Als jij een iPad 2 in je koffer hebt en je hebt die toevallig al voor je vakantie naar de USA gekocht dan zou ik het bonnetje ervan maar meenemen. En anders is het eerst boete betalen en daarna via bonnetjes bewijzen dat je de spullen al in Nederland had..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Njit schreef:
Jasper88 schreef:Ik moet het aantonen? Dat gaat toch nooit. Me hele koffer zit vol kleren. Ik heb ook mijn telefoon bij me. Hoe wil ik aantonen waar ik die gekocht heb? En een videocamera die mee gaat, etc, etc.
dat gaat ook vooral over nieuwe (luxe) zaken. Als jij een iPad 2 in je koffer hebt en je hebt die toevallig al voor je vakantie naar de USA gekocht dan zou ik het bonnetje ervan maar meenemen. En anders is het eerst boete betalen en daarna via bonnetjes bewijzen dat je de spullen al in Nederland had..
De iPad 2 als handbagage met content erop en geen doos meer bij me is de kans dus klein dat ze het opvalt?

Wat voor boetes staan erop dit niet aan te geven bij de douane en ze het nog wel opmerken?

(Ik heb nog nooit met de douane te maken gehad, dus geen idee hoe dat allemaal precies gaat)
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maakt verder niks uit. De bewijslast ligt bij jou. Dus mochten ze twijfelen dan is het eerst betalen en daarna eventueel het geld van een boete terugkrijgen na overleggen bonnetjes. Zie verder http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-05.html
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Njit schreef:Maakt verder niks uit. De bewijslast ligt bij jou. Dus mochten ze twijfelen dan is het eerst betalen en daarna eventueel het geld van een boete terugkrijgen na overleggen bonnetjes. Zie verder http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-05.html
In Spanje gelden precies dezelfde regels? of zijn de regels niet in de hele EU hetzelfde?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hoe bedoel je vanuit spanje? Dat je hem daar gaat kopen? Dat zal niet voordeliger zijn..

Ik reis vanuit een ander EU-land naar Nederland

Reist u vanuit een ander EU-land naar Nederland (EU = Europese Unie)?
Reizen binnen de EU is hetzelfde als het reizen tussen Groningen en Amsterdam. De Douane bemoeit zich daar niet mee.
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Njit schreef:Hoe bedoel je vanuit spanje? Dat je hem daar gaat kopen? Dat zal niet voordeliger zijn..

Ik reis vanuit een ander EU-land naar Nederland

Reist u vanuit een ander EU-land naar Nederland (EU = Europese Unie)?
Reizen binnen de EU is hetzelfde als het reizen tussen Groningen en Amsterdam. De Douane bemoeit zich daar niet mee.
Nee, ik bedoel dat ik van Miami naar Madrid naar Amsterdam ga. Ik zie dat je dan alleen handbagage moet aangeven bij de douane in Spanje en in je koffers in Nederland volgens douane.nl.
Ik neem aan dat in Spanje dezelfde regels gelden als in Nederland wat betreft reizen vanuit een niet EU-land.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat neem ik ook aan... Het is volgens mij EU regelgeving.
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Zijn er hier mensen aanwezig die het mee hebben gemaakt dat ze moesten aantonen dat ze het artikel in Nederland gekocht hadden?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Yep, me
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Bramster schreef:Yep, me
Hoe ging dat dan? Wat was is het? Ik snap namelijk dat als je een product in originele doos etc. hebt ze inderdaad er naar gaan vragen.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ze vroegen waar het gekocht was, ging om een laptop, zat niet in de originele doos.

De douane is niet gek dus ze kijken echt niet alleen of het in de originele doos zit of niet.
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Bramster schreef:Ze vroegen waar het gekocht was, ging om een laptop, zat niet in de originele doos.

De douane is niet gek dus ze kijken echt niet alleen of het in de originele doos zit of niet.
Moest je het nog bewijzen ook dan?

Ze moeten echt eens dat gaan wijzigen importeren uit de Westerse landen voor particulier gebruik, maarja dat zal ik wel zijn.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

En wie zegt dat het voor particulier gebruik is en niet voor wederverkoop ?
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

JeroenB schreef:En wie zegt dat het voor particulier gebruik is en niet voor wederverkoop ?
Levert niet echt veel op elke keer uit Amerika reizen voor één iPad lijkt mij dan is het nogal nutteloos voor wederverkoop. Als je hele koffer ermee volzit is het wel verdacht ja.

Sowieso gaat belasting toch alleen naar het land waar je het betaald lijkt me? Of gaat een deel naar de EU direct daarvan?
Want als ik in Spanje aankom en daar 18% belasting betaal(dat is de belasting daar nu volgens mij) dan gaat daar toch ook niets van naar Nederland? Dus waarom moet ik in Spanje belasting betalen als ik uit Nederland kom en verder niets met Spanje te maken heb?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Maakt niet uit of je wel of niet via een EU land vliegt, je krijgt altijd met de doaune op Schiphol te maken. En zeggen dat je dat ding in Spanje hebt gekocht of dat je alleen in Spanje bent geweest is een truc die ze bij de doaune allang kennen.
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Ik zou in ieder geval niet voor de Ipad 2 gaan dan. Ten eerste zijn de prijzen die je hier in Amerika in de winkel ziet vrijwel altijd exclusief belasting, die moet je er dan dus nog bijtellen. Met een 16Gb Ipad 2 zit je dan al snel net boven de grens van Euro 430 (tegen de $ 670 als je rekent met 6% belasting, komt overeen met ongeveer Euro 482).
Dit is de prijs bij BestBuy voor de 16GB, ik denk niet dat het prijsverschil met Nederland van Euro 499 dan de moeite waard is.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer