Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Ruins Of Detroit

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

The Ruins Of Detroit

Bericht door kastelke »

Detroit was tot in de 60-er jaren van de vorige eeuw een van Amerika's belangrijke steden. Je vond er prachtige gebouwen met veel grandeur (zoals the United Artists Theater, the Whitney Building, the Farwell Building and the Michigan Central Station).
Vandaag is dat alles in verval geraakt.
Twee fotografen maaken een fotoserie voor Time Magazine genaamd "Detroit's Beautiful, Horrible Decline".
Ondertussen zijn de foto's ook verschenen in een fotoboek dat o.a. te koop is bij Amazon: http://www.amazon.com/Yves-Marchand-Rom ... 3869300426

Hier kan je ook een aantal van de foto's bekijken:
http://www.businessinsider.com/yves-mar ... -station-1

Prachtige foto's, maar tegelijkertijd o zo triest...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: The Ruins Of Detroit

Bericht door Grandu »

Inderdaad prachtige foto's! Wat ik me altijd afvraag is in hoeverre het écht een vervallen stad is? Is er veel leven in Detroit en zien wij alleen maar de slechte beelden of is het echt zo'n duistere, donkere, gevaarlijke stad als het lijkt?

Derk
Laatst gewijzigd door Grandu op 24 feb 2011, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wat een bizarre foto's, hoe kan dat ooit weer goed komen en weer een bloeiende stad worden? In 1950 1.850.000 inwoners en in 2008 nog maar 912.000, in die tijd is de helft van de stad verlaten. :shock:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Er zijn groepen die zich bezig houden met de heruitvinding van die stad http://www.time.com/time/magazine/artic ... 64,00.html
Ik zag op tv een stuk over 'urban farming' in Detroit, waar de leegstaande stukken land voor landbouw gebruikt gaan worden. Zo'n stad wordt nooit meer hetzelfde als het was, maar moet nieuw leven ingeblazen worden en zal weer leefbaar worden.
Zo zijn er wel meer steden die een dergelijk verhaal hebben van snelle groei die later wegvalt, verval, en opbouw met een andere vorm van levensonderhoud. Eigenlijk is dat een beetje het Amerikaanse verhaal, en dan denk ik aan de steden van de goldrush, waarvan sommigen later ghost towns werden en andere in leven konden blijven.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Inderdaad hele bizarre (maar ook mooie) foto's. Een triest beeld, dat is duidelijk. Toevallig ben ik in juli Dearborn (tegen Detroit aan) voor een bezoek aan het Henri Ford Museum. Ik wilde ook een kijkje nemen in deze stad, maar het lijkt erop dat dit niet de moeite waard is helaas....

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marjan, misschien moet je juist wel gaan? Het zou een heel ander beeld krijgen van een Amerikaanse stad zoals je die tot nu toe op jullie reizen gezien hebt. Kan dus ook een heel boeiende aanvulling zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hoewel Detroit zeker heel had is getroffen door de crisis, is niet de hele stad zo als op de foto's (vergeet niet dat bv bepaalde gebouwen van de Stasi in Berlijn er ook jaren zo bij hebben gelegen, terwijl de rest van de stad prima was). Ze zijn hard aan het opbouwen, mijn schoonzusje is toevallig een paar weken geleden naar downtown Detroit verhuisd omdat haar vriend daar een baan kreeg. Ze hebben een heel mooi appartement van wat ik gezien heb.

@ Marjan: Dearborn is, zeker vergeleken met Detroit, een dure suburb ;) Een tip die ik iedereen geef als ze Detroit zelf in willen: ga naar de Detroit Zoo. Erg leuke dierentuin, zeker de Polar Bear exhibition is geweldig!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Superbowl reclame Chrysler 200 Imported from Detroit ;)

[youtube]SKL254Y_jtc[/youtube]
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

kastelke schreef:Marjan, misschien moet je juist wel gaan? Het zou een heel ander beeld krijgen van een Amerikaanse stad zoals je die tot nu toe op jullie reizen gezien hebt. Kan dus ook een heel boeiende aanvulling zijn.
Je hebt eigenlijk best gelijk Elke en me overgehaald toch een kijkje in de stad te nemen.... :wink:

@Clint, bedankt voor de tip van de dierentuin.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Die foto's.. Heel indrukwekkend...
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Prachtig die foto's! Maar natuurlijk ook heel triest die vergane glorie.

Kregen jullie ook die link eronder met huizen voor minder dan $500? Het zijn natuurlijk geen paleisjes, maar dat je voor 'niets' een huis kan kopen is toch idioot ... je zou denken dat het land alleen al meer waard is.
Afbeelding
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik heb een aantal jaren in Detroit gewerkt en ongeveer 7 jaar in de omgeving gewoond. Ik heb eigenlijk altijd een haat-liefde verhouding met de stad Detroit gehad.

Er zijn ook een flink aantal oude gebouwen dat geen ruines zijn. Het Fisher building is heel mooi van binnen en zo zijn er nog veel meer. De Book Cadillac Hotel is net gerenoveerd door de Westin keten en zo zijn er nog meer voorbeelden dat niet alles in Detroit vervallen is. Ik ben een aantal maanden geleden door Brush Park gereden en je ziet er nu wel meer renovaties van die oude mansions.

Ik ben naar een paar concerten in het Fox Theatre geweest en dat is ook een heel aparte ervaring. Ongeveer hetzelfde idee als Tuschinski in Amsterdam.

Dit is een interessante website van ruines en achtergrond informatie.
http://www.detroityes.com/home.htm

Heel jammer dat er zoveel mooie gebouwen zijn die vervallen zijn maar er is gelukkig toch ook nog wel wat bewaard gebleven. En op een of andere manier trekt de stad me toch wel aan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die weblink is een fantastische aanvulling, Frank!
Misschien dat ik ooit Detroit ook wel eens ga verkennen. Als mijn man in Windsor moet zijn kan ik altijd meerijden...
Elke
FrankW

Bericht door FrankW »

Er is ook nu een politie serie Detroit 1-8-7 dat zich in de stad afspeelt. Ik moest er een beetje inkomen maar nu kijk ik elke week.
http://abc.go.com/shows/detroit-1-8-7

Als je Detroit bezoekt moet je eigenlijk over East Jefferson naar Grosse Pointe rijden. Die overgang van arm naar rijk is heel opmerkelijk.

Het Boston Edison District heeft veel mooie oude huizen en veel zijn er nog heel goedkoop te krijgen.
http://www.historicbostonedison.org/for ... sale.shtml
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

guinevere schreef:Prachtig die foto's! Maar natuurlijk ook heel triest die vergane glorie.

Kregen jullie ook die link eronder met huizen voor minder dan $500? Het zijn natuurlijk geen paleisjes, maar dat je voor 'niets' een huis kan kopen is toch idioot ... je zou denken dat het land alleen al meer waard is.
Nee dat is het niet.
het huis moet gesloopt worden wat geld kost. Er moet tax op betaald worden etc.
Wat de foto van hety huis niet laat zien is de omgeving waarin het staat. Je gaat daar niet snel een dure rehab aan of volledig nieuwbouwen.

Zelfde probleem vaak als in Louisiana na katrina
Grote hekken om de renovatie en daar ook slapen met pistool onder je kussen. Alles wordt geroofd als men de kans krijgt
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Detroit. Nooit eerder een reden gehad, omdat Detroit idd niet de reputatie heeft van geweldige vakantiebestemming. Maar sinds Sept ben ik geobsedeerd met Eminem en daarom ga ik nu zijn woonplaats verkennen, zoals ik 18 jaar geleden ook gedaan heb met Los Angeles vanwege Guns n' Roses en Seattle vanwege Pearl Jam, Nirvana, etc.

Er is idd een soort revival van Detroit bezig, maar weet niet of het gaat lukken. Ik kan helaas niet bijdragen want ik kan niet in dat gedeelte van Amerika wonen, veel te koud. Ik blijf lekker in de Emerald City (in de Chrysler commercial maken ze een dig naar mijn stad, maar okee). Omdat ik nu dus geinteresseerd ben in Detroit kijk ik ook naar Detroit 187, en vind het een leuke serie omdat het een positief beeld geeft van D, tenmidden van alle misdaad, hoe er gewerkt wordt aan de verbetering van de stad.

Als Eminem fan moet ik natuurlijk naar 8 mile, maar ik ben wel een beetje bang. Me eerst goed voorbereiden. Uiteindelijk viel Harlem ook ontzettend mee, maar denk dat dit veel erger is.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
SEEING IS BELIEVING
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:offtopic: Hey, Doreennicole! Dat is lang geleden!!! Welkom terug op het forum. Alles goed met je?
Elke
doreennicole
Amerika-expert

:offtopic:
kastelke schreef::offtopic: Hey, Doreennicole! Dat is lang geleden!!! Welkom terug op het forum. Alles goed met je?
ja, super. kwam even langs omdat ik wat tips nodig had voor new york. ben een beetje aan het rondkijken en bijlezen.
SEEING IS BELIEVING
FrankW

Bericht door FrankW »

doreennicole schreef:Als Eminem fan moet ik natuurlijk naar 8 mile, maar ik ben wel een beetje bang. Me eerst goed voorbereiden. Uiteindelijk viel Harlem ook ontzettend mee, maar denk dat dit veel erger is.
8 Mile Road is een heel normale weg in the Detroit area. Ik zou niet weten waar je daar bang voor zou moeten zijn. Bijna overal in Detroit heb ik me nooit echt onveilig gevoeld overdag. Misschien 1 keer op Belle Isle maar dat is een apart verhaal.. :wink:
doreennicole
Amerika-expert

FrankW schreef:
doreennicole schreef:Als Eminem fan moet ik natuurlijk naar 8 mile, maar ik ben wel een beetje bang. Me eerst goed voorbereiden. Uiteindelijk viel Harlem ook ontzettend mee, maar denk dat dit veel erger is.
8 Mile Road is een heel normale weg in the Detroit area. Ik zou niet weten waar je daar bang voor zou moeten zijn. Bijna overal in Detroit heb ik me nooit echt onveilig gevoeld overdag. Misschien 1 keer op Belle Isle maar dat is een apart verhaal.. :wink:
vandaar dat ik me nog moet voorbereiden. je hoort allerlei verhalen over verschillende plaatsen en zeker als je niet vandaar ben, dan weet je nooit precies op welk blok het gevaarlijk begint te worden. en zoals je weet kan dat heel snel overgaan. zo weet ik bijv in seattle waar ik niet zo 1-2-3 's nachts op een bus zou gaan staan wachten. en ik weet de mensen die op straathoeken hangen in te schatten, maar in detroit weet ik dat niet. ik ben in atlanta een keer ergens net een blok te ver gegaan. toen ik in de convenience store zag dat de storekeeper achter tralies zijn waren verkocht, bedacht ik dat dit waarschijnlijk niet de buurt was waar ik als single female alleen rond moest lopen.

maar zo had ik ook van alles over harlem gehoord en ik voel me daar compleet veilig, omdat ik het nu ken en weet waar ik wel en niet moet zijn op welk uur van de dag.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer