Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lekkernijen!!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Lekkernijen!!!

Bericht door Lilo »

Hallo,

Wat vinden jullie allemaal lekker in de US?

Mijn top 3:

1. napoleons (gebakjes met slagroom en aardbeien te koop bij The Flamingo, jammer genoeg sinds 2 jaar niet meer te verkrijgen) Ben op zoek naar verkoopplaatsen elders, tot nu toe nog niet gevonden, wel gelijkaardige napoleons maar niet dezelfde. :mrgreen:
2. dice lollipops (rode dobbelsteen lolly's), onwijs lekker! :clap:
3. oreo blaster blender (milkshake met oreo koekjes bij Denny's) :thumbup:

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Bramster
Amerika-expert

Re: Lekkernijen!!!

Bericht door Bramster »

Drie die me te binnen schieten

Butterfinger:
Afbeelding

Cheetos Crunchy:
Afbeelding

Pizza met Root Beer:
Afbeelding Afbeelding
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Milkshakes van de Dairy Queen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Milkyway caramel en tropical nerd ropes. Ik vind het heerlijk om de nerds er een voor een af te peuteren en dan het binnenste los op te eten. :P
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een bagel met gerookte zalm en cream cheese. Nerds vind ik ook lekker, maar die ropes heb ik nog nooit geprobeerd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Haha, weet je, ik vind de nerds zelf niet eens zo bijzonder, maar het is heerlijk "finger food" wanneer je op vakantie bent. Thuis liggen ze altijd te verstoffen in de la, maar op vakantie kan ik er niet vanaf blijven. :lol:

Als we ook ander eten in beschouwing nemen kan ik niet goed kiezen. Ik vind Amerikaans eten zo lekker! Wat bagels betreft ben ik gek op de cinnamon crunch bagel van Panera.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gewoonlijk ben ik niet zo'n zoetekauw, maar alles met butterscotch vind ik lekker. En van Munch & Crunchkan ik zo een hele doos op :oops: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Same here Petra:
Afbeelding

Bagel met verse cream cheese van Au Bon Pain. Daarnaast fan van Oreo's, in hoeverre deze Amerikaans zijn..

Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ja, Oreos! Vooral Double Stuf!

Die zijn zeker Amerikaans, maar ze zijn zo lekker dat ze nu ook elders verkrijgbaar zijn. :wink:
Afbeelding
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Een eerdere versie bestond al in Brazilië, waarbij later in NYC de Oreo's founded zijn. Nu onderdeel van Kraft Foods Deutschland. Kijk, dan komt inderdaad de aap uit de mouw waarom die dingen nu bij de Action in NL liggen :thumbup:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Dat meen je niet?! Wat grappig. Ik dacht echt dat dat een Amerikaanse traditie was; Oreos met een glaasje melk. :oops:
Afbeelding
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Eerst ff naar Wendy's voor mijn favo: De spicy chicken sandwich:

Afbeelding

Dan langs de Dairy Queen, mijn dochters favoriete toetje:

Afbeelding

En dan maken we het plaatje compleet met een lekkere 'capo' van:

Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

t1m schreef:Een eerdere versie bestond al in Brazilië, waarbij later in NYC de Oreo's founded zijn. Nu onderdeel van Kraft Foods Deutschland. Kijk, dan komt inderdaad de aap uit de mouw waarom die dingen nu bij de Action in NL liggen :thumbup:
Oreo's zijn toch echt Amerikaans, en inderdaad in NYC ontstaan. Ze werden ontwikkeld door Nabisco (National Biscuit Company), wat nu deel uitmaakt van de Amerikaanse multinational Kraft. En de distributie in oa NL verzorgd vanuit het Europese kantoor van Kraft dat in Zwitserland staat. Nabisco heeft nog een aantal andere Amerikaanse klassiekers op zijn naam staan, zoals Teddy Grahams, Ritz crackers, Chips Ahoy en Barnum's Animal Crackers.
"Keep Georgia On Your Mind"
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Een strawberry shake van de Stone Cold Creamery. Vond Baskin Robbins vroeger de beste tot ik die van SCC heb ontdekt.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Echte Amerikaanse lekkernij waarvoor je mij wakker mag maken: Buffalo wings, liefst boneless, met bleekselderij en blue cheese dip!
Afbeelding

Wat ik ook heel erg lekker vind en buiten Amerika nog nooit heb gevonden: winecoolers. mjammie! Seagram's is mijn favoriete merk.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jasmino op 06 feb 2011, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ja, oreo's vind ik ook geweldig!
En strawberry-banana smoothies! Die zijn het einde!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

1. Double cheeseburger bij Wendy's (al heet ie niet zo), met een 3 dubbele heb je een hele avondmaaltijd en ik krijg 'm niet op!
2. Glazed cinnamon rolls (bijv. van Cinnabon, maar de gortdroge van de Walmart zijn nog best te pruimen)
3. Pecan pie (en banana cream pie)... op de korst en bodem na, die is gewoon smaakloos. Wat dat betreft kunnen de Amerikanen nog wat leren van ons.

Ach, zoveel lekkers, een top 3 is veelste weinig en het is maar net waar ik zin in heb als ik ongezond wil eten. :lol:
Wat ik wel mis in Amerika zijn de Oreo's die je hier kan kopen die volledig zijn bedekt met melkchocola of witte chocola. Dat zal dus wel dat wel door Kraft Foods komen.
Maarja.. wat is missen, hier in Nederland koop ik ze eigenlijk ook zeeeeer zelden. :mrgreen:
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Oreo's zijn toch echt Amerikaans, en inderdaad in NYC ontstaan. Ze werden ontwikkeld door Nabisco (National Biscuit Company), wat nu deel uitmaakt van de Amerikaanse multinational Kraft. En de distributie in oa NL verzorgd vanuit het Europese kantoor van Kraft dat in Zwitserland staat. Nabisco heeft nog een aantal andere Amerikaanse klassiekers op zijn naam staan, zoals Teddy Grahams, Ritz crackers, Chips Ahoy en Barnum's Animal Crackers.
Top toevoeging, dacht even dat Kraft in Duitsland zat. Excusé moi. Ik begreep wel dat in Brazilië al eerder een soort gelijke koek bestond vóór 1912, maar officieel inderdaad NYC! Ze blijven lekker. :thumbup:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nog iets dat ik heel lekker vind: de Cinamon twists van Publix supermarkt. Mjammie!
Afbeelding
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Strawberry banana pancakes van de IHOP

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer