Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geëmigreerd? Vertel hier iets over je woonplaats in de VS!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Geëmigreerd? Vertel hier iets over je woonplaats in de VS!

Bericht door RiverCola »

In het Topic Sneeuw plaatste forumlid Fisherman mooie foto's over zijn woonplaats, Princeton NJ, in de sneeuw: viewtopic.php?f=6&t=31231&view=unread#p531646

Ik raakte daardoor getriggerd, want behalve er weleens van gehoord te hebben weet ik niets van Princeton; ik weet niet hoe het eruit ziet, hoe de mensen daar leven/wonen, wat er te doen is in Princeton en omgeving enzovoorts.

Er zijn veel forumleden die in de VS op plekken wonen die niet direct door vakantiegangers bezocht worden. Daarom lijkt het mij interessant als onze Neder-Amerikanen (hebben we ook zo'n mooie term voor naar de VS geëmigreerde Belgen?) eens wat vertellen over hun woonplaats. Uiteraard mag dat rijkelijk geïllustreerd worden met foto's!!
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Geëmigreerd? Vertel hier iets over je woonplaats in de V

Bericht door Texas Boy »

Buffalo, TX

what can I say, it's not much but it is home :thumbup:

http://www.buffalotex.com/

http://maps.google.com/maps?q=buffalo,+ ... CBwQ8gEwAA
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Suffolk, VA is de grootste stad van Virginia...en Bekent van Mr. Peanut Afbeelding

http://www.suffolk.va.us/
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Hillsboro, OR.
De plaats die is gebouwd rondom Intel en Nike! :P
9 v/d 10 mensen die je spreekt werkt OF bij Intel of bij Nike hier haha. Mijn vriend werk ook bij Intel 0:D
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik woon in de omgeving van Princeton New Jersey,ik woon een kwartiertje van Princeton zelf omdat hier de huizen en de belastingen een stuk goedkoper zijn :wink: ,Princeton is namelijk erg prijzig.

Princeton is een stadje in Mercer county in centraal New Jersey. Het is vooral bekend om de beroemde Ivy League Princeton University. Princeton ligt tussen de metropolen New York City en Philadelphia.

Princeton is een gezellig historisch stadje met veel winkeltjes,restaurants en barren, http://www.palmersquare.com/.
Het ligt in een mooie groene bosrijke omgeving,je vind er o.a het Delaware & Raritan Canal State Park, http://www.princetontwp.org/delrar.html , http://www.dandrcanal.com/ .
Er zijn ook diverse films opgenomen in Princeton waaronder "A Beautiful Mind" , "Across the Universe" en "The Happening" ,de tv serie "House" speelt zich ook af in Princeton.
Princeton is niet zo heel groot maar je kunt je er best een dagje goed vermaken!

Princeton:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het Governor's Mansion genaamd "Drumthwacket" staat ook in Princeton:
Afbeelding

De University ligt midden in Princeton en heeft vele prachtige Gothic stijl gebouwen. http://en.wikipedia.org/wiki/Princeton_University
Albert Einstein was hier Professor en heeft hier 22 jaar lang gewoond tot hij overleed in 1955. Er staat ook standbeeld van Einstein in Princeton en zijn huis aan 112 Mercer Street trekt nog altijd vele bezoekers.

Huis van Albert Einstein:
Afbeelding

kleine impressie van de Princeton Universty:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals ik al zei is Princeton erg prijzig,er wonen hier heel veel rijke mensen,hier word vaak gezegd dat er in Princeton veel "old money" zit,ofterwel vele generaties van steenrijke famillies zoals bijvoorbeeld The Johnson family (Johnson & Johnson Health Care Products & Pharmaceuticals). Je ziet dan ook overal talloze multimillion dollar mansions en er rijden regelmatig Bentley's,Ferrari's en andere dure speeltjes door de straten van Princeton!

In en rondom Princeton zijn veel grote bedrijven te vinden,met name veel grote pharmaceutical bedrijven en een groot kantoor van Dow Jones. Er zijn hier veel goede banen beschikbaar! Er zijn ook veel mensen uit deze omgeving die in New York City en Philadelphia werken wat allebei op een uurtje van Princeton ligt en wat goed en makkelijk te bereiken is per auto,trein of bus.

Meer info over Princeton:
http://www.go-new-jersey.com/Princeton/ , http://www.visitprinceton.org/ , http://www.princetonhistory.org/

Net buiten Princeton kom je trouwens veel van zulke landschappen tegen wat bijna niemand echt verwacht van New Jersey :wink: :
Afbeelding

Afbeelding

Groeten Jeroen
Laatst gewijzigd door Fisherman op 14 jan 2011, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Fisherman schreef:Huis van Albert Einstein:
Afbeelding
Jeroen, kun je niet even dat luik rechtsboven gaan vastzetten? Ziet zo slordig uit... :wink: :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Jeroen, kun je niet even dat luik rechtsboven gaan vastzetten? Ziet zo slordig uit... :wink: :mrgreen:
en geef hem even een abonnement op Dish TV, met zo'n antenne ontvang je toch niet meer :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zo'n antenne staat bij ons ook nog op het dak; ding heeft geen nut meer, maar hij staat er wel nog :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leuk topic! Jeroen, erg leuk met die foto's! Jammer, dat anderen er nog geen foto's bij hebben geplaatst.

Wij wonen, zoals de meesten wel weten, dichtbij Washington DC in Noord-Virginia. Ons plaatsje Vienna is inmiddels een voorstad van Washington, maar is "opgegroeid" als een helemaal onafhankelijke "town". We hebben een community center, een town hall, eigen politie etc. De architectuur varieert van in de afgelopen tien jaar gebouwde Victoriaanse huizen of bakstenen huizen, zoals het onze, tot "kleine" (van binnen toch nog verbazingwekkend groot) ramblers uit de jaren vijftig. Meestal is ieder huis in een straat anders en het gros van de huizen is alleenstaand. In het centrum zijn er ook een paar lage appartementsgebouwen. De huizen zijn, sinds wij hier zijn gaan wonen, ongeveer in prijs verdubbeld en dit gebied is nauwelijks aangetast door de recessie. Huizenprijzen zijn hier dus flink hoog in vergelijking met elders.

Recreatie is hier te over. We kunnen lekker wandelen en fietsen, als we willen meer dan 60 kilometer naar het westen, of naar Washington, via het W&OD pad en in de vele parken, die Vienna rijk is. Verder biedt het community center allerlei cursussen, ook vooral voor senioren, een fijne gedachte voor als we ouder worden.

Vienna is een oud plaatsje uit 1767, vroeger heette het Ayr Hill en delen van het stadje stammen nog uit de laat 18e/vroeg 19e eeuw. Om ons heen liggen andere oude plaatsjes, zoalsFairfax, ook met een gezellig oud centrum. Aan de moderne kant hebben we de grote Tysons Corner mall aan de andere kant van Vienna. Een van de leuke dingen van dit plaatsje vind ik, dat mensen niet zo veel wegverhuizen, als in andere buurten, waar wij hebben gewoond. Daardoor kent "iedereen" "iedereen" en kom je eigenlijk overal wel bekenden tegen. Het zal al geen geheim zijn, maar ik vind het hier heerlijk wonen.

Wat foto's (Hier en hier een heel aantal foto's van iemand, die een foto tour van Vienna deed):
Afbeelding

De Freeman store en museum uit 1859, belangrijk in de Burgeroorlog, die volgend jaar 150 jaar geleden is

Afbeelding

Onze eigen locomotief, heel populair bij de kleintjes

Afbeelding

Vienna Presbyterian Church, de oudste maar bij lange niet de enige kerk in Vienna (op mijn weg naar het centrum kom ik in een straal van nog geen 2km langs vier verschillende kerken!).

Afbeelding

Wij hebben Wolftrap, het enige National Park for the Performing Arts hier in Vienna. Een enorm openluchttheater met iedere zomer leuke concerten, musicals e.d.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Jeroen, kun je niet even dat luik rechtsboven gaan vastzetten? Ziet zo slordig uit...
en geef hem even een abonnement op Dish TV, met zo'n antenne ontvang je toch niet meer
Ah jullie zijn wel scherp vandaag :wink: :lol: !
Dat huis is zo'n 140 jaar oud dus daar zal wel wat meer aan mankeren :wink: !
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Jeroen en Petra; bedankt voor jullie verhalen! Van Princeton krijg ik een beetje een Europees gevoel, misschien omdat het meer typisch oost-kust is (en daar ben ik nog nooit geweest, op NYC na)?

Ik ben ook best wel benieuwd hoe jullie daar terecht zijn gekomen.

Texas Boy schreef:Buffalo, TX

what can I say, it's not much but it is home :thumbup:

http://www.buffalotex.com/

http://maps.google.com/maps?q=buffalo,+ ... CBwQ8gEwAA
Een link naar een website, alhoewel goed bedoeld, is natuurlijk geen beschrijving van JOUW woonplaats. Ik hoor graag hoe jij het daar beleefd :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

RiverCola schreef:Een link naar een website, alhoewel goed bedoeld, is natuurlijk geen beschrijving van JOUW woonplaats. Ik hoor graag hoe jij het daar beleefd :wink:

Buffalo, is gewoon niet veel, kom er in de supermarkt, bank, garages en wat rommel winkels. Echt zo'n dorp waar je doorheen rijd in 1 minuut. Het ligt wel centraal en heet ook de cross roads van Texas. Het ligt midden tussen Houston en Dallas, Austin en Louisiana, allemaal binnen 3 uur bereikbaar. We hebben bewust iets gekozen uit de buurt van de grote steden en unrestricted omdat we niet houden van regels, ja dat hadden jullie niet verwacht he :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Niet eens 2000 inwoners? :lol: Ik had altijd het gevoel dat Buffalo groter was. Maar misschien ben ik dan in verwarring met het Buffalo in NY, dat hier niet zo ver vandaan ligt (en van waaruit veel Canadezen hun vliegreizen maken omdat US tickets goedkoper zijn dan Canadese). In ieder geval wonen daar 270.000 inwoners. Beetje meer dan in het Texaanse gehucht. ;-)

Hans, je wou o.a. weg uit Nederland omwille van de vele regeltjes. Is dat dan niet een beetje tegengevallen in Amerika? Of zijn die regels er wel, maar is het makkelijker dan in Nederland om je er niets van aan te trekken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

kastelke schreef:Hans, je wou o.a. weg uit Nederland omwille van de vele regeltjes. Is dat dan niet een beetje tegengevallen in Amerika? Of zijn die regels er wel, maar is het makkelijker dan in Nederland om je er niets van aan te trekken?
Regels zijn in Amerika meer per Staat of stad of gated community. Hier in rural Texas mag veel, als je een paars gebouw neer zet met groene stippen, who cares, staan er 100 auto's olie te lekken in je voortuin, who give a .... en gelukkig geen overdreven arbo-wetten hier van dat je niet zwaarder mag tillen dan 30kg ofzo. Er zijn hier wat regels op gebied van elektriciteit en riolering maar ook hier is de controle ver te zoeken, we zitten 7 miles buiten city limits en dat is voor ambtenaren erg ver :lol:
epvanbeveren
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door epvanbeveren »

Ja wat kan ik van Richmond Virginia zeggen?

Er is veel geschiedenis van de burger oorlog, het is het capitol van Virginia, een niet echt grote stad, redelijk gehalte 'crime", althans dat vind ik. Het nacht leven is stil, alles gaat vroeg dicht. Ik ben hier terecht gekomen vanwege het beroep van mijn vrouw, na het US leger werd ze voedsel inspectrice bij de USDA hier in Richmond bij Thysens Chicken. Inmiddels werkt ze niet meer, en heb ik 2 banen. Zoveel verhuist in ons leven dat we nu hier blijven. We woonden ook in Arlington, Alexandria, ft Belfoir, Hampton, Ft Monroe en Newport News. Mijn vrouw is overgens van Buffalo NY.

Ik ben 1 januarie begonnen met een 365 project, dus elke dag 1 foto maken van de omgeving zoals ik het ziet. Op het ogenblik te volgen op FaceBook:

http://www.facebook.com/?tid=1201311986 ... id=2098617

Binnenkort op mijn eigen website.

Nu gauw een warm bad en naar bed.(ik werk ook snachts)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Richmond is echt een leuke stad. Ik was er zeer aangenaam door verrast, want kende het voor onze zoon er ging studeren enkel van er voorbij rijden en dan zag het er allerminst leuk uit. Er zijn een aantal heel gezellige buurten, zoals Carytown en ik kan niet wachten om in de lente/zomer het James River Park een keer te bezoeken met Kai.

@RiverCola - Je vroeg, hoe we hier terecht waren gekomen. Mijn ouders zijn destijds in een mooie "commuter"buurt gaan wonen. Mooie huizen, keurig onderhouden tuinen, maar geen sfeer en alles moest met de auto. De dichtstbijzijnde supermarkt was 6km verderop. Bovendien woonden er veel militairen en state department mensen, zodat er iedere paar jaar weer nieuwe bewoners in hun buurhuizen kwamen wonen. Ze hadden mede daardoor maar weinig contact met de buren. In zo'n buurt wilde ik echt niet wonen!
Ricks ouders hadden een huis op een steenworp afstand van hier in Vienna en toen wij trouwden hadden we geen geld om te huren. Zijn ouders werden naar Duitsland uitgezonden en wij mochten de eerste jaren voor een habbekrats in hun huis wonen om te sparen voor ons eigen huis. Zo leerden we dus het leven in Vienna kennen en dat beviel ons heel erg goed. We hadden een winkelcentrum op loopafstand en de buurt was gezellig en niet zo vaak wisselend, als in de buurt van mijn ouders. Sindsdien hebben we altijd een Vienna adres gehad, eerst in een condominiumcomplex, later in een townhouse tegenover de metro en nu in het stadje zelf, wat nog het leukst wonen is.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@Petra; Klopt het dat Fairfax een stadje is waar 'niets' te beleven is? Ik heb vorige week het nieuwe boek van Arnon Grunberg gelezen, Huid&Haar, en een deel van het boek speelt zich af in Fairfax en Manhattan. Nou is Grunberg een vrij extreme schrijver, in de manier waarop hij personages en plaatsen neerzet, maar ik vond het wel leuk om te lezen hoe hij omschrijft hoe het hoofdpersonage vanaf Manhatten naar Fairfax reist; de trein naar Washington, dan de metro naar Vienna en vanaf daar geloof ik een taxi.

Misschien is het wel leuk voor jou om dit boek te lezen? Al weet ik niet of de stijl van Grunberg je aanspreekt (toch een gevalletje 'apart' :wink: )
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Leuke topic. Ik denk dat je hier vooral de verschillen tussen de woonplaatsen zult zien, en hoe verschillend de VS is.

Onze woonplek:
Wij wonen dus in een klein dorp vlakbij Ithaca, NY, zo’n 8 mijl buiten de stad. We wonen helemaal “rural” maar zijn binnen een paar minuten in de stad. Het fijne hier vindt ik de variatie. We zitten midden in de natuur, maar kunnen binnen een paar minuten in een internationale stad zitten waar je een grote variatie aan restaurants hebt, je naar het theater of een concert kunt gaan, of naar een lecture op Cornell university.

Ithaca is een stad die ik door Nederlanders een dorp heb horen noemen, maar voor ons toch echt de grote stad is. Ik moet me er zelf soms aan herinneren dat het verkeer toch eigenlijk helemaal niet zo erg is als ik eens 5 minuten in “file” sta. Het is een stad van zo’n 20.000 inwoners, waar er elke augustus zo’n 25.000 inwoners bij komen in de vorm van Cornell University en Ithaca College studenten. Een inwonertal dat van de een op de andere dag verdubbelt gaat niet helemaal zonder wrijvingen. De dagen dat ze arriveren kun je beter uit de stad wegblijven vanwege het verkeer, en de verdwaalde auto’s die niet weten welke kant ze op moeten. Het wekt wel eens irritaties onder de vaste inwoners, maar tegelijkertijd zijn deze studenten waar de stad van leeft. De winkels worden gevuld met produkten die studenten nodig hebben; een week nadat ze massaal arriveren zijn de schappen leeg en kun je geen kussen of ladenkastje meer vinden. De 2 universiteiten zijn eigenlijk 2 kleine steden op zichzelf, met hun eigen politie. Bij Cornell heb je ook nog Collegetown, met een heleboel restaurants, winkels en pubs. Je kunt er vele internationale keukens proberen.

De stad heeft door de universiteiten een internationaal karakter. Er zijn veel Aziaten, maar je komt elke nationaliteit wel tegen. In Ithaca worden ook veel vluchtelingen (bv. uit Burma) opgevangen, en zijn groepen mensen die zich hiervoor inzetten. Er zijn veel mensen die zich politiek inzetten, het is vooral een liberaal getinte stad.

Een stukje geschiedenis; in het begin van de vorige eeuw, toen er stille films gemaakt warden, was Ithaca de “movie capital”, totdat er een warmere plek in Californie ontdekt werd waar ze het hele jaar door films konden maken en ze geen strenge winters kennen zoals hier. De interesse in de geschiedenis van de filmindustrie is er hier pas een paar jaar weer, en er is een museum over in de planning.
Ook werden er hier vliegtuigen gemaakt, toen dit nog dubbeldekkers waren. De oude hangaar staat er nog, en is nu een theater (the Hangar Theatre). Het oude vliegveld is een park met voetbal en baseball velden.

Er zijn verschillende theaters in Ithaca; Cornell University en Ithaca College hebben beiden een theaterschool met een grote variatie aan toneelspelen. Er zijn nog verschillende andere theaters, zoals het oude State Theatre, Kitchen Theatre, Hangar Theatre, en ik vergeet er vast nog een. Er is een groep mensen die zich inzet om toneel en muziek in de scholen te brengen. Voor muziek kun je hier ook terecht; klassiek, rock, punk, er is altijd wel wat.
Je komt de meest uiteenlopende mensen tegen, van zo ongeveer elke land in de wereld, hippies, college professors, en rednecks. Dat maakt de tegenstellingen soms ook groot, maar het houdt het levendig en kleurrijk. Als je geen zin hebt om naar theater te gaan kun je nog altijd naar een “drum circle”.

Dan moet ik de natuur hier niet vergeten. Ik heb eens gelezen dat er in en om Ithaca 150 watervallen zijn; ik heb ze vast nog niet allemaal gezien en blijf nieuwe wandelplekken ontdekken. Er zijn verschillende state parks, en ook midden in de stad en op Cornell vindt je verschillende watervallen. De natuur is hier fantastisch!

Dat is het in een hele kleine notedop! Er zou zoveel meer te vertellen zijn. Ooi heb ik een stel toeristische dingen bij elkaar heb gezet over de omgeving http://flregio.blogspot.com/ Ik will ook nog een keer een fototoer-blog maken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

RiverCola schreef:@Petra; Klopt het dat Fairfax een stadje is waar 'niets' te beleven is? Ik heb vorige week het nieuwe boek van Arnon Grunberg gelezen, Huid&Haar, en een deel van het boek speelt zich af in Fairfax en Manhattan. Nou is Grunberg een vrij extreme schrijver, in de manier waarop hij personages en plaatsen neerzet, maar ik vond het wel leuk om te lezen hoe hij omschrijft hoe het hoofdpersonage vanaf Manhatten naar Fairfax reist; de trein naar Washington, dan de metro naar Vienna en vanaf daar geloof ik een taxi.

Misschien is het wel leuk voor jou om dit boek te lezen? Al weet ik niet of de stijl van Grunberg je aanspreekt (toch een gevalletje 'apart' :wink: )
Klinkt inderdaad interessant dat boek, ik zal er eens naar zoeken, is het er ook in het Engels (ik moet bekennen, dat ik al jaren geen Nederlandse boeken meer heb gelezen :oops: )? De metro gaat (nog) alleen maar tot Vienna, dus het klopt ook, dat je dan een taxi of bus (heel goede verbinding met de Fairfax Connector) naar Fairfax zou nemen. In vergelijking met Manhattan is er in Fairfax inderdaad niets te beleven :lol:, dat is werkelijk appels met peren vergelijken. Fairfax is een leuk oud plaatsje met vooral veel Burgeroorlog geschiedenis. George Mason University ligt er, waardoor er in het oude centrum heel wat restaurantjes en bars zijn, maar daarmee houdt het vertier wel op.

@Annemiek - Ithaca een dorp? Op ons kwam het vrij groot over. Het is alweer jaren geleden, dat we er waren, maar ik vond het een heel leuke stad.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De hoofdpersoon werkt inderdaad als universitair docent op George Mason. Hij woont in een Best Western Hotel en niet in een rental app. omdat hij dat wel prima vind en de weekenden brengt hij door in een huur-1,5 kamer-gevalletje bij een hospita in de Upper West Side van Manhattan. De hoofdpersoon is echt een hele rare knakker, heel bevreemdend. Het wordt ook steeds gekker gedurende het boek :lol:

Ik denk dat het boek nog niet vertaald is, aangezien het net uit is. Misschien juist goed om je Nederlandse leesvaardigheid weer eens op te rakelen? De schrijftaal is heel makkelijk hoor! Geen overdreven lange zinnen, ingewikkelde dialogen e.d. Bovendien lees je hier de hele dag Nederlands, toch :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer