Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom is in Amerika alles zo groot? (werkstuk)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RoozWerkstukGirl
Amerika-newbie

Waarom is in Amerika alles zo groot? (werkstuk)

Bericht door RoozWerkstukGirl »

* Note mod - Marco:
Afgesplitst van het topic: Top 5: wat vind je leuk aan Amerika.

Petra/VS schreef:1. Ruimte
2. Klimaat
3. Gemak van leven (24 uurs economie, parkeerplaatsen overal, openbare wc's overal etc)
4. Natuur en dan vooral de vele wilde dieren
5. De mensen

En, zoals Ned in MO al schreef, nog veel meer :).
ik zie dat jij medebeheerder bent, weet jij misschien waarom alles in amerika zo groot is? ik heb dit dringend nodig voor mijn werkstuk!!
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Top 5: wat vind je leuk aan Amerika

Bericht door Texas Boy »

RoozWerkstukGirl schreef:Maar ik heb een vraag, weet iemand misschien waarom alles in Amerika zo groot is? ik heb dit dringend nodig voor mijn werkstuk over de VS!

Is meer bluf dan waarheid, mensen zijn kleiner, honden, meeste attracties zijn erg klein, groter is de natuur, steden, eten en drinken en omdat er meer mensen wonen is alles groter gemaakt om dit te kunnen verwerken,
RoozWerkstukGirl
Amerika-newbie

Bericht door RoozWerkstukGirl »

Texas Boy schreef:
RoozWerkstukGirl schreef:Maar ik heb een vraag, weet iemand misschien waarom alles in Amerika zo groot is? ik heb dit dringend nodig voor mijn werkstuk over de VS!

Is meer bluf dan waarheid, mensen zijn kleiner, honden, meeste attracties zijn erg klein, groter is de natuur, steden, eten en drinken en omdat er meer mensen wonen is alles groter gemaakt om dit te kunnen verwerken,
dankjewel, hier heb ik echt veel aan!
ik ben nu bezig met de regering, dus als iemand nog tips heeft :thumbup:

ik heb nu dit: Barack Hussein Obama II is geboren op 4 augustus 1961 in Honolulu, wat in Hawaii ligt.
Hij is de 44e en huidige president van de VS. Hij is ook de eerste zwarte Amerikaan die president is. Hij heeft gestudeerd aan Harvard, een grote bekende universiteit in Amerika. Zijn vrouw heeft ook gestudeerd aan Harvard.

als er iets niet klopt hoor ik dat graag :)
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Texas Boy schreef:

:lol: :lol: :lol:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> weet iemand misschien waarom alles in Amerika zo groot is
> ik heb dit dringend nodig voor mijn werkstuk over de VS!

Volgens mij zijn alleen de verpakkinge kaas en yoghurt groter in NL. Voor de rest is alles groter in de USA.

Hoofd reden is nmm de mentaliteit van bigger is better en het feit dat er niet de NL beperkingen zijn waar in kleiner makelijker is en groot vaak onmogelijk door historische achtergronden.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Bramster schreef:> weet iemand misschien waarom alles in Amerika zo groot is

Volgens mij zijn alleen de verpakkinge kaas en yoghurt groter in NL. Voor de rest is alles groter in de USA.

Hoofd reden is nmm de mentaliteit van bigger is better en het feit dat er niet de NL beperkingen zijn waar in kleiner makelijker is en groot vaak onmogelijk door historische achtergronden.
Maak anders even een apart topic aan, misschien zal dat je meer antwoorden opleveren :) En dan is het ook niet helemaal off-topic ^^

* Note mod - Marco:
Voor deze vragen is dit nieuwe topic aangemaakt.
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waarom is in Amerika alles zo groot? (werkstuk)

Bericht door kastelke »

Hoe oud ben je eigenlijk? (om een idee te krijgen op welk niveau dat werkstuk moet afgeleverd worden).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb je ook al op AllesAmerika.com gelezen? Hier staat veel algemene info over Amerika op.
Het lijkt me namelijk niet de bedoeling van jouw docent dat wij hier je profielwerkstuk voor gaan kauwen..

Zaken over de regering zou je makkelijk zelf moeten kunnen vinden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Grote verpakkingen...

het zou kunnen dat de verpakkingen groter zijn (dat is wel zo) omdat mensen vaak wat verder van de supermarkten af wonen. Als ze een litertje cola halen is dat zo op en de supermarkt ver weg. JE zou denken dan koop je 8 flessen. Ja dat klopt maar als je flessen van 2 l maakt kost dat minder verpakkings materiaal dan 2 flessen van 1 l. Dus goedkoper en het neemt minder plek in.
Waarschijnlijk hopen de fabriekanten ook dat mensen dan meer drinken (om even bij de flessen te blijven).

Ook vlees, melk etc is in grotere verpakkingen dan in NL.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Alles zit aan elkaar verbonden?heeft verband met elkaar. Avalable shelve space in de supermarkt, groote van de shopping cart, koffer ruimte, maat van de koelkast, groote van de porties op je bord.

Er zomaar eentje uitpikken en verklaren gaat nmm niet, het is immers allemaal door historische achtergronden verbonden.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Probeer eens wat ontwikkelingen op culturele grond hierover te vinden. Je zou ook kunnen kijken waarom Europa ''Amerikaniseert'' en wat de gevolgen zijn. Wat speurwerk en er kan zomaar heel veel uit kunnen rollen.. Succes!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Maar ergens is het ook begonnen. Waarom maakte men in USA van die grote verpakkingen en wanneer is dat begonnen?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Is het niet zo dat "bei uns is alles grosser"? Dus bij onze oosterburen begonnen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Bramster schreef:> weet iemand misschien waarom alles in Amerika zo groot is

denk ook dat Nederlanders vaak iedere dag naar de winkel gaan om vers te kopen. In de VS is dat niet zo. Zij kopen vaak voor een week tegelijk. Druk leven, maar ook de afstand naar de winkel is groter dan in NL. Dus als je iedere dag een uur moet rijden naar de winkel koop je liever voor 1 week of meer in.
rijocaer
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vergeet niet dat producten die je maar eens in de paar jaar koopt ook groter zijn
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bennogr schreef:Is het niet zo dat "bei uns is alles grosser"? Dus bij onze oosterburen begonnen?
Of bij de westerburen (die ook massaal naar Amerika emigreerden tenslotte) ;). Ik herinner me nog de logeerpartij van mijn Engelse vriendin jaren geleden. Zij werkte mijn ouders vreselijk op de zenuwen door bij alles wat we in Nederland bezochten uit te roepen: "Oh, how quaint and little!" Paleis Soestdijk vond zij zelfs een doll house. :lol:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

denk ook dat Nederlanders vaak iedere dag naar de winkel gaan om vers te kopen. In de VS is dat niet zo. Zij kopen vaak voor een week tegelijk. Druk leven, maar ook de afstand naar de winkel is groter dan in NL. Dus als je iedere dag een uur moet rijden naar de winkel koop je liever voor 1 week of meer in.
Misschien van oudher. denk dat 80% van de bevolking wel wat dichtbij heeft zitten.
Ik heb een supermarkt binnen 5 minuten (dorp van 1300 inwoners) en naar de walmart is het 20 min.
Maar ja. Amerikanen vreten gewoon veel :lol:
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Ik denk dat grotere gezinnen hier ook een rol spelen. Het is hier veel gewoner, naar mijn idee, om 2-5 stuks kinderen te hebben..
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Al heb je de supermarkt op vijf minuten afstand, ik denk, dat het toch meer gewoon is hier om voor een hele week of langer in te kopen. We hebben er tenslotte de ruimte voor in onze koelkasten en voorraadkasten. Zo kopen wij altijd een groot pak met tien keukenrollen en 24 rollen wc papier. Vroeger in Nederland hadden we daar echt geen plaats voor. Ook drinken we als gezin heel wat melk en de gallons gaan een stuk langer mee, dan de literpakken. Maar acht liter melk (we hebben altijd twee gallon flessen in de deur van de koelkast staan) had vroeger onze ijskast in Nederland bijna helemaal gevuld. Mijn moeder moest dus wel tenminste een aantal keer per week naar de supermarkt met een gezin met vier kinderen. Misschien zijn de koelkasten in Nederland inmiddels ook groter en speelt dat minder, maar destijds was dat een groot verschil tussen hier en NL.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

In Nederland wordt zo'n grote koelkast met ijsmachine dan ook een 'Amerikaanse koelkast' genoemd.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer