1. Het 'alleen-op-de-wereld'-gevoel op afgelegen plekken
2. De afwisselende natuur
3. De (leuke!) spanning als we op zoek gaan naar nieuwe gebieden
4. De vriendelijke mensen
3. De ruimte (lange rechte wegen, ruime parkeerplaatsen ed)
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
1. Ruimte
2. Klimaat
3. Gemak van leven (24 uurs economie, parkeerplaatsen overal, openbare wc's overal etc)
4. Natuur en dan vooral de vele wilde dieren
5. De mensen
Mijn lijstje lijkt veel op die van Petra.
1 ruimte
2 klimaat
3 vriendelijkheid mensen
4 gemak van het leven (24 uurs economie, parkeerplaatsen overal, openbare wc's overal etc)
5 natuur
1. Natuur & Avontuur
2. Beleving
3. Eten (overal! zelfs in de supermarkt kan ik uuuren naar al het eten kijken )
4. Vriendelijkheid van de mensen
5. Afwisselend
Ongereptheid van de natuur
Verscheidenheid van de natuur
Het respect voor de natuur (leave no trace) zouden wij nog wat van kunnen leren.
Vriendelijke mensen
Winkelen
Oei dat is moeilijk, omdat het een algeheel 'JA' gevoel is. Maar als ik het moet onderverdelen in een top 5 kom ik uit op:
1) The American Dream: Build your own dream and live it; anything is possible
2) De Starbucks cultuur. Sommigen vinden het vreselijk, ik geniet er heel erg van.
3) De overweldigende natuur, en dan niet alleen de Grand Canyon maar ook de ellenlange prairie-landschappen of New England fall foliage.
4) De fantastische steden en kleine authentieke dorpen
5) De winkels, supermarkten, etenswaar en producten
Met de mensen heb ik een beetje een haat-liefde relatie. Ontzettend aardig, maar ik heb toch moeite met de oppervlakkigheid en het artificiele. Maar dit onderwerp is al vaak aan bod gekomen, dus hoeft hier niet bediscussieerd te worden.
Mijn lijstje is een kopie van die van Henriëtte.
Voorop de ruimte en de leegte; en dan die overweldigende natuur. Maar ook de mensen inderdaad en daarbij de voorzieningen.
Een beetje herhaling van zetten misschien, maar hier is die van mij:
1) De Amerikanen en en hun vriendelijkheid en spontaniteit
2) De servicegerichtheid
3) Het gemak waarmee je dagelijkse dingen gedaan krijgt (winkels, stomerijen etc)
4) Het prettige klimaat in Georgia
5) Optimisme, "geen gezeur"-mentaliteit: toekomstgericht
1) De vriendelijkheid/service gerichtheid van de Amerikanen
2) Het betaalbaar uit eten gaan, waarbij je ook nog eens voldaan naar buiten stapt
3) 24-uurs maatschappij
4) De ruimte
5) The Food Network
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.