Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerika Expositie in Brussel: Dit is ook onze geschiedenis!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Amerikaanse Expo Brussel

Bericht door headhunterke »

Ik ben net terug van de Expo 'Amerika, dit is ook onze geschiedenis'. Een interessante tentoonstelling in Tours & Taxis in Brussel die de invloeden van Europeanen (en dus ook vroegere kolonisten) op Amerikanen en omgekeerd weergeeft.
Vooral het deel over het 'oude' Amerika (voor de oorlog dus) vond ik heel mooi uitgewerkt. Niet de grootste tentoonstelling die ik al gedaan heb, maar wel interessant voor wie meer wil weten over de achtergrond van ons allen geliefde land.
Vele dingen wist ik wel al, maar het is toch leuk om op dingen die je al weet verder in te gaan. Daar is deze expo in mijn ogen dus wel degelijk in geslaagd.
Maar zoals gezegd vond ik het stuk na de oorlog echt véél te kort. Daar was je op 10 minuten (15 als je het echt traag doet) door, zelfs met alles te lezen. Voor mij voelde het aan of deze periode er op het laatste moment is bij gekletst om de tentoonstelling wat langer te maken, maar dan heb ik liever een kortere expo die volledig op punt staat dan een langere die bijna een halve eeuw 'vergeet'.
Maar krijg niet de indruk dat het een slechte tentoonstelling was, verre van! Ook de kinderen krijgen (voornamelijk vanaf het midden van de tentoonstelling) de geschiedenis op een zachtere, speelsere manier te zien aan da hand van een strip, kijkvenstertjes etc. Voor elke Amerika liefhebber die in Brussel geraakt eigenlijk een must. De expo loopt nog tot 9 mei 2011. Tijd genoeg dus ;-)
Meer info vind je hier: http://www.expo-europe-usa.be/
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Amerika Expositie in Brussel: Dit is ook onze geschiedenis!

Bericht door Georgie »

Volgens mij is hier nog geen topic of vermelding van, met de zoekfunctie kon ik niets vinden.
** Er stond al iets over in Off Topic, dus ik voegde beide berichten net even samen.
moderator**

Ik kwam net via via terecht op deze website:

http://www.expo-europe-usa.be/

Het gaat om een expositie over de geschiedenis van Amerika, in Brussel. Het loopt van 15-10-10 tot en met 09-05-11.
Al even aan de gang dus, maar ik had er nog niets over gehoord over gelezen.

Wat informatie

Waarover gaat het?

Afbeelding

Een passioneel verhaal van de relatie tussen Europa en de Verenigde Staten. Van de Mayflower tot de immigratiegolven, van het Europees Amerika tot de onzekere tijden .

Het is een verhaal in vier bewegingen

Eerste beweging : Europees Amerika (1620-1783)

Tweede beweging : Amerikaans Amerika (1783-1917)

Derde beweging : Amerikaans Europa

Vierde beweging : Europa en Amerika (1989-2010)

Dat klinkt wel als een interessante expositie! Jammer genoeg is Brussel wat ver weg voor mij, maar voor de Vlaamse forummers onder ons, of mensen die een leuk uitstapje willen maken, is dit misschien een goede tip.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
DERK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Amerika Expositie in Brussel: Dit is ook onze geschieden

Bericht door DERK »

weekend kado gekregen van mijn vrouw, met een printje voor de expositie .. ze had het nog onthouden dat ik er heen wou :)
we maken er een weekend Brussel van (met overnachting, als is het maar 50km van ons thuis), 29 en 30 januari .. kijk er al naar uit
http://derkgoesusa.wordpress.com

Afbeelding

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
DERK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Amerika Expositie in Brussel: Dit is ook onze geschieden

Bericht door DERK »

wat ik me afvroeg, is er een winkel(tje) met leuke dingen?
http://derkgoesusa.wordpress.com

Afbeelding

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves