AllesAmerika Meetup

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Anita

Bericht door Anita » 07 mei 2004, 18:57

Rob schreef:
Girl_2004 schreef:Lijkt me heel gezellig, komen er ook nog "Zeeuwse" gekken ? Dan kunnen we samen iets afspreken.

Groetjes
Nel
Waar denk je dat Biggekerke ligt Nel?
Gr.
Rob
Oké, het is niet echt Zeeland, maar ik woon op Goeree Overflakkee. Is toch wel een beetje zeeuws hoor. Ik kom er niet vandaan, woon er sinds een jaar en ik vind het echt best wel Zeeuws....

Maar dat doet er niet echt ter zake he?

Ik wil eventueel best helpen met het organiseren, maar heb nog nooit zoiets gedaan. Als iedereen nou laat weten wat hij/zij zou willen, kan er misschien echt iets op poten gezet worden?

Anita

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 07 mei 2004, 20:32

Rob schreef:Ere wie ere toekomt maar ik geloof niet dat Roland als eerste met dat idee kwam.
Klopt Rob! :lol:

Jij schreef eerder al het volgende:
Let wel op er zitten volgens mij een deel van de vaste forumschrijvers op dit moment in de USA, dus misschien moeten we dit in het najaar doen.
Het najaar, okt/nov en misschien zelfs wel dec lijkt mij nl. ook een geschikt moment voor een meeting. We maken dan vast alweer plannen voor volgende jaar en met zo'n meeting doen we weer vele ideeën op.

Misschien zou er voor het programma voor de meeting een poll of enquete kunnen komen? Een ieder kan dan zijn of haar voorkeur geven v.w.b. locatie, voorkeurs datum, soort gelegenheid, dag- en/of avondvullend programma, kosten e.d.

Eigenlijk is het best wel jammer dat onze vrienden in Amerika (waarschijnlijk) niet van de partij kunnen zijn. :cry: Terwijl Jan uit Chicago met het idee kwam voor een meeting... :lol:

Maar wellicht kunnen zij, zoals Dennis al aangaf, een eigen meeting organiseren.
Dennis schreef:En hoe zit het met de Neder-Amerikanen? Willen jullie misschien tegelijkertijd een eigen meeting in de VS organiseren?
Qua locatie zullen zij waarschijnlijk meer moeite hebben met het vinden van een "centrale" lokatie... :wink:

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis » 07 mei 2004, 22:34

Hmmmm, dit wordt zo een potje. Okee, ik hou even het voortouw, maar ik maak er geen poll van want in eerste instantie zijn de vragen nog wat te "open". Ik leg jullie de volgende vragen even voor:

1) Laat hier even weten of je interesse hebt om te komen en met hoeveel personen.

2) Datum. Is de meeting in september, oktober of november? Het zal sowieso een zaterdag worden, om zoveel mogelijk mensen een kans te geven aanwezig te zijn. (Als de maand is vastgesteld gaan we verder specificeren.)

3) Tijden. Wil je een dagprogramma (meerdere activiteiten incl. etentje, zo ongeveer van 13:00 uur tot 23:00 uur) of alleen een avondprogramma (etentje, van circa 19:00 uur tot 23:00 uur)?

4) Locatie. Het moet wel een beetje aansluiten op het Amerikathema van de site, dus hierbij het verzoek om interessante plekken te noemen waar de meeting plaats zou kunnen vinden.

Goed, geef de komende dagen even een reactie, dan verzamel ik deze reacties en vat die samen in een poll met een paar keuzes.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 07 mei 2004, 23:15

Hoi Dennis,

vraag 1) ja en dan met 2 personen
vraag 2) tussen half september en half november, er voor is moeilijk en er na zijn we op vakantie naar Grand Canaria met de kids
vraag 3) 13:00 uur tot 23:30 uur alleen de avond lijkt mij wat kort.
vraag 4) ik weet de naam niet maar langs de A4 A13 noord of te wel rijdend van R'dam naar A'dam zit bij Delft een restuarant wat een beetje in Amerikaanse stijl is.

Gr.
Rob

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie » 08 mei 2004, 03:04

Hoi Dennis,

1) Ja, met 1 persoon

2) oktober/november

3) dagprogramma 13.00 - 23.00 uur is prima

4) maakt me niets uit. Hier in Assen is een Amerikaans buffetrestaurant
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 08 mei 2004, 03:08

Volgens mij zit ik van de Neder-Amerikanen het centraalst :D. Ik moet altijd een beetje lachen als ik de "Rotterdam of Amsterdam" argumenten lees, niet alleen hier, hoor, ook elders. Als je nagaat, dat Jan 2 uur vliegen hiervandaan zit en Redneck een uur en nog wat en Richard nog meer en Marcus aan de andere kant van het land (vergeet ik nu nog iemand?), is het ietsje (understatement) moeilijker een Amerikaanse meetup te organiseren. (Maar, heren, jullie zijn hier allemaal welkom, we hebben een leuk motelletje dichtbij en ik gids graag in Washington).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck » 08 mei 2004, 04:36

Ha ha ha, die Petra! Handig hè, als je zo centraal woont? Waarom wist ik dat dit ging komen? :)

Ik had zo'n beetje hetzelfde gevoel als jij bij het lezen van de locatiebepaling in Nederland. Van hieruit naar Hartsfield-Jackson in Atlanta is al meer dan 1½ uur rijden en da's dan pas het begin van de trip.

Je vergeet Peejay en Annette, Petra. Peejay zit in Pennsylvania en Annette, als ik mij goed herinner, in Nebraska. Beide heb ik echter al een hele tijd niet meer gezien op het forum. :(

Misschien moeten Richard en ik maar eens nadenken over een Southern Branch AllesAmerika meet-up? Wij wonen per slot maar een goede 150 km. uit elkaar.

gr. Redneck
Georgia on My Mind

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre » 08 mei 2004, 04:54

Redneck schreef:Ha ha ha, die Petra! Handig hè, als je zo centraal woont? Waarom wist ik dat dit ging komen? :)

Ik had zo'n beetje hetzelfde gevoel als jij bij het lezen van de locatiebepaling in Nederland. Van hieruit naar Hartsfield-Jackson in Atlanta is al meer dan 1½ uur rijden en da's dan pas het begin van de trip.

Je vergeet Peejay en Annette, Petra. Peejay zit in Pennsylvania en Annette, als ik mij goed herinner, in Nebraska. Beide heb ik echter al een hele tijd niet meer gezien op het forum. :(

Misschien moeten Richard en ik maar eens nadenken over een Southern Branch AllesAmerika meet-up? Wij wonen per slot maar een goede 150 km. uit elkaar.

gr. Redneck
Ik zou het dan de South-eastern maken, dat is maar zo'n 10-15 uur rijden uit elkaar :D en dan hebben we misschien wat meer volk 8)

"maar" 150 km voor ons (waar zit je eigenlijk precies in bama) dat is makkelijk te doen in een uurtje of 1,5 tot 2. wanneer staat de koffie klaar?

Als iemand ooit deze kant op komt, dan kun je bij mij blijven pitten hoor, geen probleem, zwembad is nu nog niet klaar maar over twee weken weer lekker badderen, een potje tennis kan er dan ook wel bij! En als we ons vervelen pakken we de jetski's en gaan we naar een meer in de buurt!!! :shock:

Richard

Trouwens "maar" 3,5 uur naar hartsfield voor ons LOL
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.

Anita

Bericht door Anita » 08 mei 2004, 09:04

1) ik heb interesse, en wel met 2 personen

2) Liefst in september. Wij gaan van13-10 t/m 06-11 naar het Zuidwesten van de USA! Mijn man zit in 5-ploegendienst, dus ik heb niet zoveel keuze uit data... Maar we proberen het gewoon!

3) Van 13:00 t/m 23:00 lijkt me wel aan de lange kant, maar een dagprogramma op zich lijkt me wel het leukste.

4) Locatie: Eerder noemde iemand al wat leuke plaatsen in Rotterdam: Bijeen komen in Hotel New York
Borrelen in Cafe Rotterdam en de HAL (voormalig Holland Amerika Lijn)
uitgaan in 'The American Dream'
Cultureel: Spido rondvaartje, Kunsthal, Euromast

Vond ik wel leuk eigenlijk...

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 08 mei 2004, 09:28

1) ja, ik ben graag van de partij, 1 persoon

2) voorkeur van half september t/m november

3) dagprogramma 13.00 uur t/m 23.00 uur lijkt mij leuk, een avondprogramma met enkel eten en voor de rest gezellig verhalen uitwisselen over Amerika, foto's bekijken e.d. is ook prima.

4) de locatie zal wel niet in het noorden zijn, zelf ben ik niet bekend met leuke eetgelegenheden in het midden, zuiden en westen van het land. Ik kan hier dus geen voorkeur voor geven.

Groet,

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 08 mei 2004, 10:30

1) 2 personen, afhankelijk van programma en of er nog meer mensen zijn die de kids meenemen (Marjon, Lieneke??) dan 4

2) Lijkt mij het meest geschikt als het in ieder geval buiten de vakantieperiode van iedereen is waarschijnlijk eind nov./begin dec.

3) Geen voorkeur voor kort of lang programma.

4) Liefst natuurlijk in het midden van het land, voor iedereen centraal. Utrecht misschien??? Bij google vond ik de Diner 66, Amerikaans jaren 50 eetcafé. Op het Jaarbeursplein.

Groeten
Wendy

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 08 mei 2004, 11:52

Dennis schreef: 2) Datum. Is de meeting in september, oktober of november? Het zal sowieso een zaterdag worden, om zoveel mogelijk mensen een kans te geven aanwezig te zijn. (Als de maand is vastgesteld gaan we verder specificeren.)
Misschien is de zaterdag van Halloween een leuke datum.
Gr. Rob

Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 » 08 mei 2004, 11:59

Goedemorgen allemaal

1) in ieder geval 1 persoon, misschien komt mijn man mee

2) ik ben akkoord met iedere locatie, liefst Rotterdam, maar wordt het verder daar maak ik geen probleem van

3) liefst oktober of november, in september hebben we veel verjaardagen en ik werk fulltime dus heb ik maar 4 zaterdagen en in december ga ik naar Londen het 2e weekend

4) geen voorkeur voor de duur, ben in principe met alles akkoord

en Rob..................... bloos...bloos... ik was degene onder de naam weegschaal, was het vergeten.
Groetjes, Nel

freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 » 08 mei 2004, 12:09

1) ga voorlopig uit van 1 persoon. (het kan zijn dat ik me terug trek :P)
2) Misschien iets centralers kiezen in het midden van het land. Dat zullen de mensen uit het noorden ook niet erg vinden
3) Ik schik me
4) zie punt 3

Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien » 08 mei 2004, 12:45

1) 2 personen (Michiel krijgen we toch niet mee, en onze oudste zoon al helemaal niet)
2) Centraal lijkt me het meest geschikt, ik vind het voorstel van Wendy zo gek nog niet, je kunt dan zelfs met de trein komen..
3) November of begin december
4) maakt ons niet veel uit!

groeten, Ger en Lieneke
Be bear aware!

Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 » 08 mei 2004, 14:00

Het lijkt met inderdaad voor een hoop mensen wel fijn als we iets in Utrecht kunnen, dan kunnen er met de trein komen.
Goed idee Wendy en Freek2 !!
Groetjes, Nel

Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard » 08 mei 2004, 14:18

Mijn lijstje:

1) Ik kom alleen, dus 1 persoon
2) Datum, dat maakt me niet uit.
3) Tijden, dat wordt moeilijk voor mij. Ik zie dat veel mensen voor de zaterdagmiddag kiezen en dat is voor mij vrijwel onmogelijk(i.v.m. voetbal). Ik stem dus voor het avondprogramma.
4) Het is al even aangehaald; het openbaar vervoer. Als ik kan komen dan kom ik waarschijnlijk met het openbaar vervoer en dan zou een ik toch voor een locatie in een van de grote steden(Amsterdam/Rotterdam/Utrecht) kiezen. Voor de meetup-locatie daarvoor heb ik geen suggesties, dat maakt me echt niets uit.

Groeten Kansas Wizard :D
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."

freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 » 08 mei 2004, 14:24

Ja, dat is inderdaad zo. Het OV is voor mij een must. Een rijbewijs laat staan een auto heb ik niet.
Of er moet iemand mij willen oppikken, maar dat zien we dan wel weer.
Utrecht is makkelijk per trein te bereiken en ligt centraal

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 08 mei 2004, 16:12

1) In principe met 2 personen , maar dat kan ik nu nog niet zeggen, mijn man heeft een spierziekte en ik weet niet hoe hij zich op dat moment voelt (Op het moment weten we zelfs nog niet of onze reis wel doorgaat)

2) Datum maakt niet uit (zie boven) dat laten we aan jullie over.

3) Tijd maakt niet uit, maar alleen de avond lijkt me wat kort.

4) De locatie maakt me niet uit we hebben een auto en zoals Petra al zei, in Nederland zijn de afstanden niet zo groot.

Groetjes Marjon

anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer » 08 mei 2004, 17:21

Ook wij zijn graag van de partij.

1) wij komen met 2 personen

2) datum, het liefst na september

3) dagprogramma is prima, maar de avond alleen is ook goed

4) centraal zoals Utrecht is prima

Ook al gaan wij met ons viertjes naar Amerika, wil onze oudste zoon niet mee en onze jongste dochter is te klein.....

groetjes Frank en Anice
Rico,Elena

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer