Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Halloween 2010
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Halloween 2010
Wie gaat het vieren? Het blijft toch wel een van mijn favoriete feestdagen hier in de VS. Onze tuin is al helemaal versierd, ik heb net vandaag een idee gekregen voor mijn costuum dit jaar, ik ben er klaar voor!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Halloween 2010
Ik had vandaag willen versieren, maar omdat ik nog steeds niet helemaal hersteld ben van mijn buikgriep en morgen het vliegtuig in moet heb ik besloten om het uit te stellen tot volgende week. Alles staat/ligt/hangt wel al klaar dus het kan volgende week zaterdag snel gaan.
Ben eens benieuwd of we ook "trick-or-treaters" hier krijgen - zou zo maar eens kunnen in deze buurt!
Ben eens benieuwd of we ook "trick-or-treaters" hier krijgen - zou zo maar eens kunnen in deze buurt!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Halloween is ook een van mijn favoriete feestdagen ... des te langer ik hier woon, des te leuker ik het vind. Helaas geen plannen voor een groot feest voor volwassen dit jaar, maar ik heb me dit weekend al mogen vermaken als vogelverschrikker bij een haunted trail. Ik zal even een zeer fotogenieke foto van mezelf bijsluiten:
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, Halloween is na Kerst mijn favoriete feestdag. Het huis is versierd, maar zelf ben ik er helaas niet, want ik ben dan voor mijn werk in Parijs.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dat is jammer!
Soms denk ik dat Europa in de toekomst ook Halloween gaat vieren ... van wat ik van vrienden en familie in NL hoor wordt het steeds populairder.
Soms denk ik dat Europa in de toekomst ook Halloween gaat vieren ... van wat ik van vrienden en familie in NL hoor wordt het steeds populairder.
Ik vind het eigenlijk echt iets Amerikaans en voor mij hoeft het in Nederland niet.
Maar de kinderen vinden het natuurlijk wel leuk en het dorp naast het onze organiseert elk jaar een Halloween tocht, waar ze aan meedoen. In groepjes gaan kinderen (samen met enkele volwassenen) langs de (echt leuk) versierde huizen en zeggen dan een versje op, waarna ze snoep of fruit krijgen. Bewoners van het dorp geven zichzelf op hiervoor, zodat je niet bij mensen aan de deur komt die Halloween niet kennen of niets in huis hebben.
Maar de kinderen vinden het natuurlijk wel leuk en het dorp naast het onze organiseert elk jaar een Halloween tocht, waar ze aan meedoen. In groepjes gaan kinderen (samen met enkele volwassenen) langs de (echt leuk) versierde huizen en zeggen dan een versje op, waarna ze snoep of fruit krijgen. Bewoners van het dorp geven zichzelf op hiervoor, zodat je niet bij mensen aan de deur komt die Halloween niet kennen of niets in huis hebben.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
@Petra/VS
Ik vond toevallig googlend jouw blog, mooie Halloween versiering! En een leuke blog!
Hier "op het platteland" is Halloween nog niet echt doorgedrongen, pompoenen versieren enzo dat wel. Maar heb nog geen versierde tuinen gezien!
Ik vond toevallig googlend jouw blog, mooie Halloween versiering! En een leuke blog!
Hier "op het platteland" is Halloween nog niet echt doorgedrongen, pompoenen versieren enzo dat wel. Maar heb nog geen versierde tuinen gezien!
Ik heb een avonddienst met Haloween, ben benieuwd of we gekke dingen binnenkrijgen. Ik wil me wel wat verkleden, maar kan het ook niet te gek maken 
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
wij vieren het niet, we zijn er bijna nooit. Ik ben juffrouw kikkerbil, voor de noordelingen onder ons
. En nee, we zijn nog nooit ge-toiletpapered of, nog erger, met eieren of scheerschuim 'versierd'.
Jammer dat oerhollandse feesten als St. Maarten niet op meer plekken in NL worden gevierd, maar een amerikaans feest als halloween is wel in opmars.
Jammer dat oerhollandse feesten als St. Maarten niet op meer plekken in NL worden gevierd, maar een amerikaans feest als halloween is wel in opmars.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier in de buurt doen mensen, die niet meedoen, hun lichten buiten uit. Ik heb gelukkig nog nooit vandalisme bij die huizen gezien, want dan houdt het leuke van Halloween op. St. Maarten kenden wij vroeger niet, waar wij woonden, maar ik las ergens, dat het in die contreien nu wel gevierd wordt.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vrijdag is er bij ons op kantoor een Halloween Luncheon met kostuumwedstrijd: degene met het beste kostuum kan $250 winnen... en ik moet het missen omdat ik voor mijn werk weg ben!
En ik had nog zo'n leuk idee... Anna heeft ooit een Nederlands melkmeisjeskostuum gekocht, compleet met klompen en zo'n witte muts met die omgekrulde punten. Ik had dat aan willen doen, compleet met blonde pruik, maar helaas...
En ik had nog zo'n leuk idee... Anna heeft ooit een Nederlands melkmeisjeskostuum gekocht, compleet met klompen en zo'n witte muts met die omgekrulde punten. Ik had dat aan willen doen, compleet met blonde pruik, maar helaas...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Dat kan toch nog steeds? Dan maar een paar dagen later. En foto's graag!Dento schreef:Ik had dat aan willen doen, compleet met blonde pruik, maar helaas...
"Keep Georgia On Your Mind"
I second that!Bandido schreef: En foto's graag!![]()
Meer on topic: is Halloween nou echt iets dat je mee moet maken voor je het snapt? Ik heb bv een enorme hekel aan carnaval. Ik vind er werkelijk niets aan, en om die reden ben ik altijd huiverig geweest voor Halloween. Maar aangezien het toch de favo feestdag van meerdere Nederamerikanen blijkt te zijn, vraag ik me af of het toch anders is..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Carnaval kan je eigenlijk niet vergelijken met halloween. Tenminste, in het dorp waar ik woonde was het overdag niets dan een massa van lallende mensen die amper of niet verkleed waren terwijl ze schunnige liedjes zongen. 's Nachts liepen ze, nog luider brullend en ondertussen ook kotsend en wildplassend door ons steegje weer terug naar huis. Het enige doel was volgens mij om zo goedkoop mogelijk jezelf te pletter te drinken.
Halloween is veel gezelliger. Je brengt de avond door met vrienden, en al wordt er bij halloween feestjes voor volwassen soms flink gedronken, het is gewoon een levendig feestje waarbij je even los kan gaan, zonder helemaal bezopen te zijn. Iedereen neemt er de moeite voor om met een leuk kostuum op de proppen te komen en de gastvrouw/heer zorgt ervoor dat het huis ook in halloween stemming is. Je moet het een keer meemaken om het te begrijpen denk ik.
Verder is het ook een groot feest voor de kinderen die dan in een mooi pakje van deur tot deur mogen gaan om maar zoveel mogelijk snoep te verzamelen. Net zoals als St Maarten, alleen dan verkleed.
Halloween is veel gezelliger. Je brengt de avond door met vrienden, en al wordt er bij halloween feestjes voor volwassen soms flink gedronken, het is gewoon een levendig feestje waarbij je even los kan gaan, zonder helemaal bezopen te zijn. Iedereen neemt er de moeite voor om met een leuk kostuum op de proppen te komen en de gastvrouw/heer zorgt ervoor dat het huis ook in halloween stemming is. Je moet het een keer meemaken om het te begrijpen denk ik.
Verder is het ook een groot feest voor de kinderen die dan in een mooi pakje van deur tot deur mogen gaan om maar zoveel mogelijk snoep te verzamelen. Net zoals als St Maarten, alleen dan verkleed.
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
A.s. vrijdag heb ik een halloween feestje met mijn werk. Kostuum is verplicht. Het wordt mijn eerste echte halloween feest 
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik vind het ook erg leuk om te vieren, en heb het afgelopen vier jaar in Engeland dan ook steeds gevierd (daar is het net zo groot als in Amerika, al zijn er denk ik wel verschillen).
Twee jaar geleden gaf ik een Halloween dinner, hier zijn wat foto's:
Cheese-pumpkinheads voor op de burgers:

Pumpkinhead pizza's:

Voor morgen (want Halloween is in 't weekend) wil ik met m'n brugklasje nog wat activiteiten doen omtrent het feest, lijkt me wel leuk!
Twee jaar geleden gaf ik een Halloween dinner, hier zijn wat foto's:
Cheese-pumpkinheads voor op de burgers:

Pumpkinhead pizza's:

Voor morgen (want Halloween is in 't weekend) wil ik met m'n brugklasje nog wat activiteiten doen omtrent het feest, lijkt me wel leuk!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Gisteren mijn eerste echte halloween feestje gehad.
, uiteraard verkleed!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Leuk, Bianca! Heeft hij ze uit de hand gemaakt of een stencil gebruikt? Saskia heeft vanochtend met een aantal buurkinderen onze pompoen uitgesneden, BOO met drie spookjes (stencil).
@Marcel - cool kostuum!
@Marcel - cool kostuum!