Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hulp gevraagd...... radarboot

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Batman
Amerikafan

hulp gevraagd...... radarboot

Bericht door Batman »

Hallo,

Wie o wie kan mij helpen...... Ongeveer een jaar geleden heb ik discovery channel een uitzending gezien over een oude radarboot. Die boot is inmiddels over land verplaats en zou ergens opgebouwd worden en dienst gaan doen als hotel. Ik ben opp zoek naar de naam van die boot. Ik heb namelijk plannen om die boot als model in de toekomst na te gaan bouwen. Voor op de schoorsteen.... :P

Het enige wat ik weet is dat die boot in een kleine plaats ligt. Het schijnt 1 van de 1e radarboten te zijn en oude vooraanstaande jazzmuziekanten heb daarop hun kunsten vertoond.

Wie o wie weet over welke boot ik het heb. Op internet kan ik hem niet vinden.

Alvast bedankt.

Gr

Peter
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: hukp gevraagd...... radarboot

Bericht door Dento »

Bedoel je deze soms, de "President"?

Afbeelding
President underway in 1989. Photo courtesy Gateway Riverboat Cruises

Op deze Wikipedia pagina staat namelijk dit:
When World War II ended, she remained in New Orleans as a popular nightspot, featuring concerts by national acts such as U2, Cyndi Lauper, Men at Work, and The Producers, and New Orleans performers like Dr. John, The Neville Brothers, and The Cold
en dit:
In January 2009 it was located in Alton, Illinois, where the National Park Service first listed it in November, 2007. It has since been dismantled and moved in pieces to St. Elmo, IL, near Effingham. Local businesspeople hope to re-assemble the ship as a non-floating tourist attraction and hotel
Helaas staat er ook dit:
However, they cannot finance it to be put up again.[12]

Based on evidence from photographs showing the railing on the top deck and the pattern on railing matching Google street view pictures show the last resting place to be some sort of scrapyard
Meer info over de "President" en de "designation" als "National Historic Landmark" vind je hier.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Batman
Amerikafan

Re: hukp gevraagd...... radarboot

Bericht door Batman »

Bingo!!!!!! Daar moet op gedronken worden. Ik heb me werkelijk helemaal ziek gezocht. Bedankt voor het meezoeken. Ik ga hem direct opslaan onder mijn favorieten.

Bedankt,

Gr

Peter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer