Mijn vriend en ik zijn er sinds kort achtergekomen dat we in blijde verwachting zijn! We zijn natuurlijk door dolle heen, maarja er komt nogal wat bij kijken want we zijn niet getrouwd, en ik wil absoluut bevallen in Amerika.
We willen de bevalling thuis doen( maar houden er natuurlijk rekening mee dat we bij complicaties toch naar het ziekenhuis zouden moeten).
Wie heeft er ervaring/informatie of kan mij ergens naar doorverwijzen? Graag willen we weten hoe het volgende in z'n werking gaat:
-Ongeboren kind erkennen in NL èn de VS.
-Nationaliteit + paspoort van het kind (we willen graag een Amerikaans paspoort voor ons kindje)
-K1 visum aanvragen/trouwen tijdens de zwangerschap
-Gezondheidszorg (ik ben in NL verzekerd+reisverzekering, ik ben al heen en weer aan het mailen met Zilveren Kruis Achmea maar ik neem aan dat niet zomaar alles word vergoed), hoe zit dit met echo's en doktersafspraken e.d.
-De bevalling zelf (mocht dit uiteindelijk toch in het ziekenhuis moeten gebeuren)
-Mochten we nog niet trouwen (dit willen we wel), wat gebeurd er dan met mij na de bevalling? Kan ik een visum aanvragen omdat de vader van mijn kind Amerikaans is of...?
Ik ben me ervan bewust dat het makkelijker is om in Nederland te bevallen, maar omdat dit toch onze eerste wens is willen we graag zoveel mogelijk informatie om in elk geval te proberen onze droom waar te maken!
Alvast ontzettend bedankt