Ik ben zelf een enorme koffieleut maar hou me toch vaak bij de vertrouwde cappuccino, regular en frappuccino

De normale frappucino is inderdaad erg vet . Ik bestel meestal een Lite mocha frappucino.Dit scheelt een hele hoop vet maar wel waanzinnig lekker. In NL staan de lite varianten volgens mij niet op de kaart maar ze hebben ze wel. Java chip is trouwens ook erg goed te doenBandido schreef:. De frappuccino is waanzinnig zoet en vet, dat vind ik echt niet te doen.
Maar hoe komt het toch dat sommige Nederlanders zulke snobs zijn als het om koffie gaat? Laatst zat ik in het vliegtuig van New York naar Atlanta en de (Nederlandse) passagier aan de andere kant van het pad werd gevraagd of hij koffie wilde. Hij gaf als antwoord: "Dutch or American coffee?" Je zit op een binnenlandse vlucht in Amerika en vliegt met een Amerikaanse maatschappij (Delta), wat had je dan gedacht...Petra/VS schreef:Dat heb je ervan, als je je alleen in het (zuid)westen van dit land begeeft.
Georgie schreef:Ik zweer al jaren bij de Peppermint Mocha, een mocha (koffie met chocolademelk) plus peppermint syrup.
Oorspronkelijk een Christmas Season drankje, maar dat maakt me niet uit. De peppermint syrup hebben ze meestal toch wel staan.
Nederlandse koffie is niet lekkerder dan Amerikaanse koffie wel anders.Bandido schreef: Net alsof het universele werkelijkheid is dat Nederlandse koffie beter of lekkerder zou zijn. Het komt niet bij sommige mensen op om te denken dat de smaak in een ander land (in dit geval Amerika) kan verschillen.
Ik vind persoonlijk de zwarte koffie bij Starbucks ook nog te slap, maar ik drink dan ook graag hele sterke koffie.Bandido schreef:Zwarte koffie van Starbucks of Caribou vind ik niet slapper dan Nederlandse. .