Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke koffie moet je zeker proberen bij Starbucks

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
recidivist
Amerikafan

Welke koffie moet je zeker proberen bij Starbucks

Bericht door recidivist »

Tja, de titel zegt het al.

Ik ben zelf een enorme koffieleut maar hou me toch vaak bij de vertrouwde cappuccino, regular en frappuccino :oops: . Wat zijn de smaken die ik zeker eens moet gaan proberen?
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Welke koffie moet je zeker proberen bij Starbucks

Bericht door renellen2 »

pumpkin spice latte... maar die is alleen met de kerst te proeven...
Verder gewoon proberen
:wink:
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Inderdaad gewoon proberen want ik vind de pumpkin spice latte niet te drinken!!!
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik drink altijd gewone zwarte koffie, zonder suiker. De frappuccino is waanzinnig zoet en vet, dat vind ik echt niet te doen. Maar probeer eens iets anders, ga ook eens naar bv Caribou, dat is een keten die vergelijkbaar is met Starbucks.
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, Caribou is ook erg lekker. Aan je "gewoonlijke" smaak te zien, zou ik, als ik jou was, ook eens een Caramel Macchiato proberen. Ik neem meestal een skinny caramel misto (koffie met wat magere melk en suikervrije caramelsiroop).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
flyingdutchman
Amerika-ontdekker

Bericht door flyingdutchman »

Bandido schreef:. De frappuccino is waanzinnig zoet en vet, dat vind ik echt niet te doen.
De normale frappucino is inderdaad erg vet . Ik bestel meestal een Lite mocha frappucino.Dit scheelt een hele hoop vet maar wel waanzinnig lekker. In NL staan de lite varianten volgens mij niet op de kaart maar ze hebben ze wel. Java chip is trouwens ook erg goed te doen :thumbup:

Leuk topic trouwens. Ben erg benieuwd wat anderen aanraden.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Ik ga hier in België eigenlijk veel naar de Starbucks (BRU airport, welke hier 20km van m'n deur ligt), meestal 's nachts... Gemiddeld kom ik er toch zo'n 10x per maand, ze beginnen stilaan m'n voorkeuren te kennen :mrgreen:

- Gewone koffie
- Cafe Latte
- Cappucino
- Café Moccha
- Caramel Macchiato

In de winter lust ik ook wel een bakje Hot Chocolat :)

De chocolat chip cookies zijn er ook best wel lekker en een muffin gaat er van tijd tot tijd ook wel in :lol:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Venti Frappuccino Cream Caramel natuurlijk! :coffee2:
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik begin iedere dag met koffie gemaakt van Starbucks' Kenya bonen.

Ook ik vind de meeste koffiedrankjes bij Starbucks veel te zoet en te vet smaken, zelfs als de siroop, melk, slagroom, enz. is aangepast. Ik haal er mijn bonen en drink hun 'bold' koffie.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Koffie bij Starbucks, is dat nieuw? :wink: :mrgreen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:lol: :lol: :lol:
het was weer erg deze vakantie met de koffie, dus af en toe een Starbucks was toch nog het minst erge!
Naast Kiva hebben we nog wel wat andere plekken met goede koffie gehad; een daarvan was in Kanab; heerlijke espresso. http://www.rockingvcafe.com/place.cfm
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat heb je ervan, als je je alleen in het (zuid)westen van dit land begeeft ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik zweer al jaren bij de Peppermint Mocha, een mocha (koffie met chocolademelk) plus peppermint syrup.

Oorspronkelijk een Christmas Season drankje, maar dat maakt me niet uit. De peppermint syrup hebben ze meestal toch wel staan.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Iced White Chocolate Mocca of bij gebrek aan "iced" de gewone White Chocolate Mocca
Laatst gewijzigd door jmvdc op 24 mei 2010, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Dat heb je ervan, als je je alleen in het (zuid)westen van dit land begeeft ;).
Maar hoe komt het toch dat sommige Nederlanders zulke snobs zijn als het om koffie gaat? Laatst zat ik in het vliegtuig van New York naar Atlanta en de (Nederlandse) passagier aan de andere kant van het pad werd gevraagd of hij koffie wilde. Hij gaf als antwoord: "Dutch or American coffee?" Je zit op een binnenlandse vlucht in Amerika en vliegt met een Amerikaanse maatschappij (Delta), wat had je dan gedacht... :roll:

Toen zei hij: "I don't drink that". Dit was letterlijk het enige dat hij tegen de flight attendant zei. Geen "no thank you" kon eraf. Heel bizar en onbeleefd. Net alsof het universele werkelijkheid is dat Nederlandse koffie beter of lekkerder zou zijn. Het komt niet bij sommige mensen op om te denken dat de smaak in een ander land (in dit geval Amerika) kan verschillen. :wink:
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Georgie schreef:Ik zweer al jaren bij de Peppermint Mocha, een mocha (koffie met chocolademelk) plus peppermint syrup.

Oorspronkelijk een Christmas Season drankje, maar dat maakt me niet uit. De peppermint syrup hebben ze meestal toch wel staan.
:thumbup: Me too!
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Zoveel mensen zoveel smaken zullen we maar zeggen. Nooit bij al die caloriën stilgestaan die in sommige koffies zitten (los van de klodder slagroom op de koffie dan, natuurlijk). Mint koffie? Mint thee ken ik wel...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bandido schreef: Net alsof het universele werkelijkheid is dat Nederlandse koffie beter of lekkerder zou zijn. Het komt niet bij sommige mensen op om te denken dat de smaak in een ander land (in dit geval Amerika) kan verschillen. :wink:
Nederlandse koffie is niet lekkerder dan Amerikaanse koffie wel anders.
En feit is dat Nederlanders de Amerikaanse koffie vaak niet lekker vinden omdat het meestal heel slap is (uitzonderingen daargelaten) De meeste Nederlanders houden van een sterk bakje koffie.

Net als Engelsen hun neus op zullen halen voor een Nederlands kopje thee.

Marjon
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Zwarte koffie van Starbucks of Caribou vind ik niet slapper dan Nederlandse. Maar waar het mij om ging is dat smaken in een land verschillen, veel Amerikanen vinden Nederlandse koffie net zo goed ook niet lekker: te bitter en dan ook nog in van die petieterige kopjes. 's Lands wijs 's lands eer. Daarom vond ik de reactie van die Nederlander in het vliegtuig zo apart en dat heb ik al vaker gehoord van Nederlandse toeristen hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bandido schreef:Zwarte koffie van Starbucks of Caribou vind ik niet slapper dan Nederlandse. .
Ik vind persoonlijk de zwarte koffie bij Starbucks ook nog te slap, maar ik drink dan ook graag hele sterke koffie.
Maar met Amerikaanse koffie bedoel ik ook niet persé die bij Starbucks want die vind ik nog wel oké. Maar als je in Amerika in een restaurant koffie krijgt is het meestal vreselijk slap, het lijkt wel thee. Ik vind het vaak echt niet te drinken.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer