Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bridal shower, hulp gevraagd
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
bridal shower, hulp gevraagd
Volgend week zondag heb ik een bridal shower in Long Island NY. Het zijn vrienden van ons die hier wonen maar uit Long Island NYC komen. Ik vind het harstikke leuk uiteraard en ga er met mijn oudste dochter heen.
Alleen ik ben nog nooit op een bridal shower geweest en heb eigenlijk geen idee wat er van gasten verwacht wordt. Wat voor soort kado koop je, wat wordt er van je verwacht.
Die vrienden zijn leuke mensen die al 10 jaar samen wonen en nu gaan trouwen. Gelukkig ken ik inmiddles wat van haar familie dus niet iedereen is daar vreemd.
Ik heb al effe gespit hier op het forum maar niet echt het advies gevonden wat ik zocht.
Wie heeft er ervaring mee en wat neem je mee, wat wordt er van gasten verwacht? iemand wat ervaringen/adviezen please?
Alles is welkom thanxxx peet
Alleen ik ben nog nooit op een bridal shower geweest en heb eigenlijk geen idee wat er van gasten verwacht wordt. Wat voor soort kado koop je, wat wordt er van je verwacht.
Die vrienden zijn leuke mensen die al 10 jaar samen wonen en nu gaan trouwen. Gelukkig ken ik inmiddles wat van haar familie dus niet iedereen is daar vreemd.
Ik heb al effe gespit hier op het forum maar niet echt het advies gevonden wat ik zocht.
Wie heeft er ervaring mee en wat neem je mee, wat wordt er van gasten verwacht? iemand wat ervaringen/adviezen please?
Alles is welkom thanxxx peet
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: bridal shower, hulp gevraagd
Zijn ze ergens registered? Dat is het makkelijkst, om gewoon van die lijst te kiezen, dat kun je gewoon aan de gastvrouw vragen. In mijn ervaring (maar dat kan elders in het land anders zijn) worden hier veel duurdere cadeaus gegeven, dan in Nederland. Ik heb me althans de eerste paar showers, waar ik was uitgenodigd, opgelaten gevoeld, want ik had iets van tussen de $10 en $15 mee en alle anderen, zelfs gewoon collega's zoals ik, veel duurder en groter. Soms heeft zo'n shower ook een thema, maar zij zijn wel al erg lang samen, dus zullen veel al hebben. Anders is het ook leuk om iets specifieks voor de bruid te geven. Geloof het of niet, maar ik kreeg destijds veel lingerie, maar dan moet je natuurlijk wel de maat van de bruid weten. Ik heb de afgelopen tijd veel gehad aan gifts.com voor ideeen, hier hun page voor bridal showers.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Petra dat is nou precies wat ik bedoel. Geregistreerd daar had ik dus never aan gedacht. weet ik veel. En inderdaad strakt komt ik daar aan met iets dat compleet buiten de boot valt. Ik zal haar morgen een vragen om een lijst.
Meer ervaringen en ideeen welkom!!!
Meer ervaringen en ideeen welkom!!!
-
- Amerika-expert
Gewoon eerlijk zeggen dat je niet precies weet wat er van je verwacht wordt. Trouwens, voor Amerikanen is het ook niet altijd duidelijk hoe of wat. De gewoontes voor showers kunnen heel erg verschillen en worden (hopelijk) ook aangepast aan het slachtoffer, sorry, feestvarken
Voor jonge vrouwen verzinnen ze vaak idiote spelletjes, liefst in het openbaar. Met een idiote hoed op de Wal Mart inrennen om (met toestemming) 10 mannen te kussen ofzo. Of een wit t-shirt aan en handtekeningen verzamelen in de McD.
Voor oudere bruidjes is het vaak wat rustiger. Feestje thuis met lekker eten, veel verhalen van andere getrouwde vrouwen en wat er gruwelijk misging op hun trouwdag en de vreeeeeeeeeselijke dingen die hun MIL (Mother In Law) deed/zei/dacht/niet deed/niet zei/niet dacht.
En als ze al zo lang samen zijn is de kans groot dat ze nergens geregistreerd zijn omdat ze alles al hebben. Gewoon even vragen dus.

Voor jonge vrouwen verzinnen ze vaak idiote spelletjes, liefst in het openbaar. Met een idiote hoed op de Wal Mart inrennen om (met toestemming) 10 mannen te kussen ofzo. Of een wit t-shirt aan en handtekeningen verzamelen in de McD.
Voor oudere bruidjes is het vaak wat rustiger. Feestje thuis met lekker eten, veel verhalen van andere getrouwde vrouwen en wat er gruwelijk misging op hun trouwdag en de vreeeeeeeeeselijke dingen die hun MIL (Mother In Law) deed/zei/dacht/niet deed/niet zei/niet dacht.
En als ze al zo lang samen zijn is de kans groot dat ze nergens geregistreerd zijn omdat ze alles al hebben. Gewoon even vragen dus.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je, we hebben het even gevraagd en inderdaad staan ze geregistreerd. Maakt het alweer wat makkelijker.
Op zich vind ik het hartstikke leuk. Straf kan het niet zijn om een party te hebben in NYC uiteraard.
Op zich vind ik het hartstikke leuk. Straf kan het niet zijn om een party te hebben in NYC uiteraard.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is meer de bachelorette party; een bridal shower is over het algemeen geen wild feest, maar vaak bij iemand thuis of in een restaurant, en meestal bedoeld voor de meer intieme kring rondom de bruid, waar meer een rustig en persoonlijk karakter aan zit dan het wilde feestgewoel van een bachelorette party - bij die laatste is het soms inderdaad de bedoeling om het slachtoffer voor schut te zetten, en (wild) te feesten (als laatste keer voordat je het huwelijksbootje in stapt)...LittlePhoenix schreef:Voor jonge vrouwen verzinnen ze vaak idiote spelletjes, liefst in het openbaar. Met een idiote hoed op de Wal Mart inrennen om (met toestemming) 10 mannen te kussen ofzo. Of een wit t-shirt aan en handtekeningen verzamelen in de McD.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Dat dacht ik dus ook maar hier doen ze dat ook met bridalshowers. Misschien iets plaatselijks? Ik merk wel vaker dat dingen hier afwijken van de rest van Amerika.
-
- Amerika-expert
ugh, ik vind ze vreselijk, die bridal en baby showers. Ook hier geen walmart en mcdonalds, maar op je stoel zitten, maaltijd opkauwen en kijken hoe ze hun lading kados open maken. De laatste paar jaren ben ik begonnen om, samen met mijn regrets, een kado te sturen dan hebben zij hun 'loot' en ik hoef er niet naartoe
.

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
In het kort kwam het er inderdaad op neer. Veel eten (overigens was het allemaal klaar "home made" en zeer lekker) en inderdaad heel veel kadootjes die opengemaakt moesten worden.
Ze was geregistreerd bij Bed bath en beyond en daar hebben wij dan ook maar een kado gehaald. Ik ben een beetje in de midden moot gaan zitten. Geen goedkope prul maar ook niet de bank open hoeven breken. Ik bleek daarmee "safe" te zitten bleek daar.
Het geheel duurde een uurtje of 5. ik heb dus 10 uur in de auto gezeten voor een feestje van 5 uur. Maar geen spijt. Was best apart om mee te maken.
Voelde me in het begin wat ongemakkelijk omdat het op Long island was in een buurt waar je onder de miljoen geen huis koopt. Dat was ook aan de mensen daar te zien.. Ik was 1 van de weinige was met geen nep nagels op mijn tenen (en handen). Maar iedereen was zeer vriendelijk en leuke gesprekken gehad.
vond het een leuke ervaring!
Ze was geregistreerd bij Bed bath en beyond en daar hebben wij dan ook maar een kado gehaald. Ik ben een beetje in de midden moot gaan zitten. Geen goedkope prul maar ook niet de bank open hoeven breken. Ik bleek daarmee "safe" te zitten bleek daar.
Het geheel duurde een uurtje of 5. ik heb dus 10 uur in de auto gezeten voor een feestje van 5 uur. Maar geen spijt. Was best apart om mee te maken.
Voelde me in het begin wat ongemakkelijk omdat het op Long island was in een buurt waar je onder de miljoen geen huis koopt. Dat was ook aan de mensen daar te zien.. Ik was 1 van de weinige was met geen nep nagels op mijn tenen (en handen). Maar iedereen was zeer vriendelijk en leuke gesprekken gehad.
vond het een leuke ervaring!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Eerlijk gezegd vind ik dit soort bijeenkomsten een supergelegenheid om een andere maatschappij bezig te zien. Ik zie in Peet's reacties hetzelfde. Ik heb al heel wat showers meegemaakt (en gekregen, helemaal bijzonder) en de meeste showers heb ik als aandoenlijk ervaren. Meestal zijn het gezellige bijeenkomsten, georganiseerd door mensen, die duidelijk van het "feestvarken" houden. Ik heb hilarische bridal showers meegemaakt (vooral met alleen vrouwen), maar niet zo, dat mijn toch wel gereserveerde Nederlandse aard opspeelde en ik me opgelaten voelde. De meeste showers hier zijn of in de ochtend of het midden van de middag, dus het draait allemaal niet voornamelijk om eten. Misschien ook weer een regionaal verschil. Ik stuur trouwens, als ik niet kan (of geen zin heb, omdat ik de bruid/as moeder niet goed ken), niets. Na de bruiloft of als het kind geboren is, afhankelijk van hoe goed ik de persoon ken, weer wel. In Nederland heb je kraambezoek, hier baby shower. Same difference (want kraambezoek krijg je hier niet of nauwelijks).dutchie_in_boston schreef:ugh, ik vind ze vreselijk, die bridal en baby showers. Ook hier geen walmart en mcdonalds, maar op je stoel zitten, maaltijd opkauwen en kijken hoe ze hun lading kados open maken. De laatste paar jaren ben ik begonnen om, samen met mijn regrets, een kado te sturen dan hebben zij hun 'loot' en ik hoef er niet naartoe.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerika-expert
Petra, ik denk dat de meesten van onze leeftijd die hier langer wonen naar heel wat showers zijn geweest. Ik ben nu veel kieskeuriger waar en met wie ik mijn schaarse vrijetijd doorbreng. Maar ze krijgen altijd wat van me. En je hebt gelijk, dat eten zal wel weer regionaal zijn, want hier in New England is er altijd een lading voedsel en zijn de showers vaak rond brunch tijd, of later in de middag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1401 Weergaves
-
Laatste bericht door BorL
-
- 3 Reacties