Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verkeersregels en boetes

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

verkeersregels en boetes

Bericht door elninjoo »

Rij nu al zo'n 2 weken rond in het zuidwesten en vroeg me af hoe duur boetes hier zijn.
Is daar ergens al 'n topic over? Scheelt dat veel per staat?
Ik rij doorgaans 5-10 mijl harder dan de maximum snelheid buiten de bebouwde kom.
En wordt zonder gordel rijden hier bestraft?
En hoeveel mag je eigenlijk gedronken hebben om zonder boete weg te komen als je zou moeten blazen?
Zie hier veel motorrijders zonder helm, is dat hier niet verplicht?
Bushmaster
Amerika-expert

Re: verkeersregels en boetes

Bericht door Bushmaster »

Al deze "vergrijpen" worden bekeurd, afhankelijk van de staat waarin je overtreding begaat.
5-10 mijl harder is meestal geen probleem, mijn ervaring is dat de politie meer kijkt naar de omstandigheden waarin je de snelheidsovertreding maakt.
10 mijl te hard op een 65mph weg, daglicht/droogweer/lege weg, zal minder indruk maken bij de politie,
dan 1 mijl te hard in een "school zone" als er kinderen op het trottoir lopen.

Gordelplicht is er dacht ik in elke staat "buckle up, it's the law" "click it, or ticket"
Regels voor helmplicht zijn ook per staat geregeld, Illinois heeft bijv. geen helmplicht,
om een idee te krijgen hoe "penalties" worden bepaalt (leeftijd, 1e 2e 3e vergrijp), kijk eens hier:
http://www.isp.state.il.us/traffic/drnkdriving.cfm
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik weet niet of je langs Phoenix komt, maar daar staan ontzettend veel flitskastjes. Hoe hoog de boete is weet ik niet, maar dat kan flink oplopen.
Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Inderdaad kun je voor al die vergrijpen een bekeuring krijgen, maar de hoogte kan verschillen per staat. Je zou dat dus voor elke staat moeten opzoeken als je dat echt wilt weten. Maar qua alcohol hou ik als richtlijn vast dat je meestal met twee biertjes wel goed zit, in Georgia is het namelijk 0,08 promille. Maar als je daarboven zit en je wordt gepakt, dan krijg je niet alleen een flinke bekeuring, maar dan ga je ook mee de cel in. Het risico dat je gepakt wordt zijn kleiner dan in NL, maar de gevolgen zijn een stuk ernstiger. Qua snelheid zit je inderdaad met 5 mijl te hard vaak nog wel goed, vanaf 10 mijl wordt het precair. Maar denk er ook om waar het is, is er veel verkeer waar jij voorbij raast dan is het goed om even wat te minderen. En rij je binnen de bebouwde kom, dan moet je sowieso uitkijken, maar dat zou je in NL ook doen denk ik. Over het algemeen liggen de boetes wel een stuk hoger dan in NL over het algemeen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

guinevere schreef:Ik weet niet of je langs Phoenix komt, maar daar staan ontzettend veel flitskastjes. Hoe hoog de boete is weet ik niet, maar dat kan flink oplopen.
Toevallig las ik net dit daarover:

PHOENIX—Arizona is ending a groundbreaking and contentious program that put speed cameras along Phoenix-area freeways and in vans deployed across the state.
Opponents have argued the cameras open the door for wider "Big Brother" surveillance and are more about making money than safety. The program has been the target of an initiative measure proposed for the November ballot.

Even Gov. Jan Brewer has said she doesn't like the cameras, and her intention to end the program was first disclosed in her January budget proposal. That was followed by a non-renewal letter sent by the Arizona Department of Public Safety this week to the private company that runs the program.

Scottsdale-based Redflex said Thursday that the 36 fixed cameras will be turned off and the 40 vans taken off highways on July 16, the day after its state contract expires.

(Bron: Denver Post)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bandido schreef: Maar qua alcohol hou ik als richtlijn vast dat je meestal met twee biertjes wel goed zit, in Georgia is het namelijk 0,08 promille. Maar als je daarboven zit en je wordt gepakt, dan krijg je niet alleen een flinke bekeuring, maar dan ga je ook mee de cel in. Het risico dat je gepakt wordt zijn kleiner dan in NL, maar de gevolgen zijn een stuk ernstiger.
Nog even los van de gevolgen als je dronken een ongeluk veroorzaakt?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Pete.Z schreef:Nog even los van de gevolgen als je dronken een ongeluk veroorzaakt?
Ja, als je een ongeluk veroorzaakt zijn de gevolgen natuurlijk nog veel ernstiger. Maar ja, als je gepakt wordt op rijden onder invloed, ga je in principe mee de cel in. Natuurlijk heb je altijd de mogelijkheid dat je als je op bv op net 0.09 zit, en je een coulante Oom Agent treft, hij je een taxi laat nemen oid, maar normaliter breng je de nacht door in de cel. En dan wordt het echt vervelend: iemand moet je de volgende dag eruit halen, een "bail" betalen en je moet voor de rechter verschijnen. Afhankelijk van de ernst van de overtreding en of je al eerder in de fout bent gegaan, wordt dan de strafmaat bepaald. Maar het staat dan wel op je "records" sowieso. Een DUI wordt hier nou eenmaal als een behoorlijk serieus vergrijp gezien.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik weet niets van snelheidsboetes af, want ik heb geen rijbewijs, maar ik weet wel dat je de verkeersregels serieus moet nemen in Amerika (Sowieso overal natuurlijk.)

Ik heb op mijn 17e een boete in California gekregen omdat ik zonder helm fietste (is daar verplicht tot je 18e en ik was een eigenwijze Hollandse puber), kostte me 90 dollar plus een bezoekje aan de court.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Bandido schreef:
Pete.Z schreef:Nog even los van de gevolgen als je dronken een ongeluk veroorzaakt?
Ja, als je een ongeluk veroorzaakt zijn de gevolgen natuurlijk nog veel ernstiger. Maar ja, als je gepakt wordt op rijden onder invloed, ga je in principe mee de cel in. Natuurlijk heb je altijd de mogelijkheid dat je als je op bv op net 0.09 zit, en je een coulante Oom Agent treft, hij je een taxi laat nemen oid, maar normaliter breng je de nacht door in de cel. En dan wordt het echt vervelend: iemand moet je de volgende dag eruit halen, een "bail" betalen en je moet voor de rechter verschijnen. Afhankelijk van de ernst van de overtreding en of je al eerder in de fout bent gegaan, wordt dan de strafmaat bepaald. Maar het staat dan wel op je "records" sowieso. Een DUI wordt hier nou eenmaal als een behoorlijk serieus vergrijp gezien.
Wat mag je gemiddeld nou aan alcohol op hebben in de US?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In Colorado bestaan er twee DUI's: Subjective DUI, en Objective DUI (ook wel DUI Per Se genoemd).

Bij Subjective DUI hoeft er niet te worden aangetoond wat de hoeveelheid alcohol in je bloed is; observatie door de agent is dan al voldoende. Bij de Objective DUI wordt er uitgegaan van bloedtesten, en zodra je de 0.08 overschrijdt is er sprake van Objective DUI. Normaal gesproken worden beide ten laste gelegd, hoewel je maar voor een ervan veroordeeld kunt worden.

Als er sprake is van drugs gebruikt dan spreekt men van DUID, dus een DUI waarbij drugs een rol speelt (niet alleen illegale drugs, maar ook door een arts voorgeschreven medicijnen die de rijvaardigheid beïnvloeden). Een DUID wordt altijd vastgesteld middels de Subjective DUI, en nooit middels Objective DUI/DUI Per Se, omdat sporen van drugs in bloed of urine aanwezig kunnen zijn dagen nadat de drugs daadwerkelijk genomen zijn. Een DUID is dan ook moeilijker aan te tonen, en moeilijker om te veroordelen, omdat er minder hard bewijs voorhanden is.

In Colorado bestaat er naast de DUI ook nog de DWAI: Driving While Ability Impaired. Dit is een minder ernstige vorm van DUI, waarbij je veroordeeld kunt worden als de jury oordeelt "that you were driving while your ability to drive was impaired by drugs or alcohol “to the slightest degree.” ". Het verschil met DUI ligt in het gebruik van "to the slightest degree". Bij DUI is er namelijk sprake van "substantial degree".

Hoewel de DWAI dus minder ernstig is dan DUI, biedt het de politie wel een extra mogelijkheid om je aan te pakken.

Hieronder de strafmaat voor DUI/DWAI in Colorado - zoals je ziet niet misselijk:

Afbeelding

Dit document geeft een goed beeld van hoe oom agent vast kan stellen wat er aan de hand is - best interessant!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

1250 schreef:Wat mag je gemiddeld nou aan alcohol op hebben in de US?
Alle 50 staten en DC hanteren de "DUI Per Se" limiet van 0.08, maar veel staten hanteren strengere regels zodat minder al voldoende kan zijn om iemand te arresteren (kijk bijvoorbeeld naar de DWAI in Colorado). Bovendien geeft de Subjective DUI een agent al de mogelijkheid om iemand als "Impaired" aan te duiden als de 0.08 nog niet bereikt is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Hou er ook rekening mee dat je met een out of state auto eerder een bekeuring krijgt dan met een plaatselijk nummerbord. Op weg naar Texas kreeg m'n man een bekeuring voor te snel rijden terwijl hij op de rechterbaan veel langzamer reed dan de rest van het verkeer.

En sommige mensen hebben truukjes om de gordel niet echt om te doen, bijv. onder de arm of achter de rug langs, maar dat kan je hier beter niet proberen. Heb van een agent hier gehoord dat als hij dat ziet hij flink z'n best doet om iets te vinden om een bekeuring voor uit te schrijven. Dat is heel normaal hier, als je iets doet om de agent te irriteren kunnen ze ontzettend lang bezig blijven met iets vinden wat strafbaar kan zijn. Heb verhalen gehoord over mensen die een uur langs de weg staan te wachten. Hier in ons stadje hebben ze (te) veel agenten en regelmatig zie je 2 of meer politieauto's langs de weg staan en dat kan dan over iets simpels als geen gordel om gaan.

Heb een keer op een parkeerplaats gezien hoe een vrouw achteruit uit haar parkeervak kwam zonder te kijken, tegen een pick up botste (een gewoon klein auto'tje tegen een gigantische Dodge Ram) en meteen begon te gillen en te dreigen. Een agent die toevallig langsliep riep meteen versterking in en binnen een paar minuten stond er een sherif, 2 auto's, 1 motoragent en de toevallig langslopende agent. Het is dat ze hier geen bereden politie hebben maar anders was ik nog even blijven wachten om paardjes te kijken :lol:
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Ik weet niet of je langs Phoenix komt, maar daar staan ontzettend veel flitskastjes. Hoe hoog de boete is weet ik niet, maar dat kan flink oplopen.
Klopt, ik zag er ook echt enorm veel staan in de Phoenix area. Maar ze maakten het wel makkelijk voor je: alle, maar dan ook alle controles werden middels gele borden een meter of 100 voor het controlepunt aangekondigd. :) Lijkt me dat er een wet in AZ ofzo is die dat verplicht voor de politie?
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Bandido schreef:Maar qua alcohol hou ik als richtlijn vast dat je meestal met twee biertjes wel goed zit, in Georgia is het namelijk 0,08 promille.
2 biertjes?
0,08 promille?

0,08 promille is net voldoende om een likeurpraline te eten :mrgreen:

Is het geen 0,8 promille of 0,08 percent?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het is inderdaad 0,8 (promille) of 0,08 (procent).

In Nederland wordt het in promille uitgedrukt, in de VS als procent, vandaar de aanduiding van 0,08.

Onze website | Mijn blog
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Meer dan 2 biertjes drink ik toch niet en zo mogelijk gaan we op loopafstand uit eten, maar indien we iets verder weg moeten voor 'n restaurant is dat het enige wat ik nog moet rijden. Niet dat ik nog lange afstanden ga rijden met 'n drankje op dus. Maar had dus gewoon geen idee hoeveel en of je uberhaupt mocht drinken hier.

We rijden met 'n Californisch nummerbord en vanaf nu rijden we alleen nog maar in CA en daarvoor gelukkig geen problemen gehad met aanhoudingen of wat dan ook in de andere staten.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bralo20 schreef:Is het geen 0,8 promille of 0,08 percent?
Ja sorry, ik haalde even Nederland en Amerika door elkaar. :wink:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik weet eigenlijk nu pas hoeveel je mag drinken in Georgia (heb het wel ooit geleerd, maar dus ook zo weer vergeten)...ik drink namelijk echt nooit als ik rij, en sja, dan hou je dat soort dingen dus ook niet bij.

Met te hard rijden zijn ze hier erg coulant vind ik. Ik zit heel veel op de weg (mijn auto is nog geen drie jaar oud, en er staat nu al over 100 000 mijl op de teller), en het valt me op dat politie agenten vooral kijken naar of je niet beduidend harder dan de rest rijdt. Zolang je ingehaad wordt door anderen, dan zal je hier in Georgia niet zo snel aangehouden worden, behalve als het om een school zone of een schoolbus gaat. Daar moet je trouwens ook heel erg opletten, als een schoolbus stil staat met zijn rode stopbordje uit, dan MOET je stoppen, ook als je aan de overkant van de weg rijd (en ook als dat een vierbaans weg is). Alleen als er een divider tussen de weghelften zit, dan hoeft het niet. Er zijn hier in het afgelopen jaar een paar nare ongelukken geweest met kinderen, schoolbussen, en auto's, en je wordt echt keihard aangepakt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Bushmaster schreef: Gordelplicht is er dacht ik in elke staat "buckle up, it's the law" "click it, or ticket"
Volgens mij heeft de "Live free or die" staat New Hampshire de enige staat zonder gordelplicht, ook al is er al meerdere malen een bill hiervoor ingediend, deze is altijg geweigerd.
http://www.iihs.org/laws/SafetyBeltUse.aspx
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je hebt gelijk, ik dacht altijd, dat het een Federale wet was, maar dat is niet zo. Alleen dat auto's gordels moeten hebben is een Federale wet. Weer wat geleerd. Hier in Virginia mag je niet specifiek gestopt worden, omdat je je gordel niet draagt, maar als je voor iets anders wordt gestopt en je blijkt je gordel niet aan te hebben krijg je daarvoor ook een bon. In het gros van de staten kun je er wel gewoon voor gestopt worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer