Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Starbucks

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Starbucks

Bericht door Sandy »

Iedereen is altijd zo lovend over Starbucks, dus ik ben heel benieuwd naar jullie favoriete koffie..

Vorig jaar zijn we twee keer bij Starbucks geweest. Ik had toen een ‘eenvoudige’ cappuchino besteld en moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het niet heel bijzonder vond. De andere keer werd ik getracteerd op een frappuchino en die was wel heerlijk. Ik had al op het forum gezocht, maar kon geen Starbucks draad vinden. Dus bij deze, wat is jullie favoriete koffie bij Starbucks en wat raden jullie me aan volgende maand ;)
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Iced skim caramel macchiato, please ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wie mijn verslag tot nu gelezen heeft, weet inmiddels wat mijn voorkeur sinds deze zomer is... :wink:

De Caramel Frappuccino Blended Coffee

Afbeelding

Voor in de ochtend vind ik een "gewone" Starbucks koffie prima.

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Bij Starbucks neem ik altijd gewoon de Venti Drip. ($1.80)
Laatst gewijzigd door Xerxes op 11 aug 2005, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

$3 of $4 voor een cup of coffee vind ik belachelijk.

Ik heb een $500 Starbucks latte machine en maak mijn eigen cup.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

De caramel frappucino is ook mijn fave, hoewel ik altijd tijdens een bezoek probeer alle smaken frappucino minimaal 1 keer te doen. afhankelijk van het seizoen lukt dat meestal wel. in de winter hou ik het meestal bij almond and hazelnut mochas. als ik in seattle zelf ben, waar starbucks dus vandaan komt, maar waarnaast nog meer goede chains zijn, za seattle's best coffee en tully's dan neem ik altijd ook bij hun bepaalde combi's bijv de almond joy en de white chocolate mocha. ook de gewone drip vind ik lekker, en thuis (in seattle) gebruiken we ook SBC of Starbucks.

ik besteed als ik op vakantie ben met gemak 5-10 $ per dag aan koffie (incl een pastry dan wel). ach andere mensen drinken wat biertjes of een cosmopolitan.............................. en als ik er gewoon woon dan doe ik het niet elke dag, niet alleen vanwege het geld, maar meer nog vanwege de calorieen. zo'n caramel frap met whip is dodelijk.

doreen
SEEING IS BELIEVING
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wij hebben hier geen starbucks in Dothan, en ik moet zeggen dat ik de koffie niet echt lekker vind van starbucks (de gewone dan)!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

Het eerste wat ik vanmiddag na aankomst in NYC deed was een Frappuccino Molcha Malt halen bij Starbucks tegenover ons hotel. (We moesten toch een uurtje wachten tot onze kamer klaar was.)
Wat heb ik die het afgelopen jaar gemist. :(
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Op de eerste dag tijdens onze vakantie vorig jaar reden wij van Denver, CO naar Boulder, CO en kwamen onderweg een Starbucks tegen. Wij hadden wel zin in een lekkere beker koffie, zoals wij tijdens eerdere VS-vakanties ook vaak bij Starbucks hadden gedronken.
Rina een cappuchino, ik een "normale" beker koffie. En dan lekker iets erbij, een soort appelcake.
Wij met het bestelde naar buiten om heerlijk op het terras van te gaan genieten. Wat een zalig vakantiegevoel.
Nou, dat viel ons niet mee. Alle twee vonden wij de koffie niet lekker en de appelcake was zo droog als gort. Het viel ons beiden erg tegen.

Na de vakantie heb ik nog wel eens nagedacht over het koffiedrinken tijdens deze laatste reis. Het wonderlijke is, dat wij de hele vakantie verder bij geen enkele Starbucks binnen zijn geweest. Wij zijn echt niet zo, van één keer smaakt het niet, dus nooit weer. Daar heeft het dus niet aan gelegen.
Wij zijn beide geen "koffiejunks". Houden zeker van een goede kop koffie, maar of wij als wij zin hadden in koffie nou net geen Starbucks in de buurt hadden, ik weet het niet.
Zo nu en dan konden wij onderweg op de motelkamers koffie maken, dronken dan een kop en/of maakten koffie en namen dat in een dubbelwandige mok mee.
Ook regelmatig dronken wij een beker koffie bij McDonalds. Dan zorgden wij er wel voor, dat wij koffie kregen uit de meest verse pot. En ook die smaakte wel goed. En dan daarbij een warm stukje appelgebak. Ook daar konden wij heerlijk van genieten.

Een koffievariant met ijs heb ik nog nooit gegeten/gedronken, dus na bovenstaande berichten, ga ik tijdens onze komende reis daar ook maar eens kennis mee maken. Ik kan mij daar nu al op verheugen.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Aangezien ik geen koffie drink ga ik nog altijd voor een Strawberries & Cream en als ik weer een 'aan de lijn' ben voor een Shaken Iced Tea, Passion smaak, een mini beetje gezoet!

Ze hebben nu ook Green Tea varianten van alles, dat ga ik binnenkort maar eens proberen!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik geloof dat de meesten in deze draad de koffievarianten met ijs als favoriet hebben. Maar ik ben ook benieuwd naar de warme kop koffie 'zeg maar' ..

Ik kan nooit kiezen als ik veel keuze heb en ga dan maar voor de geijkte 'Cappuchino' - Aangezien we denk ik niet heel vaak naar Starbucks zullen gaan volgende maand, wil ik 's een lekkere koffie proberen : ))
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik zie nooit iemand een capuccino (sp?) nemen bij Starbucks. Meestal neem ik gewoon een skim latte, maar ik vind Caramel Macchiato dus ook heel erg lekker. Je kunt trouwens voor extra "punch" een double of zelfs triple shot van espresso vragen in die drankjes, als het je niet sterk genoeg is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik ga altijd voor de Cappucinno. Het gaat me eigenlijk ook meer om het laagje schuim wat er bovenop zit :)

1) koffie opdrinken
2) rietsuiker over het schuim strooien
3) met houten stokje leegscheppen

Gelukkig hebben we nu middels een tip op een ander forum HET recept voor veel schuim. Dus nu maken we af en toe zelf een 'Double Creamy Cappucinno' :)

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Njit schreef:Gelukkig hebben we nu middels een tip op een ander forum HET recept voor veel schuim. Dus nu maken we af en toe zelf een 'Double Creamy Cappucinno' :)
Maak je die double creamy cappuchino met de senseo? Vertel eens wat is die tip? LOL

*edit* Oh ik zie het al op de foto - Cappuchino melk en een opkloppertje (of hoe heet dat ding om schuim te maken) ..
Laatst gewijzigd door Sandy op 12 aug 2005, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Ik zie nooit iemand een capuccino (sp?) nemen bij Starbucks. Meestal neem ik gewoon een skim latte, maar ik vind Caramel Macchiato dus ook heel erg lekker. Je kunt trouwens voor extra "punch" een double of zelfs triple shot van espresso vragen in die drankjes, als het je niet sterk genoeg is.
Ok, de Caramel Macchiato en Skim Latte zal ik als eerste proberen ;)

Verkopen ze overigens van al hun soorten koffie ook pakken koffie. Ik heb vorig jaar een pak koffie van Starbucks toegestuurd gekregen, maar vond 'm niet 'lekkerder' dan onze Douwe Egberts..

p.s. Wat ben je vroeg op Petra.. (of laat : ))
Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:
Njit schreef:Gelukkig hebben we nu middels een tip op een ander forum HET recept voor veel schuim. Dus nu maken we af en toe zelf een 'Double Creamy Cappucinno' :)
Maak je die double creamy cappuchino met de senseo? Vertel eens wat is die tip? LOL

*edit* Oh ik zie het al op de foto - Cappuchino melk en een opkloppertje (of hoe heet dat ding om schuim te maken) ..
Met dank aan Petra van het Florida Forum:
Nou, let op.....je hebt een hoge smalle beker, doet daar voor 2 kopjes ongeveer 1,5 cm cappuchinomelk in (hehehe alleen bij de groothandel) (van friesche vlag) Dan in de magnetron 30 sec. Daarna pak je je aerolatte ding, of hoe noem je dat geval, zo'n mini mixertje, je hebt er natuurlijk scherpe batterijtjes in en broem, broem, even later heb je mega schuim (a la Petra)......Of eh, kom maar 'ns hier proberen......Ik ga er nu 2 maken, wel met een tikje he, 't is weekend..... Laughing
Wij maken eerst een bak schuim. Dan doen we een schep onderin het kopje, Senseo erover en dan de rest opvullen met schuim. Schuim blijft minstens 5 minuten staan, meestal wel langer.

Die Cappucinno melk kun je helaas alleen bij de groothandel halen. Wij hadden dus bij de Sligro 6 pakken meegenomen (bewaarbaar buiten de koelkast. Na openen ca een week houdbaar). Zitten nu aan het laatste pak :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Non-Fat Latte...of als het erg heet is een Iced Non-Fat Latte (koude koffie met ijsblokjes maar verrassend lekker)

Thuis hebben we hier ook een Senseo (die zijn hier ook gewoon te koop), dat smaakt ook prima.

Overigens ben ik het wel met Marcus eens. Geen enkele Starbucks kop koffie is $3 of $4 waard.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik pas geleden pas mijn eerste Starbucks heb geproefd en er niet zo veel aan vond. Ik heb met kerst een Senseo gekregen en ben daar helemaal aan verslaafd geraakt!
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik zag op de Amerikaanse Senseo site dat daar pads verkrijgbaar zijn in de smaak "Paris: a mild vanilla flavored coffee blend, with a hint of caramel". Die lijkt mij wel lekker, maar is (natuurlijk weer niet) hier in NL verkrijgbaar. Weer iets voor op ons "what to bring" lijstje...

Waarom noemen wij die dingen trouwens "pads" en in de USA "pods"? :?:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Zwarte koffie

Bericht door nieuwenoord »

Ben ik nou erg saai? Ik lust eigenlijk alleen koffie zonder iets erin. Geen melk, geen schuim, geen suiker, geen zoetjes ....

Alleen cream-koffie of inderdaad lekkere Senseo (Mild Roast) met een schuimlaagje vind ik heerlijk. En af en toe een goede dubbel expresso (zwart natuurlijk).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer