Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geld overmaken naar Amerika
Geld overmaken naar Amerika
Klein (hopelijk simpel) vraagje:
Ik moet iemand in Amerika wat geld betalen zodat hij iets naar me toe stuurt - een vergoeding voor de verzendkosten. Het zal niet veel zijn, max $50. Het is niet iets dat via een winkel of Ebay gaat.
Wat is de beste / simpelste / goedkoopste manier om aan deze man het geld over te maken?
De bank zal er wel flink geld voor vragen om geld te storten op een Amerikaanse rekening. Misschien via Paypal ofzo?
Ik moet iemand in Amerika wat geld betalen zodat hij iets naar me toe stuurt - een vergoeding voor de verzendkosten. Het zal niet veel zijn, max $50. Het is niet iets dat via een winkel of Ebay gaat.
Wat is de beste / simpelste / goedkoopste manier om aan deze man het geld over te maken?
De bank zal er wel flink geld voor vragen om geld te storten op een Amerikaanse rekening. Misschien via Paypal ofzo?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Geld overmaken naar Amerika
Makkelijk maar wel duur (naar verhouding van het bedrag dat je over moet maken) is Western Union.
Bij de ING kost het je zo'n 13 euro om geld naar een Amerikaanse rekening over te maken. Als je kiest voor de goedkopere opties (kosten delen, of kosten voor ontvanger) kost het uiteindelijk wel meer omdat de meeste Amerikaanse banken hogere tarieven rekenen dan de ING doet.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Paypal is de snelste en goedkoopste weg. Zo doe ik het als ik vanuit hier iets voor de familie opstuur en ze willen perse terugbetalen. Moet de ontvanger wel een PayPal account hebben. Het is overigens zou dat men prive vaak iets meer kosten moet maken dan alleen de verzendkosten van het postkantoor. Denk aan verpakkingsmateriaal, rijden naar het postkantoor (benzine en tijd). Als men dat voor je over heeft, zou ik iets meer geld overmaken om ook dat te dekken.
Laatst gewijzigd door Loek op 17 apr 2010, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
net als loek, Paypal. Zo betalen mensen mij dagelijks
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Absoluut een paypal betaling, makkelijk, snel en relatief goedkoop voor de ontvanger.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou ja goedkoop? Voor de verzender ja. Niet voor mij. Kost ong 4% van het totaalbedrag
-
Bennogr
- Amerika-expert
Je zou natuurlijk ook een briefje van $50, of wat andere briefjes, in een gevouwen al dan niet beschreven papiertje in een envelop op kunnen sturen. Is niet zo veilig als PayPal, maar niet echt onveilig. En goedkoop.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bedankt voor jullie antwoorden! Het zal Paypal worden, even uitvogelen hoe. Tot nu toe heb ik Paypal alleen gebruikt via een Ebay-advertentie.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk, maar ik neem toch aan dat dat wel verrekend is met de handling kosten....bij mij absoluut wel.ned in MO schreef:Nou ja goedkoop? Voor de verzender ja. Niet voor mij. Kost ong 4% van het totaalbedrag
Mack, als je het email adres hebt van de persoon, kan je een PP betaling doen.
Ik ga pp gebruiken, gisteren eens opgezocht hoe, en het is erg simpel.
Voor die 4%, ik doe gewoon wat bovenop het bedrag om het te compenseren voor de ontvanger.
Voor die 4%, ik doe gewoon wat bovenop het bedrag om het te compenseren voor de ontvanger.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ja dat zit is de verzendkosten verwerkt, maar daarom kost het niet minder helaas.
Daarom moet ik als ik iets voor iemand koop hier in de USA er 4% bijrekenen omdat van elke honderd dollar die men naar mij overmaakt ik er 4 aan paypal af moet staan
Daarom moet ik als ik iets voor iemand koop hier in de USA er 4% bijrekenen omdat van elke honderd dollar die men naar mij overmaakt ik er 4 aan paypal af moet staan
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is de verkoper te porren voor een tegoedbon voor bijvoorbeeld Amazon.com of een andere (web)winkel. Die kun je gewoon online met een creditcard aanschaffen en vervolgens via e-mail naar de verkoper versturen. En dat kost jou als koper ook niets extra's (behalve uiteraard het bedrag van de tegoedbon).
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties