Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dollar rekening in Nederland?
Dollar rekening in Nederland?
Ik heb na een tijdje werken in de VS, wat dollars in de vorm van cheques mee terug genomen naar Nederland. Nu heb ik de pech dat de wisselkoers (dollar naar euro) momenteel rampzalig is. Daarom wil ik de dollars graag nog even vasthouden tot die koers bijtrekt. Ik wil eigenlijk van die cheques af en het gewoon op een rekening hebben staan.
Kan iemand mij vertellen of je in Nederland ergens een goedkope dollarrekening kunt openen? Ik heb bij een Rabobank geinformeerd. Hier kost het €2,40 per maand aan ''servicekosten", je krijgt geen rente op je tegoed en je betaalt 30 dollar per transactie... da's mij een beetje té ongunstig.
Iemand een goed alternatief (naast op vakantie gaan en het uitgeven)?
Kan iemand mij vertellen of je in Nederland ergens een goedkope dollarrekening kunt openen? Ik heb bij een Rabobank geinformeerd. Hier kost het €2,40 per maand aan ''servicekosten", je krijgt geen rente op je tegoed en je betaalt 30 dollar per transactie... da's mij een beetje té ongunstig.
Iemand een goed alternatief (naast op vakantie gaan en het uitgeven)?
Re: Dollar rekening in Nederland?
Vergeet niet in de gaten te houden dat er wellicht een "houdbaarheidsdatum" op de cheques zit. Ik heb dat eens gehad en kon de cheques toen alleen nog bij de "moederbank" inwisselen.
De kans bestaat ook dat het in de toekomst nog "rampzaliger" zal worden.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb een dollarrekening bij ABN-Amro lopen en betaal volgens mij een stukje minder maar helemaal zeker weet ik dat niet. Is het niet handiger om gewoon een uurtje verschillende banken te bellen in plaats van op internet te vragen wat mensen weten?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Even een beleggingsrekening openen bij Binck. Kost niks. Vervolgens kun je bedragen overboeken van je gewone bankrekening naar je dollarekening bij Binck. Ik heb er zo'n 2500 dollar staan. Dat laat ik mooi staan totdat de hele Griekse economie in elkaar dondert en dan boek ik het over. Kan natuurlijk ook pech hebben als toevallig de dollar om de een of andere reden valt. Altijd risico.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2684 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart
-
- 2 Reacties