In voorberieidng op onzew trip ben ik eea aan het uitzoeken (lleeukkk! !) en nu gaf iemand mij de tip dat ik beter met een Visa-card naar de VS kan komen dan met een MasterCard.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een Mastercard en heb altijd overal kunnen betalen met mijn creditcard in Amerika waar dat mogelijk was met een creditcard. Denk dat dat een beetje achterhaald is dat Visa beter bruikbaar is dan Mastercard.
In het kort komt het hier op neer dat je in Amerika uitstekend uit de voeten kunt met een Mastercard en/of een Visa CC. Zelf gebruik ik al jaren in Amerika de Mastercard en heb nog nooit problemen ondervonden niet daarmee te kunnen betalen o.i.d.
The MasterCard, along with the Visa Card, are the most widely accepted credit cards in the world. MasterCard is owned by over 20,000 member organizations. They serve customers in over 210 countries, and process over 15 million transactions a day in over 180 currencies.
Verder hier nog een artikel over het verschil tussen Visa en Mastercard.
Wij hebben vorig jaar beide gebruikt (ik heb een master card en Ko een visa) geen problemen ondervonden. Gelukkig want Ko was na 3 dagen Amerika zijn pincode van zijn gewone pas al vergeten, en die konden we dus niet meer gebruiken
Bramster schreef:American Express wordt echtert niet overal gewaardeerd.
Dat valt wel mee hoor.
Toch zit er wel een kern van waarheid in, hoor... Het klopt dat je over het algemeen wel terecht kunt met je American Express - maar zeker bij kleinere zaken heb ik al op meer plaatsen meegemaakt dat men liever geen American Express aannam, omdat het qua verwerking duurder is dan MC/Visa (of te duur, volgens sommigen).
Eén keer begon de voor de rest aardige mevrouw zo: "Heeey, no no no, put that thing away - no American Express here... expensive overcharging bastards..."
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
In Amerika is AMEX in principe vrijwel overal wel te gebruiken, maar juist daarbuiten kan het lastig zijn. Dus mocht je de credit card ook na je vakantie willen gebruiken, dan zou ik gewoon voor een VISA of MasterCard gaan. En wat iemand anders al zei, kies daarbij voor een kaart die je airmiles geeft.
Kies de Bijenkorf Card Dat is een MAstercard maar je spaart er punten mee die je uit kunt geven in de Bijenkorf
Na 2 keer vliegtickets boeken en nog een hotel had ik al voor 90 euro aan korting gespaard die ik in de Bijenkorf aan van alles uit kan geven (ook in de webshop)
Heerlijk!
Ja of ik nou met een reguliere Mastercard betaal of met die van de bijenkorf en dan ook nog leuk gratis kleding en make-up er aan overhoud.....dan is de keuze snel gemaakt toch? Plus dat ze ook nog leuke koopavonden voor cardhouders hebben én je standaard 10% korting op cosmetica krijgt. Allemaal leuke bijkomstigheden van mijn creditcard ....
Idd, zo staat mijn credit card ook ingesteld. Alles wat ik uitgeef, moet ik aan het einde van de maand ook weer aflossen.. ideaal vind ik, komt ik iig niet in de problemen, want ik trek mijn CC alleen als ik weet dat ik het ook weet af kan betalen
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Voor het betalen van zaken maakt het niks uit welke kaart je neemt. Er worden daarvoor over het algemeen toch geen kosten voor in rekening gebracht. Zeker niet bij grotere winkel- of restaurantketens.
Bij Visa zijn al je aankopen een x aantal dagen verzekerd tegen verlies, diefstal of beschadiging.
Mastercard rekent over het algemeen hogere tarieven voor geldopname van Visa.
Ik heb een Visacard van Fortis Bank, maar aangezien 95 % van de Nederlanders een rekening bij de Rabobank of Postbank heeft zal nauwelijks iemand dat wat interesseren. Ik heb nou eenmaal een gruwelijke hekel aan dingen die 'iedereen' doet.
Je kunt met een visacard van de Fortis gratis geld opnemen (bij positief saldo) overal ter wereld tenzij de bank waarvan je de geldautomaat gebruikt een bedrag rekent voor geldopname.
Ik gebruik altijd mijn AMEX en heel soms wordt hij inderdaad in de US geweigerd maar dat is maar weinig. Dan gebruik ik mijn Mastercard en dus met beide kaarten op zak heb ik nooit problemen. Pin pas gebruik ik nooit.
Ik zou voor Visa gaan, daar hebje, als je hem uberhaupt ook in Nederland wilt gebruiken, in Nederland meer aan dan Mastercard, omdat Mastercard erg duur is voor winkels en bedrijven. Zelfs bij Ikea accepteren ze geen Mastercard (maar wel Visa, ik heb geregeld chagrijnige klanten aan de kassa omdat ze met Mastercard willen betalen)
Voor in de VS maakt het denk ik niet uit. Ik heb een Mastercard en kan in de VS altijd overal met mijn CC betalen.
Ik reis veel en betaal zoveel mogelijk met mijn cc, dat lukt in 95 % van de gevallen met mijn AMEX en in de 5 % dat het niet lukt gat het met Mastercard.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.