Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?
-
- Amerika-ontdekker
In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?
Hallo,
een vraagje,
In welke Amerikaanse stad zou jij je vestigen & waarom? Goede weersomstandigheden, weinig criminaliteit, weinig files ..
Zelf ben ik nog nooit in Amerika geweest, al gaat dit wel zo snel mogelijk gebeuren. Maar ik vond het gewoon interessant in welke stad jij je zou vestigen.
Ps: Antwoorden als: Geen enkele, geef mij maar het platteland, daar is niets leuk aan want het voegt niets toe aan het topic.
een vraagje,
In welke Amerikaanse stad zou jij je vestigen & waarom? Goede weersomstandigheden, weinig criminaliteit, weinig files ..
Zelf ben ik nog nooit in Amerika geweest, al gaat dit wel zo snel mogelijk gebeuren. Maar ik vond het gewoon interessant in welke stad jij je zou vestigen.
Ps: Antwoorden als: Geen enkele, geef mij maar het platteland, daar is niets leuk aan want het voegt niets toe aan het topic.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?
OK, San Fransisco, voor t diverse en liberale, mooi aan de kust, prachtig, alleen jammer van het aardbeving gevaar wat op de loer ligt
Denver Colorado, dit is een mooie rustige stad in mijn ogen met prachtige natuur rond.... ik weet niet waarom, maar die stad heeft wel wat vind ik
Nooit in Salt lake city, ik wil niet graag door mormonen bestuurd worden..... En vond de stad een beetje saai die twee keren dat ik er geweest ben....
Bend oregon, dat vond ik echt een liefelijk plaatsje.....
Ik kan nog wel even doorgaan........
Denver Colorado, dit is een mooie rustige stad in mijn ogen met prachtige natuur rond.... ik weet niet waarom, maar die stad heeft wel wat vind ik
Nooit in Salt lake city, ik wil niet graag door mormonen bestuurd worden..... En vond de stad een beetje saai die twee keren dat ik er geweest ben....
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien is dit topicook leuk voor je. Voor mij zou het antwoord Dupont Circle, Penn Quarter of Capitol Hill in Washington DC zijn, maar liever woon ik er net buiten, zoals nu.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik zou zeggen het klimaat speelt een heel grote rol, de natuur, de werkgelegenheid uiteraard en de aanwezigheid van cultuur. Ja ik ben natuurlijk bevooroordeeld, in de Rocky Mountains, dertig mijl buiten Denver. Het is een waar paradijs hier.RoyBergen schreef:OK, San Fransisco, voor t diverse en liberale, mooi aan de kust, prachtig, alleen jammer van het aardbeving gevaar wat op de loer ligt
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal denk ik de moeilijkste plek zijn om je te vestigen maar mijn keuze is nog steeds: New York City, New York!
NYC is natuurlijk enorm duur en erg stressvol om er te wonen. Met die gedachte is het natuurlijk ook nooit mis om in een suburbs van New York te wonen
In principe overigens zou ik overal wel willen wonen als ik maar met het OV in een korte tijd in een grote wereldstad kan zijn, dat doet me altijd goed.
NYC is natuurlijk enorm duur en erg stressvol om er te wonen. Met die gedachte is het natuurlijk ook nooit mis om in een suburbs van New York te wonen

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Kansas City Metro.. maar ik heb niet echt een keuze 
Washington, DC zou echter een regio zijn waar ik me zeker zie wonen.

Washington, DC zou echter een regio zijn waar ik me zeker zie wonen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van alle (grote) steden in de VS waar ik tot nu toe geweest ben, staat Denver toch wel hoog bij mij op het lijstje - en niet omdat ik er nu toevallig woon. De stad heeft gewoon heel veel: een enorme diversiteit aan cultuur, veel buurten met elk hun eigen karakter, een goede infrastructuur, veel werkgelegenheid, een geweldig klimaat, en je bent zo in de prachtigste natuur.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik Denver meer ben gaan waarderen; in het begin vond ik het maar niets - het was in mijn ogen echt een grote stad: rommelig en druk, maar daar kan ik nu doorheen kijken.
Als ik echter de keuze had, dan zou ik 65 mijl ten noorden van Denver in Fort Collins gaan wonen. Toen we net in Amerika aankwamen hebben we daar een half jaar gewoond, en dat beviel super. Het is een plaats met zo'n 100.000 inwoners, maar alles is er goed onderhouden, iedereen is er supervriendelijk, het is een college town waardoor er toch het een en ander te beleven valt, het heeft een (naar Amerikaanse maatstaven) oud voetgangervrij centrum met terrasjes in de zomer - en natuurlijk twee grote bierbrouwerijen...
Het nadeel is dat er nu ook weer niet zo heel veel werkgelegenheid is, en een dagelijkse commute van dik anderhalf uur vind ik toch weer wat veel... vandaar dat we vooralsnog in Denver even blijven zitten.
Boulder zou trouwens een andere stad zijn waar ik heel graag zou wonen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik Denver meer ben gaan waarderen; in het begin vond ik het maar niets - het was in mijn ogen echt een grote stad: rommelig en druk, maar daar kan ik nu doorheen kijken.
Als ik echter de keuze had, dan zou ik 65 mijl ten noorden van Denver in Fort Collins gaan wonen. Toen we net in Amerika aankwamen hebben we daar een half jaar gewoond, en dat beviel super. Het is een plaats met zo'n 100.000 inwoners, maar alles is er goed onderhouden, iedereen is er supervriendelijk, het is een college town waardoor er toch het een en ander te beleven valt, het heeft een (naar Amerikaanse maatstaven) oud voetgangervrij centrum met terrasjes in de zomer - en natuurlijk twee grote bierbrouwerijen...

Boulder zou trouwens een andere stad zijn waar ik heel graag zou wonen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Toch wel drive in neem ik aan?Dento schreef: oud voetgangervrij centrum met terrasjes in de zomer -
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
San Francisco. Een heerlijke, veelzijdige stad.
-
- Amerika-ontdekker
@ Dento,
Woon je in de stad zelf of eerder in de buitenwijken/voorsteden?
Ik zou neen dorp kiezen 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helaas moet je er even buiten parken, en - heel on-Amerikaans - toch wel een honderd meter lopen vanaf de parkeerplaats...6foot6 schreef:Toch wel drive in neem ik aan?Dento schreef: oud voetgangervrij centrum met terrasjes in de zomer -

Ik woon echt in de stad zelf, maar vanwege de diverse buurten merk je dat niet zo - zeker in onze buurt niet. We zitten niet al te ver van twee van de grootste en drukste doorgaande wegen in Denver (Colorado en Colfax), maar toch voelt het daar absoluut niet als een grote stad.Amerikaa-fan schreef:@ Dento,
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Mijn ideaal zou een combinatie zijn: ons huis bij Poland Spring, Maine in zomer en herfst, en ergens in zuid florida (Keys, of aan de west kust) of Caribbean (st. croix misschien) voor winter en vroege voorjaar. Nog een paar jaar werken, en wie weet wordt die droom werkelijkheid.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het enige wat ik in Denver mis, is een echte herfst... zoals aan de oostkust: regen, storm, en leaf peeping... wij hebben meer een abrupte overgang van zomer naar winter...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Geen enkele stad, ik ben absoluut geen stadsmens. Tja, vanwege het klimaat zou ik in de winter in elk geval ergens willen wonen waar het niet echt koud wordt. Maar waar? Geen idee eigenlijk ...
In de zomer vind ik de omgeving van Denver ook heerlijk, ik ben dol op de Rockies. Ik denk dat ik ook wel ergens in de buurt van Durango zou kunnen wonen.
In de zomer vind ik de omgeving van Denver ook heerlijk, ik ben dol op de Rockies. Ik denk dat ik ook wel ergens in de buurt van Durango zou kunnen wonen.
says who?Ps: Antwoorden als: Geen enkele, geef mij maar het platteland, daar is niets leuk aan want het voegt niets toe aan het topic.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Precies. Als je niet in een stad wilt wonen, mag je niet mee praten?ANY schreef:says who?Ps: Antwoorden als: Geen enkele, geef mij maar het platteland, daar is niets leuk aan want het voegt niets toe aan het topic.
In een voetgangervrij centrum mag dat dus nietDento schreef:Helaas moet je er even buiten parken, en - heel on-Amerikaans - toch wel een honderd meter lopen vanaf de parkeerplaats...6foot6 schreef: Toch wel drive in neem ik aan?![]()
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
TO vraagt anders heel duidelijk naar de steden. Platteland is natuurlijk niets mis mee maar niet relevant voor de vraag hier...
Zelf weet ik het nog niet welke stad het zou worden. Er zijn zoveel grote en kleine steden die mij leuk lijken. Arizona heeft mij altijd wel getrokken op de één of andere manier dus misschien wel Phoenix of Scottsdale maar ook Californië is een staat waar ik mij thuis voel. Los Angeles heeft 'iets' maar het stadje waar mijn familie woont, Visalia, vind ik ook prachtig. Zou ik ook zo voor kunnen kiezen.
Roland
Zelf weet ik het nog niet welke stad het zou worden. Er zijn zoveel grote en kleine steden die mij leuk lijken. Arizona heeft mij altijd wel getrokken op de één of andere manier dus misschien wel Phoenix of Scottsdale maar ook Californië is een staat waar ik mij thuis voel. Los Angeles heeft 'iets' maar het stadje waar mijn familie woont, Visalia, vind ik ook prachtig. Zou ik ook zo voor kunnen kiezen.

Roland
-
- Amerika-ontdekker
Jouw post voegde natuurlijk wel iets toe. Want je hebt nog gezegd dat je wel in de omgeving van Denver zou willen wonen als je dan toch een stad moest nemen.nieuwenoord schreef:Precies. Als je niet in een stad wilt wonen, mag je niet mee praten?ANY schreef: says who?
Maar je mag trouwens wel meepraten, maar niet over het platteland, want dit heeft niets met dit topic te maken eerlijk gezegd.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1989 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 1 Reacties