Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Car

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

American Car

Bericht door Fuzzy »

Weet iemand of het nou duur is om een amerikaanse auto te kopen. Ik neem aan dat pickup trucks duurder zijn dan gewone amerikaanse auto's?

Bye Fuzzy :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Pick ups en auto's liggen allemaal in dezelfde prijsklasse! Je hebt ze heel goedkoop, maar ook heel erg duur.

Maar waar wil je het kopen, in de VS of in NL

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

In NL, ik wil geen pickup maar gewoon een amerikaanse auto, niet te duur maar ook weer niet zo een die gelijk uit elkaar valt.

bye Fuzzy 8)

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb in NL in een Trans Am gereden, was wel lachen zo'n V8 in NL, haha

Er zijn vele amerikaanse forums en autodealers in NL, zoek even via de zoekpagina.nl website. Ook op autotrader.nl zie je vaak amerikanen!

Het is over het algemeen goed te doen, maar de grotere amerikanen zijn vaak wel zwaarder (belasing!!!!) dus even goed uitkijken wat je koopt!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik zal eens bij die site gaan kijken, bedankt zover. Wat voor auto heb je nu dan?

Bye Fuzzy 8)

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dit was mijn transam in NL, die ik overigens in de VS had gekocht en gratis en voor niks door de Luchtmacht naar NL heb laten verschepen!

Afbeelding

Dit is mijn trots nu in Bama, ik rijd er niet veel in overigens.
1968 Chevrolet Corvette

Afbeelding

Ik rijd verder in een Toyota Celica die aan vervanging toe is, voor nu zoek ik naar een Truck, omdat we die gewoonweg nodig hebben voor alle klusjes rond het huis. Waarschijnlijk wordt het iets dergelijks als deze!

Afbeelding

Richard
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wat hebben mannen toch met auto's. Ik vind die plaatjes allemaal heel leuk hoor, maar ze hebben toch allemaal 4 wielen en een stuur??? :lol: :lol: :lol:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Muuuhahahahahahahahaha :P :wink:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

O ja en rood vind ik erg mooi!!!! (mijn AX-je)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hier in de VS zijn nu de Employee Discount weken aan de gang (of alweer afgelopen, afhankelijk van de fabrikant), een actie die bedoeld is om de razendslechte verkopen van Amerikaanse auto's te stuiten. Momenteel leggen fabrikanten als GM, Dodge en Ford het af tegen Toyota en Honda omdat hun auto's technisch superieur zijn en beter hun waarde behouden. En met de huidige hoge brandstofprijzen ($2.40 per gallon nu tegen $1.60 in december vorig jaar) wordt ook het brandstofverbruik steeds belangrijker voor Amerikanen.

Tijdens deze weken krijg je als koper dezelfde kortingen als de werknemers. Ik zag bijvoorbeeld dat je een nieuwe Ford Focus nu vanaf $10.000 krijgt i.p.v. de normale prijs van $15.000... da's een behoorlijk verschil. De actie schijnt - niet verwonderlijk - een groot succes te zijn, al ben ik bang dat het gevolg is dat veel Amerikanen zich hierdoor nog verder in de schulden steken.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

wendyjol schreef:Wat hebben mannen toch met auto's. Ik vind die plaatjes allemaal heel leuk hoor, maar ze hebben toch allemaal 4 wielen en een stuur??? :lol: :lol: :lol:
Ja, vraag inderdaad aan de gemiddelde vrouw wat voor een auto ze rijden en 9 van de 10 keer krijg je als antwoord een kleur. :lol:
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Dennis schreef: Momenteel leggen fabrikanten als GM, Dodge en Ford het af tegen Toyota en Honda omdat hun auto's technisch superieur zijn en beter hun waarde behouden.

Het begon in de jaren seventig ,Toyota en Honda hebben een beter product.
Maar de Amerikanen zijn slow learners(net als hun president).
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

marcuscj schreef:Dennis schreef: Momenteel leggen fabrikanten als GM, Dodge en Ford het af tegen Toyota en Honda omdat hun auto's technisch superieur zijn en beter hun waarde behouden.

Ik vind de omschrijving beter een beetje vaag. Want bij de meeste omschrijvingen zit toch een heel groot stuk menselijk gevoel bij.

Alleen gedegen onderzoek kan uitsluitsel geven, en dat soort onderzoeken gebeuren er niet zoveel.
Dus bij mij blijven de Amerikaanse auto's het best ( misschien tegen beter weten in, maar ja, ik ben ook maar een mens :wink: )
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Waarom een Amerikaan kopen?

Die Japanse auto's zijn over het algemeen stukken beter en zuiniger :mrgreen:

Heb zelf een Ford Escape maar goed. ;)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Dutch schreef:
marcuscj schreef:Dennis schreef: Momenteel leggen fabrikanten als GM, Dodge en Ford het af tegen Toyota en Honda omdat hun auto's technisch superieur zijn en beter hun waarde behouden.

Ik vind de omschrijving beter een beetje vaag. Want bij de meeste omschrijvingen zit toch een heel groot stuk menselijk gevoel bij.

Alleen gedegen onderzoek kan uitsluitsel geven, en dat soort onderzoeken gebeuren er niet zoveel.
Dus bij mij blijven de Amerikaanse auto's het best ( misschien tegen beter weten in, maar ja, ik ben ook maar een mens :wink: )

Daar zijn een paar independent companies die niets anders doen dan product testing.
Ze weten precies van de car eigenaren welke cars hebben de meeste repairs nodig,etc. etc.
Voor de laatste 30 jaren hebben Toyota,Honda en Nissan de minste problemen en klachten van hun eigenaars.
Klik op http://www.consumerreports.org en see for yourself.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Amerikaan

Bericht door nieuwenoord »

Omdat het een Amerikaan is? Ik kan het niet uitleggen hoor, maar het voelt zo ... Amerikaans. Na 2 Ford Explorers in de jaren '90 ben ik een aantal jaren van de Amerikaan af geweest. Toen een Chrysler Grand Voyager gekocht en sinds een jaar een Jeep Cherokee.

Ik ben d'r maf van, van die Amerikanen. Enne ... light-kaki, da's de kleur (ik blijf een vrouw :lol: ) Je ziet er niks op, heel makkelijk!

Afbeelding
Mack
Amerika-expert

Re: Amerikaan

Bericht door Mack »

nieuwenoord schreef:
Omdat het een Amerikaan is? Ik kan het niet uitleggen hoor, maar het voelt zo ... Amerikaans. Na 2 Ford Explorers in de jaren '90 ben ik een aantal jaren van de Amerikaan af geweest. Toen een Chrysler Grand Voyager gekocht en sinds een jaar een Jeep Cherokee.

Ik ben d'r maf van, van die Amerikanen. Enne ... light-kaki, da's de kleur (ik blijf een vrouw :lol: ) Je ziet er niks op, heel makkelijk!

Afbeelding
Mee eens!!! Een Amerikaan koop je niet om de techniek of om het brandstofverbruik... Je koopt een emotie... Een Amerikaanse auto is er niet om je van A naar B te brengen, Amerikaanse auto's zijn er zodat je vol trots kan zeggen "ja, dat is mijn auto" en dat je een glimlach op je gezicht krijgt elke keer als je het gaspedaal intrapt...

Ik heb altijd gezegd dat mijn eerste auto een Ford Mustang wordt, ik ben nog aan het sparen.

Maar mijn all-time favorite (zal er wel nooit van komen, praktische bruikbaarheid = 0):

Afbeelding
Afbeelding

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

:shock: :wink: We hebben er hier zo'n 2 of drie van in de buurt staan, en die staan werkenlijk weg te rotten :cry:
Niet exact dezelfde maar wel met van die wings enzo, zal eens een foto proberen te maken!

Richard
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

rperre schreef::shock: :wink: We hebben er hier zo'n 2 of drie van in de buurt staan, en die staan werkenlijk weg te rotten :cry:
Niet exact dezelfde maar wel met van die wings enzo, zal eens een foto proberen te maken!

Richard
In Montana heb ik zelf ook eens een paar van die mooie oude wagens zien staan bij een benzinestation, helemaal onder het onkruid en onder het roest... Zonde!!!

Het is grappig, soms worden die auto's gered: ze worden dan gekocht en naar Europa verscheept, veel naar Nederland, alwaar een enthousiasteling ze opknapt. Vaak gaan ze dan na een paar jaar weer terug naar Amerika. In Amerika worden oude auto's veel minder opgeknapt dan in Europa.

De foto's die ik hierboven geplaatst heb, is een auto uit Zweden.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Jazzmijn
Amerika-newbie

Bericht door Jazzmijn »

:shock:
Ik vind al die Amerikaanse auto's echt onwijs gaaf! Maar je moet het je wel kunnen veroorloven...
Ik ga 14 augustus voor een jaar studeren in Daytona Beach en uiteraard wil ik dan ook een auto kopen, maar wel voor studentenbudget :? (+/-$2500,-)

Het liefst een Cadillac Deville of een monsterlijke pick-up truck :D , maar ik vrees dat dat er niet inzit. Wat raden jullie me aan? In de categorie, niet-te-groot-en-zuinig-maar-toch-erg-leuk?

Is het verstandig om voor rond de $2500,- een auto te kopen? Of koop je dan een bak verdriet? Ik heb totaal geen verstand van het aanbod in Amerika of van Amerikaanse modellen, dus goed advies is erg welkom!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer