Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Radio in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Radio in de VS

Bericht door Grandu »

GoBieN schreef:En de radio, er zijn bijna geen leuke radiozenders, en in de grote steden hoor je dan iedere dag 10x dezelfde (hiphop) liedjes.
Dat viel mij laatst ook op. Ik was op zoek naar een Amerikaanse radio op het internet wat erg moeilijk is omdat je vaak niets kunt ontvangen vanuit Europa. Als je op google ''us radio'' intikt krijg je een hele lijst met radiozenders en ik luister al ongeveer 4 maanden naar B94 uit Pittsburgh, Pennsylvania. Het is een van de weinige muziekzenders die ik heb gevonden en er wordt vaak hetzelfde gedraaid.

Back ontopic!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Clint
Amerika-expert

Re: De mentaliteit

Bericht door Clint »

GoBieN schreef:]
Wat ik me wel aan stoorde in Amerika is het nieuws op TV. Het was zeer moeilijk om eens echt nieuws te zien i.p.v. wat bij ons in de roddelblaadjes staat.
Mwoah, heb ik echt absoluut geen last van gehad. Heb meerdere malen 2 maanden lang elke dag, twee tot drie keer per dag ABC/NBC/FOX gekeken voor het local news (in zowel MI, MO en KS), CNN voor internationaal en absoluut geen roddelblaadjes nieuws, behalve dan als je TMZ aanzet :P
En de radio, er zijn bijna geen leuke radiozenders, en in de grote steden hoor je dan iedere dag 10x dezelfde (hiphop) liedjes.
Kan ook niet zeggen dat ik daar last van gehad heb.. maar goed je praat ook over een enorm land en 'leuk' is natuurlijk erg relatief. Ik hou zelf ook niet van Hiphop en mijn vriendin ook niet, dus die staan bij ons nooit aan. Vaak wel country, maar ook veel rock, pop etc.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Over radio gesproken, ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt een leuk station ben tegengekomen. Het lijkt vaak wel of veel stations een grote brei van soft-rock of hiphop zijn. En ik hou meer van mainstream pop. Tips anyone? :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dat van de radiozenders kan ik ook niet echt herkennen. Het is wel zo dat er meer themazenders zijn, waar (voornamelijk) één soort muziek (hip-hop, R&B, country, 60s, 80s, enz.) wordt gedraaid.

Voor de rest kun je in de meeste steden toch wel wat vinden waar goed naar te luisteren is - er zijn heel veel mix-stations. Maar: radio is nu eenmaal - zoals zoveel dingen - heel anders dan in Nederland...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik luister meestal naar de nieuwszender hier, maar ik vind, dat er een goede keuze aan radiostations is hier in Washington. Als we reizen luisteren ik naar de satelietradio, dus wat andere steden betreft weet ik het niet. Onze tieners luisteren vooral naar 99.5 of 97.1 (beiden ook via internet te beluisteren):
WAMU 0088.5 FM Public Radio
WASH 0097.1 FM Adult Contemporary
WBIG-FM 0100.3 FM Classic Hits
WCSP-FM 0090.1 FM C-SPAN Simulcast
WETA 0090.9 FM Classical
WFED 1500 AM fFederal Gov't News
WHUR-FM 0096.3 FM Adult Contemporary
WIHT 0099.5 FM Contemporary Hit Radio
WKYS 0093.9 FM Mainstream Urban
WMAL 0630 AM News/Talk
WMZQ-FM 0098.7 FM Country
WOL 1450 AM News/Talk
WPFW 0089.3 FM Jazz
WRQX 0107.3 FM Hot Adult Contemporary
WTEM 0980 AM All Sports
WTOP-FM 0103.5 FM All News
WUST 1120 AM World Ethnic
WWDC 0101.1 FM Modern Rock
WWRC 1260 AM Progressive Talk
WYCB 1340 AM Gospel
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

In de steden is er zeer zeker keuze genoeg, maar het valt me op dat er bvb geen equivalent is van europese pop radio zenders.
Mijn muziek genre vind je zowieso niet in amerika, ik luister namelijk graag house/techno (comemrcieel en club). In België is dat dan bvb Topradio.

En in sommige gebieden was er zefs compleet geen ontvangst, niks ... (ik geloof op R66 van amboy naar Laughlin en ook in Utah van Bryce naar Zion).
En soms slechts 1 country zender (Arizona ergens) of een predikant ... die predikant was trouwens nogal freaky ...
De bevolkingsdichtheid is natuurlijk heel anders, maar ik geloof niet dat je hier in West-Europa een plek kunt vinden waar er geen enkele zender te vinden is op de FM band.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Daarom is satelietradio zo fijn, daar vind je van alles van je gading. Maar dan moet je huurauto daar wel mee komen en dat zal niet vaak het geval zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

GoBieN schreef:waar er geen enkele zender te vinden is op de FM band.
Daarom vind je in de VS heel veel zenders op de AM, waar dit in Europa veel minder is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Re: Radio in de VS

Bericht door Bennogr »

Merk dat inderdaad ook. Op de AM heb je vrijwel alleen plaatselijke sport en rechtse brallers, de FM draait dezelfde drie platen op vrijwel alle zenders.

NPR heeft nog wel eens wat andere, klassieke, muziek, plaatselijke niet-commerciele zenders hebben ook wel eens wat anders, in Minnespolis en St. Paul bijvoorbeeld KFAI (106.7 en 90.3) heeft veel blues.

Ik werk sinds een paar maanden samen met een internet radiostation, opget door vrijwilligers die uit een plaatselijk 'low power' niet-commercieel station zijn gegooid na een conflict met de leiding.

Probeer eens ashevillefm.org (fm = free media), veel alternatieve muziek, waar Asheville bekend om staat, echt een muzeikstad (en plaatselijk nieuws donderdagavond van 18:30 - 19:00 plaatselijke tijd, inclusief regelmatig stukjes die ik maak.)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Als ik in de US ben, luister ik het liefst naar (moderne) country...en ik zit vrijwel nooit zonder, waar ik ook ben!
Jogewi
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Jogewi »

meestal luister ik naar http://www.wflz.com/main.html

of naar http://www.xl1067.com/main.html en vooral dan naar Johnny & Jade top 40 muziek.

groeten

Geert
karinsnails
Amerika-ontdekker

Bericht door karinsnails »

Ik luister zelf vanuit nl naar aol radio
kan je gewoon je eigen genre kiezen maar ook een hoop "echte"radio stations zijn daar te vinden
en kiisfm.com
maar ik wordt inderdaad een beetje gek van Ryan Seacrest en 99 keer per uur hetzelfde nummer.
Al vind ik het wel leuk dat nummers die ik in october constant voorbij heb horen komen op onze roadtrip in de states, nu pas naar nederland komen.
Heb ik toch met dit weer een beetje een zomer gevoel
1991 - New York - Orlando (21 dgn)
2006 - L.A - Las Vegas - L.A (16 dgn)
2009 - Rondreis - L.A - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - S.F - Via Pacific Coast Highway - L.A (24 dgn)
2011 - L.A - Las Vegas (got married on 17-08-2011) - L.A (10 dgn)
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Herkenbaar ja, op de FM valt meestal weinig leuks te vinden.

Van het zomer luisterde wij vooral veel naar de Sattelietradio. Erg handig in zo'n groot land.
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Petra/VS schreef:Daarom is satelietradio zo fijn, daar vind je van alles van je gading. Maar dan moet je huurauto daar wel mee komen en dat zal niet vaak het geval zijn.
In onze nieuwe auto zit ook Sirius satellite radio, het zal nog wel even duren voordat ik alle zenders bezocht heb. Ik vinde "The Pulse" en "The Blend" wel een goeie variatie van muziek hebben.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer