Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

APK voor voertuigen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
lennarts
Amerika-newbie

APK voor voertuigen

Bericht door lennarts »

Kennen ze in Amerika eigenlijk APK voor voertuigen? Kon hier op het forum niet zo snel wat over vinden, maar ik zag afgelopen keer zo veel wrakken rijden dat het haast wel zo moet zijn dat er geen periodieke APK bestaat.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: APK voor voertuigen

Bericht door Texas Boy »

Yip, elk jaar, in Texas piece of cake, 10 minuten en je hebt een nieuwe sticker op de voorruit, zolang de auto rijd, lampen doen het, hij remt en toetert ben je la een heel stuk verder. In CA zal het wat wat lastiger zijn.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Verschilt volgens mij een beetje per staat.. Mijn vriendin is onlangs van MI naar MO verhuisd. In MI was er niet zo iets, maar in MO is er wel een jaarlijkse keuring blijkbaar..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, verschilt per staat. Hier in Virginia moeten we ieder jaar door een gedegen keuring en iedere twee jaar door een "emissions" keuring.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

groot verschil per staat en zelfs binnen een staat als je weet waar naartoe te gaan :roll:
Kosten in Missouri zijn $12.00.
Hier geen uitlaatgasmeting, maar in andere staten weer wel. (behalve rond St Louis, daar weer wel :lol:
Ik rijd niet in een wrak van de weg maar heb toch altijd graag dat ze er wat beter naar kijken.
Over het algemeen gaat het in Missouri net zo als hans het in Texas beschrijft.
Hier kan je er meer over lezen
http://dor.mo.gov/mvdl/motorv/help.htm#safety
Toch zie ik hier relatief weinig wrakken rondrijden.
Als je ze ziet kun je er vergif op nemen dat ze ook geen verzekering hebben met als gevolg dat de politie ze regelmatig van de weg haalt.
Ander verschil is dat veel oude auto's een ladder chassis hebben en niet zelfdragend. Dan mag de boel er erg roestig uitzien, het is echter allemaal blik maar geen chassis :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer