Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dan zou ik jou wel eens willen zien in deze schoenen :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

Fred (mijn man) belde vanuit New York en vertelde dat hij een "pettenwasser" heeft gekocht.

In 2004 hadden we die gezien in een outletcenter in Las Vegas maar niet gekocht. Daar hadden we later spijt van.
Mocht iemand zich afvragen wat ik bedoel met een pettenwasser:
Een plastic houder waar je je pet in kunt klemmen. Je kunt de pet dan in de wasmachine wassen zonder dat ie uit model raakt.
Geen idee hoe het heet maar ik noem het een pettenwasser.
BSP
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 04 mar 2006, 20:31
Contacteer:

Bericht door BSP »

@ Jasmino; I rest my case... :oops:

@ FCRMteB; ik gooi mijn petjes altijd zo in de was...no problem.

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Bericht door boeffie »

Wat ik deze keer in grote getale mee terug naar NL heb genomen: Yankee Candle producten! En dan vooral de tarts en een tart burner. Ze hebben fantastisch lekkere geurtjes, we hebben zo'n 3 uur in de YC winkel geshopt! http://www.yankeecandle.com/cgi-bin/ycbvp/retail.jsp

Ook mee terug genomen o.a. de Jiffy cakemixen van 55 cent per stuk, en ondergoed! Echt waar, ondergoed is in de VS zo veel goedkoper dan in NL.

Wij hadden totaal 6 koffers + 2 handbagage, precies op de kilo toe afgewogen, paste net allemaal. De Delta mevrouw maakte nog een opmerking over hoe een van de koffers lekker rook, ja mevrouw er zitten 100+ tarts in... :lol:
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Bericht door Aïda »

O ja, Yankee candle. Héérlijk! Dat van die tarts is wel een goed idee, tot nu toe sleepten wij steeds die grote dingen mee.

En inderdaad, ondergoed, ook een favoriet hier. Goedkoop en, in voor ons noodzakelijke grotere maten, heel goed verkrijgbaar.
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Die ondergoed tip zal ik onthouden... Het loopt al snel op wanneer ik voor de kinderen weer nieuw ondergoed moet aanschaffen - Ook maillots, sokken & pyama's betaal ik me blauw aan..... Maar helaas wel nodig!

Welkom terug Monique - Heb je een leuke vakantie gehad? : ))
Sandy
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Bericht door boeffie »

Sandy schreef:Die ondergoed tip zal ik onthouden... Het loopt al snel op wanneer ik voor de kinderen weer nieuw ondergoed moet aanschaffen - Ook maillots, sokken & pyama's betaal ik me blauw aan..... Maar helaas wel nodig!

Welkom terug Monique - Heb je een leuke vakantie gehad? : ))
Dank je Sandy, het was erg leuk, de 10 dagen vlogen om, maar het was toch wel raar hoor zo zonder kids.

Ik heb ook allerlei kinder ondergoed gekocht, de maten daar lopen per leeftijd; een 4-jarige draagt 4T ondergoed enz. , sokken gaan per schoen maat bij oudere kinderen maar tot een jaar of 5 ook per 1T-5T.

Aida, wist je dat YC een catalogus heeft waar je de geuren in kunt ruiken? Heel apart, en super handig. Ik heb ze gelijk gevraagd me op de mailing list te zetten.
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Re: Slowcooker

Bericht door boeffie »

nieuwenoord schreef:Ik heb pas bij Vink Witgoed in Ottoland een slowcooker gekocht. Ja, wel duurder, maar ik heb er écht veel plezier van.

Stoofschotels en stoofpeertjes zijn favoriet hier!

Groetjes,
Monique
Monique,

Welk merk slowcooker heb jij? Wij zijn afgelopen week terug gekomen uit de VS maar het was geen doen een slowcooker mee terug te nemen. Dus vandaar dat ik er hier in NL maar eentje ga aanschaffen. Op aanraden van diverse (US) familieleden heb ik alvast dit kookboek aangeschaft, zij zijn er helemaal lyrisch over: Afbeelding

Zij hadden er een aantal recepten uit gemaakt en vooral de chili was héérlijk!
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Bericht door Aïda »

Nee, ik had geen idee van die catalogus. Wel heel handig lijkt me, echt iets voor daar, hier zouden ze er niet op komen denk ik.

Je vroeg het niet aan mij, maar mijn slowcooker komt uit Rotterdam, ik heb 'm bij het Kookpunt gekocht. http://www.kookpunt.nl Ook in Hilversum bij Oldenhof verkopen ze die dingen. De mijne is van Russell Hobbs, een Engels merk. Ik zag bij Oldenhof op de site een langwerpige, zelf heb ik een wat smallere, hogere. De binnenpan is van aardewerk en kan er uit en in de vaatwasmachine. Handig.

Het boek heb ik trouwen ook. Tenminste, ik heb de gewone Fix it & Forget it. Dus niet de light versie, die heb ik toen ik de mijne kocht (een aantal jaren geleden) niet zien staan. Trouwens, je hoeft in zo'n ding geen vet te gebruiken dus op zich kun je het al zo light maken als je wilt afhankelijk van je ingrediënten natuurlijk.

Zelf maak ik ook vaak chili. De avond van te voren doe ik alles in die uitneembare 'pan' (is meer een schaal) en de pan in de koelkast. 's Morgens voordat we naar het werk gaan zit ik 'm aan op low. Eten klaar als je thuis komt, héérlijk hoor.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Slowcooker

Bericht door nieuwenoord »

http://www.witgoedvink.nl/witgoedvinkwe ... OOKERS.htm

Ik heb de 6,5 liter Soba gekocht. Maar wij eten hier ook met vijf mensen en zijn best lekkere eters;-)

Ik ga in Amerika zéker een of meer kookboeken voor de slowcooker kopen, maar ik heb wél moeite met de maten .... iemand een handige tip daarvoor?
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Bericht door Joke »

Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Slowcooker

Bericht door Petra/VS »

nieuwenoord schreef:http://www.witgoedvink.nl/witgoedvinkwe ... OOKERS.htm

Ik heb de 6,5 liter Soba gekocht. Maar wij eten hier ook met vijf mensen en zijn best lekkere eters;-)

Ik ga in Amerika zéker een of meer kookboeken voor de slowcooker kopen, maar ik heb wél moeite met de maten .... iemand een handige tip daarvoor?
Er zijn een aantal heel leuke websites met Slowcooker (crockpot heet hij hier) recepten:

http://southernfood.about.com/library/c ... orless.htm

http://www.aliciasrecipes.com/crockpot.htm

Als je op "crockpot" zoekt bij Google kom je zoveel recepten tegen, dat een kookboek overbodig is.

Wat het omzetten van hoeveelheden betreft: http://www.convert-me.com is een ideale site.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ineke »

crockpot recipes

op deze site van allrecipes kun je heel makkelijk het aantal "servings" aanpassen en "convert to metric", ideaal!

Succes, Ineke
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Re: Slowcooker

Bericht door boeffie »

nieuwenoord schreef:http://www.witgoedvink.nl/witgoedvinkwe ... OOKERS.htm

Ik heb de 6,5 liter Soba gekocht. Maar wij eten hier ook met vijf mensen en zijn best lekkere eters;-)

Ik ga in Amerika zéker een of meer kookboeken voor de slowcooker kopen, maar ik heb wél moeite met de maten .... iemand een handige tip daarvoor?
Monique,

Ik heb bij Wal-Mart zo'n setje gekocht waarmee je 1 cup/1/2 cup etc. kunt afmeten en ook zo'n zelfde setje voor teaspoon/tablespoon etc. Nu hoef ik helemaal niet meer om te rekenen want ik kan gewoon het amerikaanse recept aanhouden.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Dank

Bericht door nieuwenoord »

Dank jullie voor de tips! De sites gaan in mijn favorieten. De laatste oplossing is volgens mijn (Rotterdamse) echtgenoot 'zo simpel als de weg naar Kralingen', maar wel subliem :lol:

Op naar Walmart dus!
Gebruikersavatar
Airmiles
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:43
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Tilburg

Bericht door Airmiles »

Ach, een meeneemlijstje maak ik nooit. Ik kijk daar wel wat ik meeneem. Het fijne van die intercontinentale vluchten is dat je 64 kilo aan bagage mag meenemen en dus stop ik het koffer flink vol. Meestal koop ik barbecuesaus (je weet wel, die je bij de McDonald's ook krijgt), koekjes en een Tacokit van het Taco Bell merk. Je komt toch altijd weer leuke dingen tegen. Zo had ik drie jaar geleden eens twee blikken koffie gekocht en die was top. Zou je niet verwachten van Amerikaanse koffie.

Wat ik ook altijd koop zijn een of meerdere Lonely Planet reisboeken. Ik ga met een bibliotheekexemplaar heen en kom met mijn eigen exemplaar terug.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Airmiles schreef:Ach, een meeneemlijstje maak ik nooit. Ik kijk daar wel wat ik meeneem. Het fijne van die intercontinentale vluchten is dat je 64 kilo aan bagage mag meenemen en dus stop ik het koffer flink vol.
Dan zal je op de volgende reis toch wat selectiever moeten worden (Bijna) alle maatschappijen hebben de maximale kilo's terug gebracht naar 46kilo 2 X 23 is nu de regel.
Rob
Gebruikersavatar
Airmiles
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:43
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Tilburg

Bericht door Airmiles »

Rob schreef: Dan zal je op de volgende reis toch wat selectiever moeten worden (Bijna) alle maatschappijen hebben de maximale kilo's terug gebracht naar 46kilo 2 X 23 is nu de regel.
Rob
Dat wist ik nog niet. Maar geeft niks, meer dan 20 kilo per koffer haal ik toch nooit. Bovendien zag ik laatst in de algemene voorwaarden van Amtrak of Greyhound dat er boven de 23 kilo een toeslag van 15 dollar betaald moest worden, dus ik was het toch al niet van plan.
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Bericht door boeffie »

Nou, het is dan eindelijk gebeurd: ik heb een slowcooker aangeschaft!

Ik heb via internet bij Oldenhof de 5 liter Soba slowcooker gekocht. Ik had 'm binnen 2 dagen in huis. Natuurlijk direct recepten uitgeprobeerd, en we vinden hem helemaal geweldig! 's Ochtends aanzetten en 's avonds je eten klaar als je thuiskomt...jammie!! :)
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Wat ik mee neem vanuit Amerika?! Pff hele waslijst heb ik nu al en ik moet nog gaan!


- baking soda
- chocolate chips (guittard of ghirardelli)
- burts bees chapstick (soort van labello)
- moisterized van bepaald merk
- ranch dressing
- biscuit mix
- kleren van Old Navy, Abercrombie and Fitch, American Eagle, The Gap
- Oreo's
-Hershey's Cookies and Cream
- flipflops van Reef bij PacSun

en vast nog een hele koffer meer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer