Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twee uitwisselingsscholieren uit de States stellen zich voor

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
AFS Nederland
Amerika-newbie

Amerikaanse uitwisselingsstudent zoekt gastgezin

Bericht door AFS Nederland »

Stichting AFS Nederland verzorgt sinds 1947 belangeloos interculturele uitwisselingen tussen Nederlandse en buitenlandse middelbare scholieren. Ieder jaar ontvangen wij uit diverse landen studenten die hier een schooljaar lang kennis komen maken met de Nederlandse cultuur. Zij verblijven dan bij een vrijwillig gastgezin en gaan naar een Nederlandse middelbare school. AFS bereidt student en gastgezin voor op de uitwisseling, zorgt voor goede begeleiding en organiseert door het jaar heen verschillende activiteiten.
Voor enkele studenten zijn onze vrijwilligers nog hard op zoek naar een (desnoods tijdelijk) gastgezin dat het leuk vindt op deze manier een stukje buitenland in huis te halen. Gastgezin zijn voor een uitwisselingsstudent is een unieke ervaring die je een leven lang bijblijft!
Wij krijgen dit jaar ook studenten uit de Verenigde Staten, voor enkelen van wie wij nog op zoek zijn naar een gezin, voor het hele jaar of voor noodopvang.

Mikaya Lefler. Mikaya is 16 jaar en komt uit Nevada City, Californië. Hij is sportief aangelegd, houdt van voetbal en American football. Hij doet aan film en toneel, gaat graag kamperen en is reuze trots op zijn oom Doug, die filmregisseur is in Hollywood!

Elizabeth Ultee. Liz komt uit Plattsburgh, New York en is bijna 16. Ze is muzikaal aangelegd, ze speelt viool en fluit. Daarbij doet ze vrijwilligerswerk thuis, houdt van joggen, lezen en schrijft verhalen. Ze heeft ook nog eens een talenknobbel en wil graag perfect Nederland leren spreken.

Colleen Peddygord. Colleen is 17 jaar en komt uit Bend, Oregon. Ze doet aan tekenen, borduren en fotografie, kunst in het algemeen is haar passie. Verder doet ze aan kunstrijden op de schaats. Ze is vegetarisch. Ze wil graag op uitwisseling om haar sterke punten te leren kennen en zich verder te ontwikkelen als persoon.

Als u ons kunt helpen voor de eerste opvang, zodat onze vrijwilligers in uw regio gericht verder kunnen zoeken, zouden wij graag van u horen. Mocht u interesse hebben voor een langere periode gastgezinschap, dan willen wij ook van u graag vernemen! Wij vragen van u ‘een bed en een bord’ en een warm welkom voor deze student die voor het eerst zo ver en lang van huis is. In elk geval danken wij u alvast hartelijk voor uw interesse. Een uitgebreid profiel van onze studenten kunt u vinden op de Gastgezinpagina van onze website, http://www.afs.nl

Met vriendelijke groet,
Stichting AFS
Kombat
Amerika-ontdekker

Bericht door Kombat »

Nou zo trots hoeft Mikaya Lefler niet te zijn, Z'n oom heeft niet de meest fantatische *kuch CRAP!# films geregiseerd.
http://www.imdb.com/name/nm0498991/#director

Maar ik hoop voor je dat je een plaatsje vind, zoek je ook voor een bepaalde regio? amstedam? groningen?
Autogek!
babier
Amerika-ontdekker

Bericht door babier »

The Last Legion (2007)
... aka Dernière légion, La (France)
is best een goed film !!!
AFS Nederland
Amerika-newbie

Heel Nederland is goed.

Met vr gr
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Euhm, dit komt niet op jullie over als gewoon ordinair reclame maken? Ik ken tenminste niemand die 'Stichting' heet.

Mag dit wel volgens de forum regels?
AFS Nederland
Amerika-newbie

Ik meende dat mijn naam zichtbaar was in mijn e-mail adres.

Met vr gr,

Richard Santalla
Directeur
Stichting AFS Nederland
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

We hebben aan deze kant van de oceaan al verschillende gastdochters gehad, en het is een hele leuke ervaring. Hoewel er ook wel eens moeilijkere tijden zijn. Voor wie er een plaatsje over heeft in hun gezin zou ik het echt aanraden. Het is een geweldige manier om iemand een andere cultuur te laten ervaren, en tevens over een andere cultuur te leren.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Vorig jaar plaatste AFS ook een bericht. Daar is ook geen commentaar opgekomen, dus ik neem aan dat Dennis er weinig problemen mee heeft.
Ik in iedergeval niet. Ik weet zelf hoe lastig het kan zijn. Toen ik naar Amerika ging werd ik ook pas heel laat bij een gastgezin geplaatst. Een week voor vertrek. En na een paar dagen bleek dat het niet door kon gaan :cry: . Zou namelijk eerst in Missouri terechtkomen.
Maar op de dag van vertrek vonden ze de mensen in Michigan, dus is het toch allemaal nog goed gekomen.
- Mike
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De reden, waarom wij geen problemen hebben met het plaatsen van berichtjes als dat van AFS is, dat het om een vrijwilligersoproep gaat. Uitwisselingen tussen culturen moeten m.i. altijd bevorderd worden, het helpt ogen openen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou heel graag zo iemand opnemen, maar (voorlopig?) zien man en zoon het niet zitten. :-( Ze vinden het te lang.
Anderzijds vrees ik ook wel dat wij heel saaie mensen zijn om bij te komen wonen. We zijn graag thuis, ik lees graag, mijn mannen kijken graag film, zoonlief speelt PC-games. Ik denk dat zo'n jongeren meer avontuur zoeken, mensen met een drukker sociaal leven. Daarbij leven we ook nog eens in een heel rustige omgeving, geen stad met bruisende dingen in de buurt.
Zelf had ik vroeger ook graag zo'n uitwisseling gedaan, maar mijn ouders konden dat niet betalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Petra/VS schreef:De reden, waarom wij geen problemen hebben met het plaatsen van berichtjes als dat van AFS is, dat het om een vrijwilligersoproep gaat. Uitwisselingen tussen culturen moeten m.i. altijd bevorderd worden, het helpt ogen openen.
Excuus, dan heb ik niks gezegd. AFS, wat mij betreft, post away! :D
AFS Nederland
Amerika-newbie

Twee uitwisselingsscholieren uit de States stellen zich voor

Stichting AFS Nederland verzorgt sinds 1947 belangeloos interculturele uitwisselingen tussen Nederlandse en buitenlandse middelbare scholieren. Ieder jaar ontvangen wij uit diverse landen studenten die hier een schooljaar lang kennis komen maken met de Nederlandse cultuur. Zij verblijven dan bij een vrijwillig gastgezin en gaan naar een Nederlandse middelbare school. AFS bereidt student en gastgezin voor op de uitwisseling, zorgt voor goede begeleiding en organiseert door het jaar heen verschillende activiteiten. Op deze manier leren zij de Nederlandse samenleving en cultuur beter kennen, en werken zij aan hun persoonlijke ontwikkeling. Een succesvol jaar staat garant voor een band voor het leven!

Zoals ieder jaar ontvangen wij ook scholieren uit de Verenigde Staten. Voor mensen die geïnteresseerd zijn om tijdelijk of voor het gehele schooljaar gastouder te zijn voor een Amerikaanse student, hebben wij nog twee jongens beschikbaar die wij graag willen voorstellen.

Patrick is 17 jaar en komt uit de staat Ohio. Hij houdt van muziek en speelt viool. Daarnaast doet hij vrijwilligerswerk en bindt als het kan de ski’s onder. Een grote hobby van hem zijn talen, hij is dan ook al druk bezig met het leren van Nederlands! Patrick is allergisch voor katten maar honden zijn dan wel weer okee. Extroverte en intelligente knul die van zijn jaar in Nederland zeker een succes gaat maken!

Nathan is 16 jaar en komt uit Michigan, op zijn verjaardag – 21 augustus – vliegt hij voor zijn uitwisselingsjaar naar Nederland! Hij zit op de scouting, doet aan toneel en zingt in een koor. Net als Patrick heeft hij iets met talen, de onze zal hij zonder problemen onder de knie krijgen. Nathan is allergisch voor katten maar andere dieren zijn geen probleem. Slimme jongen met een brede belangstelling.

Wij vragen van u ‘een bed en een bord’ en een warm welkom voor deze student die voor het eerst zo ver en lang van huis is. In elk geval danken wij u alvast hartelijk voor uw interesse. Een uitgebreid profiel van onze studenten kunt u vinden op de Gastgezinpagina van onze website, http://www.afs.nl Een brochure over het gastgezinschap is voorhanden en vertelt u precies wat er bij zo’n uitwisseling komt kijken. Wij horen graag van u!

Met vriendelijke groet,
Stichting AFS Nederland

Note mod Petra: Ik heb dit onderwerp samengevoegd met een eerder topic met hetzelfde onderwerp.
Bandido
Amerika-expert

Re: Twee uitwisselingsscholieren uit de States stellen zich voor

Bericht door Bandido »

Leuk! Wij hebben een jaar of tien geleden een meisje uit Nieuw Zeeland in huis gehad, ook via AFS. Was ontzettend leuk en we hebben nu nog steeds contact. Ik kan het iedereen echt aanbevelen en het is ook een prima en professionele organisatie. Er wordt gedurende het jaar constant contact gehouden met zowel het gastgezin als het gastkind waardoor meningsverschillen niet uit de hand lopen en verwachtingspatronen met elkaar overeenkomen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wij hebben een jaar een Amerikaanse AFS-er in huis gehad, heel lang geleden, schooljaar 1965-1966.

Wij zijn/waren ook niet zo'n uitgaanderig gezin, het was alleen wel een half uur fietsen heen en een half uur terug naar school, dus hij was al snel in topconditie. Gelukkig was dat een tijd dat je zelf op je eentje de stad in kon fietsen (op zaterdagmiddag, na eerste vier uur school!) en dat je in Amsterdam nog kon rondzwalken als jonge jongen/meisje. En dat heeft hij ook gedaan. Plus AFS heeft een paar bijeenkomsten georganiseerd zodat ze ervaringen konden uitwisselen en even bijpraten.

'Onze' Amerikaan was erg goed uitgezocht, een medescholier had ook een AFS-er in huis, als die twee waren omgewisseld was het verkeerd gegaan, maar ze pasten allebei precies.

Nederlands leren ging snel, hij heeft aan het einde van het jaar zelfs een werkstuk in het Nederlands geschreven.

We hebben nog steeds contact, al is hij zijn Nederlands voor het grootste deel vergeten.

En, als bewijs dat de wereld maar heel klein is, mag ik graag herhalen dat toen ik in Minnesota woonde en Amerikaan geworden was, ik bijna op zijn tante had kunnen stemmen, woonde helaas in het aanpalend kiesdistrict.

Kortom: laat 'saaiheid' je niet weerhouden, het is een unieke ervaring en als het even kan, zeker de moeite waard.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt me leuk, jammer genoeg hebben we geen kamers meer vrij ivm ombouw tot bedrijfsruimte, anders zouden wij zeker aan dit soort dingen meedoen.

{zelfs als we een loge hebben moet hij/zij op de bank, en krijgt daar dan meestal ook drie katten bij)
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Heb zelf ook in gastgezin gezeten, maar dan via de concurrent YFU...Eerste gezien was een Nederlandse dokter met zijn Nederlandse vrouw, erg leuk, maar moets daar snel weg...niet mijn schuld, was maar een tijdelijk adres. Daarna bij een alleenstaande vrouw met 2 kinderen. Heb er op zich prettig gewoond, maar het was hel erg aanpassen...

Het is dat we nog iets te jong zijn om een 16 jarige in huis te hebben, we hebben zelf niet eens kinderen...anders zou ik er wel open voor staan!
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Applejuice »

Het lijkt mij ontzettend leuk, zeker omdat ik weet hoeveel vraag er is naar gezinnen en hoe geweldig ik het heb gehad in mijn gastgezin in Amerika (dan wel via concurent Travel Active, haha).

Wij hebben hier helaas geen ruimte, en weet ook niet of de rest van het gezin het er mee eens is :lol:

Misschien als ik later een gezinnetje heb dat ik een student in huis kan nemen ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer