Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dollar koers

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Roos*
Amerikafan

Dollar koers

Bericht door Roos* »

Ik weet niet of dit onderwerp hier al eens is besproken en of jullie je überhaubt hiermee bezig houden, maar op het moment staat de dollar koers ten opzichte van december 2004 laag. Toen kreeg je voor ¤ 1,00 $ 1,35. Vorige week was dat nog $ 1,28/1,29 en nu nog maar $ 1,22 :(.
Ik kijk regelmatig op bijvoegde link om het een beetje in de gaten te houden http://www.xe.com/ucc/convert.cgi?Amoun ... USD&To=EUR
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Op die link kijk ik ook altijd. Ik denk dat het Europese grondwet gebeuren de Euro koers wat naar beneden haalt. Dus daardoor wordt de Dollar weer wat duurder.
Wel jammer want we hebben nog wel wat Euro's om te wisselen.
Hoop dat hij na het referendum rumoer weer wat gaat stijgen....... :roll:
Groetjes Petra
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Gooit idd roet in het eten.
Wacht nog effe af voor dat ik al begin te plannen voor 2006.
Petra/VS daarentegen zal blij zijn, want zij komt binnenkort naar Nederland, en dat is dan weer een stuk goedkoper ...
Laatst gewijzigd door dieter op 02 jun 2005, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

:D
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Staceybeesie schreef:Op die link kijk ik ook altijd. Ik denk dat het Europese grondwet gebeuren de Euro koers wat naar beneden haalt. Dus daardoor wordt de Dollar weer wat duurder.
Je vergeet het Duitse spookverhaal nog.....als daar meer over bekent wordt dan kan dat nog wel erger zijn de grondwet. (voor de euro koers dan)
Staceybeesie
Amerika-expert

freekb2 schreef:
Staceybeesie schreef:Op die link kijk ik ook altijd. Ik denk dat het Europese grondwet gebeuren de Euro koers wat naar beneden haalt. Dus daardoor wordt de Dollar weer wat duurder.
Je vergeet het Duitse spookverhaal nog.....als daar meer over bekent wordt dan kan dat nog wel erger zijn de grondwet. (voor de euro koers dan)
Uhhhh :roll:

Duits spook verhaal? Volgens mij heb ik die gemist. :(
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Freek doelt denk ik op de geruchten dat Duitsland de stekker uit de Europese monetaire unie zou willen trekken en dat zelfs de Duitse minister van financiën de Euro de schuld zou geven van allerlei economische problemen in zijn land. Vooralsnog geruchten ... de direct betrokkenen ontkennen in alle toonaarden.
Laatst gewijzigd door Marcel op 02 jun 2005, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is good in the Tarheel State.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

AEX

Bericht door nieuwenoord »

Dollarkoers zakt, AEX stijgt ... komt het niet uit de lengte, dan misschien wel uit de breedte?

Ik ga tóch die reis maken, hier is het ook duur.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maar tegen de tijd dat wij eindelijk gaan verhuizen hoop ik toch dat ie weer rond de 1,35 staat .... met het inwisselen van ons spaargeld en de overwaarde van ons huis, scheelt elke cent koersverschil ettelijke honderden dollars meer of minder.
Life is good in the Tarheel State.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Marcel schreef:.... met het inwisselen van ons spaargeld en de overwaarde van ons huis, scheelt elke cent koersverschil ettelijke honderden dollars meer of minder.
Dan kan je beter je Nederlandse bank rekening aanhouden en je geld op en neer sturen wanneer de koers gunstig is natuurlijk, dat werkt prima... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

[ Marcel schreef:
"]Maar tegen de tijd dat wij eindelijk gaan verhuizen hoop ik toch dat ie weer rond de 1,35 staat.

Yeah Marcel , Dream on.
Ik zal wel voor je duimen,ik verwacht nog een ervenis uit Holland.
Ik hoop dat die dan op 1,90 staat.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

marcuscj schreef:Ik hoop dat die dan op 1,90 staat.

Forget it, met Mr. Bush pushing Nat'l oilproduction, en de "Europese eensgezindsheid" zal het eerder andersom gaan...

Mijn voorspelling voor het einde van het jaar : 1 Euro = 1 US Dollar !!!

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

PeeJay schreef:
marcuscj schreef:Ik hoop dat die dan op 1,90 staat.

Forget it, met Mr. Bush pushing Nat'l oilproduction, en de "Europese eensgezindsheid" zal het eerder andersom gaan...

Mijn voorspelling voor het einde van het jaar : 1 Euro = 1 US Dollar !!!

/PeeJay
En zo hoort het ook :twisted:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Nou nog even niet hoor, die 1 op 1. :?
Eerst Marcel en familie nog even hier heen en wij nog een eventjes naar de Flappentap drive-in en dan mag het wel, maar liever nu niet hoor :roll:
Hoe zat het ook al weer met lieve broodjes :wink:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Helaas, PeeJay en Richard, de Euro zal na deze dip toch sterker gaan worden en eerder richting $1,40 gaan. :?
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Voor mij is het ook zuur. Heb ik tot Spring 2005 moeten inleveren doordat ikmijnstudiefinanciering uit de US in $ kreeg en hier in NL in euros moest betalen. Ben ik eindelijk afgestudeerd en nu gaat het omlaag. Maar ik wil wat het beste is voor de Amerikaanse economie, alleen weet ik nooit of dat een goedkope dollar is vanwege aantrekkelijkheid voor buitenlandse investeerders en vakantiegangers zoals jullie of een duurdere dollar omdat de binnenlandse economie sterker wordt.

Experts on this forum?
SEEING IS BELIEVING
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Als je puur naar economische gevolgen kijkt, dan is een dollar of euro alleen niet in staat deze te beïnvloeden. Veel meer factoren zijn dan van invloed.
Maar een zwakkere dollar leidt tot een betere export, daarentegen ook tot hogere prijzen voor de consument.
Gecombineerd met andere factoren kun je dan pas in een later stadium zien of dit voordeliger is uitgepakt of niet voor de economie.

Stel je deze vraag erchter aan 2 economen, dan is de kans dus ook groot dat je 2 tegengestelde antwoorden krijgt. De één is meer geneigd om naar de binnelandse situatie te kijken en de ander richt zich meer op de export. Helaas, is maar al te vaak achteraf te gelijk te halen.

Voorlopig is alleen de conclusie voor jou, doreennicole, dat jou economische situatie (op mirco-niveau :wink: ) er niet beter op wordt.

René
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rene.jager schreef:Helaas, PeeJay en Richard, de Euro zal na deze dip toch sterker gaan worden en eerder richting $1,40 gaan. :?
Dat zie ik niet zo snel gebeuren René, en zeker niet als je kijkt welke landen er bij de EU voor de deur staan. Wat hebben al die voormalig Oostblok landen nou financieel in te brengen in de EU, dat gaat de welvarende landen knaken kosten. En wat denk je van Turkije, daar is de inflatie zo groot dat de koers van de TL bijna elke dag aangepast moet worden (en niet met tienden van centen :roll: ) Succes met die financiele chaos.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je je verkijkt op de Amerikaanse economie. Deze zal spoedig teruglopen. Er wordt teveel op de pof geleefd, waardoor een terugslag straks niet te voorkomen valt en daar wordt de Euro weer sterker van...

denk ik :shock:

Enfin, we zullen zien wat de toekomst ons brengt. :wink:
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

De koers is nu nog maar 1,2059 USD voor 1EUR.
Het gaat er dus elke dag slechter aan toe.
Heeft iemand verwachtingen voor de komende weken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer