Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dikke Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bandido
Amerika-expert

Dikke Amerikanen

Bericht door Bandido »

De stichting "Trust for America's Health" heeft net een nieuw onderzoek verricht naar obesitas onder Amerikanen. De resultaten zijn ronduit alarmerend. In 1991 waren er geen staten waar meer dan 20% van de bevolking aan obesitas leed. Anno 2009 zijn dat er 49 en Washington DC (alleen Colorado blijft er nog net onder).

In totaal is nu tweederde van alle Amerikanen te dik. Daarvan heeft een steeds groter wordend percentage te kampen met obesitas.

- opvallend is dat er een duidelijk verband wordt gelegd tussen de economische crisis en zwaarlijvigheid. Niet alleen is gezond voedsel duurder geworden, ook stress zorgt ervoor dat mensen meer ongezond gaan eten.
- uit het onderzoek blijkt ook dat in 23 van de vijftig Amerikaanse staten het aantal zwaarlijvige inwoners vorig jaar is gestegen, in de andere staten bleef hun aantal gelijk. Nergens daalde dit aantal.
- het Zuiden is en blijft de "dikste" regio: Mississippi voert de lijst aan, op de voet gevolgd door Alabama. Zorgwekkend is vooral ook het percentage kinderen dat aan obesitas lijdt: 8 van de 10 staten waar kinderen het dikst zijn, liggen in het Zuiden.
- het rapport waarschuwt niet alleen dan obesitas kan leiden tot diabetes en hartklachten, het leidt ook tot steeds hogere kosten voor de gezondheidszorg

Er zijn ook nog wat lichtpuntjes, zo hebben steeds meer staten stappen gezet naar gezondere voeding op scholen, betere voorlichting en betere screening.

http://healthyamericans.org/reports/obesity2009/
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Dikke Amerikanen

Bericht door Petra/VS »

44 % van de kinderen in Mississippi heeft obesitas :cry: . Volgens mij hebben socio-economische omstandigheden er veel mee te maken (en natuurlijk ook het vette eten, waar het zuiden toch wel om bekend is). Ik ken hier bijvoorbeeld geen enkel kind met obesitas en er zijn maar weinig zwaarlijvige volwassenen. Rijden we echter maar iets naar het zuiden, naar het platteland, dan valt het me altijd weer op, hoeveel dikker de mensen daar zijn. Niet alleen is gezonder voedsel duurder, er is ook minder aanbod van gezond voedsel in de supermarkten buiten de grote steden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn kinderen zijn sprinkhanen :lol: Ik heb de oudste al een nintendo spel beloofd als ie goed eet en 5 pond aankomt voordat opa en oma komen.
Ik moet juist van mijn gewicht af :cry:
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Tja, Flipje is naar het heet ook "overweight" vanwege een BMI van 26. Naar verluidt is het echter zo dat de verhouding taille/biceps meer zegt voor mannen, en dat zit wel goed.

Gr., Flipje
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ben ook maar eens aan de lijn gegaan, weeg 109 kg en ben 190, dus kan erger, maar al die steakes en whattaburgers eisen hun tol. Loop dus vandaag door de Walmart en echt alles wat gezond is is duur, kom op Obama verander dit ff scheelt ook in de ziektekosten. :mrgreen:
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

FlipjeBTiel schreef:Tja, Flipje is naar het heet ook "overweight" vanwege een BMI van 26. Naar verluidt is het echter zo dat de verhouding taille/biceps meer zegt voor mannen, en dat zit wel goed.

Gr., Flipje
Haha zoiets?: Afbeelding.
Bovendien was laatst in het nieuws dat je juist langer leeft als je net te zwaar bent. Je kunt beter te zwaar dan te licht zijn. http://www.webmd.com/diet/news/20090625 ... ive-longer
Compared to people who fell into the normal-weight category:

* Those classified as underweight were 73% more likely to die.
* Those classified as extremely obese with BMI of 35 or greater were 36% more likely to die.
* Those classified as obese with BMI 30-34.9 had about the same risk of death.
* Those classified as overweight with BMI 25-29.9 were 17% less likely to die.
Dora
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik woon in een gebied waar het gemiddel inkomen er laag is onder de bevolking. Hier zie je dan ook veel dikke mensen. En inderdaad is gezond eten duurder.

Maaaar het is wel erg makkelijk om de prijs er de schuld van te geven. Als je er een beetje tijd en energie in steek kan ook zonder veel geld gezond eten. Ik denk dat gemakzucht ook een grote rol speelt.

Het eet patroon van veel Amerikanen is zeer eenzijdig. Het aantal groentes dat men eet beperkt. Ik woon in een rural gebied maar in de super markten is vrijwel alle groentes te verkrijgen.

Als ik vriendinnetjes van mijn kinderen te eten krijg en die weten niet eens wat boeren kool is, of rode bietjes dan zakt mij de broek toch wel af hoor.

En wat te denken van de school menu's. Schrikbarend. Kosten van lunch zijn hier op school $1,25. Nou mijn kinderen nemen brood mee en dan kom niet eens aan de $1,25.

Hier het menu van gelopen weken.

Chicken Patty on a bun, French Fries, Ham Sandwich, Yogurt or PB & J Plate

Sliced Ham, Au Gratin Potatoes, Tuna Sandwich, PB & Jelly Plate, Yogurt Plate

**Otego Field Days
Hamburger or Cheeseburger on a Bun, Tator Tots, Bologna Sandwich, PB & Jelly Plate, Yogurt Plate,

Sloppy Joe on a Bun, Pasta Salad, Turkey Sandwich, Yogurt or PB & J Plate

Soft Shell Tacos w/Meat and Cheese, Assorted Toppings, Ham & Cheese Sandwich, Yogurt or PB & J Plate

Field Days Lunch, Hot dog, baked beans, macaroni salad and watermelon

**Unadilla Field Days
Mozzarella Sticks, w/ dipping sauce, Italian Bread, Bologna & Cheese Sand, Yogurt or PB & J Plate

French Toast Sticks,Tator Tots Potatoes, & Sausage, Tuna Sub, Yogurt or PB & J Plate

½ DAY of School
Spaghetti W/ Meat sauce, Italian Bread, Turkey & Cheese Sand.Yogurt or PB & J Plate

Hot Ham & Cheese, on a Bun, w/ Rice, Tuna Sandwich, PB & Jelly Plate, Yogurt Plate

Nacho’s w/Meat and Cheese, Assorted Toppings, Bologna Sandwich, Yogurt or PB & J Plate

Tuna Sub w/ Pickle and Chips, PB & Jelly Plate, Yogurt Plate

Chicken Tenders, Potato Wedges, Dinner Roll, Turkey Sandwich, Yogurt or PB & J Plate

Pepperoni Roll, PB & J Lunchable, Assorted Pizza, PB & J Lunchable

Dan is er elke dag ijs te verkrijgen en er is ene snoep automaat waar ook zakjes chips in zitten.

Mijn kinderen mogen daarom maar 1 x per week lunch van school eten.

Het ontbijt krijgen ze gratis, maar dat is al niet veel beter. Breakfast pizza, muffin with sausage and bacon, bagel met creamcheese, maar gelukkig ook cereal. Nou mier zoete cereal dan.

Als ze nou eens op de scholen begonnen met gezonder eten.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Onze kinderen zijn nog maar 1 en 3. Maar op de creche hebben ze zelfs al dat soort lunchmenu's voor hen :( Wij geven ze beide elke dag een gezondere lunch mee. Ze eten het gelukkig nog steeds ook al eten de meeste andere kinderen wel de schoollunch.

Dora
Laatst gewijzigd door dora op 02 jul 2009, 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Geloof dat veel Amerikaanse kinderen standaard chips eten bij lunch en dan niet de Light versie :?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

dora schreef:Haha zoiets?:
Bij die meneer is er duidelijk iets kapot. :mrgreen: En zijn taille is ook een heel stuk wijder dan de mijne (ging om de ratio, tenslotte). Kan het wel nadoen, maar effect is toch anders:
flipje.jpg
dora schreef:Bovendien was laatst in het nieuws dat je juist langer leeft als je net te zwaar bent. Je kunt beter te zwaar dan te licht zijn.
Langer leven is ook niet altijd het goede criterium: "Ja, ik kan die pizza laten staan en dan leef ik langer. Maar zo wil ik helemaal niet leven!"

Gr., Flipje
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

FlipjeBTiel schreef:
dora schreef:Haha zoiets?:
Bij die meneer is er duidelijk iets kapot. :mrgreen: En zijn taille is ook een heel stuk wijder dan de mijne (ging om de ratio, tenslotte). Kan het wel nadoen, maar effect is toch anders:
flipje.jpg
Bovendien was laatst in het nieuws dat je juist langer leeft als je net te zwaar bent. Je kunt beter te zwaar dan te licht zijn.
Langer leven is ook niet altijd het goede criterium: "Ja, ik kan die pizza laten staan en dan leef ik langer. Maar zo wil ik helemaal niet leven!"

Gr., Flipje

Wel goed lezen Flipje, je leeft langer als je iets te zwaar bent, dus downloaden die pizza :D
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Ik las goed: het ging om iets te zwaar, i.e. een afdakje, niet een garage voor het gereedschap. Maar goed, ik heb dan ook de persoon voor ogen die die uitspraak deed. Denk hangar. :)

Gr., Flipje
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Texas Boy schreef:Geloof dat veel Amerikaanse kinderen standaard chips eten bij lunch en dan niet de Light versie :?
Geloven doe je in de kerk ;). Er zijn ook heel veel schooldistricten, die wel kijken naar dieet. Helaas is dat vaak ook weer in de rijkere counties (hoewel dat in Europa en elders net zo is, tenslotte, nogmaals, ad nauseam, hebben we het hier over een land, of eigenlijk een federatie, met zoveel facetten, dat het moeilijk is een "gemiddeld" beeld te krijgen). Virginia heeft bijvoorbeeld geen wet, die de voedingswaardes van de schoollunches bepaalt, maar de verschillende counties wel. Onze county bijvoorbeeld heeft lunches samengesteld door dietisten met zoveel procent vet maximaal, zoveel procent vezel etc. Wij komen net terug uit Michigan en daar is de economie echt slecht. Heel veel dikke mensen bij de Meijer en ook wel in Ricks familie (hoewel lang niet iedereen). Echter liepen we rond in Saugatuck, met jachten, waar je "u" tegen zegt, en geen overgewicht te bekennen. Misschien ook een bepaalde tak van de bevolking, ik weet het niet, maar opvallend was het wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Volgens mij hebben socio-economische omstandigheden er veel mee te maken (en natuurlijk ook het vette eten, waar het zuiden toch wel om bekend is).
Ja, absoluut. Southern food is inderdaad niet bepaald gezond, veel vet en suiker. En ongezond eten is inderdaad helaas ook erg goedkoop. Maar behalve dat hebben veel mensen ook vaak geen idee hoe gezond of ongezond bepaald voedsel wel niet is. Overal gaat een dikke laag kaas op, in het kader van "het is zuivel en dus gezond". Nou wil ik echt ook niet pleiten om al het ongezonde eten maar uit je dieet te bannen, maar je moet je in ieder geval bewust zijn van het feit dat je iets slechts eet. En doe dat dan met mate. Je mag best eens een keertje fried chicken eten, maar niet elke dag (zoals veel Zuiderlingen doen). Soms ben ik zelf trouwens ook nog weleens ongenaam verrast als ik weer eens op een label kijk. Zo schrok ik me dood toen ik zag hoeveel suiker er toch nog zit in ongezoete appelsap. Of een potje yoghurt waar 600 calorieen (!) in bleken te zitten.

Wat ik hier trouwens wel mis in vergelijking met Nederland zijn die handige voorgesneden verse groentenmixen. Hier lijkt het wel alsof je of alles echt helemaal from scratch moet hakken en snijden, of aan de kant-en-klaar maaltijden of take out moet. Er is geen middenweg lijkt het wel. En als het er al is, is het in vergelijking met Nederland toch wel erg duur om voorgesneden groenten te kopen.
"Keep Georgia On Your Mind"
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Het is inderdaad voornamelijk het gemakzucht, denk ik, waarmee men hier bepaald voedsel kan krijgen. Ook is de opvoeding erg belangrijk wanneer het tot eten komt, als je thuis, en op school, veel onverantwoord te eten krijgt, dan gaat het sowieso al vanaf jonge leeftijd niet goed. Daarnaast zal ook geld echt wel meespelen, je ziet namelijk dat in veel van de armere gezinnen juist mensen met obesitas zitten.

Kijk, genen spelen ook heus wel een rol, maar het is niet het enige wat meespeelt. Als een van de ouders, of beide ouders, zwaarlijvig zijn, dan heeft het kind automatisch meer kans om ook overgewicht te krijgen. Juist dan wordt het een zaak van opletten wat je eet, juist omdat dan het gewicht er zoveel gemakkelijker erbij komt.

Mijn oma en moeder waren allebei niet echt mager, en ik heb, helaas, de bouw van mijn moeder meegekregen. Mijn zusje heeft de bouw van mijn vader meegekregen, waardoor ze nu dus gewoon slank is. Mijn zusje kan vrij veel eten zonder dat ze er iets van merkt, ik moet daarentegen echt opletten wat ik eet. Het vermoeden bestaat trouwens ook dat mijn bouw te maken heeft met het feit dat ik als 2 jarige een paar maanden in het ziekenhuis heb gelegen, en dat ze er tegen het eind van de rit achterkwamen dat men mij daar maaltijden voor volwassenen gaven.. ik bleef schijnbaar eten volgens de zusters en had altijd honger (raar he, dat een kind niet weet te stoppen als hij het lekker vind, gewoon niets meer geven na een normale maaltijd zou kunnen helpen), en sja, als je erover nadenkt, dan zou dat er ook mee te maken hebben gehad, sindsdien heb ik altijd wel wat overgewicht gehad (en altijd moeite om te stoppen wanneer er nog eten op mijn bord ligt, liever krijg ik kleinere porties want ik heb daarna echt geen hongergevoel meer, het is altijd de lekkere trek die mij door laat eten wanneer er nog eten op mijn bord ligt).

Maar goed, er kunnen veel oorzaken zijn waarom iemand overgewicht heeft (het kunnen zelfs medische aandoeningen zijn, diabetes bijvoorbeeld zijn meestal ook niet al te mager), maar de uiteindelijke schuld ligt niet altijd bij al die oorzaken, het ligt meestal aan de mensen zelf: voedsel en beweging zijn twee dingen waar men gewoon op dient te letten, en in principe ook gewoon kan als men maar de wil heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Echter liepen we rond in Saugatuck, met jachten, waar je "u" tegen zegt, en geen overgewicht te bekennen. Misschien ook een bepaalde tak van de bevolking, ik weet het niet, maar opvallend was het wel.
Je hebt heel veel emnsen die het erg belangrijk vinden hoe ze eruit zien, denk aan de soccer moms etc. Als je een jacht hebt moet je natuurlijk ook strak in de bikini zitten. Of deze mensen gelukkiger zijn dan de dikkere medemens betwijfel ik, deze mensen leven meer er op los en zal ze een zorg zijn hoe andere over ze denkt.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Als je bij ons naar het schoolmenu kijkt is het ook een keer in de week hamburgers, taco's of pizza. Maar alleen naar het menu kijken geeft maar een klein idee van het geheel, want elke dag zijn er ook salades oa. die er niet op staan. Bij ons is het schoolmenu over de laatste 10 jaar wel gezonder geworden, omdat er ouders zijn die zich ervoor ingezet hebben.
Overigens, het hele lunchgebeuren wordt door de school (hier althans) uitbesteed aan een bedrijf, het is niet de school zelf die het runt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Bandido schreef:Wat ik hier trouwens wel mis in vergelijking met Nederland zijn die handige voorgesneden verse groentenmixen. Hier lijkt het wel alsof je of alles echt helemaal from scratch moet hakken en snijden, of aan de kant-en-klaar maaltijden of take out moet. Er is geen middenweg lijkt het wel. En als het er al is, is het in vergelijking met Nederland toch wel erg duur om voorgesneden groenten te kopen.
Dat ben ik met je eens, die middenweg is soms maar moeilijk te vinden. Mijn vrouw heeft 4 dagen per week avonddienst, dus dat zijn dagen dat ik alleen moet eten, en dus wordt het bijna altijd eten halen (tegenwoordig bijna alleen maar salades, of bijvoorbeeld een low-fat sandwich van Subway lol (ik moet wel, ik begon namelijk aan te komen van al het te vette voedsel lol)), want als ik voor mezelf iets moet klaarmaken, dan moet ik gewoon teveel weggooien. Gewoon zonde lijkt me.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Texas Boy schreef:
Petra/VS schreef:Echter liepen we rond in Saugatuck, met jachten, waar je "u" tegen zegt, en geen overgewicht te bekennen. Misschien ook een bepaalde tak van de bevolking, ik weet het niet, maar opvallend was het wel.
Je hebt heel veel emnsen die het erg belangrijk vinden hoe ze eruit zien, denk aan de soccer moms etc. Als je een jacht hebt moet je natuurlijk ook strak in de bikini zitten. Of deze mensen gelukkiger zijn dan de dikkere medemens betwijfel ik, deze mensen leven meer er op los en zal ze een zorg zijn hoe andere over ze denkt.
Dat is misschien waarom iets dikkere mensen langer leven, ze zitten gemiddeld het beste in hun vel, minder stress, maar nog niet heel veel nadelen van het overgewicht qwa kans op hartklachten enz.

Dora
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Misschien niet waar, maar nu ik aan diëten denk valt het me op dat er weinig van die afval commercials zijn op dit moment, daar word je vaak me dood gegooit. Ik zit al jaren op een kokosnoot dieet, dan mag je alles eten behalve kokosnoten :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer