Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke Amerikaanse regels/wetten willen jullie ook in NL?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Mike
Amerikafan

Welke Amerikaanse regels/wetten willen jullie ook in NL?

Bericht door Mike »

Welke Amerikaanse regels/wetten zouden jullie in NL ook willen zien?

Er schieten er mij meteen 2 te binnen.

- Keep your lane
- Right turn on Red
Dude
Moderator

Re: Welke Amerikaanse regels/wetten willen jullie ook in NL?

Bericht door Dude »

Toen ik de titel las van dit topic dacht ik meteen aan die twee die jij noemt :lol:
Doe daar nog first come first serve bij op een kruispunt en het zit helemaal goed

en ik weet er nog eentje maar hoop hier niet te veel mensen tegen de kop te stoten;
Van uit hier gezien lijkt het dat je in Amerika makkelijker het recht in eigen hand mag nemen, ik ben daar voorstander van. Ik weet ook wel dat de grens dan wel enorm vervaagd maar als je in België je eigen eigendom/geliefde wil beschermen en je doet de dief/aanrander iets aan kan je nog voor hem opdraaien. Dat is toch de omgekeerde wereld?
In shows als most daring worden die mensen die een inbreker betrappen en terug vechten als helden bezien. Hier moet je zeggen: pak maar gerust alles mee, we mogen u toch niks doen ...
of zie ik dit te zwart-wit

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Dude schreef:Toen ik de titel las van dit topic dacht ik meteen aan die twee die jij noemt :lol:
Doe daar nog first come first serve bij op een kruispunt en het zit helemaal goed
Klinkt als een echo, maar deze regeltjes heb ik vorig jaar voor het eerst ervaren in Amerika, en ik moet zeggen: geweldig!! Dat zouden ze hier ook moeten invoeren.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Minder regels.

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Mike schreef:- Keep your lane
Ik weet niet hoe het in de andere staten is, maar ik zit is dit geen regel of wet. De regel is hier, eigenlijk net als in Nederland, de linkerzijde voor het snellere verkeer, het langzame verkeer moet naar de rechterzijde. Aan de andere kant wordt het hier wel gedoogd en gewoon door het meerendeel gedaan.

Overigens zijn hier in Hawaii heel erg veel van de regels en wetten vrijwel hetzelfde als in Nederland, ik zie maar weinig echte verschillen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Keep your lane is echt niet iets wat je wil in Nederland. Zie het al voor me op de A2 richting Amsterdam, een auto in de linkerbaan die 60 rijd..... :banghead:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier in Virginia is het officieel ook niet toegestaan rechts in te halen. En er staan altijd borden "slower traffic keep right". Maar met snelwegen met vijf banen is het moeilijk te zien, of daaraan wordt gehouden (niet dus).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

wiepster schreef:Keep your lane is echt niet iets wat je wil in Nederland. Zie het al voor me op de A2 richting Amsterdam, een auto in de linkerbaan die 60 rijd..... :banghead:
Dat zie je nu toch ook al? Wanneer je keep-your-lane zou toepassen, dan zou je officieel ook rechts mogen inhalen.. lijkt me soms best wel fijn om het te mogen ;)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hier in Colorado staan die borden ook ("Keep right except to pass"), maar ook hier lijkt niemand zich eraan te houden, ongeacht hoeveel (of hoe weinig) banen de weg heeft... en dan is het maar wat fijn om er even rechts langs te gaan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Als er weinig verkeer is op de weg dan is het idd. wel lekker, maar van het weekend zij we naar Tampa geweest en daar is het best druk. Heb toch veel "bijna" ongelukken gezien, dankzij het stay in your lane en van rechts inhalen.....
Van mij mogen ze hier de strenge wet van "handsfree" bellen, of helemaal niet bellen en texten invoeren. In het noorden is het al in veel staten verboden, maar hier in Florida helaas nog steeds niet.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Keep your lane is ideaal, helemaal omdat ment in Texas de cruise control op 70 zet en links gaat rijden. Rechtaf bij rood helemaal goed, scheelt een hoop wachttijden. Hier in Texas is het recht van verdedigen van je bezit helemaal goed. Ook mogen wij doen waar we zin hebben op ons eigen grondgebied tot een bepaalde grens, dus meer het ontbreken van allemaal regels :D
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik vind het goed dat er hier in de VS (of in ieder geval in Georgia), strenger gestraft wordt dan in NL. Vooral bij ernstige misdrijven als moord, mishandeling en zedenmisdrijven. Ik ben persoonlijk tegen de doodstraf, maar ik denk dat het voor de nabestaanden en slachtoffers minder moeilijk te verwerken is als je in ieder geval het idee hebt dat er recht is gesproken.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Keep you lane werkt niet in nederland omdat vrachtwagen 80 rijden en auto's 120.
In amerika rijden ze even hard ongeveer

Rechts af door rood is hier ook veel makkelijker omdat er hier bijna geen fietsers zijn

Een 4 way stopsign zou ook niet werken. Nederlanders zijn veel te agressief. Het zou vier neuzen tegen elkaar op een kruispunt betekenen :mrgreen:

De meest achtelijke regel in Nederland is dat van rechts voorrang heeft.

Hier hebben zijstraten gewoon een stopbord
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef: De meest achtelijke regel in Nederland is dat van rechts voorrang heeft.

Hier hebben zijstraten gewoon een stopbord
Hear, hear. Ik ben vorige maand in Nederland ook weer meerdere malen ontzettend geschrokken door deze regel. Het is waarschijnlijk iets waar je aangewend raakt, maar als je een tijdje niet in Nederland hebt gereden de regel "rechts heeft voorrang" de meeste enge in het NLse verkeersboekje.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Loek schreef:Hear, hear. Ik ben vorige maand in Nederland ook weer meerdere malen ontzettend geschrokken door deze regel. Het is waarschijnlijk iets waar je aangewend raakt, maar als je een tijdje niet in Nederland hebt gereden de regel "rechts heeft voorrang" de meeste enge in het NLse verkeersboekje.
Hier op het platteland geeft men voorrang, in Nederland neemt met voorrang :evil:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het is weliswaar geen wet of regel, maar ik zou het erg fijn vinden als men in NL in het verkeer net zo beleefd en beschaafd zou worden als in de VS.
Het lijkt wel of in NL iedereen sch**t aan elkaar heeft. Of kennen we de verkeersregels slecht ?
Ik word als voetganger, overstekend bij groen licht, regelmatig bijna van de sokken gereden omdat een automobilist wiens licht eveneens op groen staat als hij de hoek om gaat de regel "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" niet kent.
En het valt me op dat er heel weinig gebruik gemaakt wordt van richtingaanwijzers. Blijkbaar moeten de medeweggebruikers het vanzelf ruiken als iemand van baan gaat wisselen of de hoek omgaat.
Ook lijkt de gebodsfunctie van haaientanden slecht bekend. Ik kom toch van rechts ? Riep een automobilist laatst boos tegen mijn man die nog net op tijd kon remmen terwijl hij voorrang had. Die man had nog NOOIT van haaientanden op een voorrangskruising gehoord.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als je heel veel mensen stop op een klein stukje aarde krijg je dat overal vrees ik. Als ik door Houston rijd of Dallas krijg ik ook regelmatig geen ruimte om van rijbaan te veranderen, snel de gaten dichtrijden, erg zielig gedrag, in Nederland was invoegen ook al een ramp altijd tijdens file's.
Laatst gewijzigd door Rob op 03 jun 2009, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

thebes schreef:Het is weliswaar geen wet of regel, maar ik zou het erg fijn vinden als men in NL in het verkeer net zo beleefd en beschaafd zou worden als in de VS.
Ik weet niet of je weleens in downtown Atlanta of Boston hebt gereden, maar dat is nog erger dan in NL. Daarbuiten is het beter, maar dat is in NL buiten de Randstad ook zo. Als ik in Friesland rijd vind ik mensen ook al stukken beleefder en geduldiger.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Nee, wel in SF, LV en LA. In SF en LV vond ik het ook rustig, vergeleken met mijn drukke hometown Rotterdam.
Mijn echtgenoot is stadsrijder in hart en nieren, maar zat de eerste keer in Los Angeles ook met het zweet in zijn handen. Autorijden in San francisco daarentegen vindt hij super!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

thebes schreef:Mijn echtgenoot is stadsrijder in hart en nieren, maar zat de eerste keer in Los Angeles ook met het zweet in zijn handen. Autorijden in San francisco daarentegen vindt hij super!
Het is ook sowieso even flink wennen, dat heb ik altijd nog als ik in een andere stad kom. Ik heb -nu ik erover nadenk- nog nooit in SF of LA gereden, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar in Atlanta en Boston vind ik dat men heel slecht rijdt. Dat zal ook wel komen omdat je vrij weinig hoeft te doen om hier een rijbewijs te halen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer