Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
1250
Amerika-expert

Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander

Bericht door 1250 »

Hé,

Ik heb al een tijdje een adres in Amerika waar ik pakjes heen stuur en die versturen ze weer naar mij (nee niet bij jou, sorry Marc).
Nu wil ik al heel lang een Amerikaanse Creditcard zodat ik bijvoorbeeld ook pakketjes bij Apple.com Poloralphlauren.com enzovoort kan bestellen wat nu nog niet kan omdat mijn Creditcard gekoppeld is aan mijn Nederlandse adres en je niet bij alle winkels een Nederlands shippingaddress kan opgeven.
Deze zomer ga ik naar de US hoe kan ik daar het makkelijkst aan een Creditcard komen die aan mijn Amerikaanse Shippingaddress is gekoppeld?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Clint
Amerika-expert

Re: Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander

Bericht door Clint »

Je bent geen resident en je hebt dus geen credit history, wat het krijgen van een credit card dus vrijwel onmogelijk maakt. Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat de Amerikaanse banken en credit instellingen ook niet staan te springen om een Nederlander credit te geven :P
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Oké... iemand enig idee wat of een Debit card misschien een oplossing is?
Ik heb nu een American Express, Mastercard (ING) en een VISA (Fortis) zou ik nog iets via hun kunnen regelen?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Een debitcard is in principe gewoon te vergelijken met een Nederlandse bankpas. Hoewel een social security number niet verplicht is om een bankrekening in de VS te openen, vragen veel banken (iig voor zover ik heb gezien) er wel om. Daarnaast ben ik in de VS ook nog niet echt een systeem als iDeal, zoals wij dat hebben, tegengekomen waarmee je online met je betaalrekening kan betalen.

Ook vrees ik dat je niks zal kunnen regelen met je AMEX, MC en Visa, aangezien die allemaal gekoppeld zijn aan Nederlandse banken met een Nederlands billing adress. Alleen als je verhuisd naar de VS zul je dat kunnen wijzigen ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Een debitcard kan je ook gebruiken als creditcard voor online betalingen oid., zolang er voldoende saldo op de rekening staat en het Visa logo op de kaart staat. Dus ja, je kan wel een bankrekening openen met een debitcard en betalingen verrichten online.
Afbeelding Hier een voorbeeld van een Wachovia bankpas, die ik dagelijks gebruik, ook voor online betalingen.

Ga tijdens je volgende trip gewoon eens bankhoppen, zolang je maar een Amerikaans adres hebt, waar je post naar toe gaat, moet het lukken.

Succes en laat het weten als het gelukt is.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@Wiespster zal ik zeker doen, kan ik die Debit card aanvragen?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn maar ook banken die een credit historie willen zien bij een normale bank account, daarnaast is bij zeker nog meer banken een social security nummer gewenst.. Er zullen uitzonderingen zijn maar ik zou zo niet weten welke dat zijn.

Ik zit mezelf nu af te vragen, maar is een secured credit card niet beter in dit geval? Dat is een credit card waar je van te voren geld op stort (soort van prepaid card), is het geld op, dan werkt ook je cc niet meer.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

@1250, sommige banken zullen moeilijk doen, vooral Credit Union's; die hebben als vereiste vaak dat je aantoonbaar inwoner moet zijn van een bepaald postcode-gebied. Je zal waarschijnlijk de meeste kans maken bij de "grote ketens" zoals Bank of America, WaMu, Wachovia, Regions etc. Bij een checking account krijg je automatisch een debitcard, ook wel paperless check card genoemd. Sommige banken rekenen misschioen maandelijk een klein bedrag, omdat je geen salaris of ander inkomen er op laat storten.

Voor een secured creditcard heb je vaak ook een daarbij gekoppelde bankrekening nodig. Er zijn ook kaarten in omloop, de zg prepaid creditcards, maar naar mijn weten kan je daarmee niet online betalen, omdat er geen adresgegevens aan gekoppeld zijn.

Nogmaals, gewoon een bank binnenlopen met je paspoort en Amerikaanse adresgegevens en dan weet je het ZEKER :mrgreen: 8)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Kan je niet American Express vragen een Amerikaanse kaart voor je te openen? Anders dan in Nederland blijkbaar het geval is, krijg ik hier elke maand een rekening van AmEx, die ik dan gewoon moet betalen. Welliswaar gaat alles elektronisch (rekening en betaling), maar niet automatisch, ik moet dat elke keer zelf regelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij hebben toen we nog in Nederland woonde een bankrekening geopend bij de Bank of America in California en ze stuurden de afschriften gewoon naar Nederland. Op vertoon van wat Nederlandse Creditcards rijbewijs en papspoort was het geen probleem. Het is wel een kwestie van mazzel hebben vrees ik want misschien een andere lokatie had het nooit gedaan, buitenlanders zijn wat eng voor banken :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Banken hebben een formulier dat je als buitenlander kunt ondertekenen en waarmee je zegt dat je geen social securitynummer hebt omdat je geen social securitynummer hebt. Afschriften kunnen tegenwoordig elektronisch en betalingen ook, dus dat zou het makkelijker moeten maken.

Dus inderdaad: de volgende keer in de VS proberen een rekening te openen (en als een bank dat niet wil, dan loop je gewoon door naar de volgende).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

wiepster schreef:Een debitcard kan je ook gebruiken als creditcard voor online betalingen oid., zolang er voldoende saldo op de rekening staat en het Visa logo op de kaart staat. Dus ja, je kan wel een bankrekening openen met een debitcard en betalingen verrichten online.
Afbeelding Hier een voorbeeld van een Wachovia bankpas, die ik dagelijks gebruik, ook voor online betalingen.

Ga tijdens je volgende trip gewoon eens bankhoppen, zolang je maar een Amerikaans adres hebt, waar je post naar toe gaat, moet het lukken.

Succes en laat het weten als het gelukt is.
Misschien bemoei ik me met zaken die me niet aangaan maar was dit nu verstandig wiepster?
Je plaatst een foto van jouw debit card met naam, nummer en vervaldatum op een forum waar iedereen dit kan kopiëren! :blink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat is een voorbeeld van de bank zelf ;)
Clint's Thoughts
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

jiejie schreef:
Ik zit mezelf nu af te vragen, maar is een secured credit card niet beter in dit geval? Dat is een credit card waar je van te voren geld op stort (soort van prepaid card), is het geld op, dan werkt ook je cc niet meer.
Dat is toch een Debitcard?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

wiepster schreef:@1250, sommige banken zullen moeilijk doen, vooral Credit Union's; die hebben als vereiste vaak dat je aantoonbaar inwoner moet zijn van een bepaald postcode-gebied. Je zal waarschijnlijk de meeste kans maken bij de "grote ketens" zoals Bank of America, WaMu, Wachovia, Regions etc. Bij een checking account krijg je automatisch een debitcard, ook wel paperless check card genoemd. Sommige banken rekenen misschioen maandelijk een klein bedrag, omdat je geen salaris of ander inkomen er op laat storten.

Voor een secured creditcard heb je vaak ook een daarbij gekoppelde bankrekening nodig. Er zijn ook kaarten in omloop, de zg prepaid creditcards, maar naar mijn weten kan je daarmee niet online betalen, omdat er geen adresgegevens aan gekoppeld zijn.

Nogmaals, gewoon een bank binnenlopen met je paspoort en Amerikaanse adresgegevens en dan weet je het ZEKER :mrgreen: 8)
Ik zal het bij de Bank of America proberen, misschien ook bij de Wal*Mart proberen....
Ik kan dus met een Debitcard/Secured creditcard niet betalen op 't internet...?
Ik zal 't doen :wink:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Bennogr schreef:Kan je niet American Express vragen een Amerikaanse kaart voor je te openen? Anders dan in Nederland blijkbaar het geval is, krijg ik hier elke maand een rekening van AmEx, die ik dan gewoon moet betalen. Welliswaar gaat alles elektronisch (rekening en betaling), maar niet automatisch, ik moet dat elke keer zelf regelen.
Ik zal eens bij de American Express informeren.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Texas Boy schreef:Wij hebben toen we nog in Nederland woonde een bankrekening geopend bij de Bank of America in California en ze stuurden de afschriften gewoon naar Nederland. Op vertoon van wat Nederlandse Creditcards rijbewijs en papspoort was het geen probleem. Het is wel een kwestie van mazzel hebben vrees ik want misschien een andere lokatie had het nooit gedaan, buitenlanders zijn wat eng voor banken :lol:
Dat wil ik ook!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Voor de duidelijkheid: een debitcard of een secured creditcard, beiden gekoppeld aan een checkingaccount kunnen gebruikt worden om online betalingen te verrichten. De prepaid kaarten die je bij oa. Walmart kunt kopen niet.

Een Amerikaanse kaart gekoppeld aan je Nederlandse adres heeft nog steeds weinig zin, daar kan je niet overal online mee kopen.

@Clint goed gezien :mrgreen:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

1250 schreef:
Dat is toch een Debitcard?
Nee, met een debit card bouw je geen credit history op. Met een secured credit card wel. Het idee is dat je credit krijgt voor hoeveel je inlegt, dit bedrag wordt weggezet, mocht je niet kunnen betalen, wordt je inleg gebruikt. Betaal je gewoon op tijd, stijgt je credit score en zodra je ophoudt met de secured CC krijg je je inleg weer terug.
Clint's Thoughts
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja oké... maar ik vind het geen probleem dat als ik een aankoop wil doen dat ik eerst het geld op m'n creditcard moet storten...
Ik denk dat ik het maar in augustus bij de Bank of America ga proberen....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer