Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Netherlands??? Oohh...Holland!!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
donut

The Netherlands??? Oohh...Holland!!!

Bericht door donut »

In een outdoor furniture zaak, gister

ik-I would like to order those two lounge chairs
hij-I detect an accent
ik-that can very well be
hij-are you from Sweden or Denmark? (altijd worden deze landen genoemd, nog nooit is er meteen naar NL gevraagd)
ik-no I am from the Netherlands (ik dacht voor 1 x probeer ik het nog es, maar blijkt attempt in vain)
hij- *kijkt bedenkelijk* where is that?
ik- next to Germany
hij- hmm never heard of
ik-does Holland ring a bell?
hij-*big smile* oohhh Holland!!! Yes of course, my wife was in Amsterdam years ago
ik-Holland and The Netherlands are the same country
hij-I never knew

Dit gesprekje is me dus echt al vele keren overkomen. Ik zeg The Netherlands en mensen hebben geen idee waar ik het over heb. Op school leerde ik van mijn leraar Engels dat je geen Holland moet zeggen maar The N. omdat Holland eigenlijk verwijst naar een bepaald gebied (wat ik ook wel weet maar toch). Ik heb besloten om nu echt nooit meer The N. te zeggen en gewoon Holland. Amerikanen weten kennelijk niet beter.
Ondertussen wacht ik geduldig af tot het moment dat iemand uit zichzelf vraagt of ik Nederlandse ben i.p.v. are you Swedish?.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: The Netherlands??? Oohh...Holland!!!

Bericht door lelie »

Haha grappig. Ik zeg weleens "The Netherlands, Holland". Sommige mensen (vooral jonge meisjes in de bediening) hebben er nog nooit van gehoord.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Herkenbaar. :D

Ik gebruik echter wel consequent 'The Netherlands'. Het is me nog niet overkomen dat ze niet wisten wat ik bedoelde. (Of ze deden alsof natuurlijk :wink: )

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij Belgen gebruiken ook meer Holland dan Nederland :oops: (althans ik toch ...)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Voor de gemiddelde Fries en Drent is Holland dat deel van NL ten westen van de IJssel.
Ik ken er een paar die wel Nederlander genoemd willen worden, maar beslist geen Hollander :lol:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Laat ik nou toch Nederlander en Hollander zijn, :lol: dus voor mij macht es kein flaus aus. Echter heb ik gemerkt dat veel Engels sprekende buitenlanders meer Holland gebruiken dan Nederland.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nederland werkt dat zelf in de hand. Zelfs de website van het Nederlands toeristenbureau is http://www.holland.com. Het zijn ook beslist niet alleen de Amerikanen, die het vooral kennen als Holland. Toen we vroeger in Senegal woonden waren we ook altijd "Hollandais" en "de la Hollande", ipv "Neerlandais" en "des Pays Bas". Mijn ouders werkten er toen hard aan om de Senegalezen en Fransen om te scholen, weet ik nog :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik blijf ook stug 'The Netherlands' gebruiken ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
donut

Bericht door donut »

Verelle schreef:Laat ik nou toch Nederlander en Hollander zijn, :lol: dus voor mij macht es kein flaus aus. Echter heb ik gemerkt dat veel Engels sprekende buitenlanders meer Holland gebruiken dan Nederland.
Ben ik ook, ik kan mezelf zelfs nog meer specificeren, nl westfries. ;)
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wij hebben een paar keer gehad dat mensen "Poland" verstonden in plaats van "Holland". Dat vind ik helemaal niks, dus zeggen we nu steeds Amsterdam, The Netherlands.
nicolineC
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nicolineC »

Haha hoe herkenbaar! Gewoon Amsterdam zeggen, werkt bij ons altijd! Dat kent bijna iedereen, toch? :mrgreen:

nicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wat mijn vrouw vreselijk vindt is als men ons hoort praten dat ze dan zeggen: "Oh, are you from Germany?" Toen we hier pas woonden kon ze zich daar ontzettend over opwinden, "We're Dutch, not German" (bijna beledigd). Tegenwoordig is ze daar een beetje overheen. Als ze aan mij vragen of ik uit Duitsland kom ze ik altijd: "No we're Dutch, not Deutch", dan zijn ze nog meer in de war... :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol: Als wij vroeger in Spanje op vakantie waren en ons Limburgs dialect spraken, hoorde je heel vaak "daar heb je weer van die Duitsers"... :lol: Pardon? :wink:

Ik gebruik ook consequent "I'm from the Netherlands" of "I'm Dutch"... de uitleg m.b.t. Holland kan altijd nog als ze het niet zouden weten... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Loek schreef:Wat mijn vrouw vreselijk vindt is als men ons hoort praten dat ze dan zeggen: "Oh, are you from Germany?" Toen we hier pas woonden kon ze zich daar ontzettend over opwinden, "We're Dutch, not German" (bijna beledigd).
:withstupid: Hier nog zo een als Gepke, zelfs na zoveel jaren nog. Ik vind het ergerlijk, als mensen opeens Duits tegen me beginnen te praten, als ze me met de kinderen horen praten. Ik weet, dat ze het goed bedoelen, maar heb nog steeds die "knee jerk" reactie. Onredelijk, ik weet het.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En dan zijn er de mensen die zeggen: the Netherlands or the Netherlands Antilles. Waarop ik tegenwoordig maar zeg dat ik niet uit de kolonien kom, maar uit het moederland.

Een andere vraag die vaak volgt op: waar kom je vandaan, is: hoe vaak ga je naar huis? Waarop ik steevast antwoord: elke avond. Ik ga "daar" 1 keer per jaar heen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zeg zelf altijd Holland. Ik heb wel eens the Netherlands geprobeerd te zeggen maar de meesten kennen Holland toch beter, mij best. Het maakt me echt geen bal uit.
Het is net zoiets als in Nederland zeggen dat ik in New York woon. Dan denken ze ook meteen dat ik in 'the city' woon vergetend dat het ook een staat is.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

They: What language was that?
ik: that is dutch
they: Are you from germany?
ik No from from Dutchland :mrgreen:
They:???????????????????? No seriously. where are you from?
ik: Rogersville, MO :beerchug:
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij zeggen altijd "The Netherlands", meestal komt dan de vraag welke taal we spreken.
Vaak denken ze inderdaad dat we uit Duitsland, of Denemarken komen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik kom ook uit Limburg, maar ik spreek geen dialect. Toch dachten vroeger mensen in de Randstad wel eens dat we Duitsers waren (in Den Haag en Rotterdam heb ik dat vaker meegemaakt) als ze Peter en mijn tege elkaar hoorden praten. Nu, in de buurt van Amsterdam, denken mensen heel vaak dat we Belgen zijn. Peter kan zich daar ook enorm aan ergeren...
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik zeg ook altijd The Netherlands (you know, that little country between the UK and Germany). Ook wel eens Holland maar dan vraagt men of het Holland, Michigan is.

Als men zegt dat mijn engels zo "goed" is, zeg ik altijd " so is yours". :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer