Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Claudia
Amerika-newbie

Laptop

Bericht door Claudia »

Ik vertrek binnenkort voor 9 maanden naar Amerika, en wil mijn Nederlandse laptop meenemen. Nou heb ik gehoord dat er in Amerika andere spanning en voltage op het stopcontact staat, en nou vroeg ik me dus af of het wel mogelijk is om m'n laptop daar te gebruiken. Kan iemand mij dit vertellen?

Claudia.
Bart40
Amerikakenner

Re: Laptop

Bericht door Bart40 »

Als het goed is zit er aan het snoer van je laptop een omvormer, omdat je laptop ook op een batterij werkt moet die 220 omgevormd worden naar minder ofzo. Niet zo belangrijk maar op het kastje staat bij input meestal 100-240 V. Als dat er opstaat zit je goed want " pakt" die alles.
Je moet wel even een verloopstekkertje halen bij de ANWB voor de stopcontacten daar.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik sluit me bij Bart40 aan :D 8)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Claudia
Amerika-newbie

Bericht door Claudia »

Oke, bedankt!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben onze Nederlandse Laptop ook mee genomen en doet het hartstikke goed. Het opladen duurt overigens wel wat langer nu.
Groetjes Petra
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Staceybeesie schreef:Wij hebben onze Nederlandse Laptop ook mee genomen en doet het hartstikke goed. Het opladen duurt overigens wel wat langer nu.
Wij hadden ook ook een autoadapter voor de laptop meegenomen. Kon de laptop mooi in de auto opladen. Mede ook omdat we GPS software op de laptop hadden staan voor de navigatie.
En we konden onderweg mooi het reisverslag bijwerken (op de lange ritten).

Dat het langer duurde hebben we eigenlijk niet echt gemerkt...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dominique
Amerika-ontdekker

Bericht door Dominique »

Laptop meenemen en opladen is dus geen probleem. Maar hoe zit het met de internetverbindingen in de verschillende hotels. Kan je gewoon inpluggen en surfen op het internet ?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Veel hotels hebben gratis internet op de kamer tegenwoordig.
Wij hebben een laptop met WIFI er op en die zoekt naar een beschikbare verbinding en dat werkte in twee verschillende hotels en hier in het appartement perfect.
Groetjes Petra
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer