Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Als amerikaanse/canadese werken in nederland
Als amerikaanse/canadese werken in nederland
Ik heb een vriend wonen in Canada, die graag hier zou willen komen wonen. Hij wilt nu hij nog in Canada woont alvast solliciteren.
Weten jullie wat zijn mogelijkheden zijn en op welke vacaturesites (bijv. monsterboard) hij het beste kan reageren?
Weten jullie wat zijn mogelijkheden zijn en op welke vacaturesites (bijv. monsterboard) hij het beste kan reageren?
Re: Als amerikaanse/canadese werken in nederland
hangt dat ook niet een beetje af van zijn studies?Olita schreef:Ik heb een vriend wonen in Canada, die graag hier zou willen komen wonen. Hij wilt nu hij nog in Canada woont alvast solliciteren.
Nederlandse bedrijven schreeuwen nog steeds om mensen voor tele-marketing, mocht hij dat wat vinden. Al hoor ik dat het niet erg leuk werk is.
Mack
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gezond verstand leert dat hij waarschijnlijk eerst de meeste kans heeft in bedrijven waar zijn specifieke kwaliteiten (talenkennis, marketing) nodig zijn. Hij is een native english speaker en er zijn veel Nederlandse bedrijven die daar, zich richtend op de Noord-Amerikaanse markt, behoefte aan hebben. Ik zou dus eerst zoeken naar International Marketing opportunities bij grote Nederlandse bedrijven. De taal is dan niet zo'n probleem. Toen ik in Venlo op het internationale HQ van Oce werkte, was de spreek en schrijftaal ook Engels.
Ik weet niet in welk gebied van Nederland hij zich wil vestigen maar ik zou dat eerst eens uitzoeken. Je kan vervolgens gericht gaan zoeken en solliciteren. Er zal ook een wettelijk aspect aanzitten (verblijfs en werkvergunning) maar dat is een ander verhaal.
Ik weet niet in welk gebied van Nederland hij zich wil vestigen maar ik zou dat eerst eens uitzoeken. Je kan vervolgens gericht gaan zoeken en solliciteren. Er zal ook een wettelijk aspect aanzitten (verblijfs en werkvergunning) maar dat is een ander verhaal.
-
doreennicole
- Amerika-expert
Voor Amerikanen/Canandezen die naar NL willen komen om te werken gelden vrijwel exact dezelfde procedures als voor Nl die naar Amerika willen gaan.
Je komt er hier ook alleen maar in als je een bepaald soort visum hebt (ik ken de terminologie niet, maar die is te achterhalen op http://www.ind.nl). Je moet net zoals in de VS een functie kunnen vervullen die niet door een Nederlander of EU ingezetenen vervuld kan worden, of je moet via een Amerikaans bedrijf/organsiatie uitgezonden worden. Dan regelt de werkgever je vergunning.
Andere wegen zijn net zoals van NL naar Amerika via een partner (alleen hoef je hier niet perse getrouwd te zijn en kan iemand dus ook zijn/haar same sex partner sponsoren).
Er bestaat een mythe in NL dat het voor Amerikanen zo makkelijk is om naar NL te komen en ik kan je uit eigen ervaring en door mijn veelvuldig contact met expats in NL vertellen dat het niet zo is.
Er is ontzettend veel informatie hierover te vinden op http://www.expatica.nl, een site voor expats in NL. Er zijn duizenden draden over naar NL komen.
Mocht je nog meer specifeke vragen hebben, help ik graag.
Doreen
Je komt er hier ook alleen maar in als je een bepaald soort visum hebt (ik ken de terminologie niet, maar die is te achterhalen op http://www.ind.nl). Je moet net zoals in de VS een functie kunnen vervullen die niet door een Nederlander of EU ingezetenen vervuld kan worden, of je moet via een Amerikaans bedrijf/organsiatie uitgezonden worden. Dan regelt de werkgever je vergunning.
Andere wegen zijn net zoals van NL naar Amerika via een partner (alleen hoef je hier niet perse getrouwd te zijn en kan iemand dus ook zijn/haar same sex partner sponsoren).
Er bestaat een mythe in NL dat het voor Amerikanen zo makkelijk is om naar NL te komen en ik kan je uit eigen ervaring en door mijn veelvuldig contact met expats in NL vertellen dat het niet zo is.
Er is ontzettend veel informatie hierover te vinden op http://www.expatica.nl, een site voor expats in NL. Er zijn duizenden draden over naar NL komen.
Mocht je nog meer specifeke vragen hebben, help ik graag.
Doreen
SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 9258 Weergaves
-
Laatste bericht door RenG