Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Als amerikaanse/canadese werken in nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Olita
Amerika-newbie

Als amerikaanse/canadese werken in nederland

Bericht door Olita »

Ik heb een vriend wonen in Canada, die graag hier zou willen komen wonen. Hij wilt nu hij nog in Canada woont alvast solliciteren.
Weten jullie wat zijn mogelijkheden zijn en op welke vacaturesites (bijv. monsterboard) hij het beste kan reageren?
Eric
Amerikakenner

Re: Als amerikaanse/canadese werken in nederland

Bericht door Eric »

Olita schreef:Ik heb een vriend wonen in Canada, die graag hier zou willen komen wonen. Hij wilt nu hij nog in Canada woont alvast solliciteren.
Weten jullie wat zijn mogelijkheden zijn en op welke vacaturesites (bijv. monsterboard) hij het beste kan reageren?
hangt dat ook niet een beetje af van zijn studies? :wink:
Olita
Amerika-newbie

Bericht door Olita »

hangt dat ook niet een beetje af van zijn studies?
Het gaat meer om de mogelijkheden van de nederlandse vacaturesites.
Meestal lukt het alleen om te reageren als je in Nederland woont.
Zijn vooropleiding is Sociology & Marketing.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nederlandse bedrijven schreeuwen nog steeds om mensen voor tele-marketing, mocht hij dat wat vinden. Al hoor ik dat het niet erg leuk werk is.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Gezond verstand leert dat hij waarschijnlijk eerst de meeste kans heeft in bedrijven waar zijn specifieke kwaliteiten (talenkennis, marketing) nodig zijn. Hij is een native english speaker en er zijn veel Nederlandse bedrijven die daar, zich richtend op de Noord-Amerikaanse markt, behoefte aan hebben. Ik zou dus eerst zoeken naar International Marketing opportunities bij grote Nederlandse bedrijven. De taal is dan niet zo'n probleem. Toen ik in Venlo op het internationale HQ van Oce werkte, was de spreek en schrijftaal ook Engels.

Ik weet niet in welk gebied van Nederland hij zich wil vestigen maar ik zou dat eerst eens uitzoeken. Je kan vervolgens gericht gaan zoeken en solliciteren. Er zal ook een wettelijk aspect aanzitten (verblijfs en werkvergunning) maar dat is een ander verhaal.
Olita
Amerika-newbie

Bericht door Olita »

Ja dit zijn waarschijnlijk de beste wegen waar hij in ieder geval kan beginnen.
Bedankt!
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Voor Amerikanen/Canandezen die naar NL willen komen om te werken gelden vrijwel exact dezelfde procedures als voor Nl die naar Amerika willen gaan.

Je komt er hier ook alleen maar in als je een bepaald soort visum hebt (ik ken de terminologie niet, maar die is te achterhalen op http://www.ind.nl). Je moet net zoals in de VS een functie kunnen vervullen die niet door een Nederlander of EU ingezetenen vervuld kan worden, of je moet via een Amerikaans bedrijf/organsiatie uitgezonden worden. Dan regelt de werkgever je vergunning.

Andere wegen zijn net zoals van NL naar Amerika via een partner (alleen hoef je hier niet perse getrouwd te zijn en kan iemand dus ook zijn/haar same sex partner sponsoren).

Er bestaat een mythe in NL dat het voor Amerikanen zo makkelijk is om naar NL te komen en ik kan je uit eigen ervaring en door mijn veelvuldig contact met expats in NL vertellen dat het niet zo is.

Er is ontzettend veel informatie hierover te vinden op http://www.expatica.nl, een site voor expats in NL. Er zijn duizenden draden over naar NL komen.

Mocht je nog meer specifeke vragen hebben, help ik graag.

Doreen
SEEING IS BELIEVING
Olita
Amerika-newbie

Bericht door Olita »

Heel erg Bedankt Doreen.

Ik zal dit voorlopig nog even doorspelen aan mijn vriend. Hopelijk komen we er zo wel uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer