Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

greencard vs visum

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
tulip
Amerika-newbie

greencard vs visum

Bericht door tulip »

hallo mede amerika freaks....kan iemand mij kort en bondig vertellen wat het verschil is tussen een greencard en visum...gaat het 1 met het ander samen...Ben inmiddels op zoveel sites geweest en zie ff door de trees the wood niet meer....Bedankt voor jullie reactie....Groet, tulip
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Normaal gezien mag je als 'toerist' maar 3 maanden in de States blijven.
Een visum geeft je de mogelijkheid om die periode te verlengen, maar ook dat is beperkt in tijd tot een aantal jaren.
Er zijn diverse soorten visum, afhankelijk van de voorwaarden waaraan je voldoet.
Een Green Card echter geeft je de toestemming om voor onbepaalde tijd in de States te blijven (en nadien kan je de Amerikaanse nationaliteit aanvragen, geloof dat dat na 3 jaar kan).
Je kan een Green Card krijgen als je uitgeloot wordt bij de jaarlijkse Diversity Lottery.
Gebruik op dit forum de 'zoek'functie en zoek op Green Card of Visum, en je hebt massa's antwoorden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Volgens mij is een visum een verlijfsvergunning, en een green card een werkvergunning. Aan beiden kan een limiet worden gesteld, dus het heeft volgens mij niets met de periode dat je in de States kan verblijven.

Maar ik kan me vergissen...
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een greencard is meestal onbeperkt, je bent daarmee "permanent resident", dus je hebt alle rechten van een staatsburger, behalve stemrecht.
Met veel visa mag je wel werken, dus die zijn niet enkel een verblijfsvergunning. Visa zijn altijd voor beperkte tijd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Kastelke schreef:
Een Green Card echter geeft je de toestemming om voor onbepaalde tijd in de States te blijven (en nadien kan je de Amerikaanse nationaliteit aanvragen, geloof dat dat na 3 jaar kan).

Het is 5 jaar, 3 jaar als je in het Amerikaanse leger dient in vredestijd.
In oorlogstijd als je aan het front dient (Iraq) kan je het meteen worden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

marcuscj schreef:In oorlogstijd als je aan het front dient (Iraq) kan je het meteen worden.
DE oplossing voor alle mannen die naar Amerika willen: ga gewoon even in het Amerikaanse leger dienen in Irak??? :?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

kastelke schreef:
marcuscj schreef:In oorlogstijd als je aan het front dient (Iraq) kan je het meteen worden.
DE oplossing voor alle mannen die naar Amerika willen: ga gewoon even in het Amerikaanse leger dienen in Irak??? :?

Ja, strak plan! Staat vast goed zo'n greencard op een bodybag :D
Life is good in the Tarheel State.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Kastelke schreef:

DE oplossing voor alle mannen die naar Amerika willen: ga gewoon even in het Amerikaanse leger dienen in Irak??? :?[/quote]

Wel je moet nog de green card hebben om in het Amerikaanse leger dienen.
tulip
Amerika-newbie

Re: greencard vs visum

Bericht door tulip »

Excuses voor de vertraging, maar bedankt voor jullie reactie!!! :doublethumb: Tulip
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer